Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lilleåen lige nu august 2013

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Fj Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jesperfj

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: hvafforenby
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperfj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lilleåen lige nu august 2013
    Sendt: 23 Aug 2013 kl. 13:04
Sker der noget i Lilleåen for tiden? Vandstanden virker meget lav. Jeg ser nogle fisk, men mærker ikke noget.
Ved I om fiskene kan komme forbi dambruger ovenfor Rød Zone med så lavt vand?
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2013 kl. 15:02
Hejsa Jesper,
Ja åen er meget lav, men de har gennem hele sæsonnen kunne komme gennem stryget på Løjstrup om de så gør det er en anden sag, men en del fisk er da gået igennem da der også er fint med fisk opstrøms Laurbjerg.
Der er masser ude at fiske og mon ikke de fanger lidt ;-)
Afsted med dig, er snøren i vandet er muligheden der.
Mvh.
Hans H.
Til top
Jesper Fj Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jesperfj

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: hvafforenby
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperfj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2013 kl. 15:10
Hej Hans, det lyder godt. Jeg må ud igen :-) Jeg plejer at gå med spinner/wobler. Tror man det er bedre med flue med så lavt vand?
Til top
Leif Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
leif!!! Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif!!! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2013 kl. 17:00
Der sker ikke det store længere oppe i Lilleåen, tror først der sker noget når der kommer noget vand. Men selvfølgelig bliver der fanget fisk, men ikke mange og de er ikke så store. 
Min sidste tur gav mig to bækørreder mellem 25-30 cm det har jeg aldrig prøvet før i lilleåen, men så ikke skyggen af en havørred Disapprove
Mvh Leif
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2013 kl. 18:19
Ta dig sammen Leif Wink
Ja åen og den lave vandførring er oplagt til en højtfisket flue, hvilket i min verden også er den fedeste måde at fiske havbamser.
Jeg fisker KUN sådan i Lilleåen.
Mvh.
Hans H
Til top
Steen Erbou Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Seabass1977

Tilmeldt:: 21 Dec 2012
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seabass1977 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2013 kl. 18:51
http://www.lilleaaen.dk/category/fangstrapporter/
Til top
Leif Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
leif!!! Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif!!! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2013 kl. 19:33
Citat: HHKC

Ta dig sammen Leif Wink
Ja åen og den lave vandførring er oplagt til en højtfisket flue, hvilket i min verden også er den fedeste måde at fiske havbamser.
Jeg fisker KUN sådan i Lilleåen.
Mvh.
Hans H

Jeg er altid skarp HH. Wink
I år har jeg meldt mig ud af Langå og er så kun medlem i Hadsten, måske ikke det klogeste valg jeg har truffetCry  Men havde der nu kommet vand som der plejer, ja så havde det været mig der havde haft håne retten. Nu må jeg nøjes med at få masser af mms med hånlige kommentarer og billeder af flotte fisk, fuldt hus mm.
Oplever ikke at det kun er mig der fanger få fisk, men hvis du nu bare lader være med at fange de store fisk, så de kan svømme videre når der kommer lidt vand. Tongue
Fisker lilleåen ligesom dig, dog med pænere fluer Wink

Mvh Leif
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2013 kl. 19:39
Har været forbi flere nætter på et stykke hvor der altid står fisk. Har intet set. Men der skal også en del vand til før lilleåen flommer:)
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2013 kl. 21:24
Ha ha Hr. Christensen, der var så rigeligt fuldt hus her til morgen Wink
 
Jeg er stadig med i Hadsten, melder mig jo ikke ud bare fordi man har et år uden for meget vand i åen Smile
 
Jeg har været på Svejstrup en gang i år og det gav da næsten en standarder plus et tilbud mere, så fisk er der eller også forbarmer de sig bare over mine knap så kønne fluer.
 
Enig Niels, med den mængde vand vi mangler denne sommer skal der en del vand til før jorden er færdig med at suge og lader vandet løbe i åen, men det er helt fint med mig, det gør bare muligheden for det visuelle fluefiskerri det bedre og så er jeg HAPPY.
 
Ud og fiske strømrender med de højtflydende fluer Jesper, det er super spændende og effektivt. Det koster lidt mistede fisk i grøderenderne men skidt med det hvis der kommer en op engang imellem.
 
Mvh.
Hans H
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum