Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mørrum blir nu eldorado for spinne fiskere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Kenneth Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kokken

Tilmeldt:: 15 Nov 2005
Geografisk: Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kokken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mørrum blir nu eldorado for spinne fiskere
    Sendt: 20 Dec 2013 kl. 13:29
Mørrums Kronolax fiske har for nylig lanceret en ny hjemmeside , og med dette også nye regler for fiskeriet i 2014.
Til stor overraskelse for mange Mørrums veteraner er reglerne nu ændret dramatisk således at der er frit fiske med spin eller flue i hele elven i hele sæsonen. Eneste ren flue pool bliver pool 1
Fiskeriet kan starte som vi kender det kl 05.00 og der kan så fiskes igennem indtil kl 02.00
Tror nok de nye regler vil komme til at skabe store problemer og debatter , især på nord strækket pool 17 - 32 i august og sept. som førhen har været forbeholdt fluefiskere...
læs de nye regler her
http://www.sveaskog.se/morrum/sportfiske/regler/
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 13:39
JAMEN ER DET IKKE BARE SOM VED VORES EGNE ÅER, OG DER GÅR DET DA EGENTLIG FINT NOK

Redigeret af Taonga - 20 Dec 2013 kl. 19:32
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
undermåler Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefjæs

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefjæs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 13:46
Puha - tænk at nogle kan nedværdige sig til at fiske med så inferiøre teknikker som spinnefiskeri Wink - hvad bliver det næste - garnfiskere eller uv jægere Ouch
 
Har også lidt svært ved at få øje på problemet
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 13:52
Fedt så kan der endelig fiskes med spin og rørfluer uden at hver år at have ryggsmerter af tohåndstangen.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 15:03
Så bliver der måske også samtidig genopfrisket "midt-fiske-princippet" som måske ikke er en skreven regel i Mørrum, men alligevel er en indbefattet del af regelteksten:

"Det är ditt ansvar att försäkra dig om att ditt fiske inte stör någon annan fiskebroder eller fiskesyster."



Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 15:31
Hvor er problemet ??. Både spind og fluefisker betaler det samme for fiskekortet. Jeg har aldrig forstået den forskelsbehandling og har gået langs Mørrums med begge dele.
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 16:15
hæhæ fluesnobberLOL

Til top
Henrik Gottschalck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik Gottschalck

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Roskilde Fjord, Isefjorden, Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Gottschalck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 17:14
Men medefiskeri efter laks, havørreder samt hybrider er stadig ikke tilladt !!
Hvorfor?



Redigeret af Henrik Gottschalck - 20 Dec 2013 kl. 17:17
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 17:24
Tja, efter flere år i Mørrum, kan jeg kun, til indlægget fra Michael Hansen, sige Spinne-snobber ;-)

Ja, vi betaler/betalte (jeg er færdig i Mørrum) det samme for fiskekortet. Men, jeg og de fluefiskere jeg har mødt, kan finde ud af at respektere fiskeren på den anden side af åen.
Dette kneb gevaldigt for spinnefiskerne på min færd.

Også spinnefiskere på samme side af åen, mente også at "nu har jeg betalt 450-500 kr. for et fiskekort, så har jeg ret til hele åen..."

Jeg ønsker fremtidige Mørrums-fiskere Knæk og Bræk, og held og lykke med fællesfiskeriet :-)

Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 17:36
De må have drukket for megen snaps deroppe...det kan fandme da ikke være rigtigt. Strækket nord for Kungsfossen har været forbeholdt fluefiskere sidst på sæsonen og nu åbner de for spinner-fiskere, som vil pløje alt igennem med tungt grej. De må være skøre i hovedet¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 17:47
Et er jo spinnefiskeri på nordstrækket, men spændende hvordan det kommer til at gå i pool 4?
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 17:54
Jeg kan ikke forestille mig at ret mange af de svenske sæsonkortholdere synes at dette er en god ide. Pool 19 sidst på sæsonen og en spinnestang...det hænger jo ikke sammen. De må mangle penge siden de synes at der skal et større publikum ind.men hvad dem de kunder de mister og hvad Men hvad med dem der har holdt Mørrums røv oppe de sidste mange år...svensk pølseret når den er værst!!!!!!!

Redigeret af lerby - 20 Dec 2013 kl. 17:56
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 18:05
jan jeg mobber bare lidt er selv fluefisker og spinnefisker mener der skal være plads til os alleThumbs Up
Til top
Finn Sønnik Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fsni

Tilmeldt:: 01 Jul 2007
Geografisk: Hjærbæk fjord med tilstødende åer
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 18:29
Hej
Efter mange år i mørrum er jeg også stået af mht af fiske i mørrum, det er nu ikke fordi der åbnes for frit fiskeri men mere fordi priserne og fiskeriet ikke hænger sammen mere, men at der åbnes på denne måde kommer helt sikkert til at koste fluefiskere og dermed også penge, fordelingen var superfin før og har ikke før hørt klager over fordelingen , som en anden skriver bliver det spændende at se hvordan det vil gå i pool 4 især ved lav vandstand( læs mange fejlkrogninger), men efter at der ikke gøres så meget for laksen mere er det jo nok ikke det store problem mere, man ser jo tydeligt at det gælder om at rykke så mange nedfaldsfisk op som muligt, har kommet i mørrum siden 1994 , der kunne der fanges og ses mange laks , min kone og jeg solgte vores sommerhus nær mørrum efter 10 gode år her for 2 år siden , Sverige er et lækkert land men mørrum er blevet en pengemaskine, desværre tror jeg det går den forkerte vej for dem i mørrum men håber på det bedste.
De bedste hilsner og ønsker om en god jul og et godt nytår for jer alle der ude.
Mvh
     Finn  
Til top
Carsten Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten Holm Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 19:07
Hej ! Bliver sgu også sjov at se hvordan det går når fluefiskerne begynder i pool 2 !!
Carsten.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 19:48
Mon ikke der er tænkt over det - måske ligefrem lavet en analyse på, hvilke kort der sælges, og hvordan man kan optimere kortsalget?

Vedrørende fluefiskere i pool 2, så er det jo ikke ligefrem usædvanligt at der kommer sådan nogle vadende ned igennem toppen, når det er mørkt - og fluepiskerne ikke lige har "set" hvor pool 1 slutter... Det er jo også rigtigt, rigtig sværtWink

Jeg har forøvrigt bemærket, at der står på hjemmesiden, at sæsonen starter d.1.marts - og at der er premiere sidst i denne måned... Det må da være en fejl??

Eller også var der en mening med det testfiskeri vi var oppe og deltage i sidste vinter ?? - det var ret dyrt forøvrigt.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 19:56
Nåh ja... Jeg fisker forøvrigt OGSÅ med flue i Mörrum, når det er et muligt... Har eksempelvis flere gange oplevet disse ædle fluefiskervæsener (som jo har langt højere moral, og meget mere respekt for medfiskere), ligefrem bakke op gennem pool 4 , blot de kunne skimte en ny lystfisker på vej - herefter med lim under vadestøvlerne midt i poolen, uden at bevæge sig en millimeter i timen.

Der bliver sgu nok hverken mere eller mindre plads, og om man vil deltage deroppe, er jo ganske frit for enhverSmileSmile
Til top
Finn Sønnik Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fsni

Tilmeldt:: 01 Jul 2007
Geografisk: Hjærbæk fjord med tilstødende åer
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 22:06
Hej Simon.
Har du set folk bakke i pool 4 har du sikkert også set dem der går i pool 3 og komme til at kaste langt ned i pool 4 , har selv set en blive sendt væk da han var kommet til at hænge fast og kun kunne kaste ned i pool 4 , men desværre for ham var L.E.Anderson(kontrollør) lige nede og fiske i pool 4 den aften og så var den fest forbi, og til en anden gang kan du bare bede folk om at rotere ved poolen eller skride væk , jeg fisker op i nakken på den slags der limer sig fast .
Mvh
    Finn  
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 22:14
Jeg bliver ved med at fiske den fantastiske å.
Fisker alligevel gerne flue hvor spinnefiskeri altid er tilladt og ser det ikke som noget problem.
Fluen fisker strømme hvor spin slet ikke er muligt og det mere stilleflydende vand trækker ikke rigtigt i mig og det er jo oplagt til spinnefiskerne.
Der bliver HELT sikkert plads til os alle i 2014 også selv om der er nye regler.
Hans H.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 22:43
Hvis man ikke kan vente til premieren, kan man bare booke hos fiskeresor.nu
- de må tilsyneladende fiske før alle andre.
Til top
jens folmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jensfolmann Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: øst falster
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensfolmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2013 kl. 23:21
uuuhhhaaaaa hvor er det urimeligt og uretfærdigt stakkels ædle og noble ( ja gentelmen må man sige ) fluefiskere
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2013 kl. 18:27
Aften
Mener ikke det bliver et problem, der er plads til os alle.

Husk HSLF har en Campingvogn stående på Åkrogen, direkte ned til Åen.
Ved indmeldelse som nyt medlem kan en af klubbens Campingvogne (Møn eller Sverige) lånes en weekend u/b.

Se mere på klubbens hjemmeside www.hslf.dk

På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2013 kl. 18:35
Halløjsa :)
 
Til alle dem der har bemærkninger omkring fiskemetode snobberi!. Husk på, at det ikke er fangstmetoden der er problemet!!!. Det er folks personlighed - så derfor ligegyldigt hvad man "har mellem hænderne". Det drejer sig KUN om, hvad man har mellem ørerne :) 
 
Mvh. - Kim
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2013 kl. 19:51
Kære alle i tråden.
Det er efterhånden mange år siden jeg har fisket på Kronolax vand i Mörrumsåen, jeg har en idé med noget camping/fiskeri i det sydlige Sverige, men kunne godt bruge lidt info. Nogen der ganske kort kan skrive lidt om priser og info på dagkort, på Kronolax fiskevand i Mörrumsåen. Er det noget med at man skal bytte pools formiddag/eftermiddag og køber man fiskekort til specifikke pools og ikke bare til alle pools med et kort.
Ang. Åkrogens Camping: Priser og tlf. (evt. hjemmeside)
Med venlig hilsen, glædelig Jul til alle
Jens Lygum
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2013 kl. 20:17
Hej Jens,
Tror det må blive en "vent slut" i forhold til dine spørgsmål.
Så vidt jeg kan se er der ikke offentliggjort priser og endelige regler for fiskeriet endnu.
Jeg havde en mailudveksling med Laxens Hus i starten af denne uge omkring samme spørgsmål og blev oplyst at priserne bliver i forhold til tidspunkt og hvor mange dage man booker.
Vi som stadig har planer om at besøge den fantastiske å må vente i spænding på at se hvad resultatet af ændringerne bliver, men håber da ikke som nævnt tidligere i denne tråd at prisen stiger igen, for så bliver det måske kun til 2 besøg i stedet for 4 :-)
Til top
Carsten Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten Holm Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 08:49
Hej Kim ! Godt skrevet hvor er det dog sandt !!
Carsten
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 10:32
Der er ingen tvivl om, at "Mørrum" mister en del fiskere på denne nye regelændring. Vi har fisket i Mørrum de sidste 11 år hen i efteråret. vi har fisket med flue. Fiskene har ikke været mange, men oplevelserne og det koncentrerede fluefiskeri har været en fryd. En fryd fordi at fiskeriet i de pools vi fiskede var forbeholdt fluefiskere. Andre spinne-fiskede i andre pools, som passede til dette fiskeri. At man nu ændrer det skal jo være op til de, der laver reglerne - men det ændrer fiskeriet og kundegrundlaget radikalt.

Pool 19 først på aftenen: Man sidder i kø og ham før en selv fisker med en kæmpe wobler, der pløjer vandet igennem. Ingen tvivl om at han har meget større chance for at kroge en fisk, men er det hvad det går ud på?

"Bankanakken" sidste uge i august om aftenen. Der sidder 5 til 6 fluefiskere i kø hver aften og hygger sig, mens de venter på deres tur. Jeg tror da lige jeg tager et run ned over pladsen med min røde 20 g. reflexspinner - bare for at se om der er en fisk!!

Pool 32 skal jeg nok få trollet igennem med et par FC-spinnere på kryds og tværs og de efterårsfisk, der står der skal jeg ramme på et tidspunkt.

Pool 17...foran broen med en spinner...over til trappen og ned ned ned...

Var der nogen, der sagde Pool 4?

Hvorfor er Pool 1 ikke med i denne regelændring? Denne "reklame-pool" undgår de tunge spinnere? Hvorfor? Et par lokkende blink der krydser poolen foran snurrende kameraer? Der vil komme Flex på klingen og er det ikke som det går ud på?

Byens grejbutikker slipper der også for at sælge alle de flueliner og kan nøjes med at udvide med de nye spinnere og 200 m. ruller med nylon.

Spinnefiskerne får noget dejligt vand at fiske. Held og lykke og det mener jeg!

Jeg synes bare at det er sørgeligt at man ødelægger efterårsfiskeriet for de mange. selvfølgelig åbner det for andre og godt for dem. Tiderne skifter og man må jo følge med.

Min plads ved Mørrum er ledig. Jeg vil heller bruge tid, penge, fiskeferie etc. på 4 dage ved Skjern Å, hvor fluestangen luftes og kammeratskabet nydes. Her er chancen for fisk også større...
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 19:41
Per ;

Det kan jo være, at forretningen Mörrum har vurderet, at de kan TILTRÆKKE flere - ved at ændre reglerne for fiskeriSmile

Forøvrigt synes jeg dine udsagn om spinnefiskeri, lever storartet op til de fordomme, som spinnefiskere har om fluefiskere - nemlig at der er fluefiskere som har den vildfarelse, at deres fiskeri er bedre end andres.

Jeg fisker både med flue og spin, og har sgu absolut ingen forudfattede meninger om andres fiskeri - men danner min mening om den enkelte fisker, når jeg fisker sammen med dem.
Grundlæggende er det jo en af charmerne ved vores fælles hobby, at alle er lige ved fiskevandet - og at det er ligemeget om man ankommer til fiskevandet i en Mercedes, eller en gammel Lada (bare man opfører sig redeligt).... Det samme burde gøre sig gældende for flue kontra spinfiskere.

Forøvrigt fungerer "fællesfiskeri" da ganske glimrende, eksempelvis ved Lilleåen - hvor fiskestrækket, og åens lidenhed ellers burde gøre det svært.
Det samme ved alle andre danske åer..


Redigeret af simon agerholm2 - 22 Dec 2013 kl. 19:43
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim P Avatar

Tilmeldt:: 15 Jul 2005
Geografisk: Nordsjælland, Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 20:27
Hej der...

Kan ærligt talt ikke se det store problem. De fleste pools er i forvejen delt mellem flue og spinnefiskere. Har dog som flere her en lille "tanke" ang. pool 4...

Det eneste problem/opgave tror jeg vil blive at lære spinnefiskere rutinen "et kast - et skridt nedstrøms". Men så mange spinnefiskere er der nu heller ikke. Møder kun ganske få i maj-juli, men jo nogle af "vore pladser" vil da nok være optaget i aug.-sept.

Tør nu øjnene og lad os sammen nyde vores fælles hobby Handshake, uden at skele til om man er "fluesnob" Ouch eller "spinnetosse" Ouch

Vil squ hellere dele åen med en spinnefisker end en kajakroer Dead

Knæk og bræk
Kim P
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 21:29
Problemet for fluefiskerne er bare, at når der har været en spinnefisker igennem strækket først, så er der ikke nogen bidevillige fisk tilbage.... men så må de efter min mening bare vælge en anden fiskeform, hvis deres evner ikke er gode nok! Nu kan det være jeg vil besøge Mörrum igen, nu hvor jeg kan få lov at fiske som jeg vil, har tidligere valgt åen fra da jeg ikke kunne få lov at fiske hvor det passede mig, selvom jeg betalte det samme som fluekasterne...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim P Avatar

Tilmeldt:: 15 Jul 2005
Geografisk: Nordsjælland, Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2013 kl. 10:53
@Klaus

Jeg har da i flere tilfælde fanget fisk bag en spinnefisker, så det argument kan heller ikke bruges LOL

Det eneste "problem" jeg har haft med spinnefiskere er som nævnt, at de fleste har en tendens til at stille sig eet sted og så kaste i flere retninger i stedet for at bruge "rotationspricippet" ET KAST - ET SKRIDT NEDSTRØMS. Der skal nok bare lidt opdragelse til Thumbs Up og der må Laxens Hus træde til og arbejde lidt for den sag.

Knæk og bræk
Kim P
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2013 kl. 12:57
Hehe sjovt at se, høre, og filosofere over den menneskelige adfærd Big smile
 
Vi er alle underlagt den oprindelige lov om, at alle andre ukendte på "vores" jagtområde", udgør en eller anden form for trussel!.
 
Når vi står i komplet idyl og føler os totalt omslugt og integreret i naturens utallige syn, lyde, og lugt associerende samt oplevelsesmæssigt henlevende og hukommelsesmæssigt uundværlige farverige indtryk/hændelser - vil enhver anden "menneskelig" person blive opfattet som en beskæring/ødelæggelse af dette Wink
 
Desværre har vi ikke længere den mulighed, at vi alle kan boltre os i naturen på egne præmisser, uden ind imellem at møde andre mennesker :)
 
Så derfor må vi nøjes med/ty til den almindelige gode opdragelse (der desværre er smuldret gennem årene), således at moral og medmenneskelig forståelse giver et tåleligt forhold for flere personer indenfor samme "sfære" på fiskepladsen.
 
Da man ikke på forhånd kan oplære/belære/"tæske :)" nogen til, at kunne synkronisere sine bevægelsesmønstre efter alle andre medfiskere (hvem kan det?), må de mest øvede også være dem, der udviser mest tålmodighed og evt. PÆNT fortæller disse noviser om, hvad der er normen/reglen på aktuelle fiskeplads Thumbs Up 
 
Selvfølgelig er der de ekstreme tosser, der "siger": Her kommer jeg, accepter mig eller skrid/få ballade. Dem er der jo INGEN der har noget til overs for Thumbs Down, og det må her være op til den enkelte at vurdere, om man evt. kan indberette en sådan klovn til en kontrollør eller lignende. Man bør dog nok i anstændighedens (eget) navn lige prøve den førnævnte metode med pænt korigering af: IkkesocialfiskepladsødelæggendeukontrollèrbarselvfordummenderøvirriterendeklovneoptrædenLOL
Mvh. - Kim 
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2013 kl. 13:39
Det er jo helt op til Kronolaxfiske at ændre reglerne efter hvad de synes er det rigtige.
 
Fiskeriet har jo været underlagt et regelsæt, der tilgodeså alle fiskere, uanset hvad der var i enden af linien. Nogle pools kun til flue, andre spinne og andre var kombi-pools. Når åen var fyldt med fisk på vej mod gydepladserne hen i efteråret beskyttede man dem i åens mest oplagte pools mod eksempelvis fejlkrogninger ved at kun at tillade fluefiskeriet. Bevares, fluer fejlkroger også, men vi kan vist godt blive enige om, at en tung spinner har større risiko for at "ramme" en fisk.
 
Mørrum var et svært lærested og man var nødt til at tilpasse sig åen. Ville man fiske med flue var man nødt til at lære at kaste med tohåndsstang, man måtte lære at vade og først derefter kunne man begynde at fiske. Det var svært og man skulle yde for at nyde. Det var en tilfredstillelse i sig selv bare at lægge et godt kast ude og når man så  krogede en fisk var lykken nærmest overvældende.
 
Nu kan alle fiske i åen uden den store indsats. Du behøver ikke vade og iført gummistøvler kan du med en spinnestang nå alle åens pladser...lige som i Danmark. Mørrum mister det som adskiller åen fra mange fiskevande. Bliver det næste at de vil indføre ormefiskeriet?? For så kan man da rigtig "knalde" nogle fisk!!
 
For mig giver det absolut ingen mening på nogen måde at ændre reglerne for dette smukke vand, som på alle måder var et fluefiskervand i topklasse! Og en å, som også tog hånd om spinnefiskerne.
 
Gad vide hvad de lokale fluefiskere har at sige...
 
Jeg ønsker spinnerfiskerne tillykke med det nye vand. Men hvis du møder en småsur fluefisker i de gamle flue-pools, så vis overbærenhed. Han har mistet noget meget værdifuldt...Wink
 
 


Redigeret af lerby - 24 Dec 2013 kl. 13:48
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2013 kl. 14:07
Ingen tvivl om, at noget fiskeri forstyrrer fiskene mindre end andet. Jeg har dog set fluefiskeri klaske med liner på en måde, som enhver fisk med respekt for sig selv, ville holde sig langt fra. Men vores fangstevner er langt fra lige gode. I andre lande ville disse personer nok få en gren i hånden med besked om, at grave spiselige rødder i stedet for LOL En orm uden vægtbelastning eller flod, vil nok være det mindst forstyrrende, men her er det så et muligt "snobberi" der ofte holder denne form for fiskeri i ave - eller helt forbyder det.
 
Jeg kan se, at "Gaula" har ændret adfærdsmønster for optimering af fisk til gydepladserne.
 
Ændring af kvoter/størrelser, øget fredning af hunlaks osv.
 
TV2/tekst side 632
 
Og i ønskes alle en rigtig god jul herfra Big smile
Mvh. - Kim
Til top
Ronald T Kornblow Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Korth357 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2013
Geografisk: Hollywood
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Korth357 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2013 kl. 13:23

Jeg har vanskeligt ved at forstå hvorfor man vil vende tilbage til en tilstand som notorisk gav mange konflikter langs åen. Forhistorien er, at det tidligere har været tilladt at fiske med spin overalt i Mörrum. På grund af de konflikter dette indebar besluttede daværende Fiskemester Curt Johansson, at der skulle differentieres mellem de forskellige stræk.

 

Han satte sig enerådigt ned og ud fra åens beskaffenhed, i de forskellige områder, fastsatte han hvilke pools og strækninger som egnede sig bedst til flue respektive spin eller kombinationer deraf og på hvilke tidspunkter. Denne ordning har hidtil sikret en stort set gnidningsfri gensidig tolerance langs åen blandt dens brugere.

 

Den eneste grund til ændringen, som jeg kan få øje på, er en optimering at indtjeningen. Her tror jeg til gengæld man forregner sig. Jeg tager til åen for at slappe af, ikke for at blive frustreret over manglende pli fra diverse spinne fiskere, som erfaringsmæssigt har mere end svært ved at forstå almindelig god tone om ikke at kaste opstrøms, respektere midtlinje princippet, flytte sig efter hvert kast og ikke medbringe liggestol, parasol, bajere og transistor radioer.  

 

Jeg dyrker selv de fleste former for fiskeri og spinne fisker ligeså gerne som jeg fluefisker, hvis betingelserne er til spinne fiskeri. Ovenstående er derfor ikke mine ikke underbyggede fordomme jeg lufter ud fra manglende respekt for andre fiskemetoder, men derimod min erfaring gennem et langt liv med spinne og fluestang ved mange forskellige vande.

 

Jeg fornyer ikke mit årskort og hvis nogen er interesseret i en Campingvogn derovre har jeg en billigt til salg for 5000,- d.kr som er købt for 3 år siden til 25.000,- sv.kr.

 
Ryan Wink
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2013 kl. 13:46
Uhuuuuuu..... snøfte snøfte: skal de væmmelige, langskæggede, øldrikkende, bandende, ubehøvlede og beskidte spinne fiskere nu til at blande sig med overklassen i Mörrumsåen???
Vi gør oprør gør vi!
Vi er for fine til at fiske med pøbelen er vi!
De skidne spinnefiskere vil ødelægge det hele for os, de har heller ikke det rigtige tøj og store hatte der hører med til at være fiskesnop!
Så skal de sidde der om aftnen og hælde bayersk øl i sig og gøre sig til, medens vi flue-smølfer har klædt om i smoking og drikker årgangsvine, ja idyllen er borte nu!
Her gik vi og troede at alle elskede os flue-smølfer og så op til os, og og og så siger de at de er skideligeglade med at vi nu bliver borte fra Mørrumsåen, de hører ikke vores snoppe-protest, snøft der er da heller ikke fornuft tilbage hverken her eller hensidan
Til top
Ronald T Kornblow Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Korth357 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2013
Geografisk: Hollywood
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Korth357 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2013 kl. 17:01
10:1 på at du er spinne fisker og formentlig synes det er OK at ændre noget som har fungeret til alles udelte tilfredshed i mange år blot for at skabe en større indtjening.
 
Der er hverken snøft eller beklagelse fra min side, blot en nøgtern erfaringsbaseret analyse af hvad udviklingen formentlig vil blive, og fremfor at brænde 15.500,- kr af til et årskort 2500,- i lejrpas samt 1000,- for opbevaring af camper og 500,- pr tur derover til benzin og bropas, vil jeg meget hellere se tiden an og købe mig et dagkort hvis trangen skulle komme over mig.
 
Til den pris kan jeg fiske 31 dage i det nordlige BC alt incl. Jeg ved ikke hvor i tråden du kan læse dig til de verbale eskapader du udgyder om det "rigtige"udstyr smoking og årgangsvine? Som jeg ser det illustrere det blot på ynkeligste vis dine egne mindreværdskomplekser.
 
Ryan ;-)
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 11:09
I det store og hele har flue-smølferne jo bare ført sig frem som grever og baroner deroppe, gjort hvad der passer dem, og været tilfredse med at udskuddene med spinnestangen var udelukket.
Glæder mig til at komme derop i år, og gå og smågrine af dem der nedladende har smågrinet af mig deroppe i mange år.
For pokker der skal spinnefiskes igennem he he...
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 11:35
Ja, heldigvis er der nogen der har set lyset (de grønne sedler) og indkomst til de lokale;
I BC hvor jeg har fisket steelhead nu 1-3 gange om året, siden 2004, i Babine, Moose, Bulkley, Kispiox m.fl, er det KUN fluefiskeriet der er tilladt.
Ikke for at nedgøre spinnefiskeren, kun i "spinnefiskeriet" har jeg et par gange for ca. 10 år siden set en drømmepool blive splittet ad efter 10 kast med stor blink.
Der gik 2-3 timer før der var faldet "ro på" igen.
Derimod har jeg efter en anden fluefisker -og omvendt- fået fisk 10 min efter poolen var gennemfisket af en fluefisker.
Med venlig "og uden snobberi" julehilsen til jer alle.


og ja, Pedersen. Det hele er C&R fiskeri på fineste måde.......



Redigeret af ajk - 26 Dec 2013 kl. 11:41
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 11:36
Det eneste Frederiksen ærgrer sig over er at han ikke kan bruge "red garden fly", for så havde livet været endnu mere lyst
Glædelig baghjul til alle både tykke og smalle, grever, baroner, ølslæbere, vinconisseurs, grevskaber, klædeskaber og ikke mindst "os selv".
Jeg læste engang på en gravsten " Her ligger General Kriger, han faldt med ære", på en anden sten lidt længere henne stod der "Her ligger arbejdsmand Olsen " Han faldt med cyklen"

Redigeret af Taonga - 26 Dec 2013 kl. 11:40
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 13:30
Citat: ljf

I det store og hele har flue-smølferne jo bare ført sig frem som grever og baroner deroppe, gjort hvad der passer dem, og været tilfredse med at udskuddene med spinnestangen var udelukket.
Glæder mig til at komme derop i år, og gå og smågrine af dem der nedladende har smågrinet af mig deroppe i mange år.
For pokker der skal spinnefiskes igennem he he...



Bliver morsomt at se reaktionen når man kommer med 11 fods spinnestangen og et stort lod og en rørflue eller et 60 Gr blink som med garanti fanger bedre end fluefiskerne på de hurtige steder
Til top
Carsten Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten Holm Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 13:50
Citat: kikophil

Halløjsa :)
 

Til alle dem der har bemærkninger omkring fiskemetode snobberi!. Husk på, at det ikke er fangstmetoden der er problemet!!!. Det er folks personlighed - så derfor ligegyldigt hvad man "har mellem hænderne". Det drejer sig KUN om, hvad man har mellem ørerne :) 

 

Mvh. - Kim
Hej ! Jeg fremhæver lige Kims indlæg igen ! Og fredriksen læs det endelig - og vurder selv hvor du passer !
Men sandt er det sgu hvert ord og det rammer hele denne debat på kornet !!!
God jul !
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 13:53
Hej Kevin
Kan du se i spejlet hvor dit svar befinder sig..........
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 17:41
Frederiksen du er da en super ambassadør for spinnefiskerne:).
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 18:10
Det er korrekt hvad du skriver om Fredriksen Niels men han har ret Wink
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 18:27
Citat: ljf

I det store og hele har flue-smølferne jo bare ført sig frem som grever og baroner deroppe, gjort hvad der passer dem, og været tilfredse med at udskuddene med spinnestangen var udelukket.
Glæder mig til at komme derop i år, og gå og smågrine af dem der nedladende har smågrinet af mig deroppe i mange år.
For pokker der skal spinnefiskes igennem he he...

Hvad med at underbygge denne helt igennem tåbelige påstand om at fluefiskere har ført sig frem etc? Det kunne være sjovt at få nogle eksempler...på forhånd tak!
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2013 kl. 20:20
Der er ingen tvivl om, at spinnefiskerne fanger flere fisk set over en hel sæson,  frem for fluefolket. Så hvis formålet er, at få fanget flest mulige fisk, så er det vel en en beslutning som ledelsen har tænkt godt igennem. De har vel også overvejet hvad det kan have af konsekvenser for de gæstende fiskere som holder af at fiske med flue.
Det bliver spændende at følge med i om fangsterne stiger og om det har indflydelse på det totale salg af fiskekort.
Personligt har jeg kun fisket få gange i elven og det var på fluestræk. Det var en god oplevelse og elven og naturen er vidunderlig. Pool 4 er selvsagt problematisk med de mange fisk der står tæt. Så et tungt spinneagn fisket meget hurtigt tæt over bunden, vil utvivlsom give en del fejlkrogninger. Men det er sikkert også overvejet grundigt.

Men Kim Korskjærs indlæg viser vel ganske præcist hvad det hele handler om. Og det er godt set og det er især godt beskrevet. Kort og godtSmile

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 26 Dec 2013 kl. 22:10
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 11:34
Kim Korskærs indlæg siger i den korte version alt. Et godt udtryk for den nedværdigende omtale fluefiskere altid bruger om andre fiskeformer. Det ér jo kun jer selv der har noget mellem ørene ikke?
Til top
Finn Sønnik Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fsni

Tilmeldt:: 01 Jul 2007
Geografisk: Hjærbæk fjord med tilstødende åer
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 12:14

hej alle

Kan se at der er nogle stykker der syntes at fluefiskerne er nogle snobber, forstår ikke helt hvor det skulle komme fra , men der må jo være nogle der mener de står under fluefiskerne Tongue, og fint nok med det bliv bare der for dem der føler det LOL , når den nye fiskemester ser konsekvensen af denne (egen) handling bliver det sikkert ændret tilbage igen og skulle det fortsætte med de nye regler så fred være med det , har ikke noget imod spinnefiskere overhovedet. 
Mvh
Finn 
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim P Avatar

Tilmeldt:: 15 Jul 2005
Geografisk: Nordsjælland, Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 13:15
@Frederiksen

Jeg beklager squ meget, at du med skyklapper for øjnene generaliserer fluefiskeres holdning til andre fiskeformer, men jeg kan squ godt forstå, hvad du mener.
Der er desværre en meget udbredt holdning om "hvad JEG gør, er ALTID det rigtige". Confused. Dette fremgår i al tydelighed i andre tråde med diverse angreb på trollingfiskere, folk der tager en lovlig farvet fisk, ikke dyrker C&R og ja.... jeg ku blive ved.

Jeg fisker selv udelukkende med flue i Mörrum, men kunne ALDRIG drømme om at se ned på spinnefiskere, - vil squ egentlig hellere kalde dem "medfiskere"Embarrassedog har faktisk hjulpet nogle stykker til at fange deres første fisk i åen. 
Jeg har i de 40 år, jeg er kommet i Mörrum kun een gang haft kontroverser med andettænkende, og det var ski da sjovt nok en med fluestang. Dead Vedkommende var forøvrigt kendt i Åen for at "rykfiske" med flue (JA... DET KAN LADE SIG GØRE) på nordstrækket indtil han blev taget på fersk gerning, men det er en anden historie.

Kan vi for H...... ikke bare acceptere hinanden og hverandres tilgang til fiskeriet. Thumbs UpVi har en fælles hobby, og der er squ ikke nogen former, der er finere end andre. Vi har blot hver vores holdning til, hvad der er sjovt Tongue.

Med ønske om en fælles fremtid, hvor fluesnobber, spinnetosser, madfiskere med flere sammen kan dyrke vores hobby.

Kim P

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres