Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvor mange meter er der plads til

 Besvar Besvar
Forfatter
bjarne keller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bk72

Tilmeldt:: 22 Maj 2013
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bk72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvor mange meter er der plads til
    Sendt: 05 Jun 2014 kl. 19:15
er ved at købe dette hjul:
http://www.angel-domaene.de/SPRO-Zalt-Arc-XS-Tuff-Body-7450--294.html
det skal bruges til havnefiskeri efter makrel, sild osv med forfang og 35 gram kastepirk.
Men er i tvivl om hvor meget line jeg skal bestille, overvejer denne line http://www.fiskerishop.dk/spiderwire-250-meter.html da jeg regner med 250 m 0,17 line er nok....? eller skal der mere til ?
Havde også overvejet 300 meter af denne line:
http://www.angel-domaene.de/Power-Pro-Power-Pro-White-0-15mm-1m-von-der-Grossspule--12950.html
forslag og råd modtages...
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2014 kl. 21:20
Som udgangspunkt er 250 meter line rigeligt i forhold til de fleste fiskesituationer.. Får du fisken ud på den afstand er den nok mistet uanset. Det er mere kapaciteten på spolen der er afgørende for hvor meget eller hvor tynd line man kan ha på. Har du ca 100-150 meter med fletline er det sådan set nok. Så kan du fylde bunden af spolen med en billig monofil line så spolen bliver fyldt op ordentligt. Det vil også gøre resultatet bedre da strækket i monoen vil gribe væsentligt mere om spolen, og derfor sidder urokkeligt fast. Med fletlinen kan man, hvis man er uheldig, ende med at linen drejer rundt på spolen fordi fletlinen ikke "klemmer" nok om spolen når man binder den fast.
Ud over det vil jeg anbefale power pro linen. Har selv brugt den i 5 år til stort set alle formål, og den har betydeligt længere levetid end firelinen.. Den larmer lidt mere i stangøjerne, men styrke og slidstyrke mæssigt er det den bedste jeg har anvendt. 

Bo G.
Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2014 kl. 21:45
Hej Bjarne

Lige som Bo vil jeg forelå power pro linen. Spiderwire er ikke dårlig, men power pro er lidt mere hårdfør (men larmer også lidt mere).

Når hjulet rummer 220m 0,33 monofil kan der nok være et sted mellem 200 og 300 meter 0,15 / 0,17 fletline, fletline fylder meget mere end den diameter der står på spolen. Jeg vil foreslå 150m fletline og monofil under, det sikrer samtidigt at fletlinen ikke skrider på spolen.

Jeg kan give dig et konkret tal fra et af mine hjul: det rummer 120m 0,31 monofil. Fylder jeg 0,19 power pro på hjulet rummer det 140m.

Mvh. Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres