Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

120km havørred og laksevand for 1800kr

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Møller Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hurricane

Tilmeldt:: 15 Apr 2006
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hurricane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 120km havørred og laksevand for 1800kr
    Sendt: 02 Sep 2013 kl. 17:23
Fantastisk samarbejdsaftale mellem Aulum-Haderup Sportsfiskerforening og Herning Sportsfiskerforening. 





Redigeret af hurricane - 02 Sep 2013 kl. 17:40
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2013 kl. 20:49
Det er super godt. Jeg glæder mig til den dag hvor eet fælles medlemsskab/fiskekort dækker alt fiskeri.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2013 kl. 23:13
Så betaler du bare de 100.000 det koster om året, Jesper. Tror du bliver den eneste som gider det og den eneste som synes at det er en god idé. Men ellers et fint tiltag af herning og aulum-haderup
Til top
jan pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jan hp

Tilmeldt:: 10 Feb 2006
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan hp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2013 kl. 11:42
Ja, så kan der da rigtig blive trængsel på stykkerne ved Hagebro. Desværre så mister foreningerne medlemmer for tiden, så det bliver jo nok nødvendigt at få lodsejerbetalingerne sat ned hvis foreningerne fortsat skal eksistere. Et samarbejde som det her udsætter vist bare tingene.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2013 kl. 12:28
Citat: fabioo

Så betaler du bare de 100.000 det koster om året, Jesper. Tror du bliver den eneste som gider det og den eneste som synes at det er en god idé. Men ellers et fint tiltag af herning og aulum-haderup

Jeg tror ikke helt du ved hvad jeg mener. Lidt ala fiskeringen, hvor mange deler meget vand. Jeg er en alsidig fisker og kan sagtens samme dag skifte fra laksevand til geddevand, hvis presset er fo......... Nåhh nej jeg har jo lige købt et dagkort i dyre domme. Kan du se hvad jeg mener 😉
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2013 kl. 12:41
Ja kan godt forstå ideen, men som sagt ville det blive et utroligt dyrt fiskekort du skulle have fat i. Lodsejerne har vænnet sig til de indkomster de får for fiske vandet, så det ville desværre nok være umuligt at komme til den model du beskriver. Ville mene vi skal være glade for det vi har og at vi ikke har norske forhold hvor det kan være super dyrt for få meter fiske vand. Jeg er sku vældig glad for den måde tingene ser ud på nu. 

Mvh. Anders
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2013 kl. 15:12
Citat: fabioo

Ja kan godt forstå ideen, men som sagt ville det blive et utroligt dyrt fiskekort du skulle have fat i. Lodsejerne har vænnet sig til de indkomster de får for fiske vandet, så det ville desværre nok være umuligt at komme til den model du beskriver. Ville mene vi skal være glade for det vi har og at vi ikke har norske forhold hvor det kan være super dyrt for få meter fiske vand. Jeg er sku vældig glad for den måde tingene ser ud på nu. 

Mvh. Anders

Hej Anders
Uden at vi skal rode ud i alt for meget gætteri. Hvis nu 10 foreninger har noget fiskevand og medlemmerne ca betaler ens kontinget, kan jeg se at man ikke kan låne alt ud til hinanden, uden prisstigning. Altså groft teoretisk. Hvorfor skulle prisen stige nævneværdigt? Om foreningerne, kan blive enige er en anden sag. De kunne stifte et fælles konsortium, som lejede alt det vand de hver især normalt ville leje. Alle medlemmer betalte så et ens fisvandskontingent og selve lokalkontingentet, kunne være noget andet.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2013 kl. 16:56
Der kan da ikke blive mere kø på Hagebro-stykket, end der i forvejen er. Fatter ikke folk gider det kø fiskeri, og larmen fra hovedvejen

Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2013 kl. 17:22
Per søndergaard. 

Nu gør du det vist værre end det er og grunden til at folk fisker der er at der står mange fisk på strækket. Ovenfor broen vil jeg gerne give dig ret i at der kan være trængsel, men nedenfor synes jeg da normalt at det er til at komme til. 

Jesper. 

Konsortium priser plejer at være klart højere, men forstår godt hvor du vil hen med det, jeg mener bare at det er lidt for voldsomt og tro at det hele skal være bedre end det allerede er. Brug hellere energi på at få nye "unge" medlemmer til foreningerne og så når det hele ser "sundt" ud igen, så kan der måske ske nogle fusioner mellem foreninger:-)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2013 kl. 17:50
Under karup å konkurrencen var der ikke ret
Meget kø på hagebro strækket, men der er da folk,
Men når den ene fede bamse springer efter den anden,
Så man tror en fuldvoksen mand rammer åen, ja så
Er det lige som om man bare bliver tiltrukket!

Plus i år lykkedes det for første gang at rejse en
Havørred efter rørfluen, på netop det stykke.

Så kom og stå i kø sammen med mig :-)

Fisker dog kun den ene weekend om året der er
Konkurrence Hehe :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down