Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tip til fjordfiskeri i Norge

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kenneth Jensen

Tilmeldt:: 24 Maj 2007
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kenneth Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tip til fjordfiskeri i Norge
    Sendt: 03 Jan 2014 kl. 17:46
Hej.

Jeg sidder og kigger rundt efter fiskeri i fjordene i norge.

Jeg har tidligere været i Sognefjorden ved Bjordal, og nu overvejer jeg en fisketur til sommer, men kan ikke finde ud af hvor jeg skulle tage hen.

Søger fiskeri hvor det er muligt med så mange arter som muligt, og samtidig med lidt chance for større fisk.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og set en masse forums og nyheds sites, hvor folk siger sognefjorden er død for fisk, eller i hvertfald at der slet ikke er i nærheden af det fisk der har været før i tiden.

Har så haft kigget lidt på Romsdalsfjorden, som også ser spændende ud, men hvor fiskeriet har set mest ud til at være sej og torsk.

Jeg ville høre hvad folk herinde har af erfaringer med disse fjorde eller måske andre fjorde i området.

Så håber der er nogen der kan komme med lidt indput her.

Hilsen
Kenneth 
Til top
Jesper J Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JesperJH

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JesperJH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 18:27
Nu skriver du jo ikke om du vil fiske fra land eller båd? Trondheimsfjorden er bestemt ikke tom for fisk og man kan fiske både fra land og fra båd. Seneste tur jeg havde i sommer gav ikke mindre end 21 arter.

Jesper
Til top
Kenneth Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kenneth Jensen

Tilmeldt:: 24 Maj 2007
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kenneth Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 18:37
Jeg har selv kigget på Trondheimsfjorden her til aften og den ser virkelig spændende ud må jeg indrømme.

Og håber at finde en hytte hvor der også kan leje båd.
Til top
Jesper J Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JesperJH

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JesperJH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 18:44
Nu skal det jo ikke være en salgsdiskution men du kan se vores turreferat her:
http://teamkipling.blogspot.dk/2013_07_01_archive.html

Der er mange spændende muligheder i den fjord men det er ikke altid lige nemt at finde fiskene. Det gode ved fjordfiskeriet er at der næsten altid er et sted man kan finde læ.

Jesper
Til top
Kenneth Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kenneth Jensen

Tilmeldt:: 24 Maj 2007
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kenneth Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 18:49
Det er faktisk det jeg har siddet og kigget en del på.. 

og det ser rigtig spændende ud, dog er det mest fiskeriet på den "lave" vand som lyder mest spændende til denne tur. 
Til top
Jesper J Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JesperJH

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JesperJH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 19:11
Alt under 200 meter er lavtSmile Nej, spøg til side, det er også på det lavere vand de fleste arter fanges, selv fra molen i havnen får vi store berggylter, blåstak, sej, torsk, glyse, lubber og flad. Lidt dybere er brosmer, rødfisk, helleflynder, kuller og lange. Rokker og de helt store langer og brosmer er dog på ret dybt vand
Til top
Kenneth Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kenneth Jensen

Tilmeldt:: 24 Maj 2007
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kenneth Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 19:31
Det lyder rigtig spændende, og gør jeres ture også . noget som der sikkert vil blive overvejet når det kun er mig og min far, men vi skal lige have to andre med på denne tur.

Det skulle vel ikke ske at du kendte til nogen hytter i området med mulighed for bådleje.

Og hvornår ville du råde os til at overveje turen, maj, juni, juli eller august. ?
Til top
Jesper J Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JesperJH

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JesperJH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 19:48
Sommerhalvåret er bare bedst pga. varmen og de lange dage. Jeg har ikke oplevet forskel på de forskellige måneder. Der er forskellige hyttebyer omkring fjorden som er godt booket op om sommeren og uden kendskab til fjorden og uden guide er det noget sværere at finde fiskene. Jeg brugte mere end 6 måneder før der rigtigt kom hul på bylden. At I er to eller fire er vel ingen forskel.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum