Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undervands optagelser

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Eriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
SuderPeter

Tilmeldt:: 11 Mar 2014
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SuderPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Undervands optagelser
    Sendt: 14 Mar 2014 kl. 13:59
Hej alle,

Jeg går med en lille drøm om at se hvad der gemmer sig under overfladen, i mange af de fiskevande der er i Københavns området. Jeg har derfor tænkt mig at købe et kamera, der kan optage under vandet.

Jeg havde først kig på et GoPro. Tanken var, at binde det på en form for flod, og så bare kaste det ud og optage i blinde.

Men så så jeg denne lækre sag: MarCum Underwater Viewing System. Den er helt perfekt - et lille kamera med langt kabel, og så kan man følge med på en skærm. MEN, den kan ikke optage :( Der er dog video out, så jeg vil evt. kunne have en ekstern recorder med ud.

Er der nogen her der har prøvet at lave optagelser, uden selv at skulle snorkle rundt og filme?

På forhånd tak :)


Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2014 kl. 15:51
Hej Peter.
 
Først og fremmest vil jeg sige Go Pro er et rigtig godt valg.
 
Du skal ikke forvente at det bliver let. Kameraet skal helst være monteret stabilt f.eks en Tripod (stativ) da der kan komme rystelser.
Du skal heller ikke forvente de her meget klare optagelser fra reklameklip fra f.eks youtube. Selvom vandet kan se klart ud set oppefra, så kan sigtbarheden være
meget dårlig, og du skal helt tæt på , for at få noget fornuftigt i søgeren.
Jeg har haft kamera ude masser af gange i fjorden og på kysten, og mange optagelser har været ubrugelige selvom der har været godt med fisk foran linsen.
 
Det er ikke nævnt for at du skal give op på forhånd, men mere for din egen forventnings skyld.
 
 
 
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2014 kl. 16:11
Her en lille testfilm fra et par dage siden.
En meget lille sø, tilsyneladende meget klarvandet.
Jeg kunne da spotte et par mindre gedder oppefra , og lidt aborrer.
GoPro 3 + monteret på en gammel stiv   12 fods stang.
Her kan du se sigtbarheden , og du kan se nogen af rystelserne selom jeg prøver at føre kameraet så stille som muligt.
 
 
 
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
SuderPeter

Tilmeldt:: 11 Mar 2014
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SuderPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2014 kl. 16:18
Meget interessant, tak! 
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
SuderPeter

Tilmeldt:: 11 Mar 2014
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SuderPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2014 kl. 09:12
Jeg har købt et GoPro og prøvede at kaste det ud i en lille sø, totalt i blinde. Altså med snor i :-) Jeg bandt det på en pind, der holdt det flydende over bunden. Det lykkedes mig at "fange" en nysgerrig suder:

https://www.youtube.com/watch?v=K59PGjrEXtw

Sød lille fyr :-)



Redigeret af SuderPeter - 23 Mar 2014 kl. 09:12
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres