Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kola varzina 2014

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Gylling hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gylling

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kola varzina 2014
    Sendt: 07 Dec 2013 kl. 18:36
Til top
Per Gylling hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gylling

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2013 kl. 18:40

Er så heldig at jeg skal fiske Varzina river på kola næste år i uge 32

nogle herinde der har prøvet Varzina og kan anbefale nogle spændende fluemønstre jeg skal ha bundet ??


Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2013 kl. 18:45
Uge 32. Så hedder den golden killer og små Cascade og bombers. Altså hvis det er laksecampen Du bor på.
Om aftenen kan du evt forsøge med sunrays i mindre formater
Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2013 kl. 20:02
Da jeg var der sidste år, var det meget småt med vand og det påvirkede naturligvis fluevalget. Golden Killer på enkeltkrog størrelse 10-14 (guldkrog): vinge sorte over gule hår og et sparsomt sort hackel var topscoreren. Niels snakker om Bombers og der er megen underholdning i dem, men de kroger altså ikke rigtig nogen fisk !
Lige så godt som Golden Killer fungerede små dobbeltkrogede sorte fluer f.eks Jans lille sorte (størrelse 12-16), men fiskene havde tendens til at inhalere dem meget dybt og det blev meget svært/umuligt at genudsætte dem. 
Der er en del strækninger, hvor der ikke er megen strøm, så det kan nok være en ide at have nogle fluer med noget marabou el. Lign., som kan jigges ind.
Guiderne er store tilhængere af at fiske fluerne så hurtigt som muligt og det har de helt ret i, men glem ikke at forsøge at parkere fluen over fisken et øjeblik for derefter at fjerne den igen så hurtigt som muligt.
I øvrigt kan jeg varmt anbefale at medbringe lidt bindegrej/materialer. Der er intet, der overgår en flue, man nærmest har bundet ved elvbredden.
Knæk og bræk!
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2013 kl. 08:04
Har siddet og kigget videoer derfra. På ca 40 kast er der 3 forskellige laks der banker på tørfluen. Jeg er ret sikker på at vi ville have masser af fisk på land på bombers hvis vi havde givet fanden i guider. Min egen holdning er at når der er fanget godt med fisk på normal vis, er det på tide at gå nye veje og måske nå evt personlige mål. Dvs evt laks på hitch eller bomber,
Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2013 kl. 20:29
Det er fedt at have lejlighed til at eksperimentere og det er nok i forbindelse med eksperimenter, at den største personlige tilfredstillelse er at finde. Men skal tørflue til laks være godt, så kræver det nok en fornuftig vandstand og nogle forholdsvist friske fisk.
Som råd til den, der rejser til Kola for første gang, bør man dog næppe anbefale bombers som plan A. I øvrigt flyder bombers ikke særligt godt og den foretrukne tørflue til Varzina hedder Surfboard og er en flue med skum, som ikke kan synke ( fik i øvrigt en undsluppen regnbue på sådan en sidste lørdag - hurtig indtrækning og der rejste sig den skønnest bølge efter fluen !)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum