Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Qatar fishing

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thumsen

Tilmeldt:: 17 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Qatar fishing
    Sendt: 18 Sep 2013 kl. 15:52
Hej med jer.Smile
er der nogen derude der erfaring med fiskeri i den persiske golf. 
jeg skal 6 måneder til Qatar og arbejde og skal bo lige ned til stranden hvorfra jeg vil fiske.
Jeg er ikke fluefisker ,så det er noget form for spinneri , flod eller bundline jeg vil kaste mig ud i.
Der burde være fisk nok at tage af, men kunne godt bruge et par gode råd til hvordan og hvorledes jeg skal begærede mig.

Thumsen..

Thumsen
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 16:05
Gå ned til vandet og se om ikke der er nogen lokale der fisker og lur tricks af
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 17:28
Jeg har ingen erfaring overhovedet, men min søster har boet i Riyadh og Damman, altså lige ved siden af, og hun tog dykkercertifikat på Bahrain. Efter det jeg har set at dømme er der rigeligt spændende at fiske efter, så det lyder som lidt af et eventyr. Vil hermed bare udtrykke, at jeg er lidt misundelig :)

Jeg foreslår, at du tjekker fishbase for hvilke arter der er at finde ved Qatars kyster (http://www.fishbase.org/Country/CountryChecklist.php?showAll=yes&c_code=634&vhabitat=saltwater), og så indstiller dit grej på tropisk fiskeri efter de arter, der vækker din interesse.

Grej og metoder til fiskeri i troperne er ret universielle for det meste, så der er masser af fifs at hente på f.eks. Youtube, hvoraf de fleste sikkert sagtens kan overføres til Qatar. Søg for eksempel på "Tropical Surf Fishing".
Til top
Thomas Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thumsen

Tilmeldt:: 17 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 17:54
Hej Allan.
Jeg håber din misundelse bliver grundet..Wink
Glæder mig helt vildt til arbejdet er overstået så jeg kan bruge mine eftermiddage/aftener i vandkanten med et monster på krogen..

Jeg har set en del videoer på youtube. Men hvad angår strandfiskeri er der ikke så mange videoer og de der er, er ikke den bedste kvalitet. Men kan trods alt se at der bliver hevet nogle krabater i land..Smile
Men hvad de fisker med er mig indtil videre en gåde..

Jeg vil prøve at smutte forbi siden du snakker om og se om der kunne være nogle brugbare Info..
Takker for dit svar.!!!
Thumsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum