Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tur efter de flade.. hvilken stang?

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: tur efter de flade.. hvilken stang?
    Sendt: 25 Maj 2014 kl. 21:49
Hej med jer

Jeg skal på kuttertur med MS marianne på torsdag - vi fisker efter flade, mit problem er jeg ikke rigtig har nogle stænger med så høj en kastevægt som skipper skriver på sin web at de fisker med(60 til 120 gram)

Jeg har en Savagegear boner op til 60 gram hedder den - ville den kunne bruges? ellers er det series one(28 gram) - den tænker jeg bliver alt for blød.

Mvh Daniel
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2014 kl. 21:52
Du skal jo ikke kaste med den vægt. Kun sænke den til bunden når klokken ringer.
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2014 kl. 21:57
ja det har jeg også godt tænkt på  en 8,6 fod bliver ikke for kort?

Jeg har aldrig før været på en kutter så det er helt nyt for mig.





Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2014 kl. 22:21
Hej Daniel

Jeg fisker jævnligt fladfisk fra småbåd i Øresund, på dybder mellem 2 og 25m. Min foretrukne stang er en 6 fods vertikalstang som er specificeret til kastevægte mellem 10 og 20 gram. Det fungere fint fra småbåd. Når skipper foreslår meget kraftigere grej er det nok for at kunne bruge tungere synk. Ellers får man let filtret linerne sammen når der er mange på en båd. Du kan også risikere at skipper holder skibet på skruen for ikke at drive for hurtigt, og så skal du have et tungt synk for at holde din lin fri af skruen.

I øvrigt kan det være en fordel at kaste når der er mange på båden.

Mvh. Peter
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2014 kl. 22:28
Op til 60 er helt fint, du skal dog passe på når du løfter fiskene ombord. Så en så sent som sidste weekend der løftede en hornfisk helt fri af vandet med en let (lånt) spinnestang og da den så skulle afkroges... Knæk. Fra kyst dog.

Din Series One bliver for risikabel at fiske med synes jeg.



Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2014 kl. 00:12
Boner? Seriøst, har man kaldt en fiskestang for BONER? Hvad fanden er det for en firma som bruger et slangudtryk for et erigeret lem som navn på en fiskestang? Kald mig bare sippet, men det syntes jeg sgu er ualmindelig dårlig stil og dårlig smag Dead
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2014 kl. 06:24
tak for de gode svar drenge!

Sulen: inden dit pis koger over så kan det rent faktisk have andre betydninger end noget seksuelt.

Taget fra googel:

Boner is also a slang term for:


Man ved da aldrig om Mads Grosell har spillet Basun som lille og altid har ønsket at lave en fiskestang som evigt mindeLOL

Om ikke andet er det en pisse god stang med ryggrad som en bøffel! Det er klart blandt mine farvorit stænger.

Mvh Daniel

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2014 kl. 08:15
Tror nu mest på det første. Og så er det i sandheden A blooper, a small mistake having an amusing effect.
En trombone er forresten ikke det samme som en basun Wink
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Martin Berger Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
gasmus32fri

Tilmeldt:: 27 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gasmus32fri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2014 kl. 13:56
Hej Daniel
Går ud fra du skal til Årøsund efter de flade. Du kan godt bruge din stang, men vær opmærksom på hvordan den opfører sig når du skal løfte dem op i båden... for at holde bund starter jeg som regel med 50 gram og så prøver jeg mig frem. Det højeste jeg har været oppe på var 100 gram for at holde bund. Hvis det er, så har Kurt en stang du kan leje for meget billige penge.
Knæk og bræk.
Martin
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum