Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tapering på hjm-lavet SH

 Besvar Besvar
Forfatter
Mathias Nagel Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nagel Avatar

Tilmeldt:: 20 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tapering på hjm-lavet SH
    Sendt: 24 Mar 2014 kl. 21:49
Hey.
Er ny ifht. Hjemmelavede skydehoveder, og Prøver mig for tiden frem med at lave et til min TFO BVK #4, som skal bruges til noget let kystfiskeri.Smile

Har derfor klippet en Rio Mainstream WF line ned til en ca 9-10 meter, og en vægt af 12 gram.
Spørgsmålet lyder så på om det er lige meget med tapering, på sådanne hjemmelavet skydehoveder, da jeg jo har klippet den over "inde" i klumpen.
Går heller ikke ud fra der er tapering på hjemmelavede hoveder fra fx. DT liner.

Men har det ikke en negativ virkning på kastet?

Mvh
Mathias
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 16:53
Ved at strippe coatingen af , ligge inderlinen  dobbelt og lave en tacling med bindetråd ,UV lim osv får du en 6-10 cm overgang med øje  til skydeline, jeg har brugt det i mange år og det er en vanesag, du er ihvertfald ikke i tvivl når skydehoved er ude.
Om det har negativ virkning ? måske lander at bagtaperet hoved lidt pænere /roligere,men det er kysten  vi snakker om,
prøv bare .
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 20:31
Tror ik det betyder det store
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 10:03
Hej Mathias

Det er kun på de korte og tunge hoveder bagtaperingen har betydning. Dit på 9-10m og 12g hører til normal længde og ret lette hoveder, så bagtaperingen har ingen betydning.

Fronttapering er derimod altid vigtigt. På lette hoveder som dit må det ikke være over 1,5m lang, hvis det skal bruges på kysten. Brug også et kortere forfang (under 3m) og naturligvis mindre fluer, så kan du godt klare lidt vind.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres