Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

gode fiskesteder uden waders nær Sønderborg ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: gode fiskesteder uden waders nær Sønderborg ?
    Sendt: 03 Jun 2014 kl. 18:03
Hej, jeg har lige genoptaget lystfiskeri efter 26års pause, før da jeg var 14 smed vi bare en krog med orm og bly i havnen og 1 time senere havde vi en god stak ålkvaber.jeg har prøvet 5gange de sidste 14dage uden så meget som et huk, har prøvet blink, krog og bly orm, og med prop/krog/orm. jeg fisker ca midt mellem solo og den nye bro. forslåede steder må ikke være put and take steder.

jeg har ingen waders eller gummi støvler endnu (det er sku dyrt at få ny hobby :-) ) så det skal være et sted man kan stå tørskoet, jeg er godt klar over i nok ikke vil oplyse ynglingspladser. men bare et sted inden for 10km radius det er ikke vigtigt hvilken slags fisk bare jeg for oplevelsen af at kunne fange noget :-)

hvis gear er vigtig detalje

indtilvidere har jeg fisket med noget gear jeg har arvet, men af tvivlsom kvalitet

har nu fået købt/bestilt

Berkley SSGS Titanium Spinnestang
9', 7-28g
110m spiderwire Ultracast invisi Braid 0,14 12,7kg

har bestilt
Abu Garcia Sorön STX40
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2014 kl. 18:10
Arnkild ude på spidsen burde nemt kunne fange nogle horn fra bredden, ålkvabber tror jeg ikke du skal regne i havnebassinet,  det var en gang. Men du burde måske at kunne nappe nogle torsk i havnebassinet. 
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2014 kl. 18:36
arnkild, det skal jeg lige undersøge. tak :-) Torsk i havnen hvor kan man stå som ikke er flere meter over vandet ? jeg tror ikke min stang kan holde til at hive dem så højt op. har hørt en træbro overfor slottet altså på dybbelsiden men jeg ved ikke om det er privatbro og vil ikke gøre noget for at skade lystfiskers ry som i forvejen ikke er for god i Sønderborg har jeg læst mig frem til
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2014 kl. 07:44
Smut ned i pg fishing. Få lidt råd og køb lidt silketråd. 
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2014 kl. 08:22
Citat: dantoft

Smut ned i pg fishing. Få lidt råd og køb lidt silketråd. 


Hej det rimede faktisk

jeg kendte ikke butikken tak skal da gerne spørge dem også. men dette er jo et debat forum så lader tråden være åben.

hvad skal jeg med silketråd ? jeg har jo lige købt spiderwire men det duer måske ikke ?
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2014 kl. 12:09
http://www.outdooricentrum.dk/product/silkekrogen-560/ De kan med garanti give dig pladsen. Silketråd er i stedet for en krog. Hvor hornfisken vikler dens tænder ind i små tråde. Normalt mister man rigtig mange på alm krog.
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2014 kl. 10:33
Citat: dantoft

http://www.outdooricentrum.dk/product/silkekrogen-560/ De kan med garanti give dig pladsen. Silketråd er i stedet for en krog. Hvor hornfisken vikler dens tænder ind i små tråde. Normalt mister man rigtig mange på alm krog.


ah lol jeg var sikker på det var en type line, jeg kigger på det, tak for hjælpen :-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum