Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udsætninger

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Udsætninger
    Sendt: 16 Okt 2013 kl. 17:32
Citat: Maestro

Kjeld du kan vel snakke med Gordon?
 


 


<H1>Kontakt</H1>

Er du interesseret i at blive involveret i Fishing Zealand, har du kommentarer eller måske et projekt i dit lokalområde du mener vi bør vide mere om, hører vi meget gerne fra dig.


Email: [COLOR=#0066cc">info@fishingzealand.dk[/COLOR">


Tlf: +45 2990 8770 (Projektleder og Kommunikationsansvarlig, Gordon P. Henriksen)



Jeg vil bede vores dvs. Køge Gruppens nye områdeleder om at starte op for os, så kan han klare Gordon.

Jeg tror, at det i første omgang er smartere at gøre det inden for hver gruppe, så kan de enkelte områdeledere selv luse ud i henvendelserne. Det er nok en nemmere vej.

Vil de øvrige grupper følge med, så fint. Men jeg vil nødigt omgå den nye områdeleder i Køge Gruppen. Han skal have lov til selv at styre gruppen. Så kan han også vise, hvad han dur til. Det synes jeg er rimeligt.
mvh
Kjeld

PS. Henning - du fik altså ikke selv klaret en eneste meter vandpleje - det er selvfølgelig heller ikke nemt fra computeren
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2013 kl. 21:45
Kære Alle ...
En meget lang tråd, hvor det tendere en lille kreds' indbyrdes drøftelse og til tider mundhuggeri, som udmunder i ens egen peronlige "hasan med de skæve ben" .................
Piet Hein har forfattet følgende: "Man kan ikke hæve sin lod ved at kræve, livsloven lyder, man er hvad man yder". Hvis I sammen holder det med det meget rigtige Kjeld Willerslev har været inde på POLITIK, - så kan vi nærme os noget realistisk og resultatgivende.
For intet af det som drøftes er enten/eller men i stedet både/og, det være sig rugekasser, Fishing Zeeland o.s.v.
Som foreningsformand i Korsør mærker jeg osse alle de mangeartede tendenser, som røre sig p.t., hvor kæmpes med myndigheder, en vandplan som ikke er kommet i gænge, forventning om en snarlig ny, hvor fisk skal indgå, alle de påvirkninger vi har fra fugle, garn, kvælstof, alt for voldsom opfiskning af rovfisk i havet o.s.v.
Men et kan jeg garantere alle, den tråd jeg nu også her deltager i, føre i sig selv ikke til noget som helst, ud over det jeg indleder med om at "egne filosofier bliver gennemluftet", hvilket også er ganske underholdende.
Men kære medkompetanter ud i lyst- og sportsfiskeriet, der er alene få, men til tider svære beslutninger der nytter:
1) Mærk Jer Piet Heins ord, - rejs Jer fra stolen og yd.
2) Vær' for pokker konstruktiv i Jeres laden og gøren.
3) Læs som Willerslev skriver POLITIK ...Det ER den eneste vej vi, - på naturens vegne, - kan lande alle vores ønsker og drømme, HVILKET - OM I SYNES OM DET ELLER EJ, - ALENE KAN GØRES MED OG VIA ET STÆRKT FORBUND, SÅ 2-300.000 MEDLEMMER I DSF, SÅ VIL MAN FÅ DEN POLITISKE KVITTERING, HVOR VI FÅR BEHNADLET VORE SYNSPUNKT PÅ ET GANSKE ANDET NIVEAU.
Knæk og bræk Flemming Lundberg Petersen, Korsør.   
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2013 kl. 22:56
Hej Flemming
Interessant indlæg, som jeg måtte læse mere end en gang.
Jeg holder også meget af Piet Hein. Jeg har en plakat hængende, som jeg fik foræret for mange år siden af (Else) Hammerik i forbindelse med en protest
 imod EF. Den viser en kat der står med enden imod dig og med løftet hale.
Teksten er: Lille mis, lille mis, lille mis på vejen, Hvis er du?. Hvis er du?. Jeg er sku min egen.Wink
Det med blåt her giver jeg dig især ret i.
For intet af det som drøftes er enten/eller men i stedet både/og, det være sig rugekasser, Fishing Zeeland o.s.v
Jeg er også enig med dig i, at skal vi nå langt, og kunne  lægge pres på politikerne, må vi have et stort og stærkt (selvstændig forbund).
Der er jo stemmer i 400.000 lystfiskere.
Det har vi ikke nu, hverken stort, stærkt eller selvstændigt.
Hvordan vi får det, hvis det skal bygges op på det nuværende ved jeg ikke.
Der skal nok nogle unge nytænkende ildsjæle til. Jeg håber det lykkes.
Under alle omstændigheder tak for et interessant indlæg.Thumbs Up
mvh Lasse Hagebro


Redigeret af lasse hagebro - 17 Okt 2013 kl. 08:52
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 09:10
Keld :

Jeg kan ikke se hvad og hvorfor min personlige aktivitet i forbindelse med projektet har at gøre med om jeg kan tillade mig at stille krav til projekt "Kejserens nye klæder" Men når du så gerne vil vide det så har jeg kørt sten i Køge Å og hele oplægget til mødet med BL gik jo sådan set også ud på at det  skulle ende op i et givent resturerings projekt for et af KSFs vandløb så det er hvad jeg har lavet på den front !
Jeg er af den klare opfattelse at man brugte hele denne sag med BL til at skille sig af med mig som person, fordi man ikke havde/har intentioner om at at lave de for mig vigtige undersøgelser af forholdene med opvækst pladser og fødegrundlag samt fjernelse af som minimum alle de ulovligt satte garn inden man søsatte hele projektet og derfor var det nemmest at lukke munden på mig ved at smide mig ud af projektet ....længere er den ikke ...
/Søder
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 09:11
Lasse,
den med de 600.000 lystfiskere holder næppe en kommandantskid. Hvor er den stangskov. Der løses omkring 200.000 fisketegn årligt, derudover er der de to grupper under 18 år og over 65 år. Den socioøkonomiske undersøgelse, som bekræfter det store antal glemmer totalt, at det store tal er smaskfyldt med engangsfiskere. Jeg tror egentlig også, at tallet er en gang statistisk makværk.

Forbundet burde have omkring 50.000 medlemmer endda flere, men har ikke formået at tiltrække så mange. Ærgerligt, og forbundets model er formentlig grundlæggende forkert. Det kan jeg ikke løse, det er jeg ikke dygtig nok til.

Men vores projekt her på Djævleøen var en kæmpe mulighed for forbundet til at hente mange flere medlemmer. Det var min oprindelige lokkemad til Kaare. Vi ved selv, hvordan det er gået indtil nu.

Det vi skulle have klaret for længst var:

1. Oprette mailgrupper.
2. Kortlægge alle sjællandske vandløb.
3. Lave en klassificering af disse.
4. Igangsætte vandløbspleje.
5. Samtidig øge udsætninger af opdrætsfisk (bruge rugekasser)
6. Informere og informere og informere, motivere osv.
7. Hente penge fra EU midler, fisketegnet, fonde.

Vi er nødt til at have et rimeligt fiskeri medens vi renoverer, ellers tiltrækker vi ikke nok folk. Det er ikke raketvidenskab, det kræver blot at man letter røven.

Kaare har ikke tid til alt det arbejde, han har rigeligt i forvejen, men sådan kunne vi løfte både projektet og forbundet.

Alt det kræver er nogle ildsjæle. Kontakt til politikerne og arbejde.

Som Lasse altid siger til mig, "Når I på Sjælland kan bygge et Operahus, så kan I da for fanden også lave vandpleje og fiskepleje".

Så fingeren ud, væk fra skærmen. I "min Å", startede vi med skolebørn for et år siden, vi lavede gydebanker, udlagde skjulesten, og allerede et år efter har vi en voldsom forøgelse af antal klækkede ørreder. Vi underviser skolebørnene samtidig, og kommunen investerer i Åen og i undervisningen, så vi kan køre 110 km/timen. Det gør vi så. Vi er kun 2½ mand på opgaven. Må lige tilføje, at kommunen er Albertslund Kommune, som ikke bare er GRØN, den er ULTRA-GRØN. Hver eneste sten, alt gydegrus og alle skjulesten, udstyr etc. er betalt af kommunen, som endda har uddannet 3 mand i vandpleje. Vi har endda fået penge til undervisningsudstyr. Alt det kræver er positiv indstilling over for de kommunale embedsmænd, som selv er hamrende positive. Hvad mere kan man ønske sig. En af os er uddannet i vandløbspleje hos DTU Aqua og forbundet, den uddannelse havde vi aldrig fået uden forbundet. Så vi har kun lutter positive erfaringer på alle leder. Og da kommunen betaler, så har vi ikke hentet én krone eksternt.

mvh
Kjeld
PS: Alt fiskeri i Åen er forbudt i det område, hvor vi arbejder. Politiet støtter os, og der falder smæk og bøder, hvis det overtrædes. Heldigvis er skolebørnene også Vandløbspoliti, som holder os informeret.


Redigeret af Kjeld Willerslev - 17 Okt 2013 kl. 11:03
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 09:20
Hej Lasse og tak for respons.
Vær ikke i tvivl om, at jeg også meget gerne så Dit unikke arbejde og erfaringsgrundlag medtaget og indarbejdet i fiskeplejen (både/og), da vores ædle mål om selvproduktion selvfølgelig SKAL vedblive at bestå, men det bliver desværre ikke i vores tid, men en mulighed hvis omtalte politiske styrke er en realitet.
Hvordan vi får oparbejdet den politiske styrke; vi skal som tidl. skrevet - lidt alle æde vores egen kamel, evne noget helikopterperspektiv, VÆRE I ET FÆLLES FORBUNDET, - HELLERE I DAG END I MORGEN, - MØDE OP DE RESPEKTIVE STEDER, SÅ SKAL DEN ENKELTE NOK FÅ GEHØR FOR GODE OG SERIØSE IDEER OG FORSLAG.
Eksempelvis - da desværre en del foreninger i Dk. ikke er medlem af forbundet, skal den enkelte sørge for sin tilstedeværelse i DSF, for var der 25-, 30, 50.000 personlige medlemmer er det 200% sikkert, VIL OGSÅ DERES SYNSPUNKTER VINDE FREMME, - SÅ SÆT IGANG DERUDE.
knæk og bræk - flemming, Korsør
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 09:26
Til Kjeld ..(Dit indlæg var kommet medens jeg havde fat i tasterne)
Godt og konstruktivt indlæg og stjerne god idé og indsats.
flemming - Korsør
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 09:44
Nå her kan man så læse sig til det som startede med et personligt spørgsmål ....


Der står bare intet omkring det som der reelt spørges om ....flot
/Søder
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:17
Kjeld: Thumbs Up!!!!

Nedenstående viser det samme. Man kommer længere, hvis man selv tager hænderne op af lommen i stedet for at sidde her og brokke sig.

http://fishingzealand.dk/nyheder/bedre-vandlob-giver-bedre-fiskeri/


Johan
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:30
Citat: Søder

Nå her kan man så læse sig til det som startede med et personligt spørgsmål ....
Der står bare intet omkring det som der reelt spørges om ....flot


Så er vi tilbage i Hennings sure opstød

Søder prøv dog at fokusere på selv at gøre en indsats. Så vidt vides har du endnu ikke bidraget med andet end brok. Ikke en eneste meter vandløb, har du præsteret.

Prøv dog for pokker at se fremad i stedet for at køre som en gammel lakgrammofonplade med dybe ridser. Du kommer ingen steder med de holdninger, som du har. Men det nærer vel dit ego at være negativ, men for fanden hvor er det trist. Du bør sgu søge hjælp
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:35
I øvrigt skal vi have sat fokus på kystsikringspengene. Der vil blive lagt enorme summer ud i kystsikring, og får vi det gjort på en måde, så det fremme byttedyrenes leveområder, så kan det i sig selv betyde enorm fremgang for fiskene.

Det kræver en indsats over for lokalpolitikere og andre godtfolk. En glimrende opgave for ledelsen i Fishing Zealand med at lave en opskrift på den kontakt.

Det er vildt mange penge og rigtig stor positiv virkning i kystsikringsopgaverne.
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:40
http://www.sportsfiskeren.dk/krobaek-paa-sjaelland-slaar-alle-rekorder

Hvad hjælper fiskepleje uden at gøre noget ved garnpresset ?
/Søder
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:53
Citat: Søder

http://www.sportsfiskeren.dk/krobaek-paa-sjaelland-slaar-alle-rekorder

Hvad hjælper fiskepleje uden at gøre noget ved garnpresset ?


Udmærket opskrift på stilstandDead Hvis man først vil gøre noget, hvis alle problemer kan løses på én gang, sker der med garanti ingen verdens ting! Og så kan vi allesammen sidde her og brokke os over, at alle andre er nogle idioter!

Johan

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:54
Keld dine personlige angreb på min person klæder dig ikke ....

Men når det nu skal være så har jeg været med som tidligere skrevet til dig da KSF i samarbejde med forbundet lavede det samme arbejde som du selv refererer til med billeder for Bjørnens vedkommende ....
Ligeledes har jeg været initiativ tager til dette http://www.sportsfiskeren.dk/deltag-i-strandrensning-paa-stevns

Så at sidde bag din egen skærm og svine mig til det er vel lidt groft eller er du bestilt til dette af forbundet ?
Jeg har på intet tidspunkt angrebet dig som person men et tomt projekt du er en del af husk det !
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:59
Citat: Johan


Citat: Søder

http://www.sportsfiskeren.dk/krobaek-paa-sjaelland-slaar-alle-rekorder

Hvad hjælper fiskepleje uden at gøre noget ved garnpresset ?
Udmærket opskrift på stilstandDead Hvis man først vil gøre noget, hvis alle problemer kan løses på én gang, sker der med garanti ingen verdens ting! Og så kan vi allesammen sidde her og brokke os over, at alle andre er nogle idioter!Johan


Så kører DSF propaganda væbnerne derudaf igen

Hvad hjælper det med fine vandløb og udsætninger hvis ikke man gør noget ved garn presset ?
/Søder
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:14
Ganske kort - jeg har jo en aftale med nogle havørreder :

De nuværende, og fuldt ud lovlige garn, har en UOMTVISTELIG stor og negativ effekt, og er en markant hæmsko for såvel gydeaktivitet som kystfiskeriets fremme.

Man kan blot læse hvad Tuse Å´s Ørredsammenslutning oplevede, da der blev indført garn (og lystfiskerfredning) i Holbæk Inderbredning.

Der var tale om en regulær og eksplosiv stigning i antallet af opgængere i Tuse Å.

Såfremt man kan opnå samme forhold, ved en RÆKKE åer, ser det noget lysere ud for kystfiskeriet - og endda helt naturligt.

Så kan jeg også have putfiskeriet for mig selv, uden utidig indblanding fra stats-P&T WinkWink
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:31
Kjeld,

Det lyder som om, at både Bjørnen og kommunen har styr på tingene. Godt at høre. 

Ved du i øvrigt, om der er lavet en konkret handlingsplan for FZ? Det fremgår ikke rigtigt af siden. 

Claus



Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:41
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:43
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:43
Er disse ovenstående billeder bevis nok på mit arbejde mht til fiskepleje Keld eller ? Wacko

Redigeret af Søder - 17 Okt 2013 kl. 12:46
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:48

Jeg er bare nødt til at sige det igen.

Der lader i hele interessen for projektet slet ikke til at være tilstrækkelig opmærksomhed omkring vandmiljøet og fødegrundlaget, og i nogen grad også garnfiskeriet.

De helt fundamentale betingelser for at dette overhovedet kan lade sig gøre synes jeg virker alt for overset.

Det hele er jo ligesom nødt til at starte her.


Mvh

Jim.


Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:53
I mine øjne er den største hurtel i forholdet til forbundet det faktum at man ikke har været aktiv/dygtig nok til at knytte bånd til politikkerne og dermed beslutningstagerne dette kunne for så vidt igen hænge sammen med at politikkerne ikke tager et forbund seriøst med kun 17.000 medlemmer ud af flere hundrede tusind betalende stangfiskere. 
Så et mere aktivt arbejde på den front ville helt sikkert give flere medlemmer som følte at man kunne opnå noget i en større helhed
Lige ledes mener jeg at forbundet er nødtil at kigge ind af i sig selv og kigge lidt på hvorfor medlemsklubberne medler sig ud og så samarbejde bredt i stedet for smalt også selv om man måske ikke enige i alt !
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:55
Citat: scott

Jeg er bare nødt til at sige det igen.

Der lader i hele interessen for projektet slet ikke til at være tilstrækkelig opmærksomhed omkring vandmiljøet og fødegrundlaget, og i nogen grad også garnfiskeriet.

De helt fundamentale betingelser for at dette overhovedet kan lade sig gøre synes jeg virker alt for overset.

Det hele er jo ligesom nødt til at starte her.


Mvh

Jim.



Jim det er vi to vidst de eneste herinde som kan se Wink
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 12:27
Keld 

Hvem er egentligt oplandsformand for Køge området efterhånden ?

Jeg har været det Thorbjørn Andersen har været det ! Så hvorfor er det lige folk flygter fra projektet ?
Hvem fik besat oplands posten i region nord Sj fordi ingen  havde interesse i dette ?
/Søder
Til top
Lars Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsJep Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsJep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 12:47
Kære venner

Pu-ha man bliver godt nok helt svedt når man ser, at nu er der igen postet mere end 100 nye indlæg i denne tråd, og helt slemt bliver det når man læser dem igennem, for alle de debattører som er åbenlyse lobbyister for DSF, de bliver ved med at gentage de samme manipulerende og utroværdige argumenter.

DSF lobbyisterne er li'som en flok afdankede kabaretsangere, der bliver ved med at lire den samme vise af, og de kan slet ikke selv se, hvor komisk deres optræden er.

Men virkeligheden taler jo sit helt eget og meget tydelige sprog, på ca. 30 år er DSF næsten blevet decimeret til halv størrelse, i gamle numre af Sportsfiskeren kan man læse, at DSF tilbage i starten af 80'erne kunne slå ud med armene og proklamere, at nu var der over 33.000 medlemmer i forbundet, og i dag står vi i den situation, at medlemstallet i DSF er blevet en velbevaret hemmelighed, men der er dog enkelte folk i DSF, som godt vil røbe, at nu er DFS helt nede på 18-19.000 medlemmer. Og det er jo ikke nogen hemmelighed, at forbundets medlemskrise er så alvorlig, at det nu er begyndt at tilbyde gratis medlemskaber, for at få pustet medlemstallet op.

Alle de lystfiskere som hen over en længere årrække har fulgt med i udviklingen, de vil vide, at DSF er blevet alt for fokuseret på den snævre gruppe af lystfiskere, som fisker efter havørred, stalling og laks i de store jyske vandløb, og i en lang række sager, der har DSF's politik har ligefrem været negativ overfor havfiskerne, trollingfiskerne, småbådsfiskerne, medfiskerne og kystfiskerne, Og DSF's holdninger til søfiskerne har altid været, at de jo bare er nogle tosser, som fanger gedder med levende skaller.

Derfor burde DSF også fuldt ud ta' konsekvensen af deres egen politk, og ændre navn til Jysk Åfiskerforbund, det vil nemlig gi' dem den fulde frihed til, at de helt uden omsvøb og løgnhistorier kan arbejde for, at der kommer flest mulige laks, havørreder og stallinger i de jyske åer.

Det ville nemlig være et klart signal om, at lystfiskerne på Sjælland, Fyn og øerne kan gå i gang med at grundlægge deres helt eget forbund, som kan rumme og tilgodese alle de meget forskellige lystfiskere, som bor øst for Lillebælt.

Men det vil jo også medføre, at det sjællandske og fynske forbund skal ha' en plads i det rådgivende §7 udvalg, og der vil de selvfølgelig arbejde for, at de indbetalinger som de sjællandske og fynske lystfiskere foretager til fisketegnet, skal målrettes til fiskepleje i de landsdele som de repræsenterer.

Og det kræver jo ikke en gang en lommeregner at komme frem til, at hvis fisketegnsmidlerne blev øremærket til de landsdele hvor de er blevet indbetalt, så vil det jo kunne gi' et enormt løft til vandløbsrestaureringer og udsætninger af fisk på Sjælland og Fyn.

Den udsætningspolitik som DSF hen over de sidste 15-20 år har fået gennemført i samarbejde med DTU, den har jo på alle måder været ugunstig for de fynske, sjællandske og københavnske lystfiskere. Og de jyske lystfiskere har jo siddet i deres klublokaler, hvor de har klasket sig på lårene af grin over, at tosserne ovre på djævleøen i så mange år har finansieret deres lakseeventyr.

Som et afrundende appendiks vil jeg lige sige til DSF lobbyisten Johan Gadegaard, at det råber til himlen om hvor lidt han og DSF ved om forholdene her på Sjælland, når han bygger sin argumentation op på de resultater, som der er opnået ved Vejle Å. Det er netop sådan nogle holdninger som gør, at os der her på Sjælland kender forholdene ved Mølleåen, Værebro Å, o.s.v. ryster på hovedet og konstaterer, at man skulle tro, at der er mindst 3.000 kilometer mellem DSF's kontorer i Vejle, og de sjællandske vandløb.

/Lars

Redigeret af LarsJep - 17 Okt 2013 kl. 12:49
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 12:54
Citat: Claus Bech-Petersen

Kjeld,
Det lyder som om, at både Bjørnen og kommunen har styr på tingene. Godt at høre. 
Ved du i øvrigt, om der er lavet en konkret handlingsplan for FZ? Det fremgår ikke rigtigt af siden. 
Claus


Claus,
jeg aner det ganske enkelt ikke, og det er en af de opgaver, som jeg ikke fatter, at vi ikke for et års tid siden fik præsenteret.

Vi har haft 3 år med meget lidt information, så fik vi et Kick-Off-møde, som jeg synes var et glimrende initiativ, men på mødet viste det sig, at der ikke var lavet en samlet plan, der var heller ikke værktøjer til områdelederne, så mødet fes ud i gang kaffeklub, og efter mødet blev det eneste initiativ i min gruppe, at vi blev inviteret til el-fiskeri hos Køgeforeningen. Fint nok, men ingen køreplan til at komme videre, og siden absolut nul information.

Da jeg desværre ikke har ført log-bog over møderne, så kan jeg efterhånden ikke huske, hvilket møde der kom først. Min log-bog over efterfølgende hændelser er lige så tyk som Pave-Vatikanets bog over sjofle udtryk.

Så der mangler planlægning, køreplan, mailgrupper, "grus-bander", og en masse andet.

Det positive er, at det er til at løse, vi skal blot have nogle områdeledere med noget ekspertise i helst vandpleje og absolut vigtigt i kommunikation og projektstyring.

Tilsyneladende kommer initiativerne ikke fra toppen (hvilket undrer mig), så det må vi selv gøre, men noget burde der være lagt ud ved åbningen af den nye hjemmeside. Vi kan, hvis vi vil - og "Viljen til at ville, giver evnen til at kunne". Det er altså ikke så svært.

Vi har i Køge Bugt gruppen været ramt af det forhold, at de tidligere gruppeledere enten ikke formåede at være igangsættere eller ikke havde tiden til det, men nu har vi fået en ny, har jeg fået fortalt af omveje (stadigvæk ikke gennem ledelsen af FZ!!!!), så lad os give manden en god chance. Jeg har forstået, at han hedder Jan og er fra Stevns lystfiskerforening. Hvis han vil starte en mailgruppe op, så kan vi ret hurtigt få sat de rigtige undersøgelser i gang, få planlagt, og så sætte noget mere vandpleje i gang.

Men det vil være meget klædeligt, om ledergruppen i FZ får lagt en overordnet plan på bordet. Den bør bl.a. vise, hvordan vi nemmest kan fremskaffe penge uden om kommunerne. Dem skal vi også have lavet en kontaktmodel til. Med vores kommune har vi været utrolig heldig, og vi bliver nærmest overlæsset med initiativer og penge, men sådan kan vi ikke forvente det ret mange steder. Forsøget skal dog gøres, og det bør ske lokalt af de lokale folk i hver kommune.

Vi skal hos os have skabt et vådområde i en naturpark, hvor vi skal opbevare vand fra fremtidens skybrud, det giver kommunen mulighed for at grave en bæk, så vi kan få ført vandet ned til vores nuværende vandløb. Den bæk bliver så udlagt som gyde-bæk. Der er så mange muligheder, og alle dem kunne vi få samlet i et idékatalog hos ledelsen i FZ. Er de mon på efterårsferie!

mvh
Kjeld
PS: Henning, jeg skal nok lade dig være, men så hold op med alt det fis om garnfiskeri m.m. Det tager vi naturligvis også fat på via lokalpolitikerne. Det er nok den vej, som giver bedst resultater. Forbundet må gøre det på landsplan. Du har helt ret i, at der mangler rigtig meget og meget er i klassen ubehændigt, og det forstår jeg heller ikke grunden til, men det hjælper altså ikke at blive kørende i den samme rille. Om du får muligheden for at rette op på fortidens hændelser og deltage igen, det vedkommer ikke mig at tage stilling til, men vi får brug for alle de folk, som gider gøre et arbejde, også ved elektronikdyret.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 12:55
Lars det som er en anden hoved essens i forbundet er at man har lullet sig selv i søvn forstået på den måde at hvis de skal til at sadle om så kunne det jo være at nogen af dem mistede deres job ! Det ville jo være en katastrofe !
/Søder
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:03
Wauu... Lars. Sikke en smøre, men hvor har du ret i det du skriver. Du mangler bare at indregne de jyder der ikke går i kø langs vores vandløb.
Vi er mange og jeg er sikker på, hvis DSF får ændret deres oldnordiske vedtægter, til at omhandle regioner i stedet for. Med regionsråd, der kan blive repræsenteret ved DSF møder. Så vil medlemstallet stige gevaldigt. Jeg ville melde mig ind på stedet, i region Nordjylland, som direkte medlem.

Redigeret af tolund - 17 Okt 2013 kl. 13:05
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:04
Lars,
du har selvfølgelig ret i flere ting, men så lad os dog hjælpe forbundet til at se lyset. Ellers kører vi videre uden en brugbar løsning. Det er formentlig noget nemmere, trods alt, at lede forbundet på rette vej fremfor at starte et helt nyt og konkurrerende forbund. Det er forsøgt, og jeg ser ikke det forbund tilstede i dag.

Vi skal først og fremmest have ændret forbundets organisationsform, så vi får større lokal mulighed for påvirkning. De gamle kredse fungerede ikke godt, har jeg fået fortalt (de var fra før min tid), og så blev de droppet, og dermed får man topstyring. Skjern Å blev vist også ødelagt i 1060'erne, men det var til at rette op på i 1990'erne, og der løber stadigvæk vand i den å

Vil forbundet ikke det, så bliver udviklingen svær. Til den øvelse er FZ et glimrende værktøj, så lad os bruge det som løftestang.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:05
Keld W :

At kalde mine kæp heste for fis er nok ikke lige vejen til at få mig til at vende aktivt tilbage til det arbejde jeg slap og forøvrigt blev bremset i da du i sin tid revsesde mig privat for ikke at gøre nok for projektet ...Nemlig at rette henvendelse til den vel nok rigeste kommune på Sj nemlig Kbhs kommune !
Det stoppede Kaare mig i af uvisse årsager men sikkert fordi jeg ikke har 30 års erfaring mht vandløbs pleje og udsætning som man jo helst skal have !
Så spiller det ingen rolle at man via sit arbejde er vant til at samarbejde med det offentlige og kender deres arbejds gang ! 
/Søder
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:21
Hej Alle I der har den klare opfattelse at DSF er noget skidt som I vil til livs, - godt - når I kalder os andre, der tror på en fælles indsats for vores hobby og vandnatur i alle afskygninger for lobbyister og ikke undlader en skinger retorik, hvor vi tror vi er realister gennem en 40 årig indsat i og for forening, lystfiskeri, vand og naturpleje (ofte redning), - så se da for fanden, at være visionære og konstruktive, nogen går så vidt, at tale på vegne af lystfiskere på Fyn, Sjælland og København!!..Kære venner se at få fingeren ud - sæt i gang, se så at få etableret det nye forbund I er fortalere og forventelig garanter for, - for indtil videre har jeg kun haft den oplevelse af Jer, som vi husker fra hedengangne oftest lille røde sportsvogn Triumph Spitefire, - STOR LARM INGEN FART.
knæk og bræk - flemming, KOrsør
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:21
Som det ses her af den oprindelige indkaldelse til projektet så handlede det ikke om baggrundsviden tilhørsforhold eller poletik for den sags skyld, men om at ville gøre noget aktivt for at få et bedre fiskeri !

http://www.sportsfiskeren.dk/stort-fremmoede-til-sjaellandsk-havoerreddag

Det som falder mig for brystet er det faktum at alle var enige om at turismen var det sidste som skulle igangsættes efter at man havde undersøgt forholdene og om de overhovedet var/er til dette tiltag og vi var enige om at dette lå mindst 10 år ud i fremtiden fordi der var for mange ting vi var usikre på og manglede viden om ! 


Redigeret af Søder - 17 Okt 2013 kl. 13:26
/Søder
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:23
Henning,
jeg vil ikke kaste mig ud i gamle sager, som jeg for længst har lagt bag mig. Det er livet nu, der er interessant og så det, at vi selv kan påvirke fremtiden.

Det er faktisk en berigende del af dette liv. Fortiden er ganske enkelt meget svær at ændre på.

Tænk lidt over den model, som også gør det hele lidt sjovere.
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:39
Citat: Lundberg

Hej Alle I der har den klare opfattelse at DSF er noget skidt som I vil til livs, - godt - når I kalder os andre, der tror på en fælles indsats for vores hobby og vandnatur i alle afskygninger for lobbyister og ikke undlader en skinger retorik, hvor vi tror vi er realister gennem en 40 årig indsat i og for forening, lystfiskeri, vand og naturpleje (ofte redning), - så se da for fanden, at være visionære og konstruktive, nogen går så vidt, at tale på vegne af lystfiskere på Fyn, Sjælland og København!!..Kære venner se at få fingeren ud - sæt i gang, se så at få etableret det nye forbund I er fortalere og forventelig garanter for, - for indtil videre har jeg kun haft den oplevelse af Jer, som vi husker fra hedengangne oftest lille røde sportsvogn Triumph Spitefire, - STOR LARM INGEN FART.
knæk og bræk - flemming, KOrsør

Flemming 

Jeg er ikke af den opfattelse at forbundet ikke har et eksistensgrundlag men for at blive hørt få medlemmer og politisk medbestemmelse er man nød til i mine øjne at sadle om således at det bliver et forbund for de mange og ikke for de få som det er nu og den vilje ser jeg ikke forbundet have sorry ,,,
Jeg er vel blandt andre nok den røde Triumph du omtaler men meldte mig i sin tid til Hø Sj fordi jeg ville arbejde aktivt på alle fronter både vandpleje og lobbyist arbejde på de bonede gulve for den sags skyld men først måtte jeg gennemgå en besværlig accept af bla SøS og Tøs der mente at min fortid i LDL var en hindring for at kunne samarbejde dvs det jeg kalder de gamle trætte mænd som ikke har fornyet sig de sidste 30 år 
Aliegevel slap jeg gennem nåle øjet fordi jeg sagde at jeg godt kunne lægge min fortid væk men som tiden har gået er jeg jo blevet hængt ud på denne bekostning et utal af gange lige som mit møde med BL som gik på at fremme samarbejdet og kendskabet til hinanden som organisation men igen så blev jeg bremset fordi man ikke i mine øjne er visionære nok sorry....


Redigeret af Søder - 17 Okt 2013 kl. 13:41
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:46
Keld W 

Hvis du ikke vil dvæle ved fortiden hvorfor så alt det personligheds fnidder over min person ?
Hvad vil du fysisk gøre for at tiltrække tvivlere som mig til at bakke projektet op ?
/Søder
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 13:59
Kjeld jeg kan ikke lade være med at undre mig over at dig, som er en del af projektet, nærmest ikke ved hvem der står for det og hvem der skal kontaktes.
 
Ikke at det er noget mod dig, jeg mener bare at det må da i sig selv sige noget om hvor stort et disconnect der er i forhold til Havørred SJ og Fishing Zeeland, ER det overhovedet det samme projekt eller er det 2 forskellige!?
 
Hvis jeg var en del af et projekt hvor jeg ikke selv hørte noget eller vidste hvem der stod for hvad, så ville jeg enten mene at jeg var ude af gruppen eller at der slet ikke eksisterer et projekt i den form der originalt var tale om.
 
Men jeg håber da det hele falder på plads og bevæger sig i den rigtige retning, da der vist ingen tvivl kan være om at i gerne vil det bedste for fiskene og fremtidens lystfiskere. (Både Kjeld og Søder, omend i ikke ser tingene ens, så lader det til i vil det bedste).
 
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:08
Michael,
der har absolut ikke været sparet på henvendelser om, hvem der sad med bolden som leder i min geografiske gruppe. Alligevel fik jeg det først oplyst for et par dage siden af omveje og ganske tilfældigt. Det fremgår mig bekendt heller ikke af hjemmesiden, og det er en fejl, vil jeg fastholde. Jeg kan ikke finde det p.t.

Jeg vil stadigvæk gerne se det projekt blive en enorm succes, men så skal der også være meget mere information og arbejde. Oplysningen om den nye hjemmeside fik jeg også først meget sent.

Hvad der dog har været vældig positivt og til ros, er det vandplejekursus, som blev afholdt for nyligt. Stor ros for det, og jeg tror, at langt flere havde tilmeldt sig, hvis områdelederne havde haft en mailgruppe, hvor de kunne informere ud om det. Forhåbentlig gentages det kursus, for det er bestemt noget af det, som vi ikke kan få nok af.

Ups. Det var sgu en positiv ting.
mvh
Kjeld

PS - Havørred Sjælland var det oprindelige projekt, og navnet super godt til markedsføring. Alle kender vel Havørred Fyn. Fishing Zealand navnet kom ind, da man medtog brakvandsgedder, -aborre etc. Jeg gætter også på, at navnet nok også har været et krav fra kommunerne for at signalere noget om aktivt fiskeri. Så i virkeligheden er det det samme projekt, som har nogle underprojekter. Hvad der er sket omkring de "nye" fisk mht. bedre gydevilkår, aner jeg ikke. Jeg er også udelukkende interesseret i ørrederne.

Redigeret af Kjeld Willerslev - 17 Okt 2013 kl. 14:12
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:08
Maestro

Hvad kan man forvente af et projekt hvor tovholderen har en uddannelse som biolog og ingen kommunikations rådgiver til den indledende og alle vigtigste fase havde ?
Jeg er ikke modstander af projektet som sådan ej heller forbundet som helhed kun den måde dette projekt er blevet til på !
Det er skræmmende at man ikke interesserer sig for om grundlaget er tilstede for at lave fiskerurtisme før man søsætter et sådant projekt  
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:12
Keld 

Det er vel ingen nyhed/hemmelighed at forbundet laver elfiskerkursus eller ?Wink
/Søder
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:14
Henning -. Gratis Update -

Det blev holdt på Sjælland i FZ regi, hvilket er en ny ting. Så det har intet med de almindelige kurser at gøre. Så ved du det.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:19
Super Keld et nyt tiltag Wink

Du mangler stadigt at svare på et simpelt tidligere stillet spørgsmål !

Hvad vil du personligt gøre for at tiltrække de mange tvivlere til din forening og dermed forbundet og jeg tænker ikke kun her på børn og unge som intet kendskab til tingene har ?

De bedste ambassadører for at få børn og unge til klubberne og dermed forbundet er vel stangfisker fædre eller ?


Redigeret af Søder - 17 Okt 2013 kl. 14:21
/Søder
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:24
Det er så et spørgsmål, så kunne give et meget langt svar, og det orker jeg ikke.

Men vi har en plan for det, hvor vi ser fremad - jeg er heller ikke sikker på, at min klubs markedsføringsplan skal offentliggøres endnu.

I øvrigt er børn og unge, dem vi mangler flest af i vores hobby. Dem ville jeg aldrig lade dig på adgang til, uha da - men vi ser fremad - det kommer man længst med
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:32
Citat: Kjeld Willerslev



PS - Havørred Sjælland var det oprindelige projekt, og navnet super godt til markedsføring. Alle kender vel Havørred Fyn. Fishing Zealand navnet kom ind, da man medtog brakvandsgedder, -aborre etc. Jeg gætter også på, at navnet nok også har været et krav fra kommunerne for at signalere noget om aktivt fiskeri. Så i virkeligheden er det det samme projekt, som har nogle underprojekter. Hvad der er sket omkring de "nye" fisk mht. bedre gydevilkår, aner jeg ikke. Jeg er også udelukkende interesseret i ørrederne.

Selv om jeg ikke er oplands formand længere og derfor ikke en del projektet ved jeg nok om projektet til stadigvæk at kunne redigere lidt i dit udsagn Keld Wink
Fishing Zeeland navnet kom til da forbundet valgte at udvide projektet fra som først kun at omhandle ørred til at omhandle alt fiskeri ikke kun brakvands gedder og aborrer men også sø og havfiskeri ! At navnet så tilfældigvis er nemmere at sælge til udlandet det er nok "bare" en side gevinst Wink
Det nye navn kom til præsis samtidigt som Ishøj klubben valgte at melde sig ud af forbundet om det havde en sammenhang ja det kan man jo kun gisne om ....
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 14:38
Citat: Kjeld Willerslev



I øvrigt er børn og unge, dem vi mangler flest af i vores hobby. Dem ville jeg aldrig lade dig på adgang til, uha da - men vi ser fremad - det kommer man længst med


Så kom det igen til at handle om mig som person !

Hvad vil forbundet gøre for at tiltrække alle de klubber på SJ som ikke er medlemmer pt.. feks. HSLF hvor jeg selv har virket aktivt bla som turleder ....
/Søder
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 15:12
Kære Søder ....
Selvfølgelig mener jeg heller ikke, at der skal etableres et nyt forbund, men 100% som tidligere anført, skal alle tage alle de lig og dårligheder fra tidligere og skrotte det, konstruktivt fremad indmeldelse i DSF over en bred kam, bearbejde og behandle indefra og jeg skal garantere Dig mangt og meget vil helt sikkert blive anderledes, det er det med kunsten politik (eksklusiv flybilletter) ...
Og så er der jo i alle livets facetter nogle "spilleregler der skal overholdes" og magter men ikke det, har man diskvalificeret sig selv, blot for fuldstændighedens skyld.
MEN FREMAD FOLKENS, - IND I DSF, IND I KAMPEN FOR OS ALLE OG DANSKE V ANDE, - i medens vi kvækker indbyrdes, bliver vi lettere tromlet af bæredygtig landbrug og andre ligesindede hvor lige i flæng kan nævnes: Vandplaner, afvanding, havets elendige stand, skarv, sæler, piratgarn, fredningszoner o.s.v o.s.v. Min filosofi er, at alle indlands vandområder burde eksproprieres i en passende landstørrelse på alle sider, hvorefter de skulle administreres, plejes og passes af en for lokaliteten nedsat natursammenslutning, hvor lyst-/sportsfiskerforeninger naturligt havde sæde, - men forarbejdet til dette ligger på "det politiske bord", hvor alene det tidligere omtalte forbund er NØGLEN, - SÅ TIL STEMMEURNERNE FOR EN STÆRK FISKEINTERESSE ORGANISATION, - det er den eneste vej, så løser vi detaljerne efterfølgende. Den anden vej rundt løber ud i en gigantisk gang flueknepperi.
Sidste og afsluttende indlæg i herværende debat fra min side. Knæk og bræk til alle derude. Flemming Lundberg Petersen, formand Korsør Lystfiskerforening.
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 15:16
Lundberg jeg tror bare ikke folk har lyst til at melde sig ind i forhåbning om at ting ændrer sig.
For ændrer de sig ikke, så har man jo netop støttet op om noget som man egentlig ikke vil støtte op om, og derved givet mere magt til de beslutningstagere som man ikke er enige med.
 
Så hvis der skal ændres noget, så må det være på baggrund af en udmelding fra DSF om at nu vil de selv gerne have andre boller på suppen.
 
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 15:29
Michael,
jeg ville da nødig som formand for forbundet alene ændre på organisationen på grundlag af denne og tidligere debatter på div. fora/tråde.

Det må ske i samråd mellem medlemsforeningerne og forbundet indbyrdes. P.t. har vores jyske venner magten ved, at de er i overtal, og hvad gør man så ved det. Skaffer flere stemmer gennem de sjællandske medlemmer. Det kan gøres på flere måder, men især ved at flere gik ind i forbundet med stemmer til rådighed gennem foreningerne. Så man skal først påvirke foreningerne, og så forbundet.

På et eller andet tidspunkt, så kommer det jo nok, men logisk jo flere MEDLEMMER, der stiller ønsker/krav, jo før sker det. Der sker næppe meget på grundlag af ikke-medlemmers meninger på div. debatfora, og det er vel både logisk og fair.

Det er som det allerede har været nævnt politik og demokrati. En glimrende sag.

mvh
Kjeld - som må have en lang pause fra den her debat, som efterhånden blot kører i ring.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 15:31
Michael ....
Undtagelsesvis (trods meldt stop i debat).
Læs f.eks de sidste mange ledere i Sportsfiskeren, så har Du svaret på dine spørgsmål, - ligesom vi alle skal ihukomme os tidligere præsident Kenndys vise ord, - om hvem der kan og skal gøre noget for hvem.
bedste hilsner
flemming
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 15:38
Kære Flemming 

Jeg har på ingen måde modarbejdet projektet i mens jeg en ledende del af det og faktisk kun villet det bedste for fiskeriet og dermed vores hobby, men når man fra forbundets side ikke vil høre efter de mange fiskere som Michael Kock så rigtigt nævner så tror jeg desværre bare ikke at forbundets velmente ønske med dette projekt indfries !
Er der noget glat i de ting som bliver fremlagt er man vel nødtil at som minimum at undersøge sagerne til bunds før man går offentligt eller ?
Hvis ikke man gør det som tilfældet er nu sikkert pga manglende finansiering så tillader jeg mig at mene at det er usammenhængende og derfor et kæmpe selvmål at videreføre hele projektet !
Jeg erindrer stadigvæk det at sælge projektet som værende et turrist projekt som værende noget der først skulle søsættes 8-10 år ude i fremtiden efter at der var lavet div undersøgelser af biologiske forhold i havet og nok det aller vigtigste fjernelse af alle ulovlige garn og helst fredning af træk ruter for  hø ved at flytte garn zonen ud til 300m fra land.
Hvad sker der i forhold til de kommuner som godtroende har lagt penge i projektet hvor turisterne udebliver pga manglende eller dårlig fangst og er der taget stilling til hvad der fysisk gøres for at sikre at de mennesker som kommer kendler vores regler for fiskeri ?
For ikke så længe siden mødte jeg en tysk lystfisker på en mine kyst ture og han var dybt forundret over at jeg genudsatten en ørred på 25cm for det var da en fin spisefisk synes han hvortil jeg fortalte at vi faktisk har en fredning af hø til de bliver 40cm det anede han ikke !
/Søder
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 15:45
Ja ja Lundberg, nu sidestiller jeg så ikke DSF med mit fædreland Wink
 
Det vil jo også være i DSF's egen interesse at tiltrække nye medlemmer, så hvis i skal sidestille det direkte med politik, så må de jo også køre en form for kampagne for at tiltrække folk, og en sådan kampagne kunne netop indeholde en eller anden gestus om at man er villige til at lytte til alle og evt fordele midler anderledes.
 
Jeg vil dog sige at jeg ikke specifikt snakkede for mig selv, men mere for andre som har mistet tiltroen til forbundet, de melder sig jo ikke bare ind igen fordi de håber at kunne ændre noget vel.
 
Jeg er ikke medlem af nogen forening selv, jeg var for mange år siden medlem i NAAL i Nivå og derved også DSF.
Jeg har heller ikke noget forhold som sådan til DSF andet end hvad jeg hører fra andre bl.a her på forum, men det er tydeligt at høre at der er noget galt med fordeling af midler f.eks.
 
Hvis jeg endelig melder mig i en forening igen, så bliver det nok ISK/Ishøj da det ville være min nuværende "lokale" klub, og såvidt jeg ved har de allerede brudt med DSF!?
 
Så ja, Lundberg og Kjeld, i har delvist ret i at man selv må gøre noget, for at få ændret noget, men når folk allerede har mistet tiltroen, som man kan høre mange har, så er det første punkt på deres dagsorden nok ikke at give penge til det forbund som de ikke vil støtte.
 
Lidt af en dobbeltægget kniv desværre....
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 678910>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres