Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skydehoved - running line ud i et

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skydehoved - running line ud i et
    Sendt: 11 Jun 2014 kl. 02:29
Hvilke andre mærker findes der end Rio Outbound hvor det hele er samlet/ ud i et? Er ret glad for min Outbound og at jeg slipper for irriterende samlinger der larmer / genere i øjerne .. Det skal være flydende .. Ku godt tænke mig at prøve et lettere en mit #7 17,2 g da det er lige i overkanten til min stang. Det er til saltvand
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 06:55
Citat: Rocco

Hvilke andre mærker findes der end Rio Outbound hvor det hele er samlet/ ud i et? Er ret glad for min Outbound og at jeg slipper for irriterende samlinger der larmer / genere i øjerne .. Det skal være flydende .. Ku godt tænke mig at prøve et lettere en mit #7 17,2 g da det er lige i overkanten til min stang. Det er til saltvand

Alle moderne WF liner er i princippet opbygget som skydehoveder med integreret skyde/runningline.

Mine foretrukne liner til kysten er, Guideline Costal Intermediate og Zpey Ultimo II i flydende.

Et godt bud på en flydeline der passer dig, kunne være en Zpey Ultimo II klasse 7, som vejer 15,5g., som kan købes superbilligt her http://www.skittfiske.se/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=73982&WebSiteMapNodeID=1008005
Mvh
Henning
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 07:04
Hej Thomas.

Har du overvejet selv at sætte din favoritline på en runningline, og tilpasse vægten?

Man kan i dag få mange typer krympeflex, der med lidt øvelse, laver en meget fin samling på overgangen, faktisk kan det i dag laves så godt, at de kommer meget tæt på de fabrikslavede .

Jeg benytter Peter Falkenberg i Nexø til at lave mine specielle linesetup, mest fordi jeg ikke gider rode med det selv, og jeg har flere sæt, som passer 100% til mine stænger, og det fiskeri jeg nu dyrker.

Du kan kigge forbi det link her, der også tilbehør til samling af linerne:

http://www.123hjemmeside.dk/Falkenbergflytools

Jeg gør det, at jeg finder brugte gode liner,som jeg får tilpasset til mine behov, så finder jeg en god runningline, og når tingene er testet, så sender jeg hele dynen over til Peter Falkenberg, og ja på den måde her, kan jeg sagtens få mine liner ned i halv pris i forhold til nypris på en komplet line med skydeline, og jeg har været meget tilfreds med mine liner, ingen larmen i øjerne, og liner der kan kastes 100%.

Mvh
P.K.


Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 11:38
Denne line vil jeg også mene kunne være et godt bud : 

Loop Opti Stream Flyd


Som dog er en lidt dyre line, men en line jeg har prøvet og den kaster kanon godt.

Den kan købes bla samme sted som Henning linker til hvor der også kan købes mange andre liner til  fantastiske gode priser som er i sek kroner Big smile

Iøvrigt er det en god ide lige at fortælle hvilken stang du har ?
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 17:10
Prøv en Rio Outbound Short i samme vægt (17.2 gr.), den virker lettere end den lange. Eller sagt på en anden måde, jo kortere klumpen er, jo mere skal den normalt veje. Det er der nok delte meninger om, men sådan synes jeg det er

Vh. IJ
Til top
E. Toft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
eds

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eds Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 19:23
Zpey Ultimo er rigtig fin og er den bedste integrerede line, jeg har prøvet. Kan uden det
helt store fægteri lægge hele linen ud næsten hver gang. Køb den på det nævnte link til Skittfiske.se , det er rigtigt billigt.
Hvis jeg ellers skulle anbefale noget så er Scierra's klassiske HMT i den hvide/ grå udgaveogså et stærkt bud.
Hvis du ikke har ret meget plads i bagkastene, så vælg nogle med kortere klumper....
Rio, Guideline etc. Alle laver de rigtigt gode liner og resten er særdeles individuelt, nærmest religiøst blandt mange fluefiskere.

Held og lykke med jagtenWink
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2014 kl. 19:43
Citat: IvanJeppesen

Prøv en Rio Outbound Short i samme vægt (17.2 gr.), den virker lettere end den lange. Eller sagt på en anden måde, jo kortere klumpen er, jo mere skal den normalt veje. Det er der nok delte meninger om, men sådan synes jeg det er

Vh. IJ


Short er lettere end den normale med samme nummer på...

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2014 kl. 01:00
Hej tak for svarene.. Det er en Rio Outbound short jeg har nu.. Stangen er en ældre scierra 9,3 mener jeg.. En stang af blomsterpinde typen.. Tror afløseren i dag vidst nok hedder Scierra Wasp en af deres helt billige stænger.. Fisker ikke ret tit med flue men er blevet lidt bidt af det på det sidste og vil godt lige prøve mig lidt frem om det er noget for mig inden jeg poster penge i dyrere grej. Har kig på en TFO BVK 9 #7 som afløser men skal lige have helt styr på det her.
Til top
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2014 kl. 01:20
De liner i nævner Zpey ultimo og Loop optistream er det både skydehoved og skydeline ud i et som Rio Outbound??
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2014 kl. 08:59
Citat: Rocco

De liner i nævner Zpey ultimo og Loop optistream er det både skydehoved og skydeline ud i et som Rio Outbound??

Ja, som før nævnt, er de langt fleste WF liner opbygget som det du søger.

Men, ligesom skydehoveder er forskellige, er WF liner det også, for at få den bedste line for dig, bør du finde en forhandler, hvor du kan prøve forskellige liner, på din egen stang, der er temmelig stor forskel på hvordan de forskellige liner opleves! 

Mvh
Henning
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2014 kl. 16:32
Citat: Rocco

Hej tak for svarene.. Det er en Rio Outbound short jeg har nu.. Stangen er en ældre scierra 9,3 mener jeg.. En stang af blomsterpinde typen.. Tror afløseren i dag vidst nok hedder Scierra Wasp en af deres helt billige stænger.. Fisker ikke ret tit med flue men er blevet lidt bidt af det på det sidste og vil godt lige prøve mig lidt frem om det er noget for mig inden jeg poster penge i dyrere grej. Har kig på en TFO BVK 9 #7 som afløser men skal lige have helt styr på det her.


Jeg har en TFO BVK 9 #6 hvor jeg bruger en Rio Outbound short i samme klasse, og det passer rigtigt fint sammen.
Jeg kan kun anbefale dig at købe en TFO BVK 9 #7, og bruge den line du har i forvejen.
Vær opmærksom på at de første TFO var monteret med et skydeøje som var snoet af metaltråd, De nye er med foret skydeøje, hvad jeg synes er bedre.

Vh. IJ
Til top
T P Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tordenguden

Tilmeldt:: 28 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tordenguden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2014 kl. 20:27
har den samme blomster pind :-) 

det spiller fint sammen med en Scierra HTM med Loading Zone kommer ud på ca 30 meter hvis du bor i nærhede af mig må du godt prøve den så du kan se om det er sådan en du skal have bor i Gentofte

mvh Thor ThorPoulsen@gmail.com
 
Til top
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2014 kl. 12:38
Jeg er desværre fra Slagelse.

Har lige indkøbt et almindeligt Rio skydehoved på 16 g lige til at teste med.

Der er så ikke loop i den ende hvor forfanget bindes i og i den forbindelse har jeg selv monteret et loop på.

Kommer så til at tænke på så er vægten vel over 16 g nu der også er kommet loop på.

Lad os antage at stangen anbefales til 17 g feks har man så der ilagt en lille margin til feks loop?

Har ikke vejet loopet men ku forstille mig det måske vejede 1 g eller 2 hvilket jo så bare vil bringe mig ihvertfald op på den vægt min Outbound line har 17,2 g går ud fra den er vejet med det loop der er monteret.

Burde jeg klippe en smule af det nye Rio skydehoved tilsvarende hvad loopet vejer?
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2014 kl. 14:34
Citat: Rocco

Jeg er desværre fra Slagelse.

Har lige indkøbt et almindeligt Rio skydehoved på 16 g lige til at teste med.

Der er så ikke loop i den ende hvor forfanget bindes i og i den forbindelse har jeg selv monteret et loop på.

Kommer så til at tænke på så er vægten vel over 16 g nu der også er kommet loop på.

Lad os antage at stangen anbefales til 17 g feks har man så der ilagt en lille margin til feks loop?

Har ikke vejet loopet men ku forstille mig det måske vejede 1 g eller 2 hvilket jo så bare vil bringe mig ihvertfald op på den vægt min Outbound line har 17,2 g går ud fra den er vejet med det loop der er monteret.

Burde jeg klippe en smule af det nye Rio skydehoved tilsvarende hvad loopet vejer?


Hej Thomas

Start med at prøve at kaste med det inden du klipper eller bekymrer dig ud i noget snavs

Der er ikke bygget en fluestang endnu der ikke kan håndtere et meget bredt spektre af vægte, og jeg mener MEGET!

Kastere derimod... Det er en helt anden sag

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres