Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

10 fods triggerstang !

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 10 fods triggerstang !
    Sendt: 10 Okt 2013 kl. 08:29
Har egentlig klaret mig fint med mit multihjul uden at bruge triggerstang!
Men er nået til et punkt hvor jeg er blevet meget nysgerrig på hvordan det virker med trigger og en mere målrettet montering af Øjer?
Hvis jeg skal investere i en 10 fods der har en kastevægt op til ca 32g vil det jo nok blive en Berkley titanium eller en Fenwick Momentum! Er der nogen der har erfaringer med de to stænger til multihjul og som vil dele dem med mig?
Allerhelst vil jeg montere en 10 fods Fibatube spinneklinge men lidt mere besværligt at skaffe!
Vh
Henrik
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2013 kl. 09:54
Hej Henrik

Jeg bruger en Fenwick Quadrant med trigger i både 10 og 11 fod, kastevægt op til henholdsvis 32 og 54 gram. jeg er godt tilfreds med begge. 10 fods stangen har i øvrigt klaret op til 50 gram uden at klage.

11 fods stangen bruger jeg til laksefiskeri efter laks i store elve, 10 fods stangen er mere til kystfiskeri, men har også klaret laksefiskeriet. Begge stænger har min anbefaling.

Quadrant og Momentum er så vidt jeg ved identiske, bortset fra at Quadrant er 4-delt.

Mvh. Peter
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2013 kl. 10:21
Hej Peter
Ok har den 4 delte Quadrent spigot samling og keramiske øjer?
Vh
Henrik
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2013 kl. 12:05
yes..
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2013 kl. 17:58
Hej Henrik,

Den absolut bedste triggerstang jeg har prøvet er en Daiwa Amorphous Whisker 10 fod. By far! Men når det er sagt, så har jeg en spritny Shimano et og andet 10 fod trigger og kastevægt op til 40 gram på loftet du kan få for en god flaske rødvin.

Mvh
Kristian
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2013 kl. 19:05
Hej Kristian
Jamen det vil jeg da meget gerne sender dig lige en PM!
Vh
Henrik

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres