Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opfordring fra Fiskerikontrol!

 Besvar Besvar
Forfatter
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Opfordring fra Fiskerikontrol!
    Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:45
Halløj alle gæve lystfiskere.

Jeg var ude og fiske i går og fandt et ulovligt placeret garn, det var uafmærket og stod mindre end 30 meter fra land, sat ud fra en kystsikring.
Der blev ringet til fiskerikontrollen der ville kigge på det hurtigst muligt.
I forbindelse med samtalen blev jeg opfordret til at vidregive information til alle lystfiskere, at det er vigtigt at man indmelder ulovlige garn via hjemmesiden hvis man ikke kommer igennem telefonisk, og der bliver oprettet en sag, grunden herfor er at beslutningstagerne kigger på hjemmesiden som reference når der i slutningen af året skal afgøres om fiskerikontrollens budget skal øges eller skæres.
Få anmeldelser er lig mere færre penge, mange anmeldelse er lig flere penge til fiskerikontrol.
Hjemmesiden findes på følgende link: http://webfd.fd.dk/php/anmeldelse/

Mvh Allan Overgaard.


Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:54
Hej Allan
Det er fint med dit indspark og lad os håbe det hjælper men oprigtigt talt så tror jeg der skal strengere straffe til lovbryderne til før det rigtigt sparker røv Wink
/Søder
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:11
Hvis man nu blev knaldet hver anden gang man satte et ulovligt garn så ophørte det sjove nok i en fart. Ergo må flere penge til kontrol også give flere bøder set i et større perspektiv.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:14
Ja og det for vi bla ved at alarmerer kontrollen når vi som færdes ved vandet alarmerer dem og så gennem politisk vilje Wink
/Søder
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:33
Det giver jo meget god mening at jo mere arbejde jo flere ressourcer får de tildelt.

Så håber da alle vil følge opfordringen.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:44
En anden vigtig ting i denne debat er at der skal en holdnings ændring til blandt forlk om ikke at købe "sorte" fisk ...Det ville vel bremse lysten til at sætte garnet ....
/Søder
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:54
Slettet

Redigeret af tolund - 18 Okt 2013 kl. 10:19
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:55
Jeg er bar ikke så velbevaret udi at skelne forskellige fangstredskaber fra hinanden. Det tror jeg gør sig gældende for mange af os stangfiskere, og derfor er der nogen der ikke indrapporterer noget, og nogen der indrapporterer en masse der ikke skulle være indrapporteret, da redskaberne er fuld lovlige.
 
Findes der en hjemmeside eller lign. hvor man kan finde information om at kende de ulovlige fangstredskaber fra de lovlige??
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 15:46
Citat: hindsgavl

Jeg er bar ikke så velbevaret udi at skelne forskellige fangstredskaber fra hinanden. Det tror jeg gør sig gældende for mange af os stangfiskere, og derfor er der nogen der ikke indrapporterer noget, og nogen der indrapporterer en masse der ikke skulle være indrapporteret, da redskaberne er fuld lovlige.
 
Findes der en hjemmeside eller lign. hvor man kan finde information om at kende de ulovlige fangstredskaber fra de lovlige??

Jeg forstår din frygt for at ville anmelde noget lovligt Wink
Og det kunne være en rigtig god ide for kontrollen om man kunne gå ind på deres web feks og se hvad der hvad ...det vil jeg foreslå dem 
Men indtil da skal du ikke tøve med at give besked om det du observerer tag evt billede og så må kontrollen selv skille skidt fra kanelWink
/Søder
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 16:47
slettet

Redigeret af tolund - 18 Okt 2013 kl. 10:20
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 17:09
Antal telefoniske anmeldelser i forhold til antal anmeldelser via hjemmesiden er forhåbentlig en parameter, når det vurderes, hvordan x-antal bevilgede skattekroner skal anvendes.

Anmelder man et ulovligt fiskeredskab flere timer efter, at man har gjort observationen, er der risiko for, at fangstredskabet er fjernet, når en eventuel kontrol finder sted. Så er det da først, at såvel skattekroner som anvendt tid på anmeldelse er spildt.

I min optik er resultatet af en effektuerende handling til større gavn for fiskebestand og retsfølelse, end blot endnu et bidrag til statistik og skrivebordsarbejde......

Når fiskerikontrollen opfordrer til elektronisk indberetning, tror jeg mere, at det drejer sig om indberetterens fornemmelse af, at "der er nogen i den anden ende". Har man ringet 3 gange uden at komme igennem, gør man aldrig det igen, mens man ved indberetning via hjemmeside eller mail (med autosvar) stadig står med håbet om, at det nytter noget alt sammen.

Good luck ved fiskevandet

/ Jens R   
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 18:03
Jeg har oplevet at få brok over at jeg ringede en småbåd i et fredningsbælte ind, flere gange har dem som tager telefonen pokkers svært ved at bruge anmeldelse formularen. Flere af dem virker sure over at man ringer når det er stangfiskere i fredningsbælter. Men når man er langt fra netadgang og har problemer med at huske, ja så er det træls at få en mindre begavet kommentar når ringer.

Det virker til at de folk der sidder ved telefonen er de ældste nisser som ikke længere kan holde til arbejdet i felten. Giv dem et kursus i flinkhed og computer!!!
Til top
Bruno Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fjord Fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Geografisk: Mariager Fjord
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fjord Fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 18:58
Jeg har også fået brok af en Dame !! Pisse surt svar igen og så skulle S... lige høre om jeg overhovedet kendte reglerne, for ruser og garn....
seriøst svar på min henvendelse må jeg sige....
God jagt til FK....
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 19:13
Har altid haft positiv oplevelse med fiskerikontrollen, men jeg har så også kun indrapporteret via hjemmesiden. Får altid respons, en mail eller et opkald. Det er jo smartphone tider, sådan en er praktisk at have
Hilsen Kim.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 19:27
slettet

Redigeret af tolund - 18 Okt 2013 kl. 10:20
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 21:52
Citat: Kaspar Wendelin

Jeg har oplevet at få brok over at jeg ringede en småbåd i et fredningsbælte ind, flere gange har dem som tager telefonen pokkers svært ved at bruge anmeldelse formularen. Flere af dem virker sure over at man ringer når det er stangfiskere i fredningsbælter. Men når man er langt fra netadgang og har problemer med at huske, ja så er det træls at få en mindre begavet kommentar når ringer.
Det virker til at de folk der sidder ved telefonen er de ældste nisser som ikke længere kan holde til arbejdet i felten. Giv dem et kursus i flinkhed og computer!!!


Jamen, det lyder da flot Hr. Wendelin. Det kunne jo også være at det var anmelderens tone, der ligesom affødte det svar man fik. Og ja - jeg er én af dem der sidder og bl.a. tager imod de opkald - har også modtaget anmeldelser fra nogle ualmindelige klaphatte der troede de var verdens navle. Så spar mig for dit bræk.
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 22:23

Man kunne også lade de pengebøder de kradser ind, gå til dem selv, derved en større motivation til at rykke ud.

Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 22:27
Nej, vi skal sgu ikke ind på provisionsløn - og tag endelig ikke fejl - motivationen for at rykke ud fejler bestemt ikke noget. Men der jo nu engang også andre opgaver der skal varetages - og med begrænsninger i ressourcer, så skal der jo foretages prioriteringer - uanset om man vil det eller ej.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 22:37
Martin : 

Jeg synes det er rigtigt flot at du tør stå frem herinde og stå ved dit arbejde Thumbs Up
Jeg ved godt fra mine egne møder med jer at det ikke handler om motivation men midler som igen er betinget af en politisk vilje til at gøre noget ved sagen
Men når jeg nu har dig her ved tastaturet kunne man så foreslå dig at frembringe det ønske som ytres tidligere i tråden omkring en form for oplysning om hvordan de lovlige redskaber ser ud på jeres web da denne uvidenhed tilsyneladende afholder nogen fra at melde det de har set i frygt for at det er lovlige sager ? 
/Søder
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 23:05
Hej Henning

Gu´ fanden tør jeg da stå ved mit arbejde - og det gør mine øvrige kollegaer også. Ikke sjældent modtager vi anmeldelser, hvor anmelder med fast stemme og overbevisning anmelder "åbenlyse" ulovligheder, men efter vi har spurgt ind til detaljer omkring det observerede, så kniber det pludseligt gevaldigt med overbevisningen. Det er jo netop derfor vi bl.a. spørger ind til om anmelder nu også reelt kan kende forskel på ruser og garn. Alt dette sker jo for forlods at give anmeldelserne en vis validitet, så vi ikke jager kollegaerne ud for at jagte "spøgelser" (læs: lovlige redskaber)
Med hensyn til hvordan lovlige redskaber ser ud, så er det jo en anelse "uldent" at beskrive dette, idet det jo ikke er så tit at man fra stranden/molen/bredden kan se selve redskabet. Ikke sjældent observeres jo bare nogle bøjer, hvilket leder nogle til den fejlagtige tro, at alt der er markeret med bøjer, og nærmere stranden end 100 meter, er garn. Jeg har også ofte talt med lystfiskere der anmelder garn der er sat ud fra stranden, men når an begynder at spørge ind, så viser der sig at være tale om f.eks. bundgarn.
Vi gør en dyd ud af at give sobre besvarelser, så hvis nogle synes at de er blevet mødt af en "gammel, sur, inkompetent nisse", så er jeg sikker på at det ikke er sket uden grund.
Det er helt fint at man ikke er happy over støde på en ulovlighed, men vi vil sgu som seriøse mennesker tiltales i en ordentlig tone.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 23:11
Keep up the god work Martin Wink
/Søder
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 08:52
Initiativet med denne tråd er sådan set ok. Men da kontrollen efter min mening skulle bruge mere tid på garnbanditter og hel og halvprofesionelle, og dermed droppe det lette: at gå og kontroollere stangfiskeres fisketegn, ja så må de godt skære lidt i kontrollen for min skyld.
De må gerne skære så meget at der kun er plads til at kontrollere dem der virkelig bryder loven så det gør´ noget.
Vi ser alt for mange eksempler på kontrollens fryd og pral over at de har nuppet en turist uden statens fisketegn, en fangst der er totalt ligegyldig i den store sammenhæng efter min mening. Der er ingen mening i at bruge en masse tid på stangfiskerne, indsatsen burde lægge et andet sted.
Så skær bare lidt i kontrollen!
Ja jeg er både medlem af en fiskeriforening, og jeg har også statens fisketegn!
Frede
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 09:16
slettet

Redigeret af tolund - 18 Okt 2013 kl. 10:21
Til top
jan werner thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janus w

Tilmeldt:: 04 Jun 2011
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janus w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 09:34
syntes det er ret fantastisk nogen tør stå frem i dette ret ensporede forum ,og samtidig til dagligt udføre et tillidshverv som skal være neutralt og upartisk ! nemt at skrive man udtaler sig som privatperson ,men ser i min verden ret uldent ud ! hvordan kan man kalde dem man skal kontrollere ,,banditter,, eller ,,skiderikker,, og være neutral ?? kender kun forholdene her i det nordjyske hvor en kontrol er meget aktiv skribent og stangfisker,en anden troller laks bla ved Bornholm og en tredje er så glad for sit stangfiskeri at han skriver bøger om emnet ! al den snak om store og små ulovligheder : er denne ,,plejen omgang,, med den ene part i en følelsesladet interessekonflikt overhovedet LOVLIG ???
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 10:23
Så er det nok. Jeg har slettet mine indlæg. At man nu skal beskyldes for at have en interessekonflikt fordi man er lystfisker. Hvor herre til hest. Jan dig af alle, der kommer med den omgang ævl.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 10:32
Citat: tolund

Så er det nok. Jeg har slettet mine indlæg. At man nu skal beskyldes for at have en interessekonflikt fordi man er lystfisker. Hvor herre til hest. Jan dig af alle, der kommer med den omgang ævl.

Ærgerligt! 
Det havde været bedre om det havde været Jan Ouch, der havde slettet sit indlæg!


Redigeret af Henning - 18 Okt 2013 kl. 10:34
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 10:41
Jan jeg kan ikke se hvordan følelser skulle gøre at man ikke udfører sit arbejde som kontrollør lige så godt som andre!?
 
Mange mennesker er rent faktisk i stand til at udføre et hverv professionelt lige meget hvad deres personlige holdninger er. (Tyv tror hver mand stjæler måske?).
 
Enten står et garn lovligt eller ikke, en fisker har sit tegn i orden eller ej... osv.
 
 
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 12:01
Er der ikke nogle som har prøvet at se tingene i et lidt andet lys?
Hvis fiskeri kontrollen skal bemande 3 telefonlinjer 24 timer i døgnet, er det 3 mand mindre til at udføre kontrol.
Fiskeri kontrollen gør helt sikkert som alle andre, de planlægger deres arbejde.
Får de mange anmeldelser fra samme område lavet de helt sikkert en aktion og prøver at fange synderen. Garnpirater er vanddyr ligesom alle vi andre, de fisker med garanti ikke kun 1 gang det samme sted.
Gevinsten ved at tage ud og konfiskere et enkelt garn eller 2 står ikke mål med indsatsen, det er bedre at finde ud af om der er et mønster og så nappe synderen som har sat garnet. Fiskeri kontrollen kender også piraternes landingspladser og tilholdsted der og de er også ganske vel informerede om i hvilke områder de forskellige havne og landingspladser typisk sætter garn.
Det er som om at vi lystfiskere regner med at kontrollen er på 24 timers stand by med en bil, en båd og mindst 2 mand, så de kan køre med det samme og komme ud til os når vil på kysten har observeret en bøje eller andet som vil mener skjuler et ulovligt redskab.
Hvis vil skal have tingene op på det niveau så kræver det at vil får en regering bestående af de konservative og Enhedslisten, hvor vi så vil have en politistat og tårnhøje skatter. 
Jeg er ikke politikker, men kan dog se visse udfordringer i en sådan regering 

Jesper Rasmussen


Redigeret af Rasmussen - 18 Okt 2013 kl. 12:07
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2013 kl. 12:02
.

Redigeret af Rasmussen - 18 Okt 2013 kl. 12:05
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2013 kl. 09:59
@ martin hansen

Når jeg ringer ind så er jeg den flinke rar mand der gerne vil hjælpe kontrollen. Ja der sidder flere som er meget rare at snakke med, har da fået en fin hyggesludder klokken 0500 når man kommer op fra et dyk og da også skal ringe de ulovlige garn ind. 

Når man ringer ind så er det første man bliver spurgt om, om man ikke kan bruge hjemmesiden. For panda jeg ringer sgu da fordi jeg ikke er i nærheden af en computer, ellers havde jeg da brugt den. Når de så viser sig at være en stangfisker så er standard svaret, men de er jo væk inden vi kan nå til stedet??? Jeg troede at ameldelserne skulle bruges til at danne et overblik over hvor der forgår ulovligt fiskeri.

Jeg ser stort set dagligt ulovligt fiskeri, og gider snart ikke mere at anmelde, mest fordi jeg har dårlig adgang til nettet og ikke gider at skulle guide telefon passeren igennem formularen. Jeg har prøvet en der måtte opgive og lade en anden tage imod anmeldelsen da vedkommende ikke kunne finde ud af at bruge en computer.

Flere gang er jeg blevet mødt med uforståendhed over at man tro jeg forventer at folk ved præcist hvor alle landets fredningsbælter ligger, og det kommer inden jeg har fuldt forklaret hvor der er i landet. Jeg ved sgu da godt at folkene sidder i esbjerg og ikke har lokalt kendskab til små vandløb på sjælland. Dog så ved Roskilde folkene udmærket hvor fredningsbæltene i Køge Bugt er, ja de sejler jo rundt i dem og leder efter garn om natten(ja jeg har set jer og smilet i jeres retning da jeg gennemskuet at det var jer:-) skulle dog lige lure hvem pokker der lyste vandet op inde i fredningsbæltet). Så det betyder intet om manden i Esbjerg ikke er sted kendt for anmeldelsen ryger jo direkte til Roskilde folkene som ikke er i tvivlom hvor i landet det er. Ok en eller to af Esbjerg kunne da godt vide at Køge ligger på Sjælland, men det er en lille bitte detajle som jeg ikke går så meget op i, med mindre jeg bliver afbrudt i min forklaring om stedet af en telefon passer der brokker sig over at jeg ikke kan forvente at han ved hvor et givent fredningsbælte er. Jeg ved sgu da godt han ikke ved det, men jeg er ikke den hurtigste til at forklare, da jeg faktisk holder pauser så de kan nå at forstå hvad og hvor der snakkes om.

Det kan godt være ok undersøge om anmelder har styr på sit, men for panda jeg har bedre styr på de lokale regler en dem der tager telefonen. Det hjælper når de finder ud af jeg også fisker lidt med faststående redskaber.

Og et lille skulderklap skal de da også have, for når man ringer ind at der ligger en erhvervsfisker og røgter garn i et fredningsbælte ja så bliver der næsten råbt : HVAD GØR HAN, jeg ringer til roskilde med det samme, og så bliver røret stort set smidt på..... Det opkald lever jeg stadig højt på og derfor gider jeg stadig nogen gange anmelde folk.

Så lad da for panda være med at anklage mig for at have en dårlig tone når jeg ringer ind, man ringer da for at hjælpe jer i jeres vigtige arbejde. Jeg ved godt jeg aldrig lyder super glad, men som telefon passer skal man kunne tale med alle og det er ikke svært at tage imod en anmeldes i en positiv tone. Det burde være en helt naturlig del af at få hjælp udefra.


Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2013 kl. 10:21
Så skulle fiskerikontrollen tænke på at oprette en fast base i Mariager fjord,der er nogle gang man slet ikke til at komme til for garn, hørt flere der har meldt det men der sker intet. Desværre.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2013 kl. 14:30
Citat: bowman

Så skulle fiskerikontrollen tænke på at oprette en fast base i Mariager fjord,der er nogle gang man slet ikke til at komme til for garn, hørt flere der har meldt det men der sker intet. Desværre.

Det sidste med, at der ikke sker noget, er altså ikke rigtigt, jeg har da haft fornøjelsen af at hilse på kontrollen flere gange deroppe, og den ene gang jeg har set noget der kunne anmeldes, var de der dagen efter http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=41715&PID=370076&title=det-nytter-alts#370076  Thumbs Up 


Redigeret af Henning - 20 Okt 2013 kl. 14:31
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2013 kl. 22:01
@Kaspar

For det første kan vi kan jo ikke gætte os til, hvor folk er i verden når de ringer til os, så derfor kan jeg ikke se noget forkert i at spørge om anmelder ikke kan bruge hjemmesiden - den er jo som udgangspunkt netop lavet så folk kan anmelde selv. For det andet har så mange i dag smart-phones med internetadgang, hvilket jeg egentlig også synes berettiger spørgsmålet.

Jeg synes bestemt ikke om din betegnelse "telefonpasser" - det er altså velkvalificerede kontrollører, med adskillige års erfaring, der bemander døgnvagten og de kan alle håndtere en computer for ellers kunne de slet ikke bestride de stillinger der er i døgnvagten, idet det netop er stillinger med en hel del computerarbejde. Jeg kan af gode grunde ikke vide, hvad det er Du har oplevet med en medarbejder der angiveligt "ikke kunne finde ud af at bruge en computer" - men det lyder i mine ører en smule overdrevet og mere som et udtryk for frustration over at den pågældende ikke lige har kunnet servicere Dig som DU ville serviceres.

Når der spørges specifikt ind til en given lokalitet, så skyldes det simpelthen virksomhedskrav vi som medarbejdere SKAL honorere i forbindelse med registrering af anmeldelser.
Det er vel, strengt taget, heller ikke for meget forlangt, at de kunder der ringer ind, at de taler i en rolig og afdæmpet tone og ikke straks er "på barrikaderne" bare fordi kontrollørerne ikke lige falder næsegrus til jorden i beundring for anmeldelsen - men tag nu ikke fejl - vi sætter da umådelig stor pris på de anmeldelser vi får, da de selvfølgelig er til stor hjælp i arbejdet med at begrænse ulovligt fiskeri - og atter engang - vi er sgu ikke telefonpassere - vi er fiskerikontrollører !!!
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 07:39
Vel talt, Martin Hansen!!
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 08:12
Citat: Martin Hansen

@Kaspar

For det første kan vi kan jo ikke gætte os til, hvor folk er i verden når de ringer til os, så derfor kan jeg ikke se noget forkert i at spørge om anmelder ikke kan bruge hjemmesiden - den er jo som udgangspunkt netop lavet så folk kan anmelde selv. For det andet har så mange i dag smart-phones med internetadgang, hvilket jeg egentlig også synes berettiger spørgsmålet.

Jeg synes bestemt ikke om din betegnelse "telefonpasser" - det er altså velkvalificerede kontrollører, med adskillige års erfaring, der bemander døgnvagten og de kan alle håndtere en computer for ellers kunne de slet ikke bestride de stillinger der er i døgnvagten, idet det netop er stillinger med en hel del computerarbejde. Jeg kan af gode grunde ikke vide, hvad det er Du har oplevet med en medarbejder der angiveligt "ikke kunne finde ud af at bruge en computer" - men det lyder i mine ører en smule overdrevet og mere som et udtryk for frustration over at den pågældende ikke lige har kunnet servicere Dig som DU ville serviceres.

Når der spørges specifikt ind til en given lokalitet, så skyldes det simpelthen virksomhedskrav vi som medarbejdere SKAL honorere i forbindelse med registrering af anmeldelser.
Det er vel, strengt taget, heller ikke for meget forlangt, at de kunder der ringer ind, at de taler i en rolig og afdæmpet tone og ikke straks er "på barrikaderne" bare fordi kontrollørerne ikke lige falder næsegrus til jorden i beundring for anmeldelsen - men tag nu ikke fejl - vi sætter da umådelig stor pris på de anmeldelser vi får, da de selvfølgelig er til stor hjælp i arbejdet med at begrænse ulovligt fiskeri - og atter engang - vi er sgu ikke telefonpassere - vi er fiskerikontrollører !!!

Jeg har kun oplevet der har været problemer med omstillingen, og på trods af de problemer Fiskerikontrollen har haft, har jeg så kun oplevet dem servicere og hjælpe med mit opkald med imødekommenhed.
Så jeg giver dig fuldstændig ret!!
Mvh
Torben
Til top
Martin Eggert Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Eggert Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eggert Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 11:41
@Martin Hansen,

Det ville klæde dig, og den institution du repræsenterer, at tale i en mere høflig tone overfor de borgere som forsøger at hjælpe. Det er vel ikke for meget forlangt. Og det gælder naturligvis begge veje!

Vi skulle vel nødig ende i en situation, hvor folk ikke ønsker at anmelde eller deltage i debatten, uden at risikere at få bidt hovedet halv af, af en lidt morgengnaven fiskerikontrollør (ikke telefonpasser:-)

På forhånd mange tak...
/Martin Eggert - kystfluefiskeren.dk
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 12:01
@Martin Eggert

I nærværende debat repræsenterer jeg kun mig selv og med det in mente, så forbeholder jeg mig retten til at sige fra, når jeg bliver mødt med udsagn som: "telefonpassere" og "Det virker til at de folk der sidder ved telefonen er de ældste nisser som ikke længere kan holde til arbejdet i felten. Giv dem et kursus i flinkhed og computer!!!"

Hvis nogen skulle føle sig så stødt over mine kommentarer i indeværende debat, at de ikke længere ønsker at bidrage med anmeldelser - tja, det kan jeg jo ikke gøre så meget ved.
Til top
Fisketegn Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fisketegn

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fisketegn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 19:24
#Martin Hansen

Jeg har anmeldt ulovlige garn 3 gange til fiskerikontrollen og der var vanskeligheder alle gange.

Fra da jeg ringede på "hovednummeret" og der var vanskeligheder hos "telefonpasseren", der skulle stilles videre til "dem der havde at gøre med Bornholm" til et opkald omkring Langeland, der endte med dut-dut-dut tone, hvorefter jeg lagde på.
Ingen af gangene nåede jeg igennem og kunne anmelde ulovlighederne og da der ikke var netadgang i sommerhusene, blev de ulovlige garn heller ikke efterfølgende anmeldt via nettet.

Mine overvejelser - det var simpelthen for besværligt, når man nu til at starte med, ville ringe ind og anmelde det, men endte med at stå tilbage med et forgæves opkald og fornemmelsen af, at "vedkommende fiskerikontrollør", der tog telefonen, ikke var synderlig interesseret.

Når jeg læser omkring andres oplevelser med telefonopkald til fiskerikontrollen, kunne det være en enestående mulighed for jer at forbedre arbejdsgangen, hvis i prøver at lytte til brugerne/anmelderne.
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 21:28
@Fisketegn

Min anbefaling er, at benytte det direkte nummer til døgnvagten, i stedet for at gå over hovedomstillingen.
Døgnvagtens nummer er: 72 18 56 09

Hvis man anvender hovedomstillingen, så skal man lige være opmærksom på, at det IKKE er fiskerikontrolpersonale der betjener denne, men HK-personale der ikke kan forventes at have særligt kendskab til fiskeri.
NaturErhvervstyrelsen er jo en sammensmeltning af tre tidligere direktorater - nemlig Plantedirektoratet, Fiskeridirektoratet og Direktoratet for FødevareErhverv.
Man skal jo aldrig være bange for at komme med indrømmelser, men der HAR jo ret beset også været indspark i denne debat, der IKKE indikerer at der skulle være problemer.

Redigeret af Martin Hansen - 21 Okt 2013 kl. 21:33
Til top
Bruno Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fjord Fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Geografisk: Mariager Fjord
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fjord Fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 21:39
Martin
Det er noteret...
God jagt
Til top
Fisketegn Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fisketegn

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fisketegn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 21:46
Jeg fornemmer, at du ikke rigtig vil tage kritikken på dig og det er naturligt. Dog skal man passe på med at indbyde til "vi vil gerne lytte og lære nyt", hvis man ikke vil.

Jeg er faktisk af den opfattelse, at alle indspark i denne debat, på én eller anden måde har indikeret et problem af den ene eller anden art.
Men sådan er vi jo så forskellige :-)

Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 22:10
det kunne være fedt med en app, som kunne bruge gps positionen som nu findes i mange smartphones... så kunne man lige indberette garnet når man stod derude...
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 22:25
@Fisketegn

Jeg synes ellers jeg forsøgte at give dig en mulig forklaring på, hvad der havde betinget dine problemer i forbindelse med dit forsøg på at anmelde ulovligt fiskeri. Men jeg synes bestemt også at jeg gav dig et løsningsforslag.
Og så synes jeg da at det også var rimeligt at påpege, at ikke alle havde haft problemer med at aflevere deres anmeldelser om ulovligt fiskeri.

Det kan vel heller ikke gøres ret meget mere enkelt at anmelde ulovligt fiskeri end ved at ringe til førnævnte tlf.nr. 72 18 56 09 - eller ved at bruge en online anmeldelsesformular.
Men det virker lidt som om, at nogle indimellem forventer mirakler, men
ALT er betinget af ressourcer - lige fra hovedomstilling, bemandingssituation og til EDB-løsninger - og det ligger HELT udenfor mine muligheder at gøre noget ved.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres