Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bindebeskrivelse Tømmerrejen?

 Besvar Besvar
Forfatter
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bindebeskrivelse Tømmerrejen?
    Sendt: 28 Okt 2013 kl. 11:11
 Har nogen et link til bindebeskrivelse af Tømmerrejen, gerne den lyserøde variant.
Til top
Bay Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KennethBay

Tilmeldt:: 31 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KennethBay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 11:20
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 11:35
Jo den havde jeg ,det er en bindebeskrivelse jeg gerne vil have.

Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 12:13
Tømmerrejen er en lyserød udgave af Alive-rejen, så vidt jeg kan se:

http://www.youtube.com/watch?v=l8wJt1nlCcg
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 12:22
Joe den ligner lidt, og jeg kan godt bruge den beskrivelse,tak
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 13:02
Jeg troede, beskrivelsen kom i film-klippet, men jeg jeg beklager da at linket ikke ligner den flue, du viser :-)

Så, jeg spørger istedet:

Hvad er det præcist, du ønsker?

-rækkefølge for indbinding af materialer?
-hvor mange tørn med bindetråden?

Ja, jeg spørger lidt skarpt til dig. Men som mange-årig fluebinder kan jeg, udfra billedet, se hvordan fluen skal bindes.

Derfor spørger jeg igen:

Hvad er det, du søger svar på? For, hvis det er binding af fluen, så har du dette i Go-fishing-linket. Du skal blot ændre farven på dine materialer.

Følg filmen på din pc, mens du binder selv.
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 13:54
He he  Jan,  jeg bandt selv fluen Tømmerrejen Variant med Jan Monrad ,til et fluebinderkursus,desværre kun en af slagsen, men i den indgår bl a  øjne ,belastning og 0.20 nylon , der indgår ellers kun dubbing i fluen ,men jeg er i tvivl om hele indbindingen,f.eks er grizzle hacklet kun på det halve af kroppen og hvornår binder jeg så nylonen ind og er det kun den der holder hacklet ,skulle hacklet in
dbindes ved øjet eller midtpå, som sagt bandt /nåede jeg kun en den dag i februar,og den befinder sig i Vejle fjord ,men alle hug/fangster for mig i oktober er sket på den flue,også selv om jeg bruger 2 på forfanget, så en bindebeskrivelse ville give mig hukommelsen tilbage, men har lige lavet en efter din Youtube video ,og den er rimeligt hæderlig.
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 13:57
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 14:07
Hej Frank

Jeg vil helt klart indbinde nylon bagerst, så der er rib over hele kroppen + indbinde hacklet midt på. Det giver den stærkeste flue. Du kan fint børste den ud på den bagerste del, så ribben ikke er så tydelig, hvis det generer dig.

Så jeg ville binde den således:
- Indbinde belastning under krogen
- Hale af dubbing
- en smule dubbing tørnet rundt lige foran
- Øjne på
- Nylon rib indbindes lige foran øjnene
- Dubbingløkke laves
- Hacklet indbindes midt
- Dubbingen ligges i løkken og tørnes op over kroppen. Evt et enkelt tørn nedenfor nylon ribben, så øjnenes placering ikke påvirkes af ribben.
- Hacklet snures rundt
- Nylon rib over hele kroppens længde
- Afslut og laker/lim hovedet
... og så børster du godt ud.

Og så er du klar til at gøre livet farligt for havørrederne igen. Ellers kan du jo trøste dig med at oktober snart er gået og så håbe på at havørredernes fluevalg er anderledes i november :)

Mvh. John
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 14:34
Hej John Erik, jeg vil prøve din beskrivelse,det lyder som den helt rigtige, tak til jer andre for forslag, ja det er frustrerende med at miste lige DEN flue, for selvfølgelig ville Pattegrisen  eller lign sikkert gøre jobbet, men lige den flue de har hugget på tror man altså lidt mere på , god storm til alle.
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 15:48
Hej Frank
Ham som underviste dig var nok nærmere Ove Monrad
Det billed som Skarven har lagt ind på flueopskrifter er ikke ret godt
Det viser faktisk slet ikke tømmerrejen som den ser/skal se ud.
Ophavs manden til tømmerrejen er Klaus Fløe Kristensen.
Jeg ved at www.grejbiksen.dk ligger inde med fluen.
Prøv at kigge i deres webshop.
Der kan du se nøjagtigt hvordan den er bundet.Klik på fluen så kan du køre pilen over og se detalierne.
Den ligger der både som lyserød og hvid og oliven.
Så kan du også se at billedet på flueopskrifter ikke er det bedste.
Ellers kunne du jo kontakte Ove igennem fluefiskersiden
K&B Frank(også)

Redigeret af frj - 28 Okt 2013 kl. 15:56
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 18:04
Hold da op Frank, jo Ove selvfølgelig, håber ikke han er sur når vi ses 1.februar hvor der er et nyt kursus:)

Der ER jo forskel på Jan og Ove Monrad.

Jeg kiggede også først efter fluen på grejbiksen,men fandt den ikke?

Snakker selvf  med Ove når vi ses og du kommer jo også?

Tjekkede lige igen ,for pokker da havde set under Havørred/Laksefluer,og ikke under Kystfluer.




Redigeret af folp - 28 Okt 2013 kl. 18:12
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 18:21
Det er det med skoven for bare træer.
Vi ses til feb jeg kommer sammen med Ove
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down