Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

saltede sandorm

 Besvar Besvar
Forfatter
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: saltede sandorm
    Sendt: 27 Okt 2013 kl. 15:58
Hej

Hvordan laver man saltede sandorm , jeg havde en bog for år tilbage hvor det stod hvordan man gjorde , dengang var det ikke aktuelt så det blev ikke læst
jeg husker heller ikke hvilken bog , er der evt. nogen som ved hvilken bog eller hvordan det gøres.

Vh Christian   
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2013 kl. 16:05
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2013 kl. 16:06
Til top
Morten B Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Høtyven

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Høtyven Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2013 kl. 19:28
har saltet mange orm og synes selv de virker bedre end friske orm. du behøver ikke fordele ormene som vist i linket ovenover køb en sæk med salt i metro så er der salt til mange gange. smid ormene  på en avis og hæld godt med salt udover ca 3 til 4 cm lad dem stå en dag skift avisen og lad dem stå en dag mere skift avisen igen fortsæt på samme måde i ca 7 dage eller indtil avisen er tør. hvis det skal gå stærkere så skift saltet til nyt ormene behøver ikke i fryseren de kan kommes i lynlåsposer med ca 10 ihver gerne med salt, grunden til jeg siger 10 stk ihver er at de suger fugt igen lige så snart du åbner posen på vandet . Og blir de fugtige igen begynder de at smulre og kan ikke sættes på en krog.
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2013 kl. 14:26
Jeg prøver så snart stormen er overstået , synes at saltede orm sider bedre fast på krogen. Også er det nemt når man lige får lyst til at mede lidt.

Jeg har lagt mærke til at der er kommet flere sandorm også på steder hvor de før var forsvundet så måske er der ved at blive lidt bedre vand rundt omkring.

VH Christian
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres