Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fyns fiskevand

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fyns fiskevand
    Sendt: 09 Jan 2014 kl. 01:53
Hej fiskere, jeg vil lige for en god ordens skyld, give en lille update..

Jeg hedder Henrik Krag, og jeg er en af de nye ejere af fyns fiskevand, der har været en masse dårlig omtale om søerne, da den tidligere ejer drev søerne.. men vi har siden 12 oktober 2013, fået tingene gjort i orden igen.  Vi går ind for kvalitet, og god service, vi har fået gode gamle Erling tilbage til søerne, hvor han høre til :)
Vi har lavet en helt ny hjemmeside: www.fyfi.dk og en ny facebook side, hvor i kan følge med i det hele, ligge billeder ind, skrive historier osv :) vi beklager at vi ikke har kunne fjerne den gamle ejers Facebook side, men i er ikke i tvivl, om hvilken der er aktiv :)

Her til sidst vil jeg fortælle lidt om hvad 2014 vil bringe:  en stor fluefisker sø, med massere af plads, der vil kun blive udsat fisk mellem 3 og 8 kg! Og en række speciel ørreder, denne sø bliver en "catch and release" sø, det vil sige, at alle fisk skal genudsættes, men på samme kort må i fiske i de andre søer, så du kan tage halv tid med flue stangen og få en vild oplevelse og derefter gå i put and taken og fange til middagen :) 
Også vil der jo komme en nogle konkurrence osv.  Bl.a den 1/4 åbner flue søen og inden længe holder, go fishing bombarda kursus hos os. 

Men alt vil blive opdateret på facebook hele tiden! På hjemmesiden er der et blåt "f" det er et link til vores Facebook, og det er ikke påkrævet at have en facebook bruger for at kigge med:) 

Skriv til mig på facebook eller her, hvis der er noget i vil vide eller har kommentarer..  knæk og bræk :)
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 05:04
Det lyder spændende med fluesøen.
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 05:43
lyder som en super ide med flue søen, men når du nu laver en fluesø som mange
brænder efter når de er en tur i putten
ville det nok trække flere til hvis man måtte hjemtage en enkelt fisk
personligt fisker jeg gerne i en fluesø
og kører gerne langt for det især med den størrelse fisk du omtaler
men så vil man nu også have mulighed for at tag en enkelt med hjem til ovnen
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 05:46
Vi har mange fluefiskere hos os, og de kræver jo en del plads, og de tager tit ikke fisk med hjem.. så hvorfor ikke give dem den action de vil have :)
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 05:51
 vores 2 put søer rummer også store fisk:) pt får vi ikke fisk under 2 kg. Og put søerne er også super flue søer :) på vores Facebook er der et par film af en flue fisker :)
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 06:06
det er heller ikke hver gang jeg tager en fisk med hjem
men derfor er det nu alligevel rart at have muligheden
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 06:13
Tror nok man kunne finde ud af noget brian :) vi er til at snakke med :)
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 10:38
Udsætter i 8 kilos fisk hver dag ?

Eller er det bare noget i skriver på jeres hjemmeside ?
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 13:21
Vi udsætter hvad vi har gående i nettene, men pt. Er der fisk mellem 6 og 8 kg ja, og jeg går ind for at der altid skal være en chance for en ordentlig baase :)
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 13:23
Jeg sørger altid for at blande mit indkøb, så det ikke kun er en størrelse :)
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 13:44
Fint... så skulle man måske kigge forbi en dag. Bor ikke langt derfra kan jeg se på kortet.
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 13:46
Du skal være velkommen :)
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 15:11
Thomas jeg udfordrer dig til Flue dyst Beer
Til top
kim melchiorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kim th Avatar

Tilmeldt:: 29 Apr 2011
Geografisk: Østfyn
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim th Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 15:15
Synes det lyder som en god ide med C&R i fluesøen. Som du skriver kan folk der gerne vil ha' fisk med hjem jo fiske i P&T søerne på samme kort. Kigger nok også forbi en dag.
Mvh
Kim M
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 15:24
Mig ? Jeg fisker ikke efter regnbuer Vi skal tættere på foråret før det bliver aktuelt.

Redigeret af Hoffen - 09 Jan 2014 kl. 15:25
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 15:25
hehe kom du bare an thomas

Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 16:36
Flue søen åbner som sagt d. 1/4 2014 :) og der vil vi i samarbejde med go fishing, lave et arrangement :)
Til top
nick Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
9ck

Tilmeldt:: 17 Feb 2003
Geografisk: fjorden
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 9ck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 17:41
Interressant med en flue sø, og har i  mulighed for at skabe læ for vinden, henholdsvis ved at flytte noget jord eller med beplantning 25m fra vandkanten? Bare en forspørgsel, for at gøre det lidt lækkert.
 
Mvh Nick
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 18:44
Hej Henrik,

Altid dejligt, når nogle prøver at gøre tingene bedreSmile
Held og lykke med det, C&R er dog en ret farlig ting i en putsø, da der er flere som TROR de kan håndtere det, end der faktisk er i praksis.


Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 18:54
Kan se Simon kom mig i forkøbet, jeg kunne
godt være bange for at den flue sø ender med nogle rigtig
slemme svamp inficerede ørreder.

Der er altså rigtig mange der ikke aner hvad de laver med hensyn til C&R
i put and take, og så på en go sommerdag med +25 grader.

Men held og lykke med søen, seriøse put søer er der ikke
for mange af efterhånden..
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 19:00
Det lyder alt sammen rigtigt godt, der er dog desværre lige en ting som er overset. Fiskene tåler ganske enkelt ikke et rent genudsætnings fiskeri, for det første kan fiskene ikke finde føde til at holde deres vægt og dertil tåler især store fisk genudsætning dårligt. Man kan med andre ord ikke forventet at fiskene kan leve i søen over en længere periode. Min umildbare vurdering er alt en fisk højst kan fanges 1-2 gange før det bliver et problem. I sommer perioden dur det slet ikke. Dem som fisker meget put and take kender fænomenet en såkaldt "sommer-fisk" som fanges i efterårs perioden, det er en fisk som har boet i søen hen over sommeren og disse fisk kan vel mest af alt sammenlignes med en slem nedfaldsfisk. Nogle af disse fisk dør som regel af svampe infektioner inden de finder en krog.  

Redigeret af Nikolaj Kolding! - 09 Jan 2014 kl. 19:01
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 19:22
Jeg forstår godt hvad i skriver, og pt. Er det den flue så vi går efter at få gang i, men vi skal selvfølgelig have en biolog på banen og en fiske ekspert, så vi kan se om søen har hvad der skal til.. :) 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 19:36
Citat: fyns fiskevand

Jeg forstår godt hvad i skriver, og pt. Er det den flue så vi går efter at få gang i, men vi skal selvfølgelig have en biolog på banen og en fiske ekspert, så vi kan se om søen har hvad der skal til.. :) 

Det handler desværre ikke om hvor vidt søen er skab til det, for uanset hvad så har fiskene ikke det som skal til...
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 19:45
Nikolaj har du noget bevis på de ikke kan klare det? Eller er det noget du tror eller?
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 20:09
Det er ikke noget jeg tror, men noget jeg ved :-)

Regnbuer, i særdeleshed når de bliver store magter ikke at finde føde i søerne. Det er ikke noget som har nogle beviser for men blot hvad jeg har observeret ved at fiske meget intenst i en årrække. Værst er det faktisk for de fisk som er blevet "prikket". En regnbuer på lad os sige 6 kilo er omkring 4 år gammel og har altså levet hele sit liv uden at lærer hvad rigtig mad er. Bevares, de kan godt finde på at tage lidt insekter, men det er bare langt fra nok. Når vandet bliver varmt, så er fiskene ekstremt sårbare over for infektions sygdomme, blandt andet fordi de kan være svækket uden ordenlig kost. Store fisk trives ganske enkelt ikke i varmt vand, hvilket også er et stort problem hvis man skal have en fast bestand. At mange mennesker ikke magter nænsomt genudsætning vil kun forvære problemet. 
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 20:18
Kan godt se hvad du mener Nikolaj, der er nok lidt der skal tænkes over, du er den første der nævner det af alle jeg har snakket med, men mener nu ikke temperaturen i vandet vil blive et problem da søen er 6-7 meter dyb, men skal lige have snakket med en biolog og en dygtig fiskemand, så må vi se hvad udfaldet bliver, ellers må det jo blive put and take som i de andre søer.. men dem jeg har snakket med har ikke kunne se et problem i c&l.
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 20:28
Hej Henrik,

Jeg vil gerne bakke Nikolaj Koldings "påstand" op.
Hove prøvede det for nogle år tilbage og fiskene kunne ikke holde til det desværre.
lav en stør sø istedet hvis du vil have C & R med fisk der kan tåle mosten. Især hvis du godt kan lide idéen om kun at skal købe fisken én gang hvorefter den så betaler sig selv hjem igen og igen.

Men ellers rigtig fedt at du tager initiativ til forandring og vil lave nye tiltag, thumbs up!!!
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 20:39
Hej Henrik

du skal da lige have en viden mere vedr, "den nye flue sø"
der er en stor bestand af store gedder, og de er store, ja gad vide hvordan de er blevet det
Jo jeg har set dem, formodentlig ikke alle, men mange, når de trækker rundt langs kanterne
gedderne vil hygge sig med regnbuer med svamp
Til top
kim melchiorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kim th Avatar

Tilmeldt:: 29 Apr 2011
Geografisk: Østfyn
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim th Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 20:41
..Ja, det skal da også være fornuftige gedder hvis de skal hygge sig med regnbuer mellem 3 og 8 kg :o))
Mvh
Kim M
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 20:43
Ideen er at jeg vil gøre noget for flue fiskerne, så stør fiskeri bliver det ikke :) men jeg må se hvad jeg finder ud af :)
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 20:45
Hej ulrich, ved skam godt der er en del geder i søen :) men vil blive fanget og sat ud i en anden sø :)
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 20:51
Det bliver nok meget svært at fiske dem op, der er rigtig mange prøv at gå en tur i den lave ende., nu når det bliver tidligt forår husk palorid briller

der er adskillige over 1 meter og en guds velsignelse af små gedder
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 20:55
Ved godt der er mange :)
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 21:07
Hej Henrik

Fluefiskeri efter gedderne er da attraktivt. De har dog nok set rigeligt med endegrej. 

Måske store bækørreder er mindre sårbare en tilsvarende regnbuer? Regnbuerne tåler bare nemmest varmt vand.

Vh.
Willy
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 22:00
Jeg har selv FORBUD mod genudsætning, netop fordi regnbueørreder ikke er egnet til C&R om sommeren.
De går ganske enkelt til, efter at de har svømmet rundt i nogle uger, hvor de langsomt svamper til.
Tanken er fin nok, og jeg har selv haft den, men i praksis er det bare ikke holdbart.
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 03:44
Jeg skal have tjekket det hele igennem :)  men lige pt. Er det den plan der ligger, om det så går hen og bliver alm. Put and take fluesø må vi se.. men lige pt. Er drømmen at kunne give flue fiskerne de store fisk :)
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 03:54
Nick: der er god beplantning omkring søen, det hele blev plantet til for 15-20 år siden, så et flot natur område.
 Det bliver ren idyl på sådan en sommer aften :)
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 06:44
Henrik et lille skræk eksempel :

Hove Put & Take
lavede en lignende sø for en del år tilbage med den forrige ejer
Per Sandorf
i en af søerne lavede de rent flue og Catch And release
enkelte fisk blev fanget og genudsat
og herefter gik det stærkt med svampe infektioner
folk der fanger de store fisk tager tit fiskene op og det giver fiskene flere
skader på kroppen
herudover så de fisk der vejede 10 kg ved udsætningen
vejede få måneder senere kun 3-5 kg
herudover skal vi ikke glemme det fakta at de store fisk i 99 pct af tilfældende
til udsætning er hunfisk
de kønsmodner får rogn stryger sig selv på bunden får svamp og dør

Nej så hellere en højere pris i fluesøen og så store fisk
evt en fangstbegrænsning på 3 fisk da det jo er store fisk der fanges
det er jo ikke ensbetydende med at alle fanger 3 fisk

Mvh Brian
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 07:02
Det med hun ørreder osv. Havde tænkt mig sterile fisk.. men havde tænkt mig de fleste fisk skulle ligge på en 5 kilo..
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 07:45
Hej Henrik

Jeg synes, at det vil være fint med en sø, hvor kun fluefiskeri er tilladt. Jeg er i en situation, hvor jeg så småt er igang med, at lære sønnike at kaste og fiske med flue, og der vil det være oplagt at tage ham med til en sådan sø.

Mht fiskenes størrelse, så har jeg det sådan, at de behøves ikke absolut være oppe i størrelse XXXXL ...... tit synes jeg, at disse enorme fisk bliver grimmere og grimmere i takt med størrelsen.

Personligt  vil jeg hellere have en sø med fisk i størrelsen 50-60 cm, og med pæne hele finner. De er rigelig store til at give et fornøjeligt fisk, og jeg har en idé om at de lidt mindre fisk er mere tilbøjelige til eksempelvis at tage naturlige insekter på overfladen ......... har ikke noget videnskabeligt belæg for dette, så korriger mig endelig hvis det er noget vås Wink

Jeg ser frem til, at besøge fluesøen i foråret sammen med min søn Smile

mvh
Allan
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 08:01
Jeg kan godt følge dig Henrik, Men selvom de er sterile får de rogn
det er blot æggene der ikke kan blive til noget. så hellere flere fisk med en del mellem 2-4 kg og en del på 4-8 og et par ordentlige lokummer
og en lille fangstbegrænsning
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 08:05
Hej Henrik.

jeg må desværre bakke op om problematikken omkring C&R af store fisk.
Udover hvad der allerede er nævnt, er overlevelseschancerne for små, for de store fisk, hvis de bliver taget på let fluegrej. Fighten bliver for langvarig og sandsynligheden for at fisken kommer sig igen er ikke stor.
Som Brian nævner længere oppe. Fangstbegrænsning, om end jeg er imod fænomenet. Dog har jeg forståelse for det, da det visk kun er herovre vi har lettere adgang til dambrugsfisk efterhånden.
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 10:34
Vi har fangstbegrænsning i put søerne nu.. men folk brokker sig over det.. ikke fordi de selv skal bruge flere fisk.. men fordi det er princippet i det.. jeg forstår det ikke.. fangstbegrænsning bliver jo sat for at dele kunne dele fiskene ud på flere forskellige, så der ikke bare står 2 gutter fredag morgen og river 70 fisk op.. så kan "Karsten" og hans søn komme lørdag formiddag og fange ikke en skid, pga. 2 mand har tømt det hele..  personligt vil jeg hellere fiske et sted med begrænsning, der føler jeg chancen er bedst for at få fisk med hjem..  men ikke alle er ens, så fangstbegrænsningen bliver ophævet inden længe, så prøver vi det :)   og ja alternativet er jo at lave fluesøen til put sø.. det kan være drømmen om konstant mange fisk og store fisk bare må forblive en drøm.. nu ser vi :)   hvad ville en rimelig fangstbegrænsning være?
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 10:36
Men på trods af ingen fangstbegrænsning vil vi selvfølgelig forsat have daglig udsætning :), så der vil altid være fisk :)
Til top
kim melchiorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kim th Avatar

Tilmeldt:: 29 Apr 2011
Geografisk: Østfyn
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim th Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 10:39
Hvis du gerne vil lave en atraktiv sø kun for fluefiskere, med gode chancer for store fisk, synes jeg at en begrænsning på max én fisk vil værre passensde. På den måde vil der være fisk til så mange fiskere som muligt. Især når i jo skriver at det stadig vil være muligt at fiske videre i den/de andre søer. Så kan folk der evt vil have mere end en fisk med hjem jo stadig få det.
Mvh
Kim M
Til top
Henrik Krag Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fyns fiskevand

Tilmeldt:: 09 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fyns fiskevand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 10:45
1 fisk pr. Hvad kim? 
Til top
kim melchiorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kim th Avatar

Tilmeldt:: 29 Apr 2011
Geografisk: Østfyn
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim th Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 10:51

Ja, egentlig havde  jeg tænkt 1 pr. dag, men kan da godt se det er lidt svært, når der sælges kort med forskellig varighed.  Det skal jo være et kompromis imellem at folk får hvad de vil ha' og at det stadig skal være rentabelt for jer, at ha' os rendende :o))  Men måske det ku' lade sig gøre at sige én fisk fra fluesøen pr. dag og så fiske videre i det almindelige p&t ??

Mvh
Kim M
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 10:51
1 fisk pr time vil være rimeligt ja. Så er der stadig økonomi i det, og fanger folk 4 fisk af 5 kg inden for den første time af et 4 timers kort, tror jeg ikke de vil tude synderligt meget over det.
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 14:04
Hej igen Henrik.

Med hensyn til fangstbegræsning så gør evt. som skyggehale der har 2 fisk i timen eller op til 12 fisk på et dagskort, så der også plads til dage hvor man er heldig.

Angående din kommende fluesø, så lav helt andre priser, det kommer jo også til at være helt andre (størrelse) fisk!
Bare se Trollemolla i sverige, de tager 900 svenske kroner for 8 timer, hvor der må fanges fire fisk. fiskene ligger mellem 3 og 12 kg, typisk er snittet omkring 5 kg, men i marts-maj og igen i sept-nov er der helt grove fisk i søen, da temperaturen er til det.

Jeg personligt ville gerne give 400 kr for lad os sige 8 timer og så må der hjemtages 4 fisk, så længe fiskene bare er omkring 5 kg i snit.
Selvfølgelig kommer alle ikke til at fange 4 fisk, det gør de skam hellere ikke i de fluevande der er i Sverige.
Skulle man være så heldig at fange 4 fisk, så kan fiskeriet fortsætte i en af dine andre søer.


Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 14:06
Syntes du skal droppe tanken om genudsætning, og istedet bare lave en fluesø med store fisk, det skal nok blive en succes.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum