Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Video - Mit bombardarrig

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Video - Mit bombardarrig
    Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:46
Jeg har strikket en lille video sammen hvor jeg gennemgår mit setup til mit bombardafiskeri, tænkte at der måske var en nybegynder indenfor dette felt der måske kunne få lidt ud af det.
Om ikke andet, så når jeg fortæller om min ophænger der sidder med silicone glidestop.

Se den her

Ps. i klippet snakker jeg og nogle andre klip, hvis i vil se dem... Så klik på kasserne der kommer frem på skærmen.
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:28
hej, god video du har lavet, men er det nemt at kaste med? jeg tænker på om det snor sig sammen? har du en tungere flue nederst?
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:22
Jeg har ingen problemer med mine kast overhovedet, men jeg tager den så heller ikke lige over nakken og høvler til. Den skal svinges rundt og sendes afsted, det lyder besværligt... Men det er det ikke. Agnen skal bare op og hænge og overfladen får kastet, og så skal den stoppes lige iden nedslag.
Min flue i enden er ofte lidt tungere end den forreste flue, men ikke noget vildt og voldsomt.

Hvis du starter klippet igen, så lidt inde kommer der 2 firkanter frem når jeg fortæller om mine klip.
Klik på den blå og du kommer over på en film hvor jeg kaster rigget afsted uden problemer.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 22:44
Hvaa Thomas giver Toyota dig ikke snart en ny bil i stedet for pasaten når vi andre skal sidde og glo på deres biler inden dine videos kommer på skærmen ? Wink
/Søder
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 23:34
Henning du siger noget ! Min bil er snart 14-15 år gammel, det er på tide med en ny.
Tvivler dog noget voldsomt på, at jeg får kastet en i nakken. Når jeg ser klippet starter den med en bif reklame, men det er vist forskelligt hvad den viser til folk.
Til top
Ove Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ons Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ons Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2013 kl. 20:53
Hej Thomas
Jeg har søgt på nettet for at finde silicone stoppers til ophænger som du bruger i din video, men kan ikke finde noget brugbart.
Har du navnet på en forhandler eller endnu bedre, et link, hvor man kan erhverve dem.
For øvrigt synes jeg det er en god video du har fået stykket sammen, og helt klart vil kunne hjælpe mange angående bombarda fiskeri. :-)
Jeg er også selv bombarda fisker for det meste.
Knæk og Bræk
ONS
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2013 kl. 21:58
Bare søg på flådstopper
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2013 kl. 22:18
Ove - Det er noget i stil med dem hersom jeg bruger. Det er altid small eller medium jeg bruger til mine rig.

Knæk og bræk
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 10:00
Bruger du også flådstop og svirrer når du bruger fluestangen... Altså ift ophænger? Og er. Det til at kaste med hvis ?svirvelen vejr jo også lidt. Fin video. 
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 10:20
Nej til fluefiskeri binder jeg dem fast, men med kortere mellemrum mellem hinanden, så sidder krog nr 2 ofte et andet sted op fisken når jeg får den op. Fisker jeg over meget lavvandet stræk eller steder med meget tang, bruger jeg kun en flue.
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 10:22
Jeg siger ikke at mine metoder er de "rigtige", jeg deler bare nogle af de tanker og erfaringer jeg selv har gjort mig. Og det ville da være fint hvis andre ville gøre det samme :-)
Nu er jeg så igang med at gnaske fisk og fri´s nye bog igennem, så mon ikke der kommer nogle nye ideer ud af den :-)
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 10:47
Rigtig fin video. Jeg bruger selv samme rig som du beskriver, dog med en gummiperle i stedet for en BR perle, da jeg bruger meget små svirvler og BR perlen så vil have en tendens til at ryge ned over svirvlen. Gummiperlen skåner også både knude og flåd og giver en form for stødpude til flådet som derfor føles mere behageligt at fiske med. Men begge ting virker selvfølgelig fint. 
Med venlig hilsen

Morten Lehmann
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2013 kl. 11:12
Morten - Tak for dit syn på sagen. Jeg bruger også en gang i mellem gummiperler, men nu synes knægten for tiden at det er sjovt at lege med perler.... Så far låner lidt fra ham
Mine svivler oppe ved bombardaen er noget større end dem længere nede, så har derfor ingen problemer med at de smutter igennem en alm. perle.
Derudover har jeg aldrig oplevet problemer med at bruge alm. perler til den slags, men det er jo en smags sag.
Der findes jo også folk der kun køber deres skum til tørfluer/natfluer i fiskebutikker, når man kan købe det samme i hobby butikker, for langt under halvdelen af de "normale" priser.

Mvh Thomas
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres