Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Handel på Ebay.com

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Handel på Ebay.com
    Sendt: 11 Sep 2013 kl. 14:13
Halløj i forumet

Min hustru og jeg har fundet nogle forskellige ting på Ebey.com som vi gerne vil købe.

Der er både grej, smykker og tøj, og alt sammen af samme ebay shop(bruger)

Vi har ikke før købt noget på ebay og heller ikke lignende sider, Varene sælges fra Kina og er free world wide shipping.

Kan nogle oplyse om hvordan reglerne er helt præcis. Altså hvis vi køber for under 80 kr er der hverkend told eller anden ekstra udgift.

Nu har vi fundet for næsten 1000kr, hvad så? 

Mvh Daniel


Redigeret af Dani8600 - 11 Sep 2013 kl. 14:19
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 14:17
Hvis det sendes sammen ryger der told og afgifter på. de 80 kroner er pr forsendelse
Michael Nielsen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 14:18
http://www.toldpriser.dk/toldregler

Check her under privat import - men regn med at kommer man igennem hele møllen skal du forudse en endelig pris på din købspris + 40-45% som slutresultat - og så iøvrigt huske, at hvis varen ikke er som i ønsker kan privat import blive både dyr og besværlig - så der skal være en betydelig besparelse før det er en god idè !
mvh
HG

Redigeret af tackler - 11 Sep 2013 kl. 14:19
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 14:27
Tak for de hurtige svar

Det vil sige hvis jeg bruger 1000kr dertil kommer et moms= 250kr og dertil et eksport gebyr? Hvor meget er det?

Heinz:
Vil du mene at en pakke med en købs værdi på 1000kr kommer til at koste ca 1450kr når den endelig er havnet i postkassen?

Er det overhoved sikkert at den bliver taget i tolden?


Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 14:41
Med mindre du køber ind for EU rammer så er der igen Told og Moms !

Redigeret af Mallow - 11 Sep 2013 kl. 14:41
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 14:42
Uanset hvad skal du regne med at betale postdanmarks toldbehandlingsgebyr der lyder på 160,- + 36,- pr. vare/fakturalinje. Så kommer momsen.
 
Du bliver i 99,9999% af tilfældende "taget i tolden" og hvis du ikke gjorde ville det være skatteunddragelse = penge ud af min og alle andre danskeres lommer.
 
Med andre ord kan det i langt de fleste tilfælde ikke betale sig at handle i Kina, med mindre de har noget du ikke kan få andre steder.
 
Jeg har handlet en del på Ebay og hvis det er for prisens skyld får du altså mere ud af at handle på ebay.de eller ebay.co.uk hvor du i handler med Briter og Tyskere og på den måde slipper for told. Vær dog opmærksom på at der også findes varer fra Kina på især den engelske ebay.
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 15:14
Hej Daniel.
Alt står beskrevet i det link Heinz skrev, rimeligt grundigt og let forståeligt.
Og nej det er da ikke sikkert at pakken bliver "taget i tolden" men det vil da kun være rimeligt, at alle er med til at betale for det samfund,vi nu engang har stablet på benene.

Jeg har bestilt vare i udlandet, når jeg ikke kunne få det jeg søgte herhjemme. Er iøvrigt blevet toldbehandlet hvergang.
Kan jeg få varen herhjemme, er diffen på den endelige pris så lille, at jeg meget hellere vil støtte en lokal butik.
Mvh
Faber
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 15:37
Bare for at få skåret det ud i pap.

Jeg bestiller for 1000kr hos en med Free shipping

Når den så lander hos mig har jeg givet.

1000kr + 250kr(Moms) + 160,- + 36,- pr. vare/fakturalinje = 1446kr

Korrekt?

Mvh Daniel




Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 15:52
Citat: Dani8600

Bare for at få skåret det ud i pap.

Jeg bestiller for 1000kr hos en med Free shipping

Når den så lander hos mig har jeg givet.

1000kr + 250kr(Moms) + 160,- + 36,- pr. vare/fakturalinje = 1446kr

Korrekt?

Mvh Daniel




Det ser rigtigt ud. 9 ud af 10 pakker stoppes i tolden.

Pas iøvrigt på kopivareOuch
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 15:54
Den er super

Tak for hjælpen drenge
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 16:57
Hej daniel du glemte lige tolden Der beregnes også told af portoen Nogle af de firmaer der sælger fra Kina sender fra england det burde du kunne se på beskrivelsen
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 17:02
Så vidt jeg kan læse mig til så er der kun told på når man handler for mere end 1100 kr(-:

Spørgsmål vedrørende de 160,- + 36,- pr. vare/fakturalinje Postdanmark tager-opkræver de også det hvis det er er varer for under de 80kr?
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 17:19
Citat: Dani8600

Så vidt jeg kan læse mig til så er der kun told på når man handler for mere end 1100 kr(-:
Spørgsmål vedrørende de <span style="line-height: 1.4;">160,- + 36,- pr. vare/fakturalinje Postdanmark tager-opkræver de også det hvis det er er varer for under de 80kr?</span>


Nej, under 80 kr., så er der ingen moms, ingen told og intet gebyr. Heller ikke hvis pris + forsendelse til sammen er over 80 kr., bare prisen er under 80.

Husk i øvrigt at checke sælgerens feedback, og hvor mange procent af kunderne som er tilfredse. Og regn med at forsendelse fra Kina kan tage en måned.

Mvh. Peter
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 17:30
Hej Daniel
Jeg har handlet for hundrede kroner og blevet bonget  af POST MAFIAEN så desværre det er at betale ved kasse 1
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 17:41
Undskyld at det lyder negativt, men hvad har Ebay med lystfiskeri at gøre? 
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 17:44
Citat: Safet123

Undskyld at det lyder negativt, men hvad har Ebay med lystfiskeri at gøre? 




tja du kan købegrej der!
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 17:45
Nej slet ikke der vel med det hele mellem 50 og 100000 diverse lystfisker ting
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 17:47
Undskyld retter lige tallet 493639 det er det nøjagtige tal
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 17:52
Citat: pip_ser

Hej Daniel
Jeg har handlet for hundrede kroner og blevet bonget  af POST MAFIAEN så desværre det er at betale ved kasse 1

grænsen er 80 kr så det er helt sikkert derfor.

hvad lød slut regningen på?
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 18:14
Citat: Dani8600

Citat: Safet123

Undskyld at det lyder negativt, men hvad har Ebay med lystfiskeri at gøre? 




tja du kan købegrej der!



Nu nævnte han også smykker og tøj, og det kan jeg ikke se at det hører inde under lystfiskeri. (Medmindre det er, hvad fanden hedder det... Waders, vandtætte jakker osv. osv.)

- Og som jeg sagde fra starten, det var IKKE for at lyde negativ eller noget som helst!

Mvh Safet
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 18:15
Citat: pip_ser

Undskyld retter lige tallet 493639 det er det nøjagtige tal



hehe, ok?
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 19:25
om så jeg også havde skrevet dildoer var det jo også ligegyldigtWink

Det er blot noget af de ting jeg skal købe.

Mvh Daniel
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 19:28
Citat: peterAlarsen

Citat: Dani8600

Så vidt jeg kan læse mig til så er der kun told på når man handler for mere end 1100 kr(-:
Spørgsmål vedrørende de <span style="line-height: 1.4;">160,- + 36,- pr. vare/fakturalinje Postdanmark tager-opkræver de også det hvis det er er varer for under de 80kr?</span>


Nej, under 80 kr., så er der ingen moms, ingen told og intet gebyr. Heller ikke hvis pris + forsendelse til sammen er over 80 kr., bare prisen er under 80.

Husk i øvrigt at checke sælgerens feedback, og hvor mange procent af kunderne som er tilfredse. Og regn med at forsendelse fra Kina kan tage en måned.

Mvh. Peter



I teorien kunne man vel bestille et varer hver dag til under 80kr og derved sparer moms og afgifter.
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 19:31
Citat: Dani8600

om så jeg også havde skrevet dildoer var det jo også ligegyldigtWink

Det er blot noget af de ting jeg skal købe.

Mvh Daniel



Ja, hvis du havde skrevet dildoer, så ville du jo fiske efter sild, og det er jo under lystfiskeri Wink

- Men smykker og det andet, er ikke under lystfiskeri :)
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 19:41
Citat: Safet123

Citat: Dani8600

om så jeg også havde skrevet dildoer var det jo også ligegyldigtWink

Det er blot noget af de ting jeg skal købe.

Mvh Daniel



Ja, hvis du havde skrevet dildoer, så ville du jo fiske efter sild, og det er jo under lystfiskeri Wink

- Men smykker og det andet, er ikke under lystfiskeri :)


Big smile
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2013 kl. 22:57
Nu kommer der lige et mere spørgsmål.

Nu har vi siddet og lavet en laaaang ordre- MEN ikke alle er fra samme sælger- Det betyder vel også at hvis jeg holder diverse ordre under 80kr fra hver af de forskellige sælgere ungår jeg at betale Post DK gebyr------ korrekt?
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2013 kl. 06:43
Citat: Dani8600

Citat: Safet123

Citat: Dani8600

om så jeg også havde skrevet dildoer var det jo også ligegyldigtWink

Det er blot noget af de ting jeg skal købe.

Mvh Daniel



Ja, hvis du havde skrevet dildoer, så ville du jo fiske efter sild, og det er jo under lystfiskeri Wink

- Men smykker og det andet, er ikke under lystfiskeri :)


Big smile

Aaaah, mange sild bider da også på smykker! Wink
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2013 kl. 07:31
Citat: Dani8600


I teorien kunne man vel bestille et varer hver dag til under 80kr og derved sparer moms og afgifter.


det kan du sagtens, men du kan ikke handle for 80 kr om dagen, og få det hele sendt på en gang og slippe.. og du kan ikke købe noget til 799 kr over 10 dage, og få sendt på 11 dagen..

det er værdien på det som sendes du skal svare moms og evt told af, og det som er i pakken når posten åbner den.. husk at hvis faktura virker forkert i forhold til indhold så tjekkes det også, og du kan blive bedt om at sende original faktura eller andet bevis på købet via eksempelvis paypal Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2013 kl. 08:01
Citat: René H.N.

Citat: Dani8600


I teorien kunne man vel bestille et varer hver dag til under 80kr og derved sparer moms og afgifter.


det kan du sagtens, men du kan ikke handle for 80 kr om dagen, og få det hele sendt på en gang og slippe.. og du kan ikke købe noget til 799 kr over 10 dage, og få sendt på 11 dagen..

det er værdien på det som sendes du skal svare moms og evt told af, og det som er i pakken når posten åbner den.. husk at hvis faktura virker forkert i forhold til indhold så tjekkes det også, og du kan blive bedt om at sende original faktura eller andet bevis på købet via eksempelvis paypal Wink


Fordi de alle sammen sælger det sammeWink har jeg bestilt hos mange forskellige sælgere- og kun hos en har jeg bestilt meget. Det vil sige hos ca ti forskellige sælgere har jeg købt for under 80kr og hos en enkelt har jeg købt for omkring 500kr, Det burde også betyde at jeg kun kommer til at betale diverse afgifter på den pakke fra den sidst nævnte sælger.

korrektBig smile
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2013 kl. 09:29
Daniel
Det hele bunder jo nok i hvor megen ulejlighed man gider kaste sig ud i for at 'snyde' toldvæsenet. Men pas du nu på, toldvæsenet er såmænd ikke så dumme - så registrerer de at der kommer 20 pakker af 80 kr. kunne tanken om 'udspekuleret import' måske dukke op - og så kan du bruge en masse tid på at slippe ud af den suppedas.

Så istedet for de mere eller mindre kvalificerede råd du får herinde, hvorfor ringer du ikke blot til toldvæsenet og får skitseret gældende regler/praksis, hvis du mener noget i de henviste officielle links er uklare?

mvh
Heinz
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres