Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brande Elværkssø

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Brande Elværkssø
    Sendt: 15 Jan 2014 kl. 22:29
Hej folkens
Så er der lidt nyt om Skjern Å ved den nu hedengangne Brande Elværkssø:


Brande Elværksø

Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2014 kl. 14:35
Hej
Det ser ud til at være en fin midlertidig løsning.

Carsten Lai
Til top
mads kjærgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kjærgaard

Tilmeldt:: 27 Okt 2009
Geografisk: nordvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjærgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2014 kl. 07:30
Håber ikke nogen kan finde på at arbejde for en genopførelse af dæmningen/spærringen!
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2014 kl. 11:13
Lad da endelig åen sno sig udenom, når det nu er det, den vil :-)

Naturen regulerer sig selv tilbage igen...hehe
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2014 kl. 14:04


Overvejer at sløjfe kunstig sø

Efter dæmningsbrud i november håber lystfiskerne nu, at Skjern Å kan få sit oprindelige løb tilbage ved Brande.

Det er langt fra sikkert, at den kunstige Elværk Sø i Brande bliver genskabt.

Søen forsvandt, da dæmningen kollapsede i november, og nu øjner Skjern Å Sammenslutningen chancen for helt at slippe af med elproduktionen, der spærrer for, at laksene kan komme op i åen for at gyde, oplyser P4 Midt & Vest.

Formanden for Brande Elværk Hans Ulbrichsen er ikke afvisende over for at lade Skjern Å få sit oprindelige løb tilbage.

- Vi vil allerhelst drive elværket som hidtil, men hvis alle parter mener, at det vil være bedst at sløjfe søen, vil vi ikke stille os i vejen. Det vigtigste for os, er at man bevarer de gamle maskiner, siger Hans Ulbrichsen til TV Midtvest.

Det tegner til at der er fornuftige mennesker i Brande. Der kommer nok et link senere.

mvh Lasse Hagebro



 

Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
mads kjærgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kjærgaard

Tilmeldt:: 27 Okt 2009
Geografisk: nordvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjærgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2014 kl. 15:26
Sådan!!!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2014 kl. 13:29
Hej Alle
http://frontend.xstream.dk/tvmv/?id=31953

Her er sidste nyt live. Det ser lovende ud.Big smile
Jeg håber Brande vil blive kaldt "LAKSENS BY" hvis det lykkes. Brande og omegn er jo andet end kartoffelmarker.Thumbs Up
mvh Lasse Hagebro



Redigeret af lasse hagebro - 29 Jan 2014 kl. 13:47
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2014 kl. 20:05
Vi kunne jo mødes ved Tange med et par skovle en mørk nat, når frosten engang er gået af jorden.
Er sikker på at lidt "naturpleje" vil sætte naturen i stand til at klare resten selv *SS*

Jesper Rasmussen
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2014 kl. 17:09
Beklager

Redigeret af lasse hagebro - 05 Feb 2014 kl. 07:31
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Bent Ruskjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Aquinox

Tilmeldt:: 02 Nov 2011
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Aquinox Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2014 kl. 20:22
Lasse dit link til facebook kan jeg af en eller anden grund ikke se.
Er det fra en lukket gruppe?
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2014 kl. 21:05
Citat: lasse hagebro


Hej Alle
http://frontend.xstream.dk/tvmv/?id=31953



Her er sidste nyt live. Det ser lovende ud.Big smile
Jeg håber Brande vil blive kaldt "LAKSENS BY" hvis det lykkes. Brande og omegn er jo andet end kartoffelmarker.Thumbs Up
mvh Lasse Hagebro


Hej

Men der er åbenbart nogen der prøver at forhindre, at Brande bliver "Laksefiskeriets By", for nu har nogen snuppet 90 % af kvoten nedstrøms Tarp Bro, altså omkring halvvejs i Skjern Å's hovedløb (og nedstrøms jernbanebroen i Vorgod Å og nedstrøms Vester Ringvej i Omme Å). Herudover går grænsen mellem "Laksevand A" og Laksevand B" ifølge den nye bekendtgørelse ved den tømte kraftværkssø. Jeg forstår ikke hvorfor de fiskeriberettigede opstrøms de nævnte steder indvilger i at lade sig spise af med 10 % af kvoten...

Se http://www.skjernaasam.dk/

Er der i øvrigt nogen der kan sige, hvor "Vester Ringvej" findes ved Omme Å

Redigeret af Henrik L. - 03 Feb 2014 kl. 21:06


Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2014 kl. 21:28
Hej Bent
Det er en af mine venner på Face Book der havde det liggende, En lokal mand.
Jeg er ikke vardensmester i pc, men prøver at finde det på en anden måde.
Det er et stykke smukt film.
mbh Lasse
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2014 kl. 21:33
Bent Jeg prøver 


Redigeret af lasse hagebro - 05 Feb 2014 kl. 07:32
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2014 kl. 21:42
Prøver igen, 


Redigeret af lasse hagebro - 05 Feb 2014 kl. 07:34
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Jesper Moldaschl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moldaschl

Tilmeldt:: 26 Jan 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moldaschl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2014 kl. 07:13

"Men der er åbenbart nogen der prøver at forhindre, at Brande bliver "Laksefiskeriets By", for nu har nogen snuppet 90 % af kvoten nedstrøms Tarp Bro, altså omkring halvvejs i Skjern Å's hovedløb (og nedstrøms jernbanebroen i Vorgod Å og nedstrøms Vester Ringvej i Omme Å). Herudover går grænsen mellem "Laksevand A" og Laksevand B" ifølge den nye bekendtgørelse ved den tømte kraftværkssø. Jeg forstår ikke hvorfor de fiskeriberettigede opstrøms de nævnte steder indvilger i at lade sig spise af med 10 % af kvoten..." (Henrik L.) 

Kære Henrik L.

Der er ingen, der har snuppet 90% af kvoten - og slet ikke foreningerne nedstrøms jernbanen v Vorgod å eller  Omme å nedstrøms Vester Ringvej - for at lade den resterende del af vandløbet nøjes med 10%. Derimod  må områderne nedstrøms Tarp, nedstrøms Jernbanen og nedstrøms Vester Ringvej  faktisk 'nøjes med' 90% af den samlede kvote.

Området der indbefatter de 10% (dvs. opstrøms Tarp/ øvre vorgod/øvre Omme) har derimod 100% af kvoten - og i tilgift har de altså fået reserveret de sidste 10% af den samlede kvote. Dvs. at når 90% af den samlede kvote er opfisket, må du kun hjemtage laks fra den 'øvre del' af Skjern Å (dvs. opstrøms Tarp + opstrøms Jernbanen v Vorgod + ovenfor Vester Ringvej). 

Derudover er der indført en ekstra kvote på samlet 5 laks (uanset størrelse) fra de 'allerøverste' stykker af Skjern å systemet. 

Du kan se den fastsatte kvote og de nr. 1-13 nævnte områder områder, den gælder for i Naturerhversstyrelsens bekendtgørelsen § 1.

Med venlig hilsen

Jesper

Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2014 kl. 17:33
Hej Alle 
Jeg tror det lykkes.Embarrassed
http://youtu.be/f5up6P0L6mU
Hvor svært kan det være? Big smile
mvh Lasse Hagebro



Redigeret af lasse hagebro - 04 Feb 2014 kl. 19:04
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2014 kl. 08:40

Brande tidligere El Værks Sø

I kan sætte alverdens konsulent firmaer til at lave beregninger. Det koster formuer. Prøv at se hvad naturen her selv har klaret uden udgifter for os. Se filmen der blev lagt ind kort efter gennembruddet og sammenlign med nu. De gamle naturlige stryg er kommet frem af sig selv og engen er ved at sætte sig. Jeg håber på at få lidt filmoptagelser. hvor man kan høre vandet bruse ned over strygene. Behøves jeg nævne problemet med Tange Sø ?.

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2014 kl. 12:28
Det ser sq... dejligt naturligt ud ;-)
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2014 kl. 15:10
Bare sørgeligt, hvis de genopføre et nyt elværk. Med opstemning og sø. Det skulle have stået færdig ved årsskiftet, men så gik der forsikringspenge og grådighed i forsamlingen. Læs resten på deres hjemmeside.

http://www.brande-elvaerk.dk/
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2014 kl. 16:19
Hej Tommy
Jeg har læst det link du sendte. Jeg tror det er godt vi får sat fokus på, hvor smukt det er blevet. Da jeg kan læse, at der stadig er holdninger for en genopførelse.
mvh Lasse Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2014 kl. 19:39
Når jeg læser mødereferatet på http://www.brande-elvaerk.dk/bnyt.htm så får jeg det indtryk, at der er et flertal på generalforsamlingen som har pålagt interessantselskabets bestyrelse, at den skal undersøge mulighederne for, at få udbetalt forsikringspengene uden at de bliver anvendt til en genopførelse af kraftværket og dæmningen - altså en løsningsmodel, hvor interessanterne får cool cash i lommen.
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2014 kl. 20:20
Hej Anonymous
Det er også mit indtryk når jeg læser det. De penge, man eventuelt får ind kunne bruges til et bjælkehus museum oppe på skrænten. Her kunne man udstille den gamle generator m.m. og fortælle historien om det 100 år gamle elværk. Der kunne laves en udsigts terrasse til elven, hvor man kunne se laksen springe og få en kop kaffe. Det ville glæde både mig, laksefiskene og tror jeg en del indbyggere i Brande.
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2014 kl. 09:17
Jeg tror, at der er et flertal blandt selskabets interessenter som har set muligheden for, at de kan få en pose penge ud af at skrotte elværket, og det ville da være helt ok….
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2014 kl. 22:08


http://www.youtube.com/watch?v=4TwpUSlAHws

http://www.youtube.com/watch?v=l9pkUHgCpNA

Guld der har været gemt for fisken og os i 100 år.

Film takket være Bjarne Jakobsen

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2014 kl. 22:56
Ser dæleme godt ud, bevar det
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2014 kl. 07:42
Ja nu der skabt et dejligt stryg, åen er tilbage i nær noget der er dens naturlige løb, så lad dem få pengene og glem alt om genopførelse.
Men som den gode formand for havørredens ve og vel skriver, så kunne de passende lave en hytte til maskinerne, eller meget bedre forære dem til Teknísks Museum i Helsingør, eller deres egen egnsmuseum.


Redigeret af Taonga - 22 Aug 2014 kl. 07:43
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2014 kl. 12:33
Hej Lasse
Det er utroligt så hurtigt det er blevet pænt. Diverse scenarier om Tange sø området som død sump i årevis efter en eventuel tømning må være svære at opretholde nu. Kunne være sjovt at se resultatet et orienterende elfiskeri næste forår
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2014 kl. 14:34
Hej Lars
Der blev jo allerede i vinter set laks og ørred på leg på de nye stryg.Big smile Det vil nok ikke blive mindre i år. Så du har ret, det kunne være interessant med en op følgende bestandanalyse. Nogen havde den opfattelse i starten efter gennembruddet at det var en katastrofe. Det er min opfattelse, at denne hændelse kan give os rigtigt mange oplysninger om, hvordan problemerne med spærringer andre steder i landet på den bedste og billigste måde kan løses.Wink I dette tilfælde blev vandet lukket af søen for hurtigtEmbarrassed. Men man kan jo selv bestemme, hvor hurtigt man ønsker sænkningen af vandstanden, når det bliver planlagt. Her ser vi jo også at åen(elven) hurtigt finder sit gamle leje og de gamle gydebanker med fast bundWink. Det skal nok gå den rigtige vej, bare der ikke går politik i sagen og man bruger sund fornuft i stedet.Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro




Redigeret af lasse hagebro - 22 Aug 2014 kl. 15:11
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2014 kl. 15:09

Stille flyder Don. Men Brande Elv bliver i sit gamle leje med fast bund trods meget regn.Big smile
mvh Lasse Hagebro



Redigeret af lasse hagebro - 22 Aug 2014 kl. 15:12
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2014 kl. 04:55
jeg skrev et mail til dsf, der jeg hørte om bestyrelsens arbejde for at genetablere elværket.
de svarede tilbage at de følger sagen tæt, og vil kæmpe med næb og kløer imod
så håber at det holder stik.
 
mvh
kent
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2014 kl. 18:58
Hej Kent
Jeg tror det er bedre DSF bruger næb og kløer ved foden af dæmningerne ved Tange og Holstebro Kraftværks Sø. Løsningen ved Brande El-Værks Sø tegner det til, at de lokale er bedst til at finde.
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2014 kl. 22:26
hej lasse
ja det kommer jo an på om de vil genetablerer dæmningen, som jeg kunne læse i brandbladet at bestyrelsen arbejder på
 
mvh
kent
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2014 kl. 22:29
Citat: lasse hagebro

Hej Kent
Jeg tror det er bedre DSF bruger næb og kløer ved foden af dæmningerne ved Tange og Holstebro Kraftværks Sø.

Jeg tror det er meget naivt, hvis du forventer, at Danmarks Sportsfiskerforbund vil kæmpe med næb og klør for en reel naturgenopretning ved Tangeværket, for indeværende har DSF nemlig tilbudt miljøminsteren 50 mill kroner af fisketegnsmidlerne, til et delvist omløb ved Tange Sø.
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2014 kl. 18:52
http://youtu.be/Mv7cX9UTiTg

Skjern Å  ved Brande også kaldet Brande Elv.

Det eneste sted her i landet, hvor vi ved et af de store vandløb, har så stort et fald på så lang en strækning og med så flot en stribe gyde banker. Vil vi virkelig ødelægge dette igen, som man gjorde for 100 år siden?Angry

Optagelserne er lavet af Spindoktoren for Logen til Havørredens Ve og vel. Jeg burde måske selv have lavet dem, men på grund af tidspres må man af og til destillicere arbejdet ud.Wink

Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 09:35
hej Lasse, det var da et smukt stykke film, og gud forbyde dem der vil ændre dette for en usselsum mønt
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 12:01
Hej Per
Filmen er desværre fra før det blev grønt.Embarrassed Jeg er ved at skaffe noget nutidigt. Tror det er rette tidspunkt, at vise hvor smukt det er i dag.Big smile
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 12:07
http://www.brandebladet.dk/l%C3%A6serbrev/s%C3%B8-eller-ej



Redigeret af TT101 - 11 Sep 2014 kl. 12:08
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 15:53
Hej Torben
Tak fordi du fandt artiklen, selv om det er uhyggelig læsning.
Det kan tyde på at der måske bliver problemer.
mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 17:07
Man byggede dette værk og en natur blev ødelagt ved det, naturen har taget hævn ved at ødelægge det vi mennesker byggede uden at spørge naturen om lov. Skal vi nu igen ødelægge den natur der er kommet af naturen egen kraft. Min holdning er et klart nej tak, vi kan ikke blive ved med at ødelægge naturen blot for skabe en profit. Lad nu den natur der er kommet være, og nyd den nu i stedet for.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 17:15
Citat: TT101

http://www.brandebladet.dk/l%C3%A6serbrev/s%C3%B8-eller-ej


Det er da sørgelig læsning Cry

Håber ikke at det lykkes dem !

Hvad med forbundet ??

Er det ikke noget de kunne gå ind i ??
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 17:18
Ind og stem for bevarelsen af vandløbet Clap og giv en kommentar..

Sømodstanderne udgør 23 % pt



Redigeret af Jakob Larsen - 11 Sep 2014 kl. 17:20
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 17:28
Citat: Jakob Larsen

Ind og stem for bevarelsen af vandløbet Clap og giv en kommentar..

Sømodstanderne udgør 23 % pt


Thumbs Up


For pokker stem SÅ gutter Wink
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 18:28
Det er jo ikke en reel afstemning, man kan nemlig bare lukke vinduet og klikke på ovenstående link en gang til, og så kan man stemme endnu en gang, og sådan kan man blive ved i det uendelige, og det har sø-forkæmperne nok også opdaget.
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 18:31

Tidligere Brande El-Værkssø 10-09-2014

Er her ikke smukt. Spindoktoren har lavet fysisk arbejde, trykket på udløserknappen. Billeder fra i går. Tænk på, at her er læ, når det stormer ude ved hovedvej 11.

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 19:14
HELT ENIG LASSE Big smile

Det må og SKAL bevares som det er NU Clap
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 19:28
Citat: anonymous

Det er jo ikke en reel afstemning, man kan nemlig bare lukke vinduet og klikke på ovenstående link en gang til, og så kan man stemme endnu en gang, og sådan kan man blive ved i det uendelige, og det har sø-forkæmperne nok også opdaget.

Man kan stemme så tit man vil, men der bliver kun godskrevet en stemme pr. IP adresse! 
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 22:43
Citat: Henning

Man kan stemme så tit man vil, men der bliver kun godskrevet en stemme pr. IP adresse! 


Jeg bruger TOR-browseren, med den kan man hele tiden skifte IP-adresse, og den gemmer heller ikke cookies.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2014 kl. 14:14
Til top
Leif Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Leif Jensen 52

Tilmeldt:: 26 Jul 2009
Geografisk: Struer
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Leif Jensen 52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2014 kl. 19:27

Hej

Så føre vi med 9procentpoient.
Kom nu, vi skal gerne op og føre med mindst 25procentpoient.


Synes du Elværkssøen skal genetableres?

Selvfølgelig, den er en vigtig del af Brandes natur og historie 43%

Nej, det er fint, at åen har fået frit løb 52%

Jeg er ligeglad 4%

Antal stemmer: 691
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2014 kl. 08:19
http://www.facebook.com/video.php?v=10204708205694093
Smukke nye filmklip af Nis Mogensen.Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres