Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluefisker film fra Karlstrup Kalkgrav

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicolaj Kaas Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
N. Kaas

Tilmeldt:: 19 Apr 2013
Geografisk: Kastrup
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Kaas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluefisker film fra Karlstrup Kalkgrav
    Sendt: 14 Sep 2013 kl. 15:34
I sidste uge tog jeg og min fiskekammerat et par ture til den flotte Karlstrup Kalkgrav med fluestængerne - og sikke en oplevelse!Smile

Vi er begge normalt spinnefiskere, men omgivelserne og de mange fisk man kan spotte gør det ideelt for fluefiskeri. Det skal dog siges vi begge er amatører til fluefiskeriet.

Vi havde nogle super fede dage ved vandet, og jeg har klippet en lille film sammen fra ugen, hvor jeg bl.a. får en ny pr. på fluestangen - herligt Big smile!

Gå ind og se videoen herWink:

http://www.youtube.com/watch?v=P1BT1nN_-BM


Knæk og Bræk derude

mvh Nicolaj
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2013 kl. 16:00
Linen på dit fluehjul sidder forkert. Det skal ikke rundt om tværstiveren ;-)
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Nicolaj Kaas Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
N. Kaas

Tilmeldt:: 19 Apr 2013
Geografisk: Kastrup
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Kaas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2013 kl. 16:06
Haha igen Michael - jeg er sku amatør fluefisker på den konto. Skulle heller ikke undre mig jeg har vendt mit skydehoved forkert - eller noget i den retning Wink
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2013 kl. 16:22
Var også kun for at hjælpe ;-)
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2013 kl. 17:42
... Fin flick Nicolaj.... Ikke et under vi rigtige fiske kontrolle ikke kan få bugt med tyv fisken i søen.... Meen ud fra film og møder dernede, må i jo ikke fiske mere i denne månede.

Rest af kontrol er under rettet.

Jacobsen Nr 139.

;-)
Til top
Nicolaj Kaas Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
N. Kaas

Tilmeldt:: 19 Apr 2013
Geografisk: Kastrup
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Kaas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2013 kl. 19:36
Søren, hvorfor skulle vi ikke måtte fiske mere denne måned? Nu står der i reglerne at du må tage 10 fisk på en måned, og 2 stk pr. Dag. Vi har sammenlagt taget 6 fisk over 4 dage sammenlagt - så der kan jeg ikke se dit problemClap
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2013 kl. 21:52


hvor er det typisk kontrollørerne ved Karlstrup kalkgrav, Uhh folk fanger fisk så må de ikke komme mere, for så er der jo ingen til os som vi kan fiske efter med powerbait.

Håber sgu i har dårlig smag af klam powerbait i munden.
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 07:40
Her vil jeg gerne bakke Jimmi P op!
5 ud af de 6 gange jeg har været i Kalkgraven for at fiske, har medlemmerne ikke selv overholdt deres interne regler og de par folk der kontrollerede mig kom op og skændes over hvad reglen om max 15 gram betød, om det var gældende endegrej eller bombarda.
Jeg er virkelig ked af at bestyrelsen og medlemmerne ikke er blevet klogere på driften af området efter så mange år. Bl.a det med de 2 årlige store udsætninger absolut skal lige i så god tid før præmieren og de så skal slås med tyvfiskere hele perioden op til -det sku da for dumt!! I kan bare udsætte fiskene 3-4 forskellige steder aftenen før -det virker!
Og at medlemmerne ikke selv overholder reglerne er da rigtig irriterende at se på som gæst. ALLE de 6 gange jeg har besøgt søen indløst kortoppe på Q8 tanken har der IKKE været poser eller elastikker til at kunne bære kortet synligt. Det er klubbens ansvar at der er det tilstede oppe på tanken, så derfor er det møg irriterende at få det påpeget af samtlige medlemmer ved søen.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 08:02
Karlstrup Kalkgrav har desværre i de sidste år mere gjort opmærksom på sig selv, i alle sagerne om tyvfiskere, ballade, slåskamp og knivstikkeri.
Mange af gangene har foreningen bag, endda selv ført historierne frem i diverse medier..
Set udefra, kan man måske spørge sig selv, om det ikke bare er selvforstærkende at fortælle og fortælle om alt det som man har af "udfordringer" ??
De grupperinger som ELSKER er god gammeldags konfrontation, enten med kontrollører eller endnu bedre, politiet - de gør sig bare endnu mere umage med at smadre det hele,hvis det ligefrem kan betyde at de bliver "berømte".
Det er samme typer, som ringer efter brandvæsenet, bare for at kunne kaste med sten efter dem, så politiet kommer - hvorefter "festen" kan begynde, endnu en lørdag aftenConfused.

Samtidig betyder den samlet set negative omtale, at de normale lystfiskere, medlemmer og familier ikke har lyst til at komme der mere - og den negative spiral fortsættes.

Det virker uklogt, og som en af dem der selv er i denne branche, kunne jeg ikke drømme om at håndtere de episoder på den måde, for så havde jeg nok ikke noget job efter en kort periode.
Hvem fanden gider stå ved en fiskesø, hvor der i perioder skal holde en patruljevogn, for bare at holde et minimum af god ro&orden...
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 09:02
Gad også godt høre Søren Jakobsens forklaring på hvorfor I ikke må fiske der mere i den her måned?!
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 10:24
Som jeg har forstået det må medlemmer fiske alt det de vil, dog max hjemtage 10 fisk om måneden og 2 pr.tur.  Dagskortholdere må hjemtage 2 fisk pr. kort, så det er da lidt svært at se problemet i Hr. Kaas tilfælde!
Men endnu et eksempel på at en af kalkgravens kontrollører der tolker tingene lidt alternativt!

-Kom nu ind i kampen! For nogle år siden var der lang venteliste for at blive medlem, nu der flere frie medlemsskaber, kig indad og se hvad der kan gøres bedre.
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 19:35
... Får i gerne da, kender folk vi har fået med de seneste år, og ikke alle burde have været med i en forening, tager flere fisk end de må og sælger dem på bodega.... Og nogle  gider ikke spise dem, fodre hund med fine fisk... Er et spørgsmål om moral og etik... Dere må heller ikke fiskes med duft stoffer, står folk og gør ved siden af kontrollørre, uden ind griben, visse af dem, fisker også med bait under premiære og klub mesterskab....


Og vi er bestemt inde i "kampen" og klare til at tage den...

Jacobsen.

;-)
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 22:06
Hvad er det dog for en forklaring Søren? 

Snak lige om og spørge i vest og få svar i øst. 

/Morten
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2013 kl. 08:39
Søren, det sgu lidt svært at læse hvad du skriver... MEN det jeg kan forstå af din tekst er at medlemmerne ikke engang selv magter at overholde reglerne, FLOT!
Det virker som om I har givet lidt op og nej I da overhovedet ikke inde i kampen! 
synd synd synd....
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2013 kl. 09:22
Udtrykket "Det var bedre da jeg var ung" er ofte sandt, men sjældent i en sådan grad som det er tilfældet med kalkgraven.

Lås søen af igen!

Desværre har medlemsflugten også betydet at ikke alle medlemmer er lige gode, hvilket er lige så frustrerende for os andre som for Jer på dagkort. De seneste år ville det bedre kunne betale sig for mig at fiske på dagkort end at løse medlemskab, men jeg har haft så mange gode oplevelser dernede at jeg har svært ved det. Jeg håber de tider kommer igen, men så længe der er offentlig adgang er det måske utopi.

Det skal dog siges at jeg aldrig har haft problemer med nogle af kontrollørerne, ej heller set dem ikke overholde gældende regler mm. Måske har jeg været heldig, som sagt er det ikke meget fiskeri det er blevet til dernede de seneste år.
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2013 kl. 09:52
Hej Dennis,

DU har ret, det var bedre i "de gamle dage" -bevares der har altid været brodne kar og tyvfiskere, men det som om at situationen er ude af kontrol.
Jeg syntes ikke klubben formår at gøre nok ved problemerne dernede og det skaber en ond spiral. Syntes der er brug for noget nytænkning hvad angår regler, kontigent, dagskort mm.
Ja søen er offentlig og McD papir og andet skrald er desværre nok umuligt at bekæmpe helt, men mulighederne for et godt fiskevand er absolut stadig til stede. især i foråret og efteråret hvor fiskeriet typisk topper og de fleste badegæster er væk.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dr. V

Tilmeldt:: 23 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2013 kl. 11:42
Jeg har været der et par gange i år og jeg har ikke haft nogle problemer, hverken med kontrol eller dårlig stemning.

Dry fly or die..
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2013 kl. 19:44
Lidt sjovt...

Jeg kan desværre ikke finde tråden, men kan huske at i den tråd om Simons Put and Take der kørte for et par år siden, at der var en Søren Jacobsen som ikke kunne finde ud af reglerne i nævnte sø, men ville have lov at fiske i 2 timer uagtet at han havde fanget sin kvote og dermed bare satte resten af fangsten ud selvom det er mod reglerne. Men det er nok bare et tilfælde at navnet (og skrivemåden) er den samme...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 18:57
... Nej kan jeg godt forstå du ikke kan, har aldrig fisket i Simons og kommer heller aldrig til det....

 Ville da være tosset, når jeg kan tage en tur i Kalk Graven Klaus.

Jacobsen.
;-)
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 21:17
.. Hvad er det du ikke kan finde ud af Morten... 
Er det regler?????????????????.
 Har du ikke selv været med i søen.....

Og ja var også mit indslag/forslag til generalforsamling og indvejning i år.


Er samme Cirkus "her" de 2 gange vi nu sætter fisk ud i søen, før var de "fredet" i 2 til 3 uger. Inden fisken begyndte på dem.

Simon godt være vi har mistet "overblik" og andet....
 Meen kender en del opdrætter her i det Jyske og fået genfortalt en del samtaler om dig med dem, og tyv fisker vi har taget, spurgt dem... Hvorfor ikke Simmons, neej de smager ikke så godt....

 
;-)
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 21:35
Citat: Banjo 1

.. Hvad er det du ikke kan finde ud af Morten... 
Er det regler?????????????????.
 Har du ikke selv været med i søen.....

Og ja var også mit indslag/forslag til generalforsamling og indvejning i år.


Er samme Cirkus "her" de 2 gange vi nu sætter fisk ud i søen, før var de "fredet" i 2 til 3 uger. Inden fisken begyndte på dem.

Simon godt være vi har mistet "overblik" og andet....
 Meen kender en del opdrætter her i det Jyske og fået genfortalt en del samtaler om dig med dem, og tyv fisker vi har taget, spurgt dem... Hvorfor ikke Simmons, neej de smager ikke så godt....

 

Tror helt ærligt ikke du som medlem og kontrol, fremstiller noget bedre billed ved at deltage herinde, det er rent volapyk det du skriver... 


Redigeret af Nikolaj Kolding! - 17 Sep 2013 kl. 23:39
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 21:55
.... Neej kan man nok ikke Kolding, husker også foto session du fik lavet nede ved søen, på en af de 2 store dage vi har om året, fyldt med mennesker....

Meen tro mig, har smidt skilte og efter 30 år som medlem af en af de bedste Danske klubber.


Er færdig der, gider ikke jeres Cirkus her og der mere.... 


Prøv dog at komme ud i natur på en troppe, hvor man ikke bare luner røv i bund af båd.

;-)
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 21:59
er du fuld?
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 22:02
Nej er du da ???.

;-)
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 22:05
Så prøv at læse det du skriver langsomt og så burde du se at det er mere end svært at finde en sammenhæng i.. 
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 22:31
... Næ ikke hvis man læser alle tekster og imellem "linjer" har i vel kapacitet til....

 Som skrevet før, tag dog ud og fisk, i stedet for at bruge jeres tid på en "Gammel kalk grav"....

Farvel.

Jacobsen.

;-)
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 22:31
Jeg tror sku vi har manden med det perfekte CV til at passe Andefiskedammen i TIVOLI 2014 Thumbs Up
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 22:33
....Tager gerne en tørn der oz, ville jeg nok "støde" på de fleste af jer på link her Henrik:-).
;-)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 23:29
Søren :

Jeg kan ganske enkelt ikke forstå hvad du skriver, udover at du forsøger at finde en eller anden negativ vinkel til mit fiskevand,,, med baggrund i noget du har "hørt" og noget med en tyvfisker nede i KarlstrupLOLLOL
Det giver jo ikke mening - ligesom dit angreb på trådstarter ikke giver mening.

Men det imponerer mig da, at du har en viden og mening om mit (ret velfungerende) fiskevand - selvom du ALDRIG har sat dine ben derudeSmile

Karlstrup har åbenlyse problemer, og det afspejles jo ret simpelt, i et faldende medlemstal - endda i en periode hvor putfiskeriet på Sjælland ellers går ret godt.
Fiskene i Karlstrup er som gennemsnittet af dem Præstkjær Fiskeri leverer, ganske udmærkede fisk - uden at det kommer helt op at ringe..
Det ved jeg lidt om, for jeg kender fiskene... ligesom jeg kender en del andre fisketyper.

Jeg kender også den type som du repræsenterer i denne tråd, og det er ikke ligefrem noget som tiltrækker nye medlemmer til Karlstrup.
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carstenseebergnielse

Tilmeldt:: 23 Apr 2013
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carstenseebergnielse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 07:11
Man må bare konstatere, at noget geni ud i skriftlig formulering bliver Søren vist ikke! Volapyk og usammenhængende formuleringer - det kan jeg slet ikke finde hoved og hale i. 
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 07:21
Har du overvejet den mulighed at manden er ordblind.
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 07:22
Kontrollen i Karlstrup Kalkgrav.
Jeg giver Simon ret i at vi har udfordringer med hensyn til tyvfiskeriet i kalkgraven-men vi har aftale med politiet der dukker op hvis de har mulighed for dette når vi ringer angående tyvfiskere-og den senere tid er det lykkedes at tiltale mange og konfiskere deres fiskegrej,især er det personer af anden etnisk herkomst og personer fra Østeuropa der fisker ulovligt. Politiet er meget aktive og kommer når vi ringer og tager rapport så dette har så vidt vi kan bedømmerygtedes i kredsen der fisker ulovligt-idet vi ikke har haft episoder med tyvfiskere i den seneste tid. Bestyrelsen og vore fiskekontroller fører et aktivt tilsyn så meget vi kan hjulpet af medlemmerne og anmelder alle der bliver taget i at fiske ulovligt-og kontrollerne er alle sat grundigt ind i de regler der gælder for fiskeriet-på trods af ovenstående tråd. Udsætninger foregår flere gange årligt og ikke som beskrevet. Tanken der sælger fiskekort har besked om at kontakte vor kasserer hvis de mangler poser og fiskekort-så hvis der mangler poser i en periode skyldes det manglende kontakt fra tanken.
Klubbens udfordringer er udover at få has på det sidste tyvfiskeri også den store tilstrømning til søen i sommerperioden med mange unge mennesker-larm og badning til følge-dette har medført at de fleste fisker meget ligt denne tid.
Da Kalkgraven er ejet af Naturstyrelsen er formålet offentlig adgang så det kan vi ikke gøre noget ved-vi har kun fiskeretten.
Tyvfiskeriet-som måske har fået nogle af vore kontrollører til at være mere kontante end de ellers ville være når de konstaterer overtrædelser af reglerne og derfor måske i nogle tilfælde har en kortere lunte end ellers overfor de som ikke kan finde ud af at fiske efter reglerne og i nogle tilfælde har fremsat trusler overfor disse når de vil kontrollere fiskeriet har gjort at stemingen ikke er så god som i gamle dage.
Dette har sammen med badningen i søen i sommerperioden medført at nogle medlemmer der sandsynligvis ikke kom så i søen i forvejen har fravalgt medlemskab af klubben og måske køber dagkort i stedet hvilket vi er kede af i bestyrelsen.
Bestyrelsen er helt klar over de udfordringer vi står overfor og gør vores bedste for at klubben og kalkgraven er et rart sted at være og fiske-og godt kameratskab m.v.
De der tyvfisker skal ikke have mulighed for at ændre dette og da vi har plads til nye medlemmer har også du mulighed for medlemskab.
Fiskeriet i den skønne natur er på trods af ovenstående stadigt noget af det bedste P&T fiskeri i Danmark efter fisk der er svære at fange i det klare vand allerede kort tid efter at de er sat ud idet de lever af naturligt føde i kalkgraven.
Håber at ovenstående kan besvare ovenstående tråd-og lukke den negative stemning denne tråd fortsætter med.
Mogens Hansen-formand.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 11:40
Hej Mogens,

Jeg er klar over at det må være noget af en udfordring at have en fiskesø, hvor man udelukkende har fiskeretten, og ikke råderetten over området i øvrigt.
Om det er politiet der har opgaven med at kontrollere  jeres fiskevand, vil jeg nok mene er lidt voldsomt, og burde ikke være nødvendigt NOGET sted i DK.

Forøvrigt er det jo i ALLE putsøer, at bestanden af fisk, lever af det naturlige fødegrundlag i  søen - der fodres jo ikke.
Om de så lever godt af det naturlige fødegrundlag, er nok mere end tvivlsomt, jo mindre de udsatte mængder er yderst beskedne.
Faktuelt er en putørred jo aldrig mere veltrimmet, end i det sekund den udsættesSmile

I min optik er det ikke klogt at gå ud i medierne igen og igen, for at fortælle hvor mange problemer i har - og fortælle at politiet er nødt til at hjælpe jer.... Det er sgu ikke rigtig noget som giver kunder i "butikken" - tværtimod kan det nok meget let have den modsatte effekt.

Det svarer lidt til at jeg sætter en lejlighed til salg på Vesterbro,og starter med at fortælle at vi godt nok har haft 300 skudepisoder i det sidste år, men det samtidig har givet ekstra gode parkeringsmuligheder, da folk ikke tør parkere der længereWinkWink.

Jeg håber at Karlstrup Kalkgrav finder tilbage til noget af det oprindelige, men jeg er godt nok noget i tvivl om hvilke virkemidler der er de rigtige... Politi og grupperinger som generelt synes at det er skidesjovt når politiet kommer, er ikke rigtig en god cocktail, til at løse et problem.

Jeg har ikke selv haft behov for at kontakte politiet i de 3 år jeg har haft en putsø, selvom jeg trods alt nok har et lidt større besøgstal end Karlstrup.
Det er selvfølgelig andre vilkår, da jeg har hele grunden med fuld råderet - og ikke SKAL lade folk bade eller holde grillfest.
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 13:08
Hej igen.
Ingen tvivl om vore udfordringer også Sørens udsagn som jeg tager afstand fra-men han har nok haft en dårlig dag og er vistnok også ordblind hvilket kan forklare en del af tidligere indput i portalen ligesom har er meget aktiv med kontrol i søen hvilket har frustreret ham på det sidste grundet forskellige overtrædelser af regler m.v.
Alligevel skal man opføre sig ordentligt overfor dem man antræffer og også i tekst og tale forsvare klubbens idealer og regler.
Vi i bestyrelsen ser alvorligt på hvis man ikke som kontrol opfører sig som klubben forventer af en af deres tillidsmænd og vil snarest muligt drøfte situationen.
Simon du kan glæde dig over endnu ikke at have problemer det er sikkert kun et spørgsmål om tid inden tyvfiskerne også får øje på dit glimrende alternativ til kalkgraven.
Problemet er primært at nogle er fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde og bøder ikke afskrækker grundet lang straffeattest o.l. i forhold til andre lande er det latterligt billigt at fiske ulovligt i Dk. F.eks. i Sverige hvis du fisker ulovligt i Môrrum kan du risikere at både grej og bil konfiskeres.
Der er således nogle der er fuldstændig ligeglade med politi osv. og vores udfordring er bl.a. de kendte ungdomsbander fra f.eks. Askerød i Greve tidligere har tyvfisket i kalkgraven udover at brænde biler o.l. af.
Jeg har som meget aktiv i Danmarks Sportsfiskerforbund rejst problemet-men det kræver handling blandt politikerne på Christiansborg at få strammet regler og straf op så det afskrækker fra tyvfiskeri.
VI tror ikke på at det at tie et problem ihjel(vore medlemmer kender det og reagerer alligevel på det)løser sagen, kun ved at vi alle sammen i fællesskab kontrollerer fiskeriet og anmelder ulovligheder kan det blive bedre.
Vi er i bestyrelsen meget interesseret i et samarbejde herom og interesseret i gode ideer fra både medlemmer og andre.
Jeg kan iøvrigt oplyse at vi deltager i en brugergruppe der sammen med Naturstyrelsen og kommunen forsøger at gøre noget ved nogle af de problemer den store tilstrømning medfører.
Det er vigtigt for os at få løst problemerne ang. fiskeriet ellers står klubbens overlevelse på sigt på spil.
PÅ bestyrelsens vegne.
Mogens Hansen-formand Solrød Sportsfiskerklub "Regnbuen".
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 15:23
SLETTET

Redigeret af laah123nu - 19 Sep 2013 kl. 00:50
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 15:32
Citat: taro

Den der med at konfiskere biler og grej har nok næppe den store effekt på de utilpassede typer der.

Dels ejer de næppe en bil selv. Dem de køre rundt i har de formentlig enten stjålet eller svindlet sig til.

Dertil grejet som komplet kan erhverves for 250,- stang ,hjul ,line powerbait , kroge , bly og bobleflåd i Bilka eller Harald skrald

Bøden bliver bare lagt i bunken til alle de andre.

Tving dem hellere til at æde en svinekotelet på stedet med en pistol for panden.

Yes... så kom den endelig... den med svinekotteletten.... lad os skynde os at trække diskussionen helt ned i mudderet

Mik
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 15:44
Citat: mikkell


Citat: taro

Den der med at konfiskere biler og grej har nok næppe den store effekt på de utilpassede typer der.

Dels ejer de næppe en bil selv. Dem de køre rundt i har de formentlig enten stjålet eller svindlet sig til.

Dertil grejet som komplet kan erhverves for 250,- stang ,hjul ,line powerbait , kroge , bly og bobleflåd i Bilka eller Harald skrald

Bøden bliver bare lagt i bunken til alle de andre.

Tving dem hellere til at æde en svinekotelet på stedet med en pistol for panden.

Yes... så kom den endelig... den med svinekotteletten.... lad os skynde os at trække diskussionen helt ned i mudderet
Mik


Skal jeg slette den del med svinekotteletten så du ka få blodtrykket ned igen?

Men ku du samtidig ikke også komme med et forslag på en løsning?

Tænkte jeg nok.

Måske sku du overveje professionel hjælp til at bearbejde det traume virkelighedens verden er.

Redigeret af taro - 18 Sep 2013 kl. 16:00
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 17:32
Hvor er det ærgerligt man gang på gang skal se en tråd tage drejning hvor den kommer til ar rumme mudderkastning, nedladende kommentarer samt usaglige, tarvelig og dybt personlige angreb.
Problemerne i nævnte fiskesø, som jeg ikke kender er sikkert ganske relevante, men hold dem ude af en brugers tråd hvor han begejstret deler sine fine fisketure på stedet - kom nu ind i kampen venner og opfør jer som de voksne mennesker i efterlyser andre brugere gør, jeg er sikker på det vil være klædeligt!

For at komme tilbage til trådens oprindelige indhold vil jeg glædes sammen med trådstarter over en dejlig video af et par glade lystfiskere og deres fine fangster
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 19:12
Helt enig med den sidste og hans indlæg.
vi prøver efter bedste evne at tage udfordringerne som klubben har og det ville være fint hvis du hvis du var enig heri meldte dig ind og kæmper sammen med os i vore udfordringer omkring tyvfiskeri m.v.
Klubben har udover fiskeriet i kalkgraven klubaftener med fluebinding-ture ti f.eks. Varde å og Norge samt havture for medlemmerne til favorable priser(Klubrabat).
Ellers kan vi kun håbe på at vi sammen med politiet kan få løst problemerne med tyvfiskeriet de har efter møder herom opprioriteret dette.
Det vi har brug brug for i klubben er seriøse sportsfiskere hvor oplevelser og kammeratskab også tæller-og vi har da også flere sportsfiskerprofiler som medlem bl.a. Jan Grünwald og Jerk Sönnihsen formand for FFFD-så helt dårligt kan det jo ikke være at være medlem på trods af vore udfordringer.
MOgens HAnsen.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 20:03
Hej Søren

Jeg beklager min tidligere beskyldning, jeg har brugt lidt tid på at søge lidt rundt og har konstateret at det var en anden bruger med samme navn jeg forvekslede dig med.

Jeg undskylder!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 20:46
... Er bare i orden Nillsen.

;-)
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 20:48
... Og Mogens formand... Lad dog værre med at komme med KM lange undskyldninger for forening og medlemmer.....

Ordblind, er jeg godt nok ikke.... Har du læst egne tekster igennem.... 


Kom dog ud i naturen i alle, er sq der fisken gøres.


Kort kommer med post Hansen.
;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres