Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udslip ved musholm

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Udslip ved musholm
    Sendt: 30 Okt 2013 kl. 21:38
For dem der er til burhøns, så er der igen Udslip
Hvis i mangler lidt inspiration så kig HER Der kan i se et par billeder fra mine ture til vestsjælland efter regnbuerne

Knæk og bræk

Redigeret af Hoffen - 30 Okt 2013 kl. 22:33
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2013 kl. 21:54
Whau !!!
Sådan en melding skaber nok nogenlunde samme eufori som en væltet ølvogn.

Mvh
Jim.
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2013 kl. 22:02
Da jeg boede på sjælland fløj vi afsted, hvergang der kom sådan en melding.
I denne periode, kan der jo også være en god størrelse på dem !!

Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2013 kl. 22:06
Jamen så rigtig god tur.


Mvh
Jim.


Redigeret af scott - 30 Okt 2013 kl. 22:09
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2013 kl. 22:34
Det er da perfekt, så kan man få nogle fede oplevelser med masser af flex på klingen for sig selv
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2013 kl. 23:01
Der findes da heller ikke forkert vejr - kun forkert påklædning...
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2013 kl. 23:02
Jeg tror der bliver proppet lørdag og måske søndag.... Der skulle vist komme lidt vind søndag.
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2013 kl. 23:20
Det lyder sku da helt perfekt, var det ikke noget med at Sjællenderne gerne vil have kystudsætningerne tilbage ??

Nu må de være glade derovre

Jesper Rasmussen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2013 kl. 23:28

Jo, når der endelig går hul på et havdambrug eller er et udslip, så er der også lidt fisk til sjællænderne.


Mvh

Jim.


Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2013 kl. 23:43
Vi har masser af fisk på Vestsjælland, så vi har ikke behov for at de burhøns får garnfiskerne op af lænestolen. Håber de fleste fisk er nået i åen, så de ikke tages i ulovlige garn.
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allanlindsay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2013 kl. 10:09
Har altid gerne ville prøve at fiske på de regnbuer når de er sluppet ud, men det sker aldrig indenfor cykelafstanden fra Amager :(
<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2013 kl. 10:26
Citat: Allanlindsay

Har altid gerne ville prøve at fiske på de regnbuer når de er sluppet ud, men det sker aldrig indenfor cykelafstanden fra Amager :(

Bare se og kom op på cyklen og håb på medvind  ... :) 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allanlindsay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2013 kl. 10:50
Citat: SoftboyDK

Citat: Allanlindsay

Har altid gerne ville prøve at fiske på de regnbuer når de er sluppet ud, men det sker aldrig indenfor cykelafstanden fra Amager :(

Bare se og kom op på cyklen og håb på medvind  ... :) 


Haha ja man kan jo være heldig! Forleden behøvede man jo slet ikke at træde i pedalerne! 
<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2013 kl. 11:07
Hey allan hbid du er frisk på en kort tur i morgen kan du køre med fra køge
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2013 kl. 11:28

Jeg kan ikke lade være at spørge...i har da vel ikke tænkt jer at fluefiske i 10-15 sek/m pålandsvind ?


Mvh

Jim.


Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2013 kl. 11:54
Jo da...
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2013 kl. 14:37
Citat: scott

Jeg kan ikke lade være at spørge...i har da vel ikke tænkt jer at fluefiske i 10-15 sek/m pålandsvind ?


Mvh

Jim.



Man kan da sagtens fiske i 10 m/s .... Kommer jo an på hvor den kommer fra ... direkte i snotten så skal den tunge klasse på men elelrs er det da fint nok  .. .
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2013 kl. 15:20
Hvad betyder 10 sek.meter for en Sjællænder? frit fiskevand hihiParty
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2013 kl. 15:38
Citat: scott

Whau !!!
Sådan en melding skaber nok nogenlunde samme eufori som en væltet ølvogn.

Mvh
Jim.


 

Det ville da være fedt hvis det skete imorgen,,,,,   J-DAG  hi hi   Thumbs Up





Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 18:44
Seneste chokerende melding

Redigeret af mjorgensen - 01 Nov 2013 kl. 18:49
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 18:46
Jeg har lige fået melding om et udslip i horsens fjord også. Fisk oo til 4 kg
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 21:48
Problemet i en sådan situation er desværre, at alle "piraterne" får samlet alle til rådighed værende garn, som placeres på såvel lovlige som ulovlige destinationer, - fred være med regnbueørrederne, men de gydeklare havørreder dette eufori medfører er katastrofalt, så det er anmeldt til fiskerikontrollen af Korsør Lystfiskerforening.
m.v.h.
flemming, formand KLF
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 22:29
Er det ikke bare at have tlf. nr til fiskerikontrollen med på turen, hvis man fisker i området. Men de burde allerede være obs på det !
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2013 kl. 23:06
Fiskerikontrollen er opmærksom på det. Har talt med dem til aften, så husk fisketegn i morgen hvis I skal til Reersø ;-)
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 06:40
Fedt ! Sådan Michael. Var de selv opmærksom på det inden du kontaktede dem ?
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 08:13
Det ville være rart hvis de fandt til vestfyn også. De er nu meget sjove... God jagt derovre. 
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 09:45
Citat: Hoffen

Fedt ! Sådan Michael. Var de selv opmærksom på det inden du kontaktede dem ?


De havde fået flere anmeldelser.  Jeg havde yderligere oplysninger som chokerede ham som havde vagten hos Fiskerikontrollen i Esbjerg.
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 10:07
Når man i sin rus og overvældelse i en tro på man er den første der udbasunerer en nyhed om udslip.
Så må man forvente at piratfiskeren også ser nyheden. At diverse personer/ foreninger/ butikker bruger sociale medier til at brede budskabet gør ikke sagen bedre. Specielt lige midt i gydevandringen for havørred, man kan undre sig over hvor snævertsynet det er.

/Allan.
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 11:39
Mon de også kommer til Østfyn ?

Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 13:19
Er der nogen der har et godt bud på hvilke agn/fluer de foretrækker?
 
Bo
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 13:33
Har før haft held med at fange dem på glimmerrejen i krasse farver samt på små rejefluer som pro rejen !

Nogen der har set noget til dem på langeland eller fyn ????


Redigeret af carsten o - 02 Nov 2013 kl. 13:34
Til top
Per Gade Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per Gade Avatar

Tilmeldt:: 10 Feb 2001
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 15:00
Var ude i går. Regnbuerne tonsede rundt i flokke med bølger og næsten skummende kølvand. Men de var så stressede, at de ville absolut intet - ingen fluer (blev præsenteret for alle slags og typer..), ingen blink - og end ikke powerbait fandt nåde for de gakkede burhøns..
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 15:07
Allan - du behøver ikke takke mig for piratfiskere. Der var gang i den på havnen før jeg dkrev noget herinde.
Desuden havde virksomheden også selv skrevet det på deres hjemmeside.
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 15:18
Ja bevares Thomas, lokal samfundet er på den anden ende.
Men tror du det hjælper at udbrede budskabet?
Jeg tror faktisk at der er flere besøgende på 123 og facebook, end på musholms hjemmeside.
Jeg synes bare det er uheldigt valgt både fra dig og andre i jagten på et par klik på respektives hjemmesider, youtube kanaler og deslige. I min verden er de eneste tabere, havørreder der ryger i den enorme mængde af ulovlige garn der ryger ud i disse dage.

/Allan.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 15:42

Simpelthen fuldstændig enig i Allans indlæg her.

Jeg vil endda gå så vidt at sige, at det er intet mindre end torske dumt at udbrede sådan et budskab i offentlige medier.

Utroligt at vi lystfiskere kan blive ved at skide så grundigt i egen rede. Klovn


Mvh

Jim.


Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 15:45
Citat: allan overgaard

Ja bevares Thomas, lokal samfundet er på den anden ende.
Men tror du det hjælper at udbrede budskabet?
Jeg tror faktisk at der er flere besøgende på 123 og facebook, end på musholms hjemmeside.
Jeg synes bare det er uheldigt valgt både fra dig og andre i jagten på et par klik på respektives hjemmesider, youtube kanaler og deslige. I min verden er de eneste tabere, havørreder der ryger i den enorme mængde af ulovlige garn der ryger ud i disse dage.

/Allan.


Seriøst - Brokker i jer over videreformidlingen af en oplysning som er offentligt tilgængelig på nettet. Pinligt
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 16:23
Det er naturligvis MEGET uheldigt, at et sådan udslip finder sted.
For havørrederne, som nu skal navigere mellem endnu flere net, på deres vej mod Halleby Å og Tude Å.
For Musholm, som nu mangler de fisk, som sikkert allerede var solgt.
For det lokale samfund, som nu mangler arbejde på "fiske-slagteriet"
For den lokale håndværker, som tjener sin vinterhyre på at vedligeholde fabrikken.

Personligt har jeg fanget en del af disse ørreder tidligere, i Tude Å - og her erstattede de så eventuelle hjemtag af havørred,,, det var sådan set fint for alle parter...
Men når der sker massive udslip, øges garnfiskeriet så meget, at det kan påvirke den kommende gydeaktivitet.

Dog dejligt at høre, at fiskekontrollen er yderst opmærksomme.
Til top
Johnni Bülow Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bulow74

Tilmeldt:: 15 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bulow74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 16:36
Tror sq ikke der er så mange garn fiskere på 123nu.dk, og desuden så ved de lokale garnfiskere det i forvejen, med mindre fritidsfiskere fra hele Danmark kommer forbi ved musholm fjord. Syntes nu også, hvis tallet på den mængde fisk, som er skrevet andet sted på flere hundrede tusinde fisk, er det vel også vigtigt at få dem fjernet fra havet af.



En Fynbo der håber de "kører" over broen til mig :).

Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 17:16
Citat: allan overgaard

Ja bevares Thomas, lokal samfundet er på den anden ende.
Men tror du det hjælper at udbrede budskabet?
Jeg tror faktisk at der er flere besøgende på 123 og facebook, end på musholms hjemmeside.
Jeg synes bare det er uheldigt valgt både fra dig og andre i jagten på et par klik på respektives hjemmesider, youtube kanaler og deslige. I min verden er de eneste tabere, havørreder der ryger i den enorme mængde af ulovlige garn der ryger ud i disse dage.

/Allan.


Jeg kan også se det smarte i, at lade så få som muligt vide det. Med endnu større chance for, at de regnbuer der ikke bliver fanget nu her, går op og smadre flere års arbejde i åerne.
Med alt det virvar af lokale fiskere der er gået amok i regnbue salg af den ene eller anden art, så nægter jeg at tro at mit indlæg er skyld i at der kommer mange flere garnfiskere til området.
Et er at mit indlæg er med til at få fjernet en masse af disse fisk fra vandet, en anden ting er de oplevelser som folk nu kan komme ud og få med deres børn. Jeg kan allerede nu se på facebook, at fædre har haft deres børn med på havnen... og fået regnbuer med hjem. Mit forsigtige bud kunne være, at det er med til at skabe nye lystfiskere.

Men vi har jo hver vores meninger om de ting der sker, og danmark havde jo været utrolig kedelig hvis det ikke var tilfældet. Derudover er det ikke min hjemmeside jeg linker til, men en blog som jeg heller ikke selv ejer. Omkring mine videoer... jamen kan du så ikke lige sige mig, hvad jeg skulle få ud af det antal klik der har været på mine klip ? Siden du lige nævnte den med, at få folk ind og kigge på dem ?

Kan jeg med mine klip være med til at motivere folk til at komme ud, jamen så er jeg da glad. Det er bl.a. derfor jeg laver dem.

Se det nu fra den lyse side... En masse fisk bliver fjernet fra havet, inden de alle banker op og smadre gydebanker mv.... Desuden er mit indlæg med til at give en masse mennesker nogle gode oplevelser den næste uges tid, og det har jeg det fint med

Men jeg kan ikke gøre alle glade, og det er heller ikke min mening.

Mvh Thomas

Redigeret af Hoffen - 02 Nov 2013 kl. 17:27
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 17:41

Fair nok at du sender en sådan info ud Thomas Handshake

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 17:45

Ja ja Thomas, nu er det jo ikke en forbrydelse du har begået, selvom det nok på flere måder forekom en kende “overliet”.

Men du har da tænkt over tingene og du har da flere gode pointer, og ud fra den betragtning er det sgu da kun ok at man gør nogle mennesker glade.


God weekend til dig.


Jim.


Til top
kim petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kaalborg Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2003
Geografisk: løvegadekollegiet
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kaalborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 19:34
Tak for at gøre folk opmærksomme! - jeg skal helt sikker ud og gøre en god gerning ved vandet :-)
Garnfiskerne har kendt til udslippet længe før denne tråd blev oprettet - at forestille sig andet, og vende negativitet mod trådstarter er både naivt og lidt tarveligt.
:-)
Kim.
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 19:44
Og hvis garnfiskerne kunne rykke en røvfuld regnbuer op, så tror jeg personligt at det er givet godt selvom der skulle skride nogle havørreder i svinget i lige præcis denne sag. Regnbuerne kan jo ødelægge rigtig meget, hvis de kommer i åerne og æder sig endnu federe i havørredyngel. At garnfiskerne så derefter stopper fiskeriet er så meget naivt at tro, men alligevel ønskværdigt så der ikke ryger flere havørreder end nødvendigt for at få hevet regnbuerne op. Jeg vil have 'mine' havørreder for mig selv
Til top
Svend Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Svend-Valby Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend-Valby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 22:09
Her er et par hotte tips til de mere uerfarne kystfluefiskere om fangst af burhøns:

(1) Fiskeriet er højmobilt. Når en stime kommer svømmende langs kysten, skal du følge med den, om nødvendigt i luntetrav. Bliv ved med at præsentere fluen kort foran en af de nærmeste fisk. Linebalje er et plus.
(2) Fiskene er vant til mad, der lander på vandet, og derefter synker meget langsomt (= foderpiller). Derfor er selv den mest elegant bundne og indtagne rejeimitation mindre egnet end to cigaretskodder på en rødspættekrog, fisket dead drift.
Benyt en langsomt synkende flue, og bliv ved med - som tidligere nævnt - at præsentere den foran snuden på de forreste fisk i stimen.
(3) Hvis stimerne er uden for kastevidde, så smid et par håndfulde grus ud i vandet. Så tror fiskene, det er fodringstid og kommer ofte nærmere.
(4) Fiskene er velsmagende, men har måske en relativ høj koncentration af penicillin i kødet.

Knæk og bræk Wink


Redigeret af Svend-Valby - 02 Nov 2013 kl. 22:10
Til top
michael hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
michael kastrup dk Avatar

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael kastrup dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2013 kl. 22:58
Hej der ude. jeg vil gerne være med til at tynde ud i de burhøns men nu er jeg ikke kendt i det område så hvis nogen har en ide ?
 
mvh michael
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 15:08
Kært barn har mange navne. Burhøns er høns, som sidder i et bur som næsten er mindre end dem selv og skal producere æg, så nogle kan få omeletter og blødkogte æg om søndagen.
(Disse æg, i en bedre kvalitet, kan købes enten på landet, eller i supermarkedet under betegnelsen "frilands-æg" eller "økologiske æg".
Selv køber jeg udelukkende mine æg fra landet.

Regnbue-ørreder, som er undsluppet et opvækst-område med slagtning som eneste formål, er stadig en regnbueørred. I daglig tale, regnbue.

Og, kunstigt opfodret for at få den flotte "rigtige" røde farve i kødet, får mange til at benævne fisken for "laks". Selv i køledisken kaldes den "laks". Jeg har sågar set betegnelsen "regnbue-laks".

Men det er stadig en fisk, og et levende individ. Og jeg falder ikke for den blodrus, som jeg både ser og hører/læser, om at regnbuerne bare skal fanges og dræbes. Kan I selv spise så mange, eller bliver de smidt til ræven og mågerne?

Jeg render også til stranden, når jeg hører at der er undsluppet regnbuer. Men, jeg er nu ved stranden i forvejen. Og jeg "rydder ikke ud". Igår fangede jeg to og tog med hjem. To blev sat ud igen, fordi de var fejlkroget.
Idag satte jeg en retur, pga. samme.
Men, jeg har nu også to regnbuer og to havørreder i fryseren, så jeg mangler ikke mad foreløbig.

Men det gør familie, venner, naboer, sommerhusgæster måske? Forær en fisk væk i ny og næ, men fri mig venligst for et slagte-helvede.

Jeg har ikke lyst til at komme ud til mine kystpladser, og se bunker af efterladte regnbuer, overladt til måger, ræve og andre. Blot for at de skal fanges og dræbes.

De æder havørredens æg og yngel. Ja, men det gør havørrederne vist også. Og gedder. Og aborrer. Og skarver. Og alle de andre rov-dyr/fisk som vi er omgivet af.

Om nogen tid har regnbuerne udviklet en egen adfærd til at søge føde, og finner og farver er mere udviklede end de tragiske tilfælde vi fanger lige efter et udslip.
Og så venter der lystfiskerne en ordentlig én på fight-opleveren.

Jeg skal nok ringe til fiskeri-kontrollen, når jeg ser ulovlige garn. Det gør jeg iøvrigt i forvejen.

Tag ud og fisk, fang og slå gerne ihjel. Men udvis bare en smule respekt for den fisk som lige har givet dig en oplevelse.

Mvh Jan
som står i dilemmaet omkring menuen i morgen: havørred eller regnbue?

Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 15:21
Flot skrevet Jan
 
Det er sq.. en holdning af format, bare der var nogle flere personer med den holdning Thumbs Up
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 15:43
Citat: Jan Johansen

Kært barn har mange navne. Burhøns er høns, som sidder i et bur som næsten er mindre end dem selv og skal producere æg, så nogle kan få omeletter og blødkogte æg om søndagen.
(Disse æg, i en bedre kvalitet, kan købes enten på landet, eller i supermarkedet under betegnelsen "frilands-æg" eller "økologiske æg".
Selv køber jeg udelukkende mine æg fra landet.


Mvh Jan
som står i dilemmaet omkring menuen i morgen: havørred eller regnbue?


At man køber sine æg på landet, er vel ikke i sig selv, en garanti for at hønsene ikke sidder i bur?

Mvh
Henning
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 15:54
Åbn et æg fra en burhøne, og et æg fra en land-høne.
Forskellen er mere end tydelig.

Og, hvis man er bare en lille smule om sig, og kender sin leverandør, ved man også hvordan hønsene har det i hverdagen.

Jeg har for kort tid siden været så heldig at passe et hus/mindre gård, hvor der var høns. Der var ca. 10 høns (og en hans) som gik i en ude-gård på størrelse med min 3-værelses lejlighed, og de havde en inde-gård på omkring 30 kvm. Og ja, de sad i bure. Eller, dvs, de havde hegn omkring sig, så vi kan godt kalde det for et bur.

Hver morgen i en uge hentede jeg 6-8 æg. To-tre stykker lå i redekassen, de øvrige lå i udenfor-gården, på et sted som hønsene selv havde valgt.
Og jeg havde dejlige blødkogte æg til morgen, hver dag. Og en omelet en aften.

Jeg siger ikke at alle land-høns har det lige så godt, men de steder jeg har set på mine ture rundt i landet på fisketure (og købe-æg-ture) er ikke helt ved siden af min egen personlige "være-midt-i"-oplevelse.

At der så også lige lå nogle fjer ind imellem, som senere skal give mig nogle fine fluer, er kun et ekstra plus.

Men, det er kun hvad jeg véd. Jeg udtaler mig helst ikke om, eller gør mig klog på, ting som jeg ikke ved noget om :-)
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 21:36
Uanset om man lystfiskere eller fuld lovlig fritidsfiskere, så skal man passe på at der ikke går blodrus i den.
Ifølge loven er alle fisk fanget under rekreativt fiskeri kun til eget forbrug.
Der står intet i loven om at undslupne regnbuer ikke er omfattet af dette !!

Kort sagt, hjembringer vi kun hvad vi selv kan spise, er der nok til alle Wink

Jesper Rasmussen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum