Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vejledning til grøn lystfisker

 Besvar Besvar
Forfatter
Alexandre Garioud Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johnnyBgoode Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2014
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johnnyBgoode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vejledning til grøn lystfisker
    Sendt: 21 Apr 2014 kl. 21:33
Hej alle.
Jeg er en helt grøn fisker i Danmark, og vil meget gerne ud på kysten efter Havøred især, men også alt der gerne vil bide på. Jeg har fået bla. et par 10g møre Silda blink, men jeg har på fornemmelse at de er lidt for små? Begår jeg fejl? Kan man også fiske med ophængerflue på sådan et lille blink?
Kan nogle af jeg eller anbefale mig en god start set blink(modeller og sørelse/vægt)?
Har også tænkt at prøve med bombarda, men det må jeg spærre om en anden gang ;-)
Håber at jeg kan få hjælpe af jer!
Knæk og bræk
A.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2014 kl. 22:42
Jeg kan anbefale dig af læse en af de bedste bøger ser er skrevet om havørredfiskeri - her vil du finde svar på de fleste af dine kommende spørgsmål.

tilfældigvis er den også på auktion for tiden, en pris omkring 175-185kr + porto skal du nok regne med, hvis ikke du suser ned på biblioteket og låner den der

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=128967

Meld dig så ind i den lokale lystfiskerklub, når du lige har tjekket om de tilbyder ture du har interesse i.

/J


Til top
Alexandre Garioud Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johnnyBgoode Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2014
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johnnyBgoode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2014 kl. 22:48
Tak for tips'et !
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 08:14
Eller endnu bedre. Melde dig ind i en forening. Der kan jeg love med garanti at du springer mange frustrerende timer over og hurtigt kommer i kontakt med en havørred.

Jeg har skrevet en lille artikel om de gode grunde til at blive medlem af en forening. http://fynskelystfiskere.dk/wp/hvorfor-blive-medlem/ hyg dig med læsningen ;)


Redigeret af arntc - 22 Apr 2014 kl. 08:14
Til top
Alexandre Garioud Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johnnyBgoode Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2014
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johnnyBgoode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 08:15
Men bare lige ind jeg får fat i den bog(skal på kysten idag), er 10g møreslida blink for lille ?
/A
Til top
Alexandre Garioud Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johnnyBgoode Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2014
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johnnyBgoode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 08:27
Perfekt,Tak det ville jeg så gøre, det lyder som en ritig furnuftig plan, fordi jeg er lidt tabt i den jungle, og gerne vil have chancen på min side!:-)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 08:33
Min makker fik fisk på det blink igår, mener det var 20 gram,
men 10 gram burde være rigeligt :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Alexandre Garioud Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johnnyBgoode Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2014
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johnnyBgoode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 09:00
Ok tak!!
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 09:02
Citat: johnnyBgoode

Men bare lige ind jeg får fat i den bog(skal på kysten idag), er 10g møreslida blink for lille ?
/A


Du skal selvfølgelig tjekke, at din agns vægt nogenlunde passer til kastevægten på din stang.
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Alexandre Garioud Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johnnyBgoode Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2014
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johnnyBgoode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 09:15
Har ingen problemer med at kaste den i hvertfald. Det virkede meget fint i weekenden! Tak for linket
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 12:28
Møresilda 10 gram er det blink jeg fanger mest på.
Til top
Alexandre Garioud Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johnnyBgoode Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2014
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johnnyBgoode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 12:52
Nå simpelhent! Ok, det er så forstået. Med eller uden ophængerflue eller begge dele?

Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 13:13
For det meste uden. Bare husk varieret indspinning og spinstop.
Til top
Alexandre Garioud Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johnnyBgoode Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2014
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johnnyBgoode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 13:22
Yes, forstået. mange tak
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 15:49
du kan sagtens bruge en ophænger bare deb ikke er for stor
Til top
Alexandre Garioud Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johnnyBgoode Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2014
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johnnyBgoode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2014 kl. 16:48
Ok, super. Har tænkt mig at prøve med en lille reje eller larve(eller hvordan de nu heder). Tak for alle jeres god anbefalinger. I har været effektiv! Har også fået bestilt den bog på biblioteket.. Nu håber jeg at jeg snart får charmeret en flot HØ !
Knæk og bræk til jer alle!
A.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down