Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Favorit fluen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluefiskeren85 Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2014
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluefiskeren85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Favorit fluen?
    Sendt: 18 Jun 2014 kl. 19:37
Sidder her med en kop kaffe, og med flue materialerne foran mig. Tænker om i andre fluefiskere har samme tendens til at finde troen på en bestemt flue, og at den ligesom bliver den der næsten altid ryger forenden af forfanget?Thumbs Up

Eller om i har forskellige fluer, til forskellige situationer?
Jeg har svært ved at fravriste mig, fornemmelse af  favorit"fluen" altså den jeg tror på.. og så sætte en anden flue for enden, det er som om at den jeg altid tror på/ føler for, hele tiden suser rundt i tankerne, og vrister troen på den flue jeg bare lige "prøver" væk igen.

Min pointe/forvirring er mere, om jeg ligesom har låst mig selv på et bestemt mønster/farve, og ikke rigtig kan se mulighederne og fordelene ved andre forskellige fluer, der både i farve/mønster afviger fra favoritten, om det er godt eller skidt... eller variationen til forskellige situationer, vandføring/lys med mere burde have mere magt, og derfor også forskellige fluer til forskellige situationer værende mere fordelagtige  Smile

Det skal lige siges at jeg udelukkende fisker aften/nat/morgen ved åen, og målet er sølvtøjet også ved navn havørreden. 

Mvh
RB // 


Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2014 kl. 19:41
Tjaa hvis det "kun" er til sølv i åen, skal det vist bare
være max levende og suse forbi smaksen på dem :-)

Dette være sig en meget forenklet udgave Hehe
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2014 kl. 23:11
Jeg tænker små søde bækker og regnbue imitationer ved stikket. Og det kører ok:)
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2014 kl. 23:24
Hej

De fleste har nok en favorit eller to, men der er kun én plads for enden af forfanget...

Hvad gør man så? Laver en plads mere - altså fisker med ophænger! Så får du plads til favoritten og en ekstra, som måske lige er et forsøg værd. Eller fisker med to af den absolutte favorit på én gang    Det gjorde jeg engang, og fik to havørreder i de to første kast - altså én i hvert kast, og det var begge på ophængeren, for det var jo den der kom forbi fiskene først!

Så prøv at eksperimentere lidt på en af pladserne. For et par år siden prøvede jeg en flue, som jeg ærlig talt aldrig havde givet en reel chance. Men vandet var lidt grumset, så den kom på, og efter en halv time havde jeg smidt to stk. på den. Den blev så bundet på en bedre krog, og er nu blandt favoritterne.

Så ud til åen, på med fluerne og se, hvad der sker...

Jeg har lige bundet årets store eksperiment, og er spændt på, om den lever op til forventningerne, eller ender som geddeflue...

Redigeret af Henrik L. - 18 Jun 2014 kl. 23:26


Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2014 kl. 09:24
Du kunne jo også tænke :

Favoritten i andre farver

Favoritten med materialer med andre egenskaber eller opbygning
(Stivere/blødere hackle, zonker/hårvinge/fjervinge)

Du opnår måske en : tunet favorit

K&B
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum