Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rømø

 Besvar Besvar
Forfatter
mads jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bandeho

Tilmeldt:: 06 Jul 2005
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bandeho Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rømø
    Sendt: 07 Maj 2014 kl. 14:46
Hej

Jeg skal en tur til Rømø til sommer og derfor ville jeg gerne lige høre lidt om det er muligt at fange nogle flade dernede og hvorhenne, samt lidt tips til grej da jeg er nybegynder

Hilsen Mads
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2014 kl. 08:17
Hej Mads.
Ikke at jeg kender til fiskeriet på Rømø, men jeg vil tro at der også kan fanges pighvar fra stranden der også, ligesom der fanges længere nord på den Jyske vestkyst.
Der er flere (mange) måder at lave et rig til dette fiskeri, måske det er nemmest at google det. Der er ingen grund til at bruge fiskestykker/strimler, det er meget nemmere at fiske med Gulp sandeels eller små jigs, bundet på linen før eller efter et blink.
Fisk helt inde i brændingen, altså på langs af kysten, ikke nødvendigvis ud mod åbent hav. 
Mindre fladfisk som rødspætte og skrubbe kan også sagtens fanget fra kysten. De hugger på samme rig som beskrevet ovenover, men er ofte godt at fiske med sandorm.
Mvh. Knæk og bræk
Jens Lygum
Sydvestjydsk Sportsfiskerforening
sydvestjydsk.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum