Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

#6 setup søges.

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Burkarl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper B

Tilmeldt:: 25 Aug 2013
Geografisk: Gentofte
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: #6 setup søges.
    Sendt: 28 Nov 2013 kl. 11:22
Ja, da jeg er gået helt kold i at lede køb/salg sektionen igennem efter et klasse 6 komplet sæt prøver jeg lige at spørge her. Det håber jeg er iorden.
 
Da jeg som helt ny fluefisker blev 'lettere' misvejledt hos en grejbiks søger jeg nu et komplet klasse 6 setup. Fisker med en tung #8 st. croix (billig model) stang med et tungt scierra TX2 hjul. dette er efter min mening ret tungt at fiske med når jeg fisker mange timer i træk. Om dette er rigtigt ved jeg ikke helt???
 
Derfor vil jeg nu gerne have noget #6 og se om dette kan øge antallet af fisketimer, og om det evt kan spare min i forvejen halvdårlige skulder for at blive belastet mere end højest nødvendigt.
 
Så hvis der er nogen der ligger inde med et komplet sæt de vil sælge ud af, så skriv endeligt. Jeg tænker et prisleje på mellem 0-3000kr
 
På forhånd tak
Casper
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2013 kl. 11:33
Hej Casper

For at du kna få den rette hjælp og vejledning så vil det være en fordel at du lige beskriver hvilket fiskeri du forventer at udøve, og er du kun godtvejrs fisker eller er du også til de dage hvor der er noget blæst?
Men for at tage lidt forskud kunne en TFO BVK 9' i klasse 6 være et godt sted at starte, den kan klare det meste og man får rigtig meget stang for pengene! Hjulet kan sagtens være et "billigt" kulfiber hjul, de er alt rigeligt til dansk fiskeri og så holder de til lidt af hvert.
Så skal du "bare" ud og finde en line bagefter.
Det burde du med lidt held kunne finde for omkring de 3000 fra nyt.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Casper Burkarl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper B

Tilmeldt:: 25 Aug 2013
Geografisk: Gentofte
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2013 kl. 12:18
Hej Martin.
Min plan er at bruge sættet til de mere vindstille dage på kysten, og så stadig have min 'flagstang' til når det blæser. Jeg fisker hele året rundt, så længe vandet ikke er stift. Selvom min St.Croix har vidst sig god til at skubbe isflager rundt med ;-) Efter et par års fluefiskeri er jeg egentligt kommet til den konklusion at mit flue hjul kun bruges til at holde linen når jeg ikke fisker, og derfor har jeg ikke behov for alt mulig gejl, men at det er forholdsvis let, og holdbart. Er ikke typen der smører mit hjul efter hver tur etc, og er slet ikke grej nørd, men vil bare gerne have noget der spiller. Er på udkig efter et brugt sæt, og håber at der er nogle der ligger inde med et sådanne. Men alle tips, tricks bud etc etc er mere end velkomment.
Til top
Kim Greil Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Greil

Tilmeldt:: 09 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Greil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2013 kl. 12:33
Hej Casper.

Jeg har et #6 sæt, som du nok vil synes er interessant - både fiskemæssigt og prismæssigt.
Ring 21682148

Vh
Kim
Til top
Nikolaj Tønner Vanggaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vanggaard

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Geografisk: Saltum, Nordjyl
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vanggaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2013 kl. 12:55
Hejsa:)

So altid, prøv dig frem hos diverse grejpushere og hold dig opdateret om diverse arrangementer. Udover det, så prioritér især line, derefter stang og hold hjulet sekundært. Ofte kan et fornuftigt hjul i den lettere vægtklasse findes til en ganske gunstig pris og her er brugtmarkedet herinde åbentlyst.

Held og lykke:)
-Nikolaj
Til top
Finn Sønnik Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fsni

Tilmeldt:: 01 Jul 2007
Geografisk: Hjærbæk fjord med tilstødende åer
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2013 kl. 13:38
Hej Casper
Prøv ebay.uk el Ebay.com og betal via pay-pal så slipper du også for de fjolser der ikke sender varene, du skal blot melde dig til (gratis)så er der muligheder, køb evt en stang med mange års garanti ( Orvis -sage-Thomas and Thomas-G-Loomis el lign, som Nikolaj så rigtigt skriver er linen utrolig vigtig sammen med stangen, klasse 5 kan sagtens klare de stille dage på kysten , og hjulet er jo næsten kun til opbevaring af line, selv om det er lækkert at have et fedt hjul, men det kan du jo altid få senere !!
Håber du finder det rette til den rette pris.
Mvh
     Finn  
Til top
Klaus Jepsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kjgizmo Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjgizmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2013 kl. 14:46
Hej Casper

Jeg kan lave dig et en custom bygget stang i kl. 6 for en 1.100 kr, og så kan vi jo lige snakke sammen ang hjul dertil.
Stangen blir af Hurtig aktion

Men du kan lige skrive eller kontakte mig på mail eller mobil så kan vi snakke sammen om det er noget for dig. Bor i Slagelse, men er også i Kbh de fleste dage af ugen hvis det er noget og du gerne vil se / prøve stangen for har selv en model af samme færdig monteret

Mobil: 53657458
Email: jepsen.klaus@gmail.com


Redigeret af kjgizmo - 28 Nov 2013 kl. 14:48
------------
Mvh
Klaus Jepsen
Thight Lines
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2013 kl. 16:23
Citat: Casper B

Ja, da jeg er gået helt kold i at lede køb/salg sektionen igennem efter et klasse 6 komplet sæt prøver jeg lige at spørge her. Det håber jeg er iorden.
 
Da jeg som helt ny fluefisker blev 'lettere' misvejledt hos en grejbiks søger jeg nu et komplet klasse 6 setup. Fisker med en tung #8 st. croix (billig model) stang med et tungt scierra TX2 hjul. dette er efter min mening ret tungt at fiske med når jeg fisker mange timer i træk. Om dette er rigtigt ved jeg ikke helt???
 
Derfor vil jeg nu gerne have noget #6 og se om dette kan øge antallet af fisketimer, og om det evt kan spare min i forvejen halvdårlige skulder for at blive belastet mere end højest nødvendigt.
 
Så hvis der er nogen der ligger inde med et komplet sæt de vil sælge ud af, så skriv endeligt. Jeg tænker et prisleje på mellem 0-3000kr
 
På forhånd tak
Casper

Hej Casper
Så har du geddesættet, når du kaster dig over det. Smile. En klasse 6 er et fint valg, når du nu har en 8ér. Men hey tag nu ud og prøv dem. Hvis du har købt den første, uden afprøvning har du jo lært noget…eller? Nævn din budgetramme og hvad den skal bruges til. Gør det lidt omvendt og sig hvilken kastevægt du helst vil gå med. Det er nok 14-16 gram du søger. På den måde får du det samme hjul/line set-up til alle de stænger du vil prøve. Start med at få af vide præcis hvilken line der er på hjulet. Linen skal være beregnet til det fiskeri, stangen skal bruges til. Typisk en slow/intermediate eller neutral til kysten. Du skal også beslutte om det skal være hel line eller skydehoved. God jagt. 
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kenneth Pries Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluekenneth

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Geografisk: Ejby (fyn)
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluekenneth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2013 kl. 19:25
Hej Casper, Har du evt Facebook. da jeg har en fætter der sælger sit orvis stang med tilhørende hjul og det hele, og det er klasse 8#

MVH Kenneth Madsen
Til top
Kenneth Pries Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluekenneth

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Geografisk: Ejby (fyn)
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluekenneth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2013 kl. 19:26
Mente selvfølgelig klasse 6#

MVH Kenneth Madsen
Til top
klaus gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
klgre Avatar

Tilmeldt:: 22 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klgre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2013 kl. 20:10
Hej Casper

Kan anbefale en Hardy Demon. Så de var på tilbud i sportsfiskeren til 1700 kr
Der en også en til salg her på siden. 

Hilsen Klaus Gregersen
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2013 kl. 21:12
Citat: mahon

Hej Casper

For at du kan få den rette hjælp og vejledning så vil det være en fordel at du lige beskriver hvilket fiskeri du forventer at udøve, og er du kun godtvejrs fisker eller er du også til de dage hvor der er noget blæst?
Men for at tage lidt forskud kunne en TFO BVK 9' i klasse 6 være et godt sted at starte, den kan klare det meste og man får rigtig meget stang for pengene! Hjulet kan sagtens være et "billigt" kulfiber hjul, de er alt rigeligt til dansk fiskeri og så holder de til lidt af hvert.
Så skal du "bare" ud og finde en line bagefter.
Det burde du med lidt held kunne finde for omkring de 3000 fra nyt.


Helt enig, har selv en BVK #6 med Rio Outbound Short #6 F, godt nok med et Danielsson 4/7, men hjulet kan sagtens være billigere og lige så funktionelt. Det er en god stang/line kombination til kystflue.
Vh. IJ
Til top
Casper Burkarl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper B

Tilmeldt:: 25 Aug 2013
Geografisk: Gentofte
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 08:08
Tusind tak skal i have for råd og vejledning. Nu har jeg da lidt at arbejde med :-) Og til jesper, den er helt kanon at fiske geder med det har jeg gjort rigtigt meget fra flydering.
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 17:10
Har en vision 3 zone sw #6 og et nyt hjul liggende med bagline. Det er dit for 600 + evt forsendelse. Så skulle der også være mulighed for at invistere i en fornuftig line. Skriv dit tlfnummer hvis det har interesse og jeg sender  dig nogle billeder.
Mvh lars
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres