Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Åndbare vaders og vadesko

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
silkeborg

Tilmeldt:: 09 Dec 2013
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér silkeborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Åndbare vaders og vadesko
    Sendt: 11 Dec 2013 kl. 11:10
Mine neoprenvaders er afgået ved døden og jeg skal derfor have nye vaders.

Mine nye vaders skal være åndbare......og jeg skal også have separate sko.

Hvad skal jeg kigge efter?
...og hvad skal jeg undgå?
Hvad er go?
...og hvad er no-go?

Er interesseret i value-for-money - dvs undgå de tarveligste og dårligste modeller og mærker, og har heller ikke behov for über-spitzen-klasse-weltmeister-koster-dollars modeller og mærker.

Håber i kan følge mig

På forhånd tak
Michael
Silkeborg

Til top
Børge Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bjen

Tilmeldt:: 13 Apr 2007
Geografisk: Esbjerg Stor kommune
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 11:57
hold dig fra Sierra modellerne de kan ikke holde specielt waist waders
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 12:08
Hej Michael,

Du skal simpelthen i nogle forskellige waders og vadestøvler og finde et par der passer netop din figur. Jeg har selv nogle Simms og et par nye Guide Line. De ligger i prisklassen 1500kr+ og de har fungeret fint for mig, men andre mærker er sikkert også fine. Når du nu går fra neopren til åndbare skal du afsætte en plovmand til et par bibs (fleece-overals) til den kolde tid.
Angående vadestøvler kan du vælge mellem filt eller fast sål. Går du meget ved åen duer filt ikke.
PS: Kan du få sidste års model for halv pris, så har du allerede sparet halvvejs op til et par Nye, når den dag kommer :-)

VH Emil Fuglsang
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 12:39
Citat: silkeborg

Mine neoprenvaders er afgået ved døden og jeg skal derfor have nye vaders.

Mine nye vaders skal være åndbare......og jeg skal også have separate sko.

Hvad skal jeg kigge efter?
...og hvad skal jeg undgå?
Hvad er go?
...og hvad er no-go?

Er interesseret i value-for-money - dvs undgå de tarveligste og dårligste modeller og mærker, og har heller ikke behov for über-spitzen-klasse-weltmeister-koster-dollars modeller og mærker.

Håber i kan følge mig

På forhånd tak
Michael
Silkeborg


Hej Michael.

Jeg bruger (de sidste 3-4 sæsoner) året rundt et par Sierra CC6, med et par Simms Freestone støvler med gummisål, det kan varmt anbefales.
Da jeg købte waderne, fik jeg et par Sierra Riptide støvler med, dem vil jeg så ikke anbefale. 
Mvh
Henning
Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 17:08
har selv overvejet Scirra cc6 dog lidt nervøs om det lynlås der holder tæt :)
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 17:26
Den holder fint, men en god ide er altid at smøre lynlåsen med jævne mellemrum.
f.eks. Simms Max Wax Zipper
TC
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 18:18
Citat: salar

Den holder fint, men en god ide er altid at smøre lynlåsen med jævne mellemrum.
f.eks. Simms Max Wax Zipper
TC

Jeg har bare givet min noget silikone en gang i mellem, som er købt billigt  i Harald Nyborg, og har ingen problemer haft.
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 19:03
Citat: Henning

Citat: salar

Den holder fint, men en god ide er altid at smøre lynlåsen med jævne mellemrum.
f.eks. Simms Max Wax Zipper
TC

Jeg har bare givet min noget silikone en gang i mellem, som er købt billigt  i Harald Nyborg, og har ingen problemer haft.

Jeg tror nu også det er ligemeget hvad man egentlig bruger, vil tro almindeligt stearin fra f.eks. bloklys også kan bruges.
TC
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2013 kl. 07:32
Citat: silkeborg

Mine neoprenvaders er afgået ved døden og jeg skal derfor have nye vaders.

Mine nye vaders skal være åndbare......og jeg skal også have separate sko.

Hvad skal jeg kigge efter?
...og hvad skal jeg undgå?
Hvad er go?
...og hvad er no-go?

Er interesseret i value-for-money - dvs undgå de tarveligste og dårligste modeller og mærker, og har heller ikke behov for über-spitzen-klasse-weltmeister-koster-dollars modeller og mærker.

Håber i kan følge mig

På forhånd tak
Michael
Silkeborg

Hvad vil dit budget ligge på? Vil mene at for mellem 2-3000kr kan du vælge næsten hvilket mærke du har lyst til da vil du få et par fine waders 
TC
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2013 kl. 08:28
Har benyttet et par Scierra CC6 siden, de kom på markedet for 6-7 år siden uden problemer. Har kun hørt om problemer med 1 lynlås hos en af mine 15 medfiskere, der også benytter CC6. Den fik lidt smørelse, og så kørte den igen.

Har slidt et par Simms Rivershed vadestøvler op på de waders, og skal i gang med et nyt par model Guide til februar.

Måske lidt dyrt samlet set første gang, men virker bare! Hver gang!


Redigeret af jnielsen - 12 Dec 2013 kl. 08:30
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2013 kl. 11:47
Jeg bruger også Scierra CC6. Har brugt dem over 200 ture nu. De har holdt fint. skal lige siges at jeg hverken vasker eller tører dem overhovedet.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum