Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det vilde Slipshavn

 Besvar Besvar
Forfatter
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Multefrede

Tilmeldt:: 30 Jun 2009
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Multefrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Det vilde Slipshavn
    Sendt: 12 Dec 2013 kl. 20:54
Skal da lige hilse og sige de smager super, når de er gravad med sennepssovs til
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2013 kl. 19:22
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2013 kl. 06:26
Jo jo, spiser da fisk
men ikke dem der, de er fulde af farve stof, og alt muligt andet spænd ende, vi fanger dem også her da.

det ér undslupne fisk som er Japføde

jeg spiser en 5-8 ørreder årligt, men havørred både fra weberen og panden

de skal fjernes på linie med mink og mårhund, de hører ikke til i vores natur
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Multefrede

Tilmeldt:: 30 Jun 2009
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Multefrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 23:26
Spiser du ikke fisk Jesper, du har ikke høje tanker om de undslupene fisk

Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 23:11
1-1,5 kilo er fine som agnfisk til gedder, det fine ved dem er de holder længe og kommer godt omkring
Til top
kim melchiorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kim th Avatar

Tilmeldt:: 29 Apr 2011
Geografisk: Østfyn
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim th Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 21:00
….Og det gør de fleste marsvin, jo   :o))))
Mvh
Kim M
Til top
Jakob Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jakobh

Tilmeldt:: 05 Mar 2003
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakobh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 20:40
Hey

Lille en korrektion.

Jeg kan med sikkerhed sige at ikke så meget som EN regnbue er blevet spist af marsvin, hvis de altså vejer over 500 gr.

BH

Jakob
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 18:49
kim- jeg ved ikke om de skulle være svømmet derop, men jeg kan godt forestille mig, at stormen har kastet fisk derop. Det har jeg før oplevet på nogle af mine spot syd for korsør :-)

Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
kim melchiorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kim th Avatar

Tilmeldt:: 29 Apr 2011
Geografisk: Østfyn
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim th Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 18:09
Sjovt nok, Thomas. Den har jeg også tænkt. Den der lille bæk hvor vandet i øjeblikket fosser ud, kunne i princippet godt ha' lokket en fisk ind. 
Mvh
Kim M
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 15:20
Der er også stadig nogle stykker fra udslippet i foråret, der har da været et par gange nu her hvor de er blevet taget. Jeg fik selv denne om søndagen.

Måske man skulle holde øje med vandet oppe på markerne bag ved slipshavn, jeg kunne godt forestille mig at der kunne være et par basser deroppe.
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 14:57
Mange er blevet taget af sæler, marsvin og sager
og trukket nord om odden skagen ud af mit land

de er her desværre endnu de kræ

Til top
kim melchiorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kim th Avatar

Tilmeldt:: 29 Apr 2011
Geografisk: Østfyn
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim th Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2013 kl. 14:49
Har heller ikke mødt en eneste efter stormen. Tilgengæld er der fortsat masser af de små havørreder mellem 30 og 40 cm. 
Mvh
Kim M
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 20:52
Jeg var der selv søndag, det blev kun til en enkelt regnbue fra udslippet i foråret. De store regnbuer er daffet afsted igen. Men der bliver dog stadig taget enkelte rundt omkring, så sent som i dag har jeg fået meldinger om regnbuer. Men ikke noget i stil med det man kunne opleve, inden stormen kiggede forbi.

Mvh Thomas
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Morten Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MBP

Tilmeldt:: 11 Sep 2011
Geografisk: Årslev
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 20:38
Var der selv i lørdags, uden nogen regnbuer. Fiskede yderkysten ned mod fyret, og havde et enkelt hug på fluen. Efter lidt fiskeri der, så gik jeg tilbage og tog spinnekæppen og fiskede inderkarret. Uden fisk. 

Jeg ville da gerne opleve det bonanza fiskeri de har haft. Stærke fisk på #5 grej, det tror jeg er sådan noget der driver folk. Har aldrig haft fornøjelsen af og fange dem,
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 20:21
i mandags* = i går :-)
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2013 kl. 20:19
Jeg skal ellers lige love for, at div. blogindlæg om Regnbuernes ankomst til det fynske har fået kystfiskerne i arbejdstøjet igen. Jeg fik selv syn for sagen, da jeg besøgte Slipshavn i mandags. Hold nu kæft et cirkus! :-)

Men spar kørslen derud, venner - især hvis dit højeste ønske er Regnbuer - de er for længst fisket op eller spredt af Bodil! Det bliver spændende at se, hvornår næste "aktuelle" Regnbuealarm får folk til at valfarte som var der skyllet guld eller narko i land.

Til gengæld var havørredfiskeriet på yderkysten temmelig i orden, og jeg havde faktisk den fedeste tur i tågen. Men jeg tror sgu, det var de færreste der bemærkede, at der rent faktisk var fisk at fange omkring Slipshavn den dag. Udsigten til Regnbuer gør tilsyneladende blind - og hvor er det egentlig tankevækkende, hvor attraktive Regnbuer er i øjeblikket! Men de giver selvfølgelig også én en mulighed for at pleje den indre miljøhund... - eller noget? :-)     

De bedste kystfluehilsner,

Kasper T.    

      
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum