Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hampefrø?

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Paternoster Avatar

Tilmeldt:: 06 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Paternoster Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hampefrø?
    Sendt: 17 Sep 2013 kl. 12:51
Hey folkens.

Er der nogen af jer som har erfaring med at bruge hampefrø?
Jeg er på udkig efter en forhandler, som sælger dem til en rimelig pris.

Og nu vi er ved det. Hvordan koger I jeres frø, og hvordan skal de opbevares efterfølgende?

Jeg ville gerne kunne bruge frøene i PVA-poser, så det ville være optimalt hvis man kunne "tørre" de kogte frø på en eller anden måde.

Mvh,
//Paternoster
Dedikeret Aborre-Fisker!
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 13:02
Når fuglefodersæsonen går ind, så plejer man at kunne købe dem hos enhver velassorteret købmand eller byggemarked. Hvis det da er samme type, du skal bruge?
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 13:10
Skal de ikke i jorden
Michael Nielsen
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 13:33
Jeg bruger tit hampefrø i forbindelse med med medefiskeri. Specielt når jeg fisker steder hvor der er mange og store skaller. Sudere er også glade for dem.
 
Hvis ikke du skal bruge kæmpe mængder kan det bedst betale sig at købe dem på dåse. Så er de klar til brug og man slippe for at kvælde og koge hampen. Det stinker og er ikke en rar opgave. Og så er frø på dåse lige så billige som dem du kan købe hos fuglehandleren eller i foderstoffen. Du skal også huske at strøm til kogning heller ikke er gratis.
 
Jeg vil anbefale dig at købe hos matchcraft.dk hvor frøene er gode og billige:
 
 
En anden ting er, at du skal passe på ikke at forfodre alt for meget med grovere partikelfoder som f. eks. hampefrø. Det mætter fiskene og de mister interessen for din krogagn. Specielt når vejret begynder at blive koldere og fiskene mindre aktive, er det vigtigt at huske.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 14:29
Gammelgnu

Jeg bruger tit hampefrø i forbindelse med med medefiskeri. Specielt når jeg fisker steder hvor der er mange og store skaller. Sudere er også glade for dem !!!


JAJA det skal du siger i jorden med dem smiler !
Det er gas skipper du kan klare det

Redigeret af Mallow - 17 Sep 2013 kl. 14:31
Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 19:28
Har en gammel termokande, som jeg fylder halvt op med hampefrø. Kogende vand i og lad den stå natten over. Derefter over i en si, men gem vandet til evt. forfoder (groundbait). Det kan holde sig et par dage overdækket
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 00:09
Opbevarer dem naturel.(tørre og ukogte)
Kvælder og koger dem dagen før brug.
Større portioner kan koges og fryses i mindre portioner til brug på spontane ture.
Hvis du vil bruge PVA poser, så husk at hampefrøene skal olieres i PVA venlig olie.
Bait and gear i Randers har vist Hampefrø. 
Til top
Ole Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
elldis

Tilmeldt:: 10 Jan 2008
Geografisk: Mors
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér elldis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 07:19
Prøv i matas
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres