Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

for få auktions oplysninger

 Besvar Besvar
Forfatter
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: for få auktions oplysninger
    Sendt: 07 Jun 2014 kl. 22:23
Auktions delen syntes jeg er for large feks

1: nyprisen bliver ikke altid oplyst.
2: nogle gange står der ikke engang hvilket mærke man byder på.
3: nogle ting hvor vægt er afgørende for om man kan bruge tingene står der intet ved.

kunne disse ting ikke lavet obligatoriske at de skal oplyses da man i nogle tilfælde ikke aner hvad man byder på og hvordan budene ligger i forhold til nyprisen ? + det må da også være til stor gavn for sælger da chancen for bud bliver større. det virker forkert feks 10personer skal sende email til sælger for info vs sælger bare skriver dette i Auktionen

Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2014 kl. 22:53
Helt enig

Har været oppe og vende 1000 gange, desværre
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2014 kl. 23:05
nå for pokker vidste jeg ikke :-) hvordan reagerede admins de sidste 999gange ?
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2014 kl. 23:19
Hvorfor skulle admins reagere på dette. Det må da være helt op til sælgeren om han gider lave en ordentlig beskrivelse, tage et bare nogenlunde skarpt foto uden at hele spisebordet er med for at vise en lille bittig ting midt på bordet. 

Som køber er det da bare selv at sortere disse auktioner fra.... hvis ikke du kan se hvad det er.

/J
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 00:02
Nemlig Jørgen.
Og så mener jeg da iøvrigt det er købers hovedpine om det man byder på, er prisen værd.
Skulle man feks påføre nyprisen, var sælger nok også fristet til liiiige at skrue lidt på volumen.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 07:00
Hvorfor er det lige, alting skal være anderledes her på 123nu. I den blå avis og andre lignende sider. Der skilter folk heller ikke med nyprisen og resten er vel sælgers egen hovedpine, at sørge for hans vare bliver beskrevet og gjort appetitlig for køber. Hvad skal nyprisen bruges til. Hvis jeg sætter noget til salg, hvor jeg skriver en nypris på 1000 kr. Jeg har købt den på tilbud til 500 kr. Hvilke pris skal jeg sætte på for ikke at få 123nu på nakken.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 07:47
Og hvad er ny prisen, hvis den Thing er købt på udsalg etc.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 186
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 08:43
Jeg er helt enig. Der er for mange ting der er for dårligt beskrevet men det er sælger der bestemmer.
Jeg byder aldrig på disse annoncer
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 09:18
de steder jeg har set noget med auktioner skal disse ting altid oplyses.

ang nyprisen kan i vel bare skrive normal nypris og oplyse i har købt på tilbud. disse infos for køber alligevel når de ser kvittering.

og man kan ikke sammenligne auktioner med DBA, men nærmere med QXL

men ok jeg kan godt se de flestes holdning herinde er det er køber selv der skal finde oplysninger.

jeg holder mig bare fra de auktioner selvom jeg syntes det er ærgeligt.

Redigeret af Ronny73 - 08 Jun 2014 kl. 09:21
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 09:38
Hvad så med blink købt for 1 kr for 60 år siden skal de også have nypris påskrevet hvor ender vi så Nej som mange skriver det er op til køber hvad han vil give ud fra billedet eller det der er skrevet
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 09:42
der er self ting man ikke kan prissætte. men en ny stang fra 2013 feks burde man have kvittering på endnu.

fred være med det, jeg troede det var gode forslag. åbenbart ikke
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 09:46
Har du kvittering på alt du har købt, jeg har ikke. Så igen mener jeg før prisen er fuldstændig ligegyldig oplysning. Jeg har også købt noget billigt privat og solgt det videre med fortjeneste. Det tror jeg ikke vil blive muligt, når jeg skal fortælle hvad jeg selv gav for varen. Det er nu engang køber der tager beslutningen om han vil give det sælger forlanger.
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 09:59
kom lige til at tænke på at qxl oplyser man heller ikke nyprisen, det var et elektrisk cigarret forum jeg har kommet meget på. jeg syntes også det var underligt i starten nu er det blevet noget jeg tænker på som normalt. men nej det er det ikke.

men der er stadig andre steder sælger kan gøre det lettere for køberen feks de 2 andre punkter

2: nogle gange står der ikke engang hvilket mærke man byder på.
3: nogle ting hvor vægt er afgørende for om man kan bruge tingene står der intet ved.
Til top
Jacob Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jacob Henneberg

Tilmeldt:: 19 Apr 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Henneberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 10:31
Jeg er enig i, at der nogle gange er mangel på brugbare oplysning, men af den grund er jeg enig i, at det er købes (min egen) vurdering om jeg ønsker at byde på den udbudte varer. Det næste store problem og diskutionsemne herinde kunne være, at de auktioner du påtaler i denne tråd ender under køb/salg opslagene med teksten "BYD", i stedet for at det er konkrete salgsopslag.
Det er ihvertfald min vurdering.
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 12:51
Nypris er for vidt ligegyldigt. Skal jeg købe brugtbil kan jeg ikke bruge nypris til ret meget for hvad er nypris? Er det prisen på en tilsvarende nu eller da den blev købt?....hvad hvis modellen ikke findes mere?
. Derimod er det relevant om sælger kun skriver "har 4 hjul" eller om sælger laver en længere beskrivelse af bilens stand service km mm

Mht beskrivelse af fiskegrejet så er det sælgers valg om han vil fortælle meget eller lade være. Det er så op til en mulig køber at vurdere ud fra oplysningerne og prisen om det er et køb værd

Som andre har skrevet så vælger jeg også lynhurtigt de auktioner fra hvor beskrivelserne er mangelfulde. Ligeså gider jeg ikke de salgsannoncer hvor der står " giv et bud". Come on..... Står der "giv et bud" så burde det være en auktionsannonce hvor man starter med kr xx og ikke en salgsannonce. Så dem vælger jeg fra. For hvad er et realistisk bud? Er det et realistisk bud fra min side eller hvad forventer sælgeren.... . Den slags annoncer gider jeg ikke bøvle med.  Hvis andre vil fair nok for dem.  Vi er jo forskellige

Og sådan kan vi blive ved
Så bedste råd er sorter - sorter  - sorter selv i annoncerne

Mvh Ole

Og kom så ud og fiske i stedet for at hænge her....!! Grin grin


Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 14:47
Google er din ven i forbindelse med auktioner og brugthandel. 
Man skylder vel sig selv og sin pengepung at undersøge om produktet, inden man springer ud i det. 
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 15:21
Som allerede sagt, det er laaangt fra første gang, dette er oppe:
 
- Som John svarer, førpris på et produkt der måske er årtier gammelt!
 
- Hvis man ikke kender eller interesserer sig for hvad pokker man gav for tingen! Så kan købere jo bare google, hvis dette ikke er sikkerhed nok, kan de tjekke likes, delinger eller facebook, Sh-- hvor svært kan det være.
 
- Ældre gammelt fiskegrej, arvet eller fået, hvor pokker skulle man kende prisen fra! Skulle man så forbydes, at lægge det ud som auktion og dermed afskærer de folk fra at byde / købe, som ikke behøver denne pseudo sikkerhed.
 
- Jeg ved det er langt ude (host), men man kunde overveje at kontakte sælger og spørge. Og hvis man ikke kan / vil, så må man sgu bare undlade at byde! Hvor svært kan det være.
 
Her som alle andre steder, bliver der kun handlet hvis køber og sælger, finder den "rigtige" pris, i forhold til de "rigtige" konditioner, herunder tilpas fakta omkring produktet.
Det er da vist agurke tid.
 
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 19:58
som jeg allerede skrev nogle få indlæg oppe

kom lige til at tænke på at qxl oplyser man heller ikke nyprisen, det var et elektrisk cigarret forum jeg har kommet meget på. jeg syntes også det var underligt i starten nu er det blevet noget jeg tænker på som normalt. men nej det er det ikke.

men der er stadig andre steder sælger kan gøre det lettere for køberen feks de 2 andre punkter

2: nogle gange står der ikke engang hvilket mærke man byder på.
3: nogle ting hvor vægt er afgørende for om man kan bruge tingene står der intet ved.

altså jeg har erkendt det med nyprisen, og man kan ikke Google info hvis der ikke er nogle. og ja man kan bare holde sig fra de auktioner
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2014 kl. 20:47
Hej !

Ja men käre venner hvor vil i hen ? Ny-pris ? alt er jo ikke nödvendigtvis köbt igår.
Et Hardy Silex fra 1908 til 4 £ og hvad er det i dagens penge ? Rigtigt synd for sälgeren om han / hun ikke kan/ vil beskive det som skal sälges ordentligt, både i billede ( lidt svärt på 123, med kun mulighed til et billede ) og tekst. Har köbt og solgt på inernettet i mange år og en ting ( mange nog ) har jeg lärt mig, - At beskrive det jeg sälger nöje og godt det giver "pote"! som köber så "elsker" jag dårlige beskrivninger og uskarpe billeder ( det holder andre köbere väk ) og kan hvis jeg er heldig give mig en rigtig god handel ! Og hvem vil ikke det som köber ? // Steen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum