Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Øget fisketegn skal betale for Tangeløsning

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Øget fisketegn skal betale for Tangeløsning
    Sendt: 20 Nov 2013 kl. 17:19


DSF foreslår, at der gennem en prisstigning på fisketegnet (hæves til 250 kr) over 4 år kan gives et sportsfiskertilskud til en fjernelse af Tangeværkets spærring (ca. 50 mill kr) eller ca. 50 % af omkostningen. Samtidig skal pensionister også betale fisketegn.

 For ikke at snyde fiskerne på Sjælland, skal der samtidig gives et bidrag til fiskepleje på Sjælland (årligt 4 mill. kr).


.....Bagefter (efter 4 år) tænkes forhøjelsen af fisketegnet, så brugt til andre projekter fx. spærringen i Storå ved Holstebro Vandkraftsø.

Er det en god ide - eller en falliterklæring, at staten ikke selv betaler vandplansprojekter?

Vil det danne præcedens så andre mindst lige så gode projekter skal vente?

mvh Jakob



Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 17:51
Hm Hm

Jeg er godt nok skepsis over for dette !! Confused

Jeg vil meget gerne have det  værk væk og 250kr betyder heller ikke noget for mig ,men men men,,,,syntes i andre det er vejen frem ??

Det kan jo være at lystfiskere kommer til at skille sammen til alle andre fremtidige projekter.......
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 17:52
Jeg er helt med på ideen, så lad os bare komme igang hurtigst muligt! Thumbs Up 

Mvh
Henning
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 17:57
Citat: carsten o

Hm Hm

Jeg er godt nok skepsis over for dette !! Confused

Jeg vil meget gerne have det  værk væk og 250kr betyder heller ikke noget for mig ,men men men,,,,syntes i andre det er vejen frem ??

Det kan jo være at lystfiskere kommer til at skille sammen til alle andre fremtidige projekter.......

Vi kommer på den ene eller anden måde, alligevel til at betale for alt, - så brugerbetaling eller over skattebilletten mener jeg ikke gør den store forskel. 
Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 18:10
ser det ikke som et problem, at betale 70kr mere men syntes staten sku sørge mere for den slags, det er trodsalt staten der skurken og har smadret mange vandløb osv
Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 18:12
Henning jo der er en stor forskel på om det er os der fisker og har det statslige tegn der betaler, eller det betales over skatten, for hvorforskal at fåtal betale for hvad flertal har smadret?
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 18:13
Hej Henning

jeg går skam ind for mere brugerbetaling, men skatten skal nedsættes tilsvarene !

Jeg vil meget gerne have det værk væk som jeg skriver.

Men som Jacob rigtigt  skriver, har vi jo mange flere op- stemninger samt andre projekter der også skal løses hurtigt muligt og det kan jo hurtigt blive OS lystfiskere som kommer til at stå for hele regningen og det mener jeg IKKE er rimeligt ! 
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 18:18
Jeg synes DSF er ude i en panikhandling. jeg forstår godt at man bliver desperat over at beslutningen udskydes igen. Kan man så ikke spørge DN om de også hæver kontingentet så har vi fuld finansiering?

Nej, staten (os alle) må til lommerne selv, gennem oprettelse af særlig naturfond vedtaget i finansloven.

Jeg synes ikke det er fair at medefiskere, pensionister, sjællændere, bornholmere m. fl. skal finansiere et konkret naturprojekt af national karakter.


Redigeret af Jakob Larsen - 20 Nov 2013 kl. 19:35
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 18:26
Vil sku ikke blive ved at punge ud betaler nok i skatAngryde politiker smider om sig med penge er det ikke en ide at de brugte dem på noget fornuftigt
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 18:32
Citat: carsten o

Hej Henning

jeg går skam ind for mere brugerbetaling, men skatten skal nedsættes tilsvarene !

Jeg vil meget gerne have det værk væk som jeg skriver.

Men som Jacob rigtigt  skriver, har vi jo mange flere op- stemninger samt andre projekter der også skal løses hurtigt muligt og det kan jo hurtigt blive OS lystfiskere som kommer til at stå for hele regningen og det mener jeg IKKE er rimeligt ! 

Jeg går ikke ind for brugerbetaling, det er bare det der er på vej til at ske alle steder i samfundet, - vi vil jo ikke betale noget i skat, så hellere lade de gamle skide i bukserne og ungerne passe sig selv!

Hvis vi vil have noget gjort ved den spærring, er det jo en mulighed med den brugerbetaling, jeg er ret sikker på, at hvis vi skal vente på at det offentlige tager affære, kommer der aldrig til at ske noget som helst!

Mvh
Henning
Til top
Per Gade Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per Gade Avatar

Tilmeldt:: 10 Feb 2001
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 18:38
Godt forslag fra DSF. For et særdeles lille beløb bliver der mere at gøre godt med til fiskeplejen på Sjælland og Tangeløsningen. Selv om jeg generelt er imod øget brugerbetaling, sikrer fisketegnsløsningen, at pengene er ØREMÆRKET. Det er lystfiskernes penge - og det gør det lettere at argumentere for, at de skal bruges til formål, der kommer os til gode, end hvis det skal indgå i en eller anden finanslovssammenhæng sammen med alt muligt andet, der også trænger sig på - nye veje og den slags :)
Til top
Lars Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsJep Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsJep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 18:39
Jeg går ud fra, at DSF formand har været en tur i pusherstreet på Christiania, for det forslag er godt nok langt ude i hampen.

Først har DSF sørget for, at de fynske, sjællandske, københavnske og bornholmske lystfiskere hen over de sidste 15 år har betalt for, at der har kunnet drives et kæmpe stort lakse put & take i 8 jyske årer, og nu vil de fandeme også ha', at vi skal betale for et omløbsstyg ved Tange Sø.

Det er ikke lystfiskerne som har bygget dæmningen og skabt problemet ved Tange Sø, og hvis Danmark skal opfylde EU's vandrammedirektiv, så skal den spærring fjernes, og det kan passende gøres på samme måde, som det skete nede ved elværket i Brande.

Hvis prisen for fisketegnet skal hæves, og de øgede indtægter ikke skal bruges til fiskepleje og udsætninger på Fyn, Sjælland og Bornholm, så skal det større provenu anvendes til en styrkelse af Fiskerikontrollen.

Det burde nemlig være sådan, at når man anmelder et ulovligt garn eller nogle polske tyvfiskere, så skulle der max gå en halv time, til der var et par betjente fra fiskerikontrollen på stedet.

/Lars

Redigeret af LarsJep - 20 Nov 2013 kl. 18:40
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 18:56
Fortidens spøgelse har indhentet os, Tangeværket blev bygget for at lave strøm.. Værket er idag håbløst umoderne og er en elendig prop i Gudenåsystemet. Det har og vil altid ødelægge Gudenåen, hvis der ikke findes en løsning omkring Tange sø og værket. At sige de Københavnske, sjællandske, Fynske lystfiskere har betalt for P & T laks er en hård påstand, mig bekendt er det kommunerne sammen med Tangeværket og frivillige og foreningerne der betaler for udsætningerne af laksene.
Men vi må alle hjælpe til i trængte tider, og jeg betaler gerne 70 kr. mere for at afhjælpe både proppen i Storåen og Tangeværket.
Sådan lidt sat på "spidsen", så får jeg som jyde jo heller ikke noget ud af de tiltag der skal laves på Sjælland, men jeg vil gerne have de bliver lavet. Tro mig var proppen i Tudeå-systemet eller andre Sjællandske åer, så ville jeg da også presse på for at få dem fjernet. Tiden er inde til oprydning, og det i hele landet..
Til top
Jacob Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jacob Henneberg

Tilmeldt:: 19 Apr 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Henneberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:06
Jeg vil gerne dele lars jeppesens holdninger!!
Jeg mener ikke vi skal bøde for statens ugerninger, men jeg vil til gengæld hellere ikke have noget imod den omtalte prisstigning, og pensionist betalt. Der skal bare ligge en klar handlingsplan for, hvad VORES penge går til af forskellige projekter, og evt. Tidsfrister så staten kan hænges op på de lovede tiltag de foreslår.

Der hvor jeg kan se det første store problem ved dette er, at hvis vi alle betaler ind til samme projekt, og vi efter 4 år kan få lavet noget ved tange værket, hvor længe går der så før andre projekter kan etableres?
Ville der være nogle lystfiskere fra evt Sjælland, der ville føle der går "mange år" inden de føler de får noget for de penge de betaler ind til en "fælles" konto/fond?

Det er bare nogle tanker jeg gør mig? Og jeg kan jo sagtens tage fejl

/Jacob Henneberg
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:08
Det må efter hånden høre op med det skide,
Geografiske pladder! Sjællændere, bornholmer, jyder...

Kom nu ind i kampen !

Vi har den samme hobby, de samme mål, vort fiskeri!

Var det ikke på tide at bakke hinanden op?

Folk udefra ser ikke lystfiskere som seriøse mennesker,
Med en lidenskab når hver anden tråd herinde
Medfører den samme latterlige diskussion, hvorfor
skal jeg? Jeg bor ikk i Jylland? Osv.

Stå nu sammen, hjælp hinanden så må vi
løse et problem af gangen!

Det andet er for dumt!

Jeg skal nok betale det ekstra, herregud
Det er små penge kontra en sage kæp ;)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Lars Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsJep Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsJep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:12
Citat: Pfr

Sådan lidt sat på "spidsen", så får jeg som jyde jo heller ikke noget ud af de tiltag der skal laves på Sjælland, men jeg vil gerne have de bliver lavet. Tro mig var proppen i Tudeå-systemet eller andre Sjællandske åer, så ville jeg da også presse på for at få dem fjernet. Tiden er inde til oprydning, og det i hele landet..


Jamen så kan du gå i gang med at presse på for, at de 9 opstemninger på Mølleåen bliver fjernet.

/Lars
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:20
Citat: LarsJep

Citat: Pfr

Sådan lidt sat på "spidsen", så får jeg som jyde jo heller ikke noget ud af de tiltag der skal laves på Sjælland, men jeg vil gerne have de bliver lavet. Tro mig var proppen i Tudeå-systemet eller andre Sjællandske åer, så ville jeg da også presse på for at få dem fjernet. Tiden er inde til oprydning, og det i hele landet..


Jamen så kan du gå i gang med at presse på for, at de 9 opstemninger på Mølleåen bliver fjernet.

/Lars
Hej Lars!
 
Hej Lars!
 
Det gør jeg med den største glæde, uanset om det er en lille å på Bornholm, eller i Mølleåen.. Kan du eventuelt give mig lidt flere oplysninger omkring de opstemninger i Mølleåen? Jeg er gået igang med et meget omfattende arbejde med at kortlægge samtlige opstemninger i de Danske vandløb, og tro mig der er uanede mængder af propper :-(. Men en ting er der at sige, de miljø-politikkere der sidder rundt om i landet de skulle skamme sig..
Til top
Lars Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsJep Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsJep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:21
Citat: Steffan

Det må efter hånden høre op med det skide,
Geografiske pladder! Sjællændere, bornholmer, jyder...


Det problem er såmænd skabt af, at DSF har sørget for, at hen over de sidste 15 år, der har det hvert eneste år været sådan, at helt op til 80% af af fisketegnsmidlerne er blevet brugt til vandløbspleje, fiskepleje og udsætninger i Jylland.

/Lars
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:29
Fordi nogen har fejlet behøver vi vel ikke
holde fejlen i live ?
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:33
Hvornår har forbundet fået retten til at foreslå skatte stigninger på vegne af landets lystfiskere. Det er snart alle der vil have poterne ned i min tegnebog. Nej det er ikke ok. Hvorfor er Gudenåen så meget mere værd, er det laksen. Jeg kan komme på 3 åer her i det nordjyske, der har spærringer, der umuliggøre en naturlig opgang af havørred. Skal vi ikke lige hæve indbetalingerne til 500 kr. Hvor er forskellen. Nej hvorfor skal vi betale for at rydde op i fortidens synder. Jeg kan åbenbart ikke slippe for forbundet, jeg er ikke medlem og bliver det aldrig. Alligevel så er de med til at sætte dagsordnen for min hobby.
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:38
Det er vel der, der har været mest brug for pengene nu og her. Det er da noget af et prestige projekt, jeg som dansker må indrømme at være ganske stolt af. Jeg er jyde, men fisker ikke laks.
Jeg kunne heller aldrig drømme om at fordømme projektet, hvis jeg havde været sjællænder. Det er skræmmende, vi skal sidde her og dele et lille land op. Stå dog sammen om Danmark og dansk lystfiskeri.
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:46
Hej Lasse

Jeg er nok meget enig med bl.a. Jacob og Tommy. Der er så mange projekter der også hurtigt kunne finde en løsning, hvis midler var tilstede. Så hvorfor nu Tange ? - og betyder det, at andre gode projekter må vente længere end ellers - idet politikerne nu ved at vi er villige til at betale for skaderne selv? Jeg er da også enig med Tommy derhen, at det er lige flot nok at forhandle med andres penge og bestemme hvad disse skal bruges til.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:47
Jeg fordømmer ikke Gudenå projektet, jeg vil bare ikke være med til at betale for at få problemet løst med hjælp fra fisketegnsmidlerne. Som sagt, så er der andre problemer rundt om i landet. Hvorfor har Gudenåen fortrinsret.
Til top
Jacob Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jacob Henneberg

Tilmeldt:: 19 Apr 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Henneberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:51
Jeg forstår godt frustrationerne over fortidens syndere, men hvis vi ikke står sammen og ser frem ad, så kommer vi aldrig nogen vejene! Sket er sket, og hvis vi ikke starter på en frisk, og forhåbentlig har lært af fortidens fejl, så bliver det jo aldrig bedre.
Jeg er sådan set ligeglad hvor og hvilke projekter der kommer først, jeg ville bare ønske der var større interesse i at bibeholde og forbedre vores natur og vandløb.

I sidste ende ville vi alle forhåbentlig få glæde af dette!
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:54
Beklager Jakob. Jeg ville citere Lars Jeppesen.
Til top
Lars Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsJep Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsJep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:54
Citat: Pfr

Hej Lars!
 
Det gør jeg med den største glæde, uanset om det er en lille å på Bornholm, eller i Mølleåen.. Kan du eventuelt give mig lidt flere oplysninger omkring de opstemninger i Mølleåen? Jeg er gået igang med et meget omfattende arbejde med at kortlægge samtlige opstemninger i de Danske vandløb, og tro mig der er uanede mængder af propper :-(. Men en ting er der at sige, de miljø-politikkere der sidder rundt om i landet de skulle skamme sig..


Her nogle links til lidt læsestof om Mølleåen som du kan tygge dig igennem.

http://www2.sns.dk/download/Milliard/MoelleAaVandlr.pdf

http://www.naturstyrelsen.dk/Naturbeskyttelse/Naturprojekter/Projekter/Hovedstaden/Molleasystemet/Projektudgivelser/

http://www.naturstyrelsen.dk/NR/rdonlyres/0F526228-AAF5-4260-AE01-E97C26981045/0/Natura2000MAA.pdf

/Lars
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:58
Efter min mening er vi på vej ud på et skråplan, når en interesse organisation begynder at påtage sig retten til at foreslå skattestigninger. Hvad bliver det næste, FDM vil have bilbeskatningen sat op, så der kan bygges flere motorveje.   
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 19:58

Ja hvis man vil medvirke til en uheldig og fremtidig præcedens for miljøpolitikken, så siger man selvfølgelig ja til dette helt utilstedelige forslag. Dead


Mvh

JIm.


Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 20:01
Citat: tolund

Jeg fordømmer ikke Gudenå projektet, jeg vil bare ikke være med til at betale for at få problemet løst med hjælp fra fisketegnsmidlerne. Som sagt, så er der andre problemer rundt om i landet. Hvorfor har Gudenåen fortrinsret.

Hvis Ida Auken, eller en anden politikker fandt pengene til, at fjerne spærringen ved Tange, - kommer du alligevel til at betale for det!

Jeg synes Gudenåen skal have fortrinsret bl a. fordi, det er Danmarks eneste flod og der er allerede gået 12 år med at udskyde en løsning!

Jeg fisker ikke laks, men laksen er jo heller ikke den eneste årsag til at spærringen skal væk.  
Til top
Lars Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsJep Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsJep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 20:04
Citat: Henning

Hvis Ida Auken, eller en anden politikker fandt pengene til, at fjerne spærringen ved Tange, - kommer du alligevel til at betale for det!


Det kan klares med en stang dynamit, pris 200 kroner.

/Lars
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 20:05
Nu har den spærring i Gudenåen ligget der i så mange år at den er blevet en del af åen og landskabet (og fiskeriet). Selvom den er menneske skabt, kender vi ikke konsekvenserne af at fjerne den. Laksefiskeriet er jo fint i åen alligevel, selvom bestanden ikke er reproducerende. Men det er den jo heller ikke i Skjern å, der er fiskeriet jo stadig afhængig af udsætninger. Og lad for guds skyld spærringerne i Mølleåen være, det vil være en katastrofe for vores gode gedde-, aborre- og sandartvande som ligger i det åsystem, hvis de blev fjernet. Nu handler alt naturgenopretning og lystfiskeri ikke kun om laks og havørred.

Og hvis det skal fjernes (værket i det store Jylland) så bør det klart finansieres lokalt og ikke af af fisketegnsmidlerne.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 20:18
Nu er kæden sku da hoppet helt hos de gamle mænd med krøllede liner, som kalder sig bestyrelsen i Danmarks sportsfiskerforbund.
Fra og med i dag er jeg ikke længere Sportsfisker. Fremover vil jeg betegne mig som lystfisker og til tider madfisker når jeg tillader mig at spise en fisk eller to. Sportsfisker bliver jeg ikke igen !!!!!!

Håber snart der kan dannes grundlag for at skabe en ny paraplyorganisation med det formål at varetage lystfiskerne interesser, og skaffe dem flere fisk og mere fiskevand !

Jesper Rasmussen

Jesper Rasmussen
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 20:23
Slettet

Redigeret af Lars Skov - 25 Nov 2013 kl. 23:17
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 20:26
Citat: Rasmussen



Håber snart der kan dannes grundlag for at skabe en ny paraplyorganisation med det formål at varetage lystfiskerne interesser, og skaffe dem flere fisk og mere fiskevand !

Jesper Rasmussen

Jesper Rasmussen

Det forudsætter jo at, mere end to lystfiskere, kan blive enige om noget, - det kommer nok aldrig til at ske! Confused
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 20:31
Hej Lars

Tror du det er en oplagt vindersag i folketinget at sætte fisketegnsbetalingen op for at finansiere Tangeværkets fjernelse? Tror du ikke det ville blive opfattet som pinligt for politikerne at vedtage noget sådant?
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 20:34
Spørgsmålet er om DSF ikke blot skal få lov at få det fjernet, hvis de kan indsamle midlerne. Dem der så vil betale, kan betale til det - og dem der ikke vil, kan lade være. Altså en slags frivillig indsamling.

En merskat eller hvad man vil kalde det, bør ikke pålægges alle, hvis I spørger mig. Og jeg bor endda, så jeg vil få laksene tættere på mit hjem, hvis Tangeværket faldt...
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 20:48
Hej Jacob: Det aner jeg ikke - tror nu heller ikke DSF for alvor regner med at det kommer til at ske - det er derimod et angreb på "økonomi-sylte" argumentet: DSF siger bare: financieringen kan skam findes. Jeg tror det drejer sig om at få debatten om HVAD der skal ske på banen igen.

Til John. Respekt for dit synspunkt. Jeg betaler også til behandling af folk med rygerlunger selv om jeg ikke ryger og sådan er der så uendeligt meget man kan diskutere. Det jeg har det svært med er at man ikke tager stilling til hvad der skal ske - det skylder man Gudenåen i lyset af, at vi har lånt dens vand så mange år. Man må tage stilling til, hvad man vil gøre - så må det gøres når det økonomiske tillader det - men det er ikke noget argument for ikke at tage stilling.
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 20:49
Det her er chancen.. Tag nu fat, og start med Tangeværket, efter det er der mange andre opsemninger i hele landet der skal fjernes.
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 20:57
Tange værket nu - hvad bliver det næste.
Penge til at udbygge vejnettet så vi hurtigere kan komme på fisketur!!!

92% til halvøen og 8% til de øvrige.

Aldrig i livet, ikke mere beskatning på fisketegnet.

Denne debat er meget betegnende for Danske Lystfiskere -

Vi bliver aldrig enige om noget som helst!!!

På kanten af det døde hav
Morten Andersen

Ps: Vestsjælland har i øjeblikket et glimrende put fiskeri, efter undslupne regnbuer - Til glæde for de fleste og det er ikke finansieret af fisketegns midlerne.

Ikke et ord om manglende KYSTUDSÆTNINGER

Redigeret af MORTEN ANDERSEN - 20 Nov 2013 kl. 20:59
Til top
Jakob Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jakobh

Tilmeldt:: 05 Mar 2003
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakobh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 21:01
Et temmelig grotesk forslag for så lokalt et projekt.

MVH

Jakob
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 21:02
Jeg synes det er noget af en udmelding fra DSF. Hvordan kan et forbund bare tage sådan et initiativ uden at have det op til debat med dets medlemmer?
Hvad vil de foreslå en anden gang bare sådan ud af den blå luft folk skal betale?
Hilsen Kim.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 21:24
Henning, ja hvis folketinget bruger skattekroner til projektet, så er jeg OG RESTEN AF DANMARK med til at betale og dermed alle bruger af vores natur. Nu er der lagt op til en øget beskatning af en enkelt gruppe, lystfiskerne. For at få løst et lokalt problem i Gudenåen og den med de 12 år, dårligt argument. Sæby å er spærret af en mølle fra 1710. DSF smid lige 20 mill. til Nordjylland, så vi kan få den fjernet også.
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 21:27
Betaler vi ikke snart nok i forvejen sådan generelt?
 
Man kunne jo også vælge at se lidt indad istedet for at være så forbandet pladderhumanistisk og sende pengene ud af landet.
 
Der er så meget snak om nedskæringer på alle former for institutioner og de ældre ikke kan få et bad, men alligevel bliver vi ved med at hæve vores ulandsbistand som nu er på 0.83% af BNP så vidt jeg ved, eller med andre tal, 16 milliarder.
 
Tag dog en milliard herfra, som alligevel ville ryge ned i et sort hul, og så er der penge til at genoprette samtlige vandløb i hele landet.
 
Men det er sikkert ikke alle der synes om sådan et forslag.
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 21:38
Ikke tale om
Så fisker jeg uden tegn i fremtiden og det er ganske vist
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 21:41
Hej Jakob med flere:
Et lokalt projekt ?
Gudenåen afvander et areal svarende til Fyn! Med det in mente: Hvornår er noget så i grunden ikke lokalt længere?
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 21:47
Er der politisk vilje til og flertal for, at et statslig fisketegn skal koste 250 kr - jamen, så er det jo det, det koster - men at kæde en stigning sammen med et specifik lokal projekt er helt galt.

Fik politikerne ideen om at hæve prisen på fisketegnet til 250 kr, vil jeg da håbe, at DSF vil protesterer højlydt.

Jo mere et fisketegn koster - jo flere vil undlade at indløse fisketegnet. Det var mere fornuftigt at foreslå at halvere den nuværende pris, og samtidig lade det gælde for ALLE over 15 år. Så ville det begynde at give mening.

Sidste gang jeg meldte mig ud af DSF, var årsagen forbundets aktive arbejde for en reduktion af den private ejendomsret. Nu har jeg endelig meldt mig ind igen, men det kan da godt ske, at det medlemskab skal genovervejes......

Knæk & bræk

Jens R
Til top
klaus ringgaard kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klausrk Avatar

Tilmeldt:: 05 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klausrk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 22:09
250 Danske kroner
Så begynder jeg sku at fiske polskLOL


Redigeret af klausrk - 20 Nov 2013 kl. 22:10
Den der ligger på sofaen,kan kun trække torsk i land
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 22:23
Citat: LarsJep

Citat: Steffan

Det må efter hånden høre op med det skide,
Geografiske pladder! Sjællændere, bornholmer, jyder...


Det problem er såmænd skabt af, at DSF har sørget for, at hen over de sidste 15 år, der har det hvert eneste år været sådan, at helt op til 80% af af fisketegnsmidlerne er blevet brugt til vandløbspleje, fiskepleje og udsætninger i Jylland.

/Lars

Det er stadigvæk ikke DSF der bestemmer hvor og hvor mange midler der skal bruges til udsætninger.
Nu må det altså snart sive indOuch
Da helt utrolig du ikke kan forstå detteShocked
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 22:33
Blot til Info er det ikke mig der skrev det
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 22:41
Citat: Jakob Larsen



DSF foreslår, at der gennem en prisstigning på fisketegnet (hæves til 250 kr) over 4 år kan gives et sportsfiskertilskud til en fjernelse af Tangeværkets spærring (ca. 50 mill kr) eller ca. 50 % af omkostningen. Samtidig skal pensionister også betale fisketegn.

 For ikke at snyde fiskerne på Sjælland, skal der samtidig gives et bidrag til fiskepleje på Sjælland (årligt 4 mill. kr).


.....Bagefter (efter 4 år) tænkes forhøjelsen af fisketegnet, så brugt til andre projekter fx. spærringen i Storå ved Holstebro Vandkraftsø.

Er det en god ide - eller en falliterklæring, at staten ikke selv betaler vandplansprojekter?

Vil det danne præcedens så andre mindst lige så gode projekter skal vente?

mvh Jakob





Hit med et ekstra girokort lige nu!!!!!!
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres