Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Norge i maj 2014

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Norge i maj 2014
    Sendt: 22 Nov 2013 kl. 16:40
Hej hej.
 
Jeg er så heldig at jeg skal afspadsere den sidste uge i maj måned 2014.
Familien vil gerne med til Norge, men hvor skulle vi tage hen, når der både skal være familietid og fornuftigt fiskeri?
 
Vi vil ikke alt for langt op i Norge denne gang, og jeg kan ikke betale i tusindvis af kr. for fiskeriet.
 
Hvilke gode bud er der, det er vel tidligt på sæsonen deroppe?
 
Fisker både Spinne- og fluefiskeri.
 
Tak for svar.
Mvh. Ole
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Finn Sønnik Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fsni

Tilmeldt:: 01 Jul 2007
Geografisk: Hjærbæk fjord med tilstødende åer
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2013 kl. 18:48
Hej ole
Det lyder til at blive en fin tur med familie og det hele, men mht laksfiskeri er det lige en uge for tidlig , det meste åbner 1/6 men der er dog visse elve der åbner 15/5 husker dog ikke hvilke det er desværre , men mener også det er lidt specielt med det fiskeri , men lidt ørredfiskeri kan du jo så udøve, du må nok søge lidt på nettet omkring det område du tager til , ude på vestlandet ville være et godt bud , eller måske sydspidsen af Norge , der er også utroligt smukt. mvh finn 
Til top
Thomas Pilegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thomaspilegaard Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomaspilegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 11:53
Hej Ole, Norge byder på et hav af muligheder.
En af de elve der åbner i Maj er Enningdalselva, den ligger  på grænsen i mellem Norge og Sverige.. se >> http://goo.gl/maps/JMMqL 

Der er flere elve som åbner, men der er mange som der ikke er besluttet om de skal åbne 1. Juni eller tidliger. Det vil blive oplyst på hver enkel side for hver elv.

Hvis i vil fiske ørret, så er der 1000 vis af muligheder, det kan være lidt tidligt nogle steder på grund af fjeldene. Men brug noget tid på at planlægge jeres tur/rute hjemme fra, så har i mulighed for at kontakte de forskellige steder som sælger fiskekort.

Husk havet, jeg fisker selv med mine drenge på 7 og 10 år, de fanger mange makrel, sej, torsk, pale, brosmer, langer m.fl. Jeg vil næsten give jer fangst garanti i havet. Lidt kraftigere stænger og lidt stærkere liner, så er i godt rustet. Her kan i også være heldige at fange laks, mange laks er allerede på vej i Maj, men der skal i være opmærksomme på regler om at tage laksen med hjem. Kan være at de ikke må tages før 1. Juni. Uanset, så er det jo herligt med laks på krogen selvom. Laksefiskeri i havet er gratis og slet ikke svært..Bare husk at købe det norske statstegn.

Hvis i har brug for hjælp før eller i mens i er heroppe, så er i velkommen til at ringe eller skrive til mig. Jeg bor ved Bergen på vestlandet.. 

Om i vælger syd/øst eller vest, så vil i helt sikkert få en god oplevelse heroppe.. 
Venlig hilsen

Thomas Pilegaard
hello@thomaspilegaard.com
+47 46214361
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 12:57
hej begge to
Mange tak for input.
Fortsat god dag
Vh Ole
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Jostein Puntervoll Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JosteinP

Tilmeldt:: 19 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JosteinP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 20:56
Hvis du er ute etter laksefiske, så ville jeg nok ha prøvd å skyve avspaseringen til etter 1. juni, ja. Det er da det braker løs i de aller fleste elver. :)

Men som det er nevnt, så er både sjøen og ørretfiske bra på den tiden. Makrellen kommer inn i fjordene i mai, og den er kjekk å få på kroken både for store og små. Makrell på lett utstyr er like kjekt som storfisk på tungt utstyr!
Med vennlig hilsen
Jostein
www.salmon-fishing-in-norway.com

Til top
Jakob Lyngbye Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Beep

Tilmeldt:: 19 Maj 2009
Geografisk: Fløng
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Beep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2013 kl. 13:40
I Norge er 2014 Sportsfiskets år med en hulens masse aktiviteter over hele landet.
Følg selv på http://www.njff.no/portal/page/portal/njff/nyhet?element_id=238364106&displaypage=TRUE
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum