Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskestang med Ryanair

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Kristoffersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BKR

Tilmeldt:: 25 Aug 2013
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BKR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskestang med Ryanair
    Sendt: 27 Aug 2013 kl. 12:02
Hej
Jeg skal i starten af sept. flyve med Ryanair fra Aarhus til Oslo og bestilte flybilletter igår. Billetterne er jo billige, men de er godt nogle gebyrbanditter. Der stod det kostede 840 kr. pr. fiskestang! Jeg gik ud fra det kun hvis den var lang og i særskilt ekstra bagage. MEN da jeg læste betingelserne er jeg i tvivl. Har I erfaring med det? Min plan var at tage to rejsestænger med i transportrør i rygsækken (den er 90 cm.) og så regne med ikke at skulle betale ekstra for det. Har I prøvet det? På forhånd tak.
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 12:41
Hej,

De er nok ikke mere gebyrbanditter end så mange andre - her er det bare penslet ud, så du mærke / se det.

Men du skal nok regne med at skulle betale for den ekstra bagage. Hvis din kabinebagage overskrider disse mål ...

Strictly one item of cabin baggage per passenger (excluding infants) weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm is permitted. (handbag, briefcase, laptop, shop purchases, camera etc.) must be carried in your 1 permitted piece of cabin baggage.

Extra/oversized cabin baggage will be refused at the boarding gate, or where available, placed in the hold of the aircraft for a fee of £60/€60. Fees are subject to VAT on Italian, French, Spanish, Portuguese and German domestic routes at applicable government rates. If you are unsure, check at the Bag Drop desk before going through security.

... så kan du roligt regne med, at der bliver opkrævet ekstra.

Du skriver, at du har en rygsæk med - hvis du regner med, at den skal være din kabinebagage, så må den heller ikke overskride ovenstående mål. Og du kan være helt sikker på, at det bliver checket. Og er den for stor, så kan du vælge, om du vil lade den blive i lufthavnen eller betale de €60,- hver vej, som der bliver krævet!

De kommer simpelthen rundt med en papkasse med disse mål, og kan din kabinebagage ikke være nede i den, så skal der betales ved kasse 1!

Jeg har for første gang fløjet med Ryan Air for et par måneder siden til Skotland - dog uden fiskegrej - men det gør jeg aldrig mere. Og jeg ville slet ikke gøre det til Norge.

Til top
Brian Kristoffersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BKR

Tilmeldt:: 25 Aug 2013
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BKR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 13:32
Tak for svar. Men det er den indcheckede baggage jeg snakker om. Jeg overvejer dog istedet at sende stængerne med post til min kammerat i Oslo i forvejen... Hvorfor vil du ikke rejse med Ryanair igen? Der er vel ikke problemer med at have fiskegrej i den indcheckede baggage...
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 14:06
Put dem i er guitar kasse og køb er ekstra sæde til skrøbelige instrumenter bare sørg for den kan gå gennem sikkerhedskontrol.

Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 14:39
Husk at Ryan Air, kun et transportselskab. Hvis de kan fange dig på det mindste, som kan spæde i kassen, gør de det. Hvis du står i kø til check-in, så læg mærke til hvor meget kunderne diskuterer med skranken. Wacko
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 16:21
Jeg ville smide den i en kuffert og aflevere ved skranken. 
Det må kunne gøres for 250 kr. 

Hvor kan man ellers få 2 returbilletter til Sicilien til 1.000 kr i alt?..Så kan jeg godt leve med at betale ekstra hvis man rejser med andet end håndbagage.
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 17:08
Jeg smed mine rør i min duffelbag (70 liters) og tasken skal bare kunne holde sig inden for vægts grænsen så er det ingen problem, fløj fra billund til Allicante.

Redigeret af Rasmuslaustsen - 27 Aug 2013 kl. 17:11
Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum