Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Røde hanenakker / hackler

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Røde hanenakker / hackler
    Sendt: 12 Okt 2013 kl. 14:01
Jeg har i længere tid søgt store hannenakker, i indfarvet rød, til en pris, der er til at betale, men jeg ser til min store undren, at der ikke er ret mange steder, at der handles hele nakker, i helt store størrelser.

Jeg er ikke interesseret i luksus nakker, såsom Whiting, men ganske almindelige nakker a la Kineser nakker.

Til nøds, kan løse fjer i poser gå an, det drejer sig om, at få så store fjer i rød, som store som overhovedet mulig.

Schlappen fjer er ikke aktuel, da fjeren ikke må klaske sammen.

Vis der nogen, som har en ide' om, hvor der kan erhverves store røde fjer, enten i hele nakker er løse fjer, så er jeg med på en lytter.

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 12 Okt 2013 kl. 14:02
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2013 kl. 14:23
Hver er store fjer? Kan du sige noget om hvilken fiberlængde du er ude efter, så skal jeg se om der i mine "rest-nakker" gemmer sig nogle, der er store nok :-).

Lars
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2013 kl. 16:05
Hej Lars.

I den rest, jeg har, er fibrene ca. 15 mm. på begge sider, og små 12 cm. lange, og de stammer fra en kinesernakke!

Mvh
P.K.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 671
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2013 kl. 21:55
Hej PER


De sidste jeg bestilte der fra kan godt leve op til dine krav.

Men om de kvalitets messigt   svinger i det med deres materialer ved jeg ikke, da jeg ikke har købt særligt meget detfra, men til den pris løber du jo ikke det helt store.  
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2013 kl. 23:20
Hej Carsten.

Jeg har kigget på dem, og skal lige finde ud af, hvor lange de er.

Jeg tror de har bredden, så det er måske en løsning.

Ellers tak for tippet, jeg handler af og til med profisk, og det er fine materialer de har

Mvh
P.K.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2013 kl. 07:42
til mine fluer bruger jeg i øjeblikket Keough sadler.. De koster 150 kr for høne.. Der er faktisk stråler op til 2 cm på flere af dem..

Derudover kan jeg se man faktisk kan få keough spey cape til 300 kr, desværre ikke umiddelbart i den røde farve..

jeg vil gerne lige prøve og tage et par fotos af keough sadlerne.. så kan du se fjerenes størrelse..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2013 kl. 09:32
Hej Per

Jeg ville kigge efter de steder, som forhandler løse hackler i pose. Det amerikanerne kalder strung hackles.

Det er stort set fjer i samme størrelse, som er "syet på snor".

I disse pakker vil der naturligvis altid være fjer som ikke er så anvendelige, men til prisen kan man godt tåle at skulle kassere lidt fjer.

Skal du have dem i den helt store størrelse, kan jeg ikke hjælpe dig med en dansk forretning, men i mere almindelige fås de flere steder, herunder hos profisk.

Hvis det ikke er dig imod at handle udenbys, kan jeg anbefale disse gutter  http://www.waterswest.com

Deres materialer er topkvalitet og priserne rimelige.

Med venlig hilsen

Lars


Redigeret af Enken - 13 Okt 2013 kl. 09:34
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2013 kl. 09:45
Hej Lars.

Jeg har foreløbig slået til hos profisk, men jeg brugt små 3 timer på, at løbe nettet igennem, og der er rigtig mange steder, at røde indfarvet nakker er udsolgt + også de løse fjer i poser.

Hvad sker der lige? jeg var slet ikke klar over at rød indfarvet var blevet en mangel varer.

Så alligevel ikke, for de store fjer firmaer, har jo da heldigvis røde nakker, men så må muldvarpen op, og ja det må jeg jo rette ind efter.

Til gengæld er situationen den, at jeg kvier mig ved, at give flere hundrede kroner, for en nakke, når jeg kun skal bruge de øverste 20% af nakkens fjer

Tak til alle for bud på, hvor der evt. kunne købes røde fjer, altid rart at man gider hjælpe

Mvh
P.K.
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2013 kl. 21:02
Hvorfor ikke bare spørge Johnny jeppesen hvor han får fat i sine? Han ville jo om nogen være manden som skulle vide det.

Mvh. Anders
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2013 kl. 21:15
Nu er det så ikke kun til min egen udgave af Æslet, de røde fjer skal bruges.

Jeg har mange andre projekter løben sæsonen igennem, og det var så her, i omtalen af blandt andet det originale Æsel, at jeg opdagede, at de hanenakker fjer, var svære at få fat i.

Skulle jeg kun have lavet mine egne personlige Æsler, så havde jeg fjer nok, men som skrevet andet sted, så er jeg interesseret i et opkøb af røde store fjer, så alle kan jo byde ind, og så tager vi den derfra

Mvh
P.K.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 671
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2013 kl. 22:00
Hej Per

Jeg var lige inde på denne side : http://www.scandicfly.dk/167-streamer-saddle-patch

Der fald jeg lige over denne saddle i rød og til en fornuftig pris, dog har jeg ikke handlet der før.

Længden se også fornuftig ud, men foto kan jo snyde !

Så det  må du selv lige vurdere Wink
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2013 kl. 23:12
Hej Carsten.

Ja, jeg har været forbi, men som så mange andre butikker udsolgt i rød!

Mvh
P.K.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 671
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2013 kl. 06:55
Ups det havde jeg ikke lige set 
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2013 kl. 20:04
PK> Ved ikke om du har fundet dig nogle røde nakker, men kan disse mon bruges?

http://www.grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=184&l1=184&l2=&l3=&v_id=15200&pg=3&r=341#

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2013 kl. 22:21
Lige for at få afrundet denne tråd.

Jeg har fået mulighed for, at handle røde fjer, tak for alle input, rart igen, at man gider hjælpe, det værdsætter jeg højt

Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down