Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wobler forslag.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Wobler forslag.
    Sendt: 15 Aug 2013 kl. 20:29
Jeg har i mange år fisket med mange typer woblere i vores åer, det være sig Rapala / Niels Master og andre mærker, men jeg har ikke prøvet de helt nye typer moderne woblere.

Jeg er på jagt efter en flydende wobler type, med ske, vel små 5g. - 10g.,og 5 til 10cm. længde, men wobleren skal kunne gøre flg.:

Gå forholdsvis hurtig ned i en dybde på 25cm., og reelt blive i den dybde, og have gode bevægelser, som Rapala og andre kvalitets woblere.

Hvorfor flydende, jo jeg har behov for, at lade wobleren drive i nogle grøde render, og kunne se, hvor langt woblere en nået, før jeg slår bøjlen til + at jeg skal være sikker på, at wobleren arbejder nede under grøden, så fisken kan se wobleren inde under "taget".

Woblerens farve, er egentlig ikke så vigtig, men lidt skrappe farver, til åens sene havørreder, skader nok ikke

Hvad mærke / type wobler vil I anbefale?

Spørgsmålet om brug af belastning til at få woblerne ned, er ikke et emne, da jeg kun har render på 1½ - 2 m. længde, som skal fiskes af, så jeg vil helst helt undgå belastninger.

På forhånd tak.

Mvh
P.K.

Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2013 kl. 14:04
Det kunne være Kalipso eller Nike fra polske Gloog. Fisker selv aborrer med deres Hektor, der er en god wobbler, men går lidt dybere end dine krav. Der er i øvrigt masser af spændende ørredwobblere på denne webside.
http://www.fishing-mart.com.pl/sklep/en/lureswobblers-gloog-g5-a20-p619.html
Til top
Henrik Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Parne Avatar

Tilmeldt:: 28 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2013 kl. 14:09
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2013 kl. 14:13
Citat: PK


Hvad mærke / type wobler vil I anbefale?


Verdens bedste wobler.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2013 kl. 14:21
Hej Per.

Er selv glad for de klassiske Rapalaér, og har til let strømvandsfiskeri haft held med at file af skeerne.. Om du kan få den til at "stoppe" i 25 cm,,, Tjaaee prøv at lege med det, det kan være du rammer den lige i R.
Mvh
Carsten
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2013 kl. 15:17
Hej Carsten.

Ja det med at file på skeerne, var jo noget vi roede med, da Jens Ploug Hansen var på banen, måske skulle jeg gøre det igen, meen det er lige kostbart nok, de wobler har godt nok holdt priserne, men jeg vil da lige overveje det igen

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 16 Aug 2013 kl. 15:19
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2013 kl. 15:45
WinkSalmo fra Polen Wink

http://www.fishing-mart.eu/sklep/en/hornet-and-hornet-super-deep-runner-a20-p92-k472.html
Til top
Mik Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mik Andersen

Tilmeldt:: 24 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mik Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2013 kl. 20:56
De helt små 50mm ABU Tormentor kan fiskes så de giver meget levende bevægelser. Der skal arbejdes noget med stangen, men så har man også et spænende agn.
 
Springringene bør skiftes, da de er i dårlig kvalitet. -Desuden plejer jeg at pille den forreste krog af og kun anvende den bagerste.
 
Flydende og flydende... -Tjaeh... Jeg ved nu ikke hvor flydende jeg synes at de er, så der vil du måske rende i problemer, hvis de skal ligge i overfladen i strømmende vand. -Det tvivler jeg egentligt på at de kan. :-)
 
 
Mvh Mik :-)
Til top
Mik Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mik Andersen

Tilmeldt:: 24 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mik Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2013 kl. 21:07
Citat: wennecke

Det kunne være Kalipso eller Nike fra polske Gloog. Fisker selv aborrer med deres Hektor, der er en god wobbler, men går lidt dybere end dine krav. Der er i øvrigt masser af spændende ørredwobblere på denne webside.
http://www.fishing-mart.com.pl/sklep/en/lureswobblers-gloog-g5-a20-p619.html
 
Jens
 
 
Hvordan er kvaliteten på de Woblere? Hvordan går de i vandet? Kan de holde til fiskeriet? 
-Der er flere spænende modeller, så hvis de er solide og gode nok, kan det da godt være at jeg bestille nogle stykker.
 
 
Mvh Mik :-)
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres