Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TIDEVAND

 Besvar Besvar
Forfatter
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: TIDEVAND
    Sendt: 26 Sep 2013 kl. 10:28
Jeg søger hjælp til at finde en tidevands tabel på nettet, hvor det er muligt at indtaste et bynavn fx Gilleleje havn eller ved Ishøj havn og så få oplyst tidspunktet hvornår det er høj og lavvande på lokalitet.

Hilsen Jørgen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 10:31
http://www.dmi.dk/hav/maalinger/tidevand/
Til top
Ole Augustinus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
OleAugustinus

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Geografisk: Svendborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleAugustinus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 10:38
Tommy den er bare ikke ret god prøv at trygge på Faaborg .
Der må være en som er bedere
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 10:43
Ikke for at pedantisk. Men findes der ikke en oversigt som er mere detaljeret. Den behøver ikke at være på dansk.
Til top
Danni Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
danni-nielsen

Tilmeldt:: 27 Jan 2013
Geografisk: Norup/Hadsund
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danni-nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 12:26
Jeg bruger fcoo.dk
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 13:25
Jeg ved ikke hvor meget bedre der findes. Du kan hente tidevandstabeller på samme side og det er dem de bruger ombord på skibe. Mig bekendt er det samme målestationer de bliver brugt rundt om i landet, både til flåden og private.
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 14:53
Hej Tonny og Danni tak for meget nyttige info.
Jeg har været inde på DMI og Fcoo.dk. Hvordan læser jeg tabellen hos DIM til højre for tiden er nogle tal angivet med er fortegn + el. -.

Hvis jeg har læst tallene rigtigt viser de forskellene i forhold tit normal vandstanden??, men er tallet en måling i cm, fx. Hornbæk den 26 sep. kl. 0300 +7 kl. 0310 +8 er det udtryk for 1 cm stigning i vandstanden.
Hvad er vandstanden så, men det er måske ikke noget med dette at gøre.

Hilsen Jørgen















Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 15:16
mener tidevandet er angivet ved dine +/- værdier ud fra en gennemsnitlig værdi, set ud fra en given tidsperiode .. og den givne tidsperiode er nok et år .. jeg er ikke helt sikker, men mener at det er noget i den stil .. middelværdien bør ihvertfald ændre sig i forhold til hvor meget is der smelter nord og sydpå :-)
jeg syntes nu at DMi vandstandmålingerne passer rimeligt overens med virkligheden .. ihvertfald noget bedre end deres vejrprognoser :-D

Redigeret af Ørde - 26 Sep 2013 kl. 15:17
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 15:20
Nu skal man huske at tage vejrforholdene med i betragtning og ikke tro at tidevandstabellen er en "evig sandhed".  Specielt i de indre farvende er vindretningen ret afgørende for vandstanden.
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 15:34
Jeg bruger også DMI's vandstandstabel.

Mht vind og vejr, har jeg hentet en app som virkelig er præcis! Yr.no hedder den.

Rasmus
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 20:18
tv2v side 630 fortæller alt......
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 09:49
Citat: Rasmus Bech

Jeg bruger også DMI's vandstandstabel.

Mht vind og vejr, har jeg hentet en app som virkelig er præcis! Yr.no hedder den.

Rasmus

Hej Rasmus
Suveræn app, som jeg ikke kendte. Big smile
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 15:08
Citat: sage

Citat: Rasmus Bech

Jeg bruger også DMI's vandstandstabel.

Mht vind og vejr, har jeg hentet en app som virkelig er præcis! Yr.no hedder den.

Rasmus

Hej Rasmus
Suveræn app, som jeg ikke kendte. Big smile

Nemlig fætter! Den er bare i orden :) 

Rasmus
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2013 kl. 01:48
Til top
Brian Grensteen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian G

Tilmeldt:: 08 Mar 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2013 kl. 10:22
Jeg har brugt yr.no i lang tid og det er nok den mest præcise der findes. Og så har de lige lanceret deres nye app som er virkelig flot og slår dmi app med længder
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2013 kl. 11:41
Den her bruger jeg med fornøjelse

http://ifm.fcoo.dk/
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2013 kl. 14:31
CRC jeg har været inde på denne side, men siden hopper op og ned så det ikke er mulig at orientere sig. Har du kendskab til dette og hvordan det kan undgås.

Tak for de gode svar der kommet.

Hilsen Jørgen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres