Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny til det med flue (:

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Thomassen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elgaarddk Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2014
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elgaarddk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny til det med flue (:
    Sendt: 21 Maj 2014 kl. 18:10
Jeg har for et par år siden købt et 500kr. flue sæt med okuma airframe hjul og en kinetec stang dog fik jeg det aldrig brugt ret meget da jeg synes linen på hjulet var utroligt ringe den rev i huden og var meget ru. har derfor bestemt mig for at prøve igen med noget bedre grej, dog er jeg stadig ikke sikker på om det noget, så jeg vil ikke kaste flere tusind efter det har kigget på de 2 flue sæt fra a.jensen charon og Yokanga er de i samme kvalitet eller er det nogle steps op ad stigen. 


har os overvejet tanken bare at skifte hjul og line, men er på bar bund det en klasse #5/6 mener modellen hedder goodspeed.

med et max på 1500kr. kan jeg så overhovedet få bedre ?
Til top
Casper Thomassen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elgaarddk Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2014
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elgaarddk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 18:11
Skal nok lige siges det nok mest skal bruges i put and take, men en kyst tur kan da os komme på tale.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 18:23
Jeg startede med goodspeed, det er faktisk en rigtig fin stang,
Den kan du sagtens bruge, uden problemer, hjulet er også
ok, tilføj du bare en HMS wf line, eller anden god line,
så er du flyvende :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Casper Thomassen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elgaarddk Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2014
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elgaarddk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 18:26
Mange tak (: så må jeg på udkig efter line. hms wf line har du et link til sådan en ?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 19:00
Citat: Elgaarddk

Mange tak (: så må jeg på udkig efter line. hms wf line har du et link til sådan en ?

Du kunne jo også købe denne Zpey line http://www.skittfiske.se/Avdelinger/FISKREDSKAP/Fluglinor/Enhands-Fluglinor/Zpey-Ultimo-II/Zpey-Ultimo-II---Flyt--142597-p0000073982 så er det ikke linen du går ned på, - det er en line som f.eks. Go-Fishing tager 700 kr. for!


Mvh
Henning
Til top
Casper Thomassen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elgaarddk Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2014
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elgaarddk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 19:12
Jeg har ingen ide om hvordan de knuder der skal bindes skal være mellem bagline og fluelinen er det nemt nok ?
Til top
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 19:41
Hej casper.
dejligt at høre at du vil begynde at flue fiske igen. jeg vil også bare køb en god line hvis det var mig  også køre det. har er lidt hjælp til  knuder på dette link
GL
johannes
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 20:05
Liner kan købes her :

Line 1

Line 2


Der er ingen grund til at bruge mere på liner, de er ganske fine.

K&B
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Casper Thomassen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elgaarddk Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2014
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elgaarddk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 21:14
Mange tak for hjælpen alle sammen.
Til top
Casper Thomassen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elgaarddk Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2014
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elgaarddk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 22:17
Hvad forfangs line bør jeg vælge ?
Til top
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 23:12

jeg ville nok bare købe en http://www.korsholm.dk/dk/light-trout-polyleader.html

også en http://www.korsholm.dk/dk/stream-25-meter-spole-0-21-0-41.html til 5.2 kg
så kan du stort set klare alt og så en gang kunne du købe en synke polyleader også.
Til top
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 23:14
ps. det er ikke for at reklamer for korsholm. det kan du få alle steder.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 23:43
Nej pas på Johannes lige pludselig er der smæk
på vej Hehe
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 18:32
Køb en god Line - jeg vil anbefale en kl 6 loop optistream- den har en kort klump, vender altid og er let at lære at kaste med- køb den evt med et kastekursus hos ækvator sport( det er mig der laver kurserne ) der vil du lære det nødvendige om kaste, kastefejl og div knuder- fiskeri med fluerne, sidder det ikke fast 1. Dag ( og det gør det sjældent) så har du i kasteskolen gratis kurser eet år frem.
Hans Lindegaard
Til top
Jørn Ehlert Hofman Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn H Avatar

Tilmeldt:: 21 Sep 2012
Geografisk: Herlev
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 21:44
Hej
Jeg har et Greys sæt stående kl7 med stang,line og hjul der passer sammen.800,-
Mvh
Til top
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 22:01
det er også billigt jørgn. men mig som Casper vil jeg kun købe en ny line og lidt forfang
og det vil ca. løbe op i 500 men så har man også der kan brugs uden problemer.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down