Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke bombarda til gudenåen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilke bombarda til gudenåen?
    Sendt: 07 Jun 2014 kl. 14:55
Jeg er nede og besøge familien ved truust (ved Silkeborg) og i den anledning har jeg taget stang og det hele med da jeg har adgang til gudenåen hernede. Har ikke fisket i gudenåen før så har brug for lidt hjælp. Ved ikke hvilke type bombarda jeg skal bruge. Der er en masse ålegræs hernede så får tit fat i det hvis jeg kommer for langt ned.

Er på herrens mark. Regner med at smide en hvid jig på, men ved ikke hvor dybt man skal gå i gudenåen :)
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 18:30
Hej Dennis
Lige ud landevejen, så aner jeg nada om hvilke borbadaer der skal bruges i Gudenåen og hvis jeg endeligt skulle / ville fiske med bombarda, så ville jeg prøve mig frem. Jeg mener så mange forskellige muligheder er der heller ikke.
Grunden til at jeg i det hele taget kikkede på din tråd, var fordi det var endnu en "Hvad skal jeg dog gøre hvor tråd", der havde ligget dødfødt i over et døgn.
 
Årsag 1: Normalt svarer folk, fordi de anderkender at andre har et REELT problem og at de kan sætte sig ind i det, samt at de kan hjælpe.
Dermed så også sagt, at dit problem ikke har forekommet nogen reelt - ind til videre. (Efter dette indlæg, skal der nok kaste sig "overskuds" stødtende stimulerende folk over det og overdynge dig med en masse information, du lige så godt selv kunne finde i en web butik)
Årsag 2: Folk svarer også hyppigt fordi de ønsker at profilerer sig, helst diskret, med special viden indenfor alt muligt. Dit emne, "Bombarda i Gudenåen" kunne heller ikke apelere her, for uinteressant.
Årsag ?: "Holde gryden i kog", heller ikke her er der bid.
 
Tilbage står, pt ingen hjælp og det er den største hjælp - PRØV først selv, yd en indsats og hvis det så ikke virker - så spørg / tjek!
 
Hvis du kender noget til Bombarda fiskeri, i det hele taget, så brug denne til at indsnævre området af usikkerheder og gør dig dine egne erfaringer, i stedet for at tro at alle livets svar også på de mest patetiske bagatel spørgsmål, vil komme flydende til dig her.
 
Til sammenligning, fra et andet hobby område - site, var der en jeg kender en smule, der i alvor spurgte om, hvad der vil svare til "Er det bedst at sætte powerbait på med højre eller venstre hånd". Da han ikke fik nogen svar, konkluderede han alle der havde denne interesse område, var en samling idioter og droppede projektet.
 
Forøvrigt fikst brugernavn.
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2014 kl. 19:00
Citat: S.V.Jørgensen



Hej Dennis
Lige ud landevejen, så aner jeg nada om hvilke borbadaer der skal bruges i Gudenåen og hvis jeg endeligt skulle / ville fiske med bombarda, så ville jeg prøve mig frem. Jeg mener så mange forskellige muligheder er der heller ikke.
Grunden til at jeg i det hele taget kikkede på din tråd, var fordi det var endnu en "Hvad skal jeg dog gøre hvor tråd", der havde ligget dødfødt i over et døgn.
 
Årsag 1: Normalt svarer folk, fordi de anderkender at andre har et REELT problem og at de kan sætte sig ind i det, samt at de kan hjælpe.
Dermed så også sagt, at dit problem ikke har forekommet nogen reelt - ind til videre. (Efter dette indlæg, skal der nok kaste sig "overskuds" stødtende stimulerende folk over det og overdynge dig med en masse information, du lige så godt selv kunne finde i en web butik)
Årsag 2: Folk svarer også hyppigt fordi de ønsker at profilerer sig, helst diskret, med special viden indenfor alt muligt. Dit emne, "Bombarda i Gudenåen" kunne heller ikke apelere her, for uinteressant.
Årsag ?: "Holde gryden i kog", heller ikke her er der bid.
 
Tilbage står, pt ingen hjælp og det er den største hjælp - PRØV først selv, yd en indsats og hvis det så ikke virker - så spørg / tjek!
 
Hvis du kender noget til Bombarda fiskeri, i det hele taget, så brug denne til at indsnævre området af usikkerheder og gør dig dine egne erfaringer, i stedet for at tro at alle livets svar også på de mest patetiske bagatel spørgsmål, vil komme flydende til dig her.
 
Til sammenligning, fra et andet hobby område - site, var der en jeg kender en smule, der i alvor spurgte om, hvad der vil svare til "Er det bedst at sætte powerbait på med højre eller venstre hånd". Da han ikke fik nogen svar, konkluderede han alle der havde denne interesse område, var en samling idioter og droppede projektet.
 
Forøvrigt fikst brugernavn.


Lige mine ord.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 00:24
Hej

Hvad vil du fiske efter? Bombarda og jig lyder som en lidt spøjs kombination, hvis det er det du tænker på at gøre.

Måske skulle du droppe bombardaen og prøve noget andet. Er der meget grøde, ville jeg nok vælge en grødefri agn, som f.eks. en Rapala Minnow Spoon i den grødefri udgave - den er udmærket til alle rovfisk og fås i et væld af farver.






Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper Birkegaard P

Tilmeldt:: 07 Mar 2014
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper Birkegaard P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2014 kl. 09:22
Hej henrik. På det stræk du skal fiske på er det nok primært gedder og aborre du skal håbe på at fange. ( da du er oven for tangeværket. Prøv istedet en spinner eller et blink. Prøv tidligt om morgnen inden kanoerne foralvor kommer på vandet. Knæk og bræk Casper.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum