Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kastebro i Kbh.

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjarne Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stripper

Tilmeldt:: 02 Dec 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stripper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kastebro i Kbh.
    Sendt: 29 Sep 2013 kl. 17:03
Da Kastebroen i slusen Kbh. Havn så dagens lys, lød der ramaskrig fra div. spinnefætre mm. Eneret for fluefiskere osv., der var ikke grænser for hyleriet, og ih nej, der ville ikke komme til at flyde med hornfiskerester, hvis der ikke blev skiltet, og man åbnede for alm. fiskeri fra stedet. Jim og henrik skrev pænt at der selvfølgelig også var adgang for folk der skulle træne med spinnestang.
Idag besøgte jeg stedet og fandt det hele smurt ind i indvolde fra hornfisk, lallende polaker, og portvinssøbende rykfiskere, og der var sågar slæbt en bænk derud til øllet.
Det er skræmmende at konstatere hvor uintelligente, og respektløse mennesker er over for ting/tiltag som andre har arbejdet hårdt for i mange år.
 
Stramme Line
Bjarne
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2013 kl. 17:28
Hørt ! men som du skriver er det nok lallende polaker mm !
de folk du skriver til her er jo lysfisker og de fleste på 123 LF
respektere og elsker fiskeriget i sig selv, jeg er skråsikker på at du ikke for meget ud at gabe så meget op med det her ! jeg kan føle dig 110% i det du siger Bjarne men med det sagt så må der jo gøres noget ved sagen ! har du en ide hvordan man stopper sådan lallende polaker ?




Redigeret af Mallow - 29 Sep 2013 kl. 17:30
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2013 kl. 17:37
Det eneste, der vil kunne sikre, at broen kun bliver brugt til at kastetræne fra er, at der bliver skiltet med "fiskeri forbudt, kun kastetræning", og at broen samtidig bliver aflåst og indhegnet, så man skal købe en nøgle for at få adgang dertil. Det må kunne lade sig gøre at få lavet sådan en ordning!

Bo
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2013 kl. 17:43
Ja det var den en mulighed
men det er bare ikke billigt at få hegn med port mm
det løber hurtigt op desværre men det er jo nok det eneste rigtig
hvis man skal holde div paphovder ud fra broen !
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2013 kl. 18:56
Mig bekendt er der ikke åbnet for nogen former for fiskeri på kastebroen. Da dette er en kastebro, som navnet siger. De skilte, med oplysninger om dette, der var opsat omkring denne kastebro er helt naturligt som forventet blevet ødelagt/revet ned. 

- Der  er sikkert nedsat et meget langsomt arbejdende udvalg der forsøger at løse problem, så mon ikke der sker noget om..... et stykke tid. 

Jeg ser frem til den dag hvor kastebroen kan bruges til det oprindelige formål og ikke som et flydende skærebrædt for det fiskende folk.

/J

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2013 kl. 19:30
Hmm, jeg synes det er et ganske fint tiltag med sådan en kasteøvebro. Men der er nu ret så sjældent folk der rent faktisk kaster fra den, når jeg kører forbi, så er der som regel en enkelt eller to der spinnefisker fra den, de par gange jeg har været forbi med tohåndsstangen, har jeg haft den helt og aldeles for mig selv...

Mon ikke problemet løser sig selv ret hurtigt, de musikål er der ikke så lang tid mere, og hvis der rent faktisk var folk der brugte broen til formålet var der næppe så mange der gad misbruge den med fiskeri....

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2013 kl. 19:38
Et godt tiltag, hvor de oprindelige planer for anvendelsen, vil blive udvandet og stedet vil gå i forfald. Det er trist, men et faktum. Hvis sådan et sted skal have en fremtid, så er det bag høje mure, med pigtråd på toppen og en vagt med en bidsk vagthund ved sin side.   
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2013 kl. 00:04
Der kommer heldigvis kun hornfisk 2 gange om året. (ca 8-10 uger ud af 52.) så det må vi lære at leve med.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2013 kl. 08:07
Citat: Hvass

Der kommer heldigvis kun hornfisk 2 gange om året. (ca 8-10 uger ud af 52.) så det må vi lære at leve med.

Var det det hårdarbejdende udvalg det talte, til fordel for et flydende skærebrædt, fyldt med slim, skæl og indtørrede fiskeindvolde? Gider man bare ikke at gøre noget ved problemet? Ikke engang et fiskeri forbudt skilt er der sat op? Eller er den fine ide med en kastebro med dertil hørende hus bare død?

/J
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2013 kl. 08:32
Har aldrig helt forstået hvad argumentet/motivet for kastebroen skulle være?
Altså en speciel plads hvor kun fluefiskere har måtte kaste/fiske fra? Et dertil hørende hus/varmestue for områdets fluefiskere som samtidig skulle påtage sig et kontinuerligt frivilligt arbejde med skoleklasser, institutioner, og nybegyndere?
En kastebro som skulle være forbeholdt fluekastere og altså ikke spinnefiskere og medefiskere?
Er det argumenterne/motivet eller har jeg overset noget?
Vh
Henrik
Til top
Ding Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ding Dong

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ding Dong Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2013 kl. 08:56
Henrik Jørgensen, jeg er også i tvivl og jeg kommer der i perioder dagligt!? Men hvis det forholder sig sådan, synes jeg det er et meget asocial projekt. De lokale fluefisker opholder sig alligelvel på deres pind ved skatte bygning. Der kommer mange mennesker i de to perioder hornfiskene trækker forbi. Alt hidse sig op over at det til tider ligner en svine sti er at hidse sig op over svineriet efter en god fest. 
Til top
Bjarne Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stripper

Tilmeldt:: 02 Dec 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stripper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2013 kl. 20:22
Det sidste indspark har da ikke fattet noget som helst, men det kan man vel heller ikke forlange her. I skriver direkte at ting i finder asociale, og der  ikke lige er gearet til jeres iq, kan man da bare skide på, det skulle vel ikke være jer, der sidder på bænken og bæller pullimut.
/Bjarne
 
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2013 kl. 20:36
Bjarne tror du selv du får noget som helst positivt ud af dine langt fra diplomatiske bemærkninger?
 
Jeg har aldrig været på den kastebro, har heller ikke tænkt mig det, men at du kommer ind på et forum og starter op med at dine første 2 beskeder er så fjendtlige mod et publikum du ikke kender!?

Er det smart? Hvad siger det så om din egen IQ?
 
 
Til top
Bjarne Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stripper

Tilmeldt:: 02 Dec 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stripper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2013 kl. 20:46

Vi to skal vist ikke diskutere iQ, du skriver du aldrig har været på den bro, hvad ialverden blander du dig så for... Jeg er ikke fjendtlig mod nogen, men undres voldsomt over den ligegyldige holdning, der lægges for dagen, når det ikke lige er ens egen forhave der bruges til hornfiskesvineri.

Til top
Ding Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ding Dong

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ding Dong Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2013 kl. 20:54
Er flittig bruger af den kastebro, da jeg er rimelig ny i fluefiskeri. Den er genial da man kan øve kaste i alle vind retninger. Desuden har den lokale fluebande nærmeste patent på stene bag skatte bygningen. Intet ondt sagt om dem, da de er en flok hjælpsomme mennekser. Men nu står der ingen steder dernede at kastebroen skulle være eksklusivt for fluefisker. Så når en far kommer derned for at introducere hans dreng for lystfiskeriets glæder, er det da et asocial signal at sende at hvis det ikke lige er fluefiskeri  så er han ikke god nok til at benytte de nye faciliteter ved sjællandsbroen. Desuden har jeg fornemmelsen at de der står ved den nye bro er lejligheds fisker som ikke rigtig ved hvor de skal placere sig. Mens de lokale står ved øen eller selve sjællandsbroen.
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2013 kl. 21:16

Som en af initiativtagerne bag projektet vil jeg gerne bidrage med hvad intentionerne med omtalte kastebro var da vi startede projektet for næsten 10 år siden. Hele projektet, kastebro og opholdssted er tænkt som et offentligt ejet brugerdrevet Videncenter for lystfiskeri, altså ikke blot fluefiskeri.

Alle er naturligvis velkomne til at bruge faciliteterne som de ønsker når blot det sker i respekt for andres ønsker. Her i sommer har vi set ”kastebroen” som vi kalder den, brugt som badebro, tillægssted for småbåde, solbadning og fiskeri med både flue og andet fiskeri, samt træningsanlæg for fluekast to såvel som én hånds.

At broen er svinet til aktuelt kan ikke overraske, alle gelændere og områder omkring sluseløbet er svinet til i hornfiske sæsonen, sådan har det altid været også længe før kastebroen kom til. Hornfiskeriet har det med at tiltrække visse elementer som udelukkende frekventere området på disse tidspunkter og formentlig derfor ikke føler den helt store forpligtelse til at gøre rent efter sig. Det er min erfaring at dette gælder alle de områder rundt omkring i Danmark hvor der fiskes efter Hornfisk.

Siden broen blev etableret ved årsskifter har de faste brugere af området kunnet konstatere, at et konstant stigende antal fluefiskere er begyndt at benytte broen som trænings platform, ligesom de faste spinnefiskere ikke har været sene til at bruge broen som en mulighed for at dække sluseløbet bedre end fra kajkanterne. Alt er foregået stille og roligt i gensidig respekt for hinanden.

Jeg har svært ved at se det problematiske eller nye i dette. Realiteterne er som jeg ser det er at mens andre har siddet på deres flade har andre taget det sure slid med utallige møder med Kommunen, Arkitekter og håndværkere og har skaffet et af de bedste fluekaste træningsmuligheder i strømmende vand i Københavns området.

Ting tager tid og jeg er sikker på at stedet trods ubetydelige ikke konstruktive misforståede indlæg her på siden baseret på uvidenhed og sporadiske iagttagelser mens man suser forbi på Sjællandsbroen, stille og roligt vil udvikle sig som det var planlagt i det oprindelige projekt. Som skrevet er der allerede mange som har taget broen til sig og benytter den som et rekreativt indslag i området, fiskeri og træningsplatform.

Ryan Wink

Til top
Ding Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ding Dong

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ding Dong Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2013 kl. 21:27
Hej Ryan. Tak for oplysende Info. Det er dejlig bekræftede Info at de nye faciliteter er for alle lystfisker. Jeg oplever, som dig heller ikke nogen konflikter imellem flue kontra spinnefisker. Disse konflikter eksisterer hvis kun herinde. 
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2013 kl. 22:29
Juhu Thumbs Up ind til broen og brug spinnestangen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum