Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stang til feks. Makrel og hornfisk.

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stang til feks. Makrel og hornfisk.
    Sendt: 04 Jan 2014 kl. 20:12
Svigerfamilien bor i Hadsund så jeg vil prøve at fiske makrel og hornfisk når sæsonen skydes igang. Men kan jeg bruge min spinnestang som jeg bruger ved P/T stangen er en 8" har lidt håbet på den er fin nok, og så vil jeg bare have noget kraftigere snører på i stedet for den jeg har til P/T fiskeri.

Jeg har ingen waders så vil høre om man kan fiske makrel og hornfisk fra kajen nede ved resturant davinchi..?
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2014 kl. 20:42
Den stang er helt fin, du behøver sku nok ikk engang,
Skifte line.

Kender ikk stedet, men jeg har fisket makrel, fra moler, havne, kajer osv.
Hvis de er der, så er de der.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2014 kl. 20:47
Jeg har en lækker Shimano Nexave 10 fods stang, som du kan købe. Jeg har selv fanget makreller i Århus Havn med den. Den kaster op til 20 gram og kan fint fighte 4 makreller af gangen :-)

Send mig en PM hvis du er interesseret?
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2014 kl. 22:10
Citat: Dummiz

Svigerfamilien bor i Hadsund så jeg vil prøve at fiske makrel og hornfisk når sæsonen skydes igang. Men kan jeg bruge min spinnestang som jeg bruger ved P/T stangen er en 8" har lidt håbet på den er fin nok, og så vil jeg bare have noget kraftigere snører på i stedet for den jeg har til P/T fiskeri.

Jeg har ingen waders så vil høre om man kan fiske makrel og hornfisk fra kajen nede ved resturant davinchi..?

Stang og line er fin til hornfisk og markrel.
Hornfiskene finder du over alt i fjorden og du kan være heldig at markrellerne også går ind til Hadsund.

Ellers er topsæson for hornfisk sidst april og i maj mens hornfisk er august.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2014 kl. 22:26
den stang du har burde være ok, self afhængig af kastevægt (men op til 30 gram er at foretrække) kan du ikke finde makreller i Hadsund er der heldigvis ikke langt til Udbyhøj hvor de som regel kan findes ud for havnen:-)
K&B
Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2014 kl. 00:46
Bor selv i Randers så der er ikke langt til udbyhøj Smile
Til top
Peter Bruun Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Springhale Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2011
Geografisk: Øster Hurup
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Springhale Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2014 kl. 10:59
Der er masser af hornfisk ved den kaj, men de er vel overalt i sæsonen. Og der er desuden chance for havørred. Men makrel, så skal du faneme være heldig. Tag ud til havnen i Øster Hurup, Udbyhøj, Århus eller ligende.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres