Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tøj til den kolde tid.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tøj til den kolde tid.
    Sendt: 16 Dec 2013 kl. 17:31
Man kan jo læse meget på nettet, men jeg kan godt lide at få real life meninger fra folk som dyrker den samme hobby.

Jeg har styr på at inderst er det godt at have noget svedtransporterende, ski undertøj, men når man kommer til mellem laget og yderlaget, hvad foretrækker i da?
Hilsen Kim.
Til top
Steen Ellemose Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SE

Tilmeldt:: 27 Maj 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 17:40
Fleece!
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 17:46
Inderst: uld
Mellem: fleece
Ydre: Vind- og vandtæt
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 18:08
En kombination af alle 3 lag fra Geoff Anderson og så waders og vadejakke yderst benyttes hen over hele året. December, januar, februar og måske marts alle 3 lag.
Til top
Agge kruse Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Agge

Tilmeldt:: 18 Jun 2013
Geografisk: København V
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Agge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 18:13
Hvis det er forholdsvis stillestående aktivitet, kan det klart anbefales med en god kvalitet af uld inderst, fleece og så en vind og vandtæt jakke til at holde på varmen.

Dog har jeg bedst erfaringer med, at du på fødderne smider et par svedtransporterende strømper på, inden under dine uldsokker.

Oven
Af uldprodukter har jeg selv god erfaring med Devold og Aclima. Det er klart deres "tykkeste" produkter som holder bedst på varmen, men det siger jo sig selv!

Til halsen kan anbefales en woll Buff, fylder intet, kradser ikke og holder dig lækker varm omkring hals og hoved.

Ovenstående har holdt mig varm på fisketure langt under frysepunktet.
Agge
"Jeg er ligeglad med hvem din far er, du skal ikke gå rundt på vandet!"
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 18:57
Hej Agge.

Jeg gør lige din sætning færdig: Jeg er ligeglad med, hvem din far er, du skal ikke gå rundt på vandet hér, hvor jeg fisker!

Bo
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 21:33
Mange tak for jeres svar. Så vil jeg se om jeg ikke kan finde nogen gode fleece trøjer som mellem lag.
Hilsen Kim.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 21:42
uld  (helst merino) inderst 
fleece, primaloft eller lign eller dun som mellemlag
vind og vandtæt yderst 
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 22:01
Kan anbefale Warmpeace som mellemlag.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres