Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TAK!

 Besvar Besvar
Forfatter
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: TAK!
    Sendt: 01 Nov 2013 kl. 11:40
Jeg vil lige bringe en tak og en varm tanke til to geddefiskere...

Her til morgen fiskede jeg i syd enden af Stege Nor, jeg vadefiskede og gik på fin fast bund (fangede i øvrigt ikke en skid) pludselig synker mit ene ben, ned i dyndet. jeg maser lidt for at komme fri, men ender med at stå fast forankret i bunden... i vand til lidt over livet, til trods for at der var ca 40-50 cm vand... jeg sad fast... rigtig fast! efter et par min. begynder panikken at melde sig, jeg synker langsomt længere ned, og erkender at jeg skal ha noget hjælp, jeg skal lige til at finde mobilen frem, da en jolle kommer ind bagfra. De 2 lystfiskere har set mine kvalder og tager resolut fast under mine arme, og får mig med en del besvær hevet fri af bunden... jeg bliver, noget rystet, sat af ved breden, og de sejler videre.

hvis i, der hjalp mig, læser dette skriv så giv mig lige et kald på 91429040... jeg vil gerne sende et par gode flasker vin, samt tilbyde jer et kursus i fluefiskeri (de var spinnefiskere) som tak for hjælpen.

mik
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 11:51
Det er ikke sikkert, dine hjælpere læser med herinde.
Men det er godt af dig at efterlyse dem. Og godt at vi andre stadig har dig hos os, ven.

Mudderbund ER noget pis, og andre skrøbelige underlag ditto (jeg har selv prøvet)

Ses snart. Jeg skylder en, og den står stadig.

/Jan
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 12:06
Puha en forskrækkelse ... 
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 12:08
Py for den  Mikkel ... 
Godt vi stadig har dig  ... 
Ses  .... 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KlausHvam Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KlausHvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 12:15
puhaa for en oplevelse :s Men rigtig god stil stil af både dine "redningsmænd" for at hjælpe i nøden men bestemt også dig for efterlysningen :) Pas på jer selv derude
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 12:30
Skulle dine redningsmænd ikke melde sig - står vi andre naturligvis tilsvarende til rådighed med at aftage de der gode flasker vin - så der er hjælp at hente over hele linien !

H.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 12:33
Hold kæft det var godt der var nogen der så dig. Mudder bund skal man være varsom med. Det er bedre slet ikke at gå i det.
Hilsen Kim.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 12:52
Ja det kunne da have gået helt galt, har selv prøvet at gå i fjorden
med lignede oplevelse dog sank jeg ikke særlig dybt i men det kunne jeg
Lige så godt have gjort! Tænk hvis du ikke havde fået hjælp!!!
Utroligt at der ikke er sket ulykker oftere med sådanne byndforhold!
Tænker på hvad der egentlig er det bedste at gøre i situationen?
Godt du er i blandt os stadig!!
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 15:00
det var faktisk ligefør man skulle binde sine støvler så løst at man kunne trække dem af i et sådan tilfælde... hvad gør I andre i sådanne situationer? Er der nogle tricks man kan benytte sig af...
Hårene rejser sig sgu lidt ved tanken om at synke for langt i... 
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 15:09
Hej Mikkel
Føj en oplevelse, men hvor var din makker i den situation. Kan den slags forekomme i fiskeområdet, så fisker man vel ikke alene? Det er jo ikke sikkert der er mobildækning sådan godt nede i dyndet. 
En oplevelse der helt bestemt er flere gode flasker rødvin værd.

- Hvad kan man så udlede af dette.... spinnefiskere er trods alt ikke værste at møde på kysten

/J

Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 15:23
For snart en halvsnes år siden var vi nogle knægte, der fiskede ved Simested Å på et meget blødt stræk, hvor man skulle springe fra tue til tue for at undgå at gå i. Pludselig rammer en af de andre ved siden af en tur og synker på få sekunder i helt op til armene, og sidder helt ubehjælpeligt fast. Han kom først op igen, da vi var to, der lå på maven på hver sin tue og langsomt fik ham trukket op igen. Havde han været alene, var det sku gået helt galt. Så man kan sku hurtigt komme i problemer derude :-S
Til top
Roholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fætter JR Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2006
Geografisk: KBH (kender nordkysten som min lomme )
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fætter JR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 15:38
Hej Mikkel
Det lyder ikke hyggeligt, måske i skulle overveje at droppe alt det kage, som i nok spiser dernede i Køge.
Godt du fik fast grund under fødderne igen.
Go weekend mvh Fætter Jr
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 15:39
For et år siden prøvede jeg at falde i et mudderhuld ved Kolding å. Jeg så det slet ikke og pludselig røg jeg i til livet. Jeg ramte heldigvis hård bund. Jeg kaldte på min ven og han kom og tog fluestangen og jeg kunne selv møve mig op.

Ved Kolding fjord er der også steder man skal passe MEGET på med at vade da bunden simpelthen er for blød. Det er foran sivene på sydsiden. Det er simpelthen for farligt.

For en måneds tid siden prøvede jeg en ny plads, men da bunden blev for blød, turde jeg ikke fortsætte. Så man skal kende sine begrænsninger og have for tanke at det er ikke værd at miste livet for at komme hen til en eller anden plads. Køb en flydering i stedet.
Hilsen Kim.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 16:43
uha,uha!  det kan godt være at man skulle tage den "lille oppustelige" på lidt oftere.
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 17:04
Hej Mikkel,
 
Godt du kom op igen!
 
Jeg oplevede det samme for nogle år siden. Gik på fast bund, tog et skridt bagud - og sank i. Hvert bevægelse trak mig længere ned. Jeg sad i mudder til lårene på kort tid. Jeg havde heldigvis en vandtæt rygsæk med, og den fik jeg fyldt godt op med luft og lagde mig over den. Så var tyngdekraften sat ud af spil, og jeg kunne ret ubesværet hive mig op på sækken og krabbe mig i land.
 
Men det gav godt nok respekt for fjordene - og jeg har ikke været den slags steder uden 'redningssækken' igen.
 
Claus
 
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 17:38
Wow det er ikke fedt at side fast !!! Men jeg synes heller ikke det er fedt at gå på blød bund jeg føler man hele tiden man kan risikere at ryge ned i et hul !!! Godt der var nogle landsmand til stede der fik rivet dig op før det gik helt galt Mikkel stupid way to die, Hmm jeg er frisk på et flukursus Mikkel pm mig hvis det er =)

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 19:36
Grim oplevelse, med en lykkelig udgang. Prøvede det for mange år siden, ung og en helvedes karl. Man sprang over bække og små vandløb som en gazelle. Lander på en tange, med lidt græs. Jeg sank i til livremmen og sad fast. Jeg fik en rem fra min skuldertaske smidt rundt om en hegnspæl og fik mig trukket op, efterladende den ene gummistøvle. De eneste vidner, det var en flok køer der stod på marken. Føj hvor jeg stank. Pas på jer selv derude.

Redigeret af tolund - 01 Nov 2013 kl. 19:37
Til top
Per Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brandmand Per Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brandmand Per Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 21:13
Fandme godt Du fik fast grund under fødder igen Mikkel   
Stege nor skal man færdes i med OMTANKE - der er mere mudderet bund end fast grund, så man bør færdes med omtanke og gerne flere fiskere når man vadefisker der!
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 21:36
Citat: Kim Krikau Jensen

For et år siden prøvede jeg at falde i et mudderhuld ved Kolding å. Jeg så det slet ikke og pludselig røg jeg i til livet. Jeg ramte heldigvis hård bund. Jeg kaldte på min ven og han kom og tog fluestangen og jeg kunne selv møve mig op.

 .


Fik du fluestangen igen? ;-)
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 10:02
Super herlig memo Mik ... og selv om det naturligvis har været en grim oplevelse .. så med et good outcome - ja, vad og gå forsigtigt derude, naturen er forunderlig men til tider farlig    

God weekend, Mik
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 17:47
Har du fundet dem? Eller søgt på fisketips evt? Hvis ikke kan jeg godt ligge et link op til tråden her.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 18:20

Hej Mikkel.


Mit bud på din historie er, at de to gutter i jollen udmærket ved at du vil vise din taknemmelig med et par flasker vin, men nok ikke vil tage imod det fordi at de har nok i den glæde det var at trække dig fri og nu går og hygger sig lidt over det.

Jeg oplevede det samme engang ovre i Mjels Vig på Als hvor jeg boede for nogle år siden. Da sad jeg ubehjælpelig fast i meget blød bund og sank længere og længere ned, men på en eller anden underlig måde kom jeg kun lige nøjagtig fri.

Jeg fisker aldrig på så blød bund mere.


Mvh

Jim.


Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 18:39
For fjorten dage siden eller sådan var jeg på østertur på Fanø...på vaden ind imod Esbjerg. Der skal du virklig passe på når man går i det der hedder klægen....der var en tysker som sank i og han så aldrig sine gummistøvler igen----så tænk over hvor du "wader"....
Rigtig god aften og heldigvis en lykkelig udgang for fiskeren....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 19:08
Ja dejligt at jeg ikke står der endnu...
Nej jeg har ikke fået kontakt, så slå gerne dette op på andre fora

Mik
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 19:11
Citat: mjorgensen


Citat: Kim Krikau Jensen

For et år siden prøvede jeg at falde i et mudderhuld ved Kolding å. Jeg så det slet ikke og pludselig røg jeg i til livet. Jeg ramte heldigvis hård bund. Jeg kaldte på min ven og han kom og tog fluestangen og jeg kunne selv møve mig op.

 .
Fik du fluestangen igen? ;-)

Den var go.
Ja jeg fik min fluestang igen da jeg var kommet op. Jeg var pænt mudret til og støvlerne var herlige at have på resten af tiden
Hilsen Kim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres