Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billige ting

 Besvar Besvar
Forfatter
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Billige ting
    Sendt: 09 Aug 2013 kl. 11:01
Hvis der er behov for at købe meget billige ting til fiskeriet, eller andet, kan jeg anbefale denne side: miniinthebox.com
Der kan man få næsten alt hvad hjertet begærer.
Bla. billige fiskeknive.
Mvh Ib R. Larsen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 13:10
Citat: ibrl

Hvis der er behov for at købe meget billige ting til fiskeriet, eller andet, kan jeg anbefale denne side: miniinthebox.com
Der kan man få næsten alt hvad hjertet begærer.
Bla. billige fiskeknive.
Mvh Ib R. Larsen
Så det er en side du har prøvet???
Kommer der ikke told og moms + fortoldningsgebyr oven i hatten, så et varekøb for f.eks. 200 kr. pludselig bliver til mere end det dobbelte??
Risikere man ikke at få en stor bøde, hvis man skulle komme til at bestille f.eks. en kniv, som ikke er lovlig i DK???
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 13:37
jeg ved ikke med lovlighed og indførsel af knive og våben, men hvis man ikke køber for mere end 80,- + fragt så kommer der ikke nogen told eller moms oven i.

så hold jer til ting under 80,- at fragten så koster 300,.- det er lige meget så kommer der ikke told eller moms på

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Shimania

Tilmeldt:: 13 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Shimania Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 13:44

Bagatælgrænsen på 80 kr. er da inkl. fragt er det ikke?

 
MVH
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 13:52
nej det er uden fragt..... eller det har det været på alt det jeg og min kæreste har fået hjem fra f.eks. Kina

men mener også det står at det er prisen uden fragt

Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 13:53
Det er sgu da ike mange ting man kan få for 80kr
har tit tænkt på om man så bare kan lave en order hver dag  eller hver anden
så man F.eks kun købe for 
80kr 7 dag i træk 80kr*7 = 560kr En Uge 4*560kr  = 2240kr mdr
ved ikke om man kan gøre det sådan men så var der noget ved det Wink


Redigeret af Mallow - 09 Aug 2013 kl. 13:54
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 13:56
http://www.toldpriser.dk/toldregler
 
"Grænsen på 80 kr er excl. forsendelsesomkostninger.
Dette er skriftligt bekræftet af Skat pr. 5. april 2011".
 
Bare til info Wink
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 14:03
du kan lave en ordre hver dag til 80,- det må man gerne... men du skal bare være opmærksom på at firmaet laver det som 7 ordre og ikke vælger at sende det sammen.... men det har jeg nu aldrig oplevet de har gjort endnu

Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 14:50
Man kunne også bare betale det som tilfalder staten så vi har lys på vejene, læger og sygeplejersker på hospitalerne, pædagoger og lærere på institutioner, sosu assistenter på plejehjem, politi på vejen og veje der er lavet af asfalt...
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 15:04
ja men man kan jo også vælge at se det negative i det hele.... 
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 15:04
Citat: schreiber

Man kunne også bare betale det som tilfalder staten så vi har lys på vejene, læger og sygeplejersker på hospitalerne, pædagoger og lærere på institutioner, sosu assistenter på plejehjem, politi på vejen og veje der er lavet af asfalt...
Hørt!!

Lad nu være med at være så smålig, bidrag til fællesskabet, betal det varen koster i fragt og afgift. For kun på den måde kan vi opretholde et velfærdssamfund

Til top
Mik Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mik Andersen

Tilmeldt:: 24 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mik Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 15:19
Fragtprisen er med i pakkens samlede pris, så den skal medregnes i beløbet, for at det kan gå under bagatelgrænsen.
 
Post Danmark er helt knivhysterisk og nægter at røre ved pakker med "våben". Disse vil blot blive returneret til afsenderen.
Gæt hvem der fik sendt en pragtfuld dansk bajonet fra 1800oghvidkål til DK TO GANGE, uden at det lykkedes? -Jeg havde naturligvis våbentilladelse og importtilladelse i orden, samt ilagt kopi af disse i pakken. Dette til trods, blev det blot returneret til USA begge gange, og selv om jeg havde kontakt til ledelsen i Post Danmark og prøvede at forklare at deres folk slet ikke behøvede at røre ved pakken, da jeg selv kunne hente den, var der intet at gøre. De var absolut ikke instillet på at finde en løsning!
Da det er Post Danmark som står for størstedelen af toldkontrollen af pakker i DK, bliver ikke helt let at komme udenom. -Der findes dog fragtfirmaer som kan, jeg ved bare ikke hvem.
 
 
Mvh Mik :-)
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 15:44
Mik> Læs lige mit link Wink
 
Hvis du er blevet opkrævet hvor fragten er medregnet, så er du blevet snydt.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 16:20
Citat: Maestro

Mik> Læs lige mit link Wink
 
Hvis du er blevet opkrævet hvor fragten er medregnet, så er du blevet snydt.
Ifølge dit link, så står der:
Udover told'en, skal der betales moms hvis værdien af forsendelsen er 80 kr eller derover.
Momsen er på 25 %, og den udregnes ud fra varens værdi, portoen og tolden
 
Det vil sige, at værdien af varen + porto ikke må overstige de 80 kr., da dette jo sammen udgør forsendelsen, så selvom der ikke skal betales told, så vil postDanmark alligevel tage gebyr for momsafregningen med staten...  Det har jeg prøvet, hvor jeg købte for 10 dollars i USA og fragten blev 6 dollars - og bum 22 kr. i moms og PostDK gebyr på 160 kr. --> så fra at det jeg troede kun kostede 91 kr. så steg prisen lige pludselig til det tredobbelte og blev dermed en rigtig dårlig forretning.
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 16:45
Steen så er du også blevet snydt af PostDK.
 
Hvis du nærlæser det, ja så står der at du skal udregne moms osv ud fra værdien + fragten, men ikke hvis varen udgør under 80kr.
 
Hvis du derudover bruger lidt tid på at læse på deres fora vil du se at folk tit er blevet snydt af PostDK, men når de har klaget har de fået ret.
Som de skriver derinde, så har SKAT (Ikke PostDK) bekræftet at når varen er under 80kr i værdi, så skal fragten ikke medregnes.
 
En af problemerne er at det er SKAT der laver reglerne, og de har været i tvivl selv, derudover er det jo så PostDK der administrerer skats regler og heller ikke her har alle deres folk selv forstået reglerne.
 
F.eks Fedex og et par andre pakkefirmaer mener jeg, de administrerer det selv og går udenom PostDK.
 
Skriv gerne til dem hvis du ikke tror på det ;o)
 
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 17:10
Citat: schreiber

Man kunne også bare betale det som tilfalder staten så vi har lys på vejene, læger og sygeplejersker på hospitalerne, pædagoger og lærere på institutioner, sosu assistenter på plejehjem, politi på vejen og veje der er lavet af asfalt...
 
Not !! Det er et frit land vi lever i så om jeg køber min var over nette ebay
eller andet så bliver der jo nok råd til :
læger og sygeplejersker på hospitalerne, pædagoger og lærere på institutioner, sosu assistenter på plejehjem, politi på vejen og veje der er lavet af asfalt
skatten stiger lige meget hvad så Not !
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 17:12
Nu har post danmark ALDRIG været ren i kanten det er en stat i staten
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 18:21
Citat: schreiber

Man kunne også bare betale det som tilfalder staten så vi har lys på vejene, læger og sygeplejersker på hospitalerne, pædagoger og lærere på institutioner, sosu assistenter på plejehjem, politi på vejen og veje der er lavet af asfalt...

Thumbs Up Hørt

Mads



Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 18:42
Citat: Mallow

Citat: schreiber

Man kunne også bare betale det som tilfalder staten så vi har lys på vejene, læger og sygeplejersker på hospitalerne, pædagoger og lærere på institutioner, sosu assistenter på plejehjem, politi på vejen og veje der er lavet af asfalt...
 
Not !! Det er et frit land vi lever i så om jeg køber min var over nette ebay
eller andet så bliver der jo nok råd til :
læger og sygeplejersker på hospitalerne, pædagoger og lærere på institutioner, sosu assistenter på plejehjem, politi på vejen og veje der er lavet af asfalt
skatten stiger lige meget hvad så Not !

Det kunne jo være at hvis vi alle bidraget til fællesskabet, at vi havde et mindre skattetryk Wink

Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 19:56
Citat: Fluefisker

Citat: Mallow

Citat: schreiber

Man kunne også bare betale det som tilfalder staten så vi har lys på vejene, læger og sygeplejersker på hospitalerne, pædagoger og lærere på institutioner, sosu assistenter på plejehjem, politi på vejen og veje der er lavet af asfalt...
 
Not !! Det er et frit land vi lever i så om jeg køber min var over nette ebay
eller andet så bliver der jo nok råd til :
læger og sygeplejersker på hospitalerne, pædagoger og lærere på institutioner, sosu assistenter på plejehjem, politi på vejen og veje der er lavet af asfalt
skatten stiger lige meget hvad så Not !

Det kunne jo være at hvis vi alle bidraget til fællesskabet, at vi havde et mindre skattetryk Wink

 
Den er jeg med på Wink MEN ! når vi kigger os omkring på vores nabolande som
SWE / DE så ser jeg ikke de samme priser på biler som her i danmark
staten suger lige meget hvad og de holder aldrig op med det også selvom vi stå sammen i et fælleskab !! så jeg har lidt ambivalent med ikke skulle have lov til at købe de steder hvor det er billigst !!
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 20:14
Vi kunne starte med at få alle virksomheder, ejendomsspekulanter, investeringsfonde og lignende til at betale den skat, afgifter og moms de burde. Så vil jeg overveje om jeg kan få dårlig samvittighed over at handle i udlandet. Indtil det sker, så er min mås kold som isen i Sibirien, hvis jeg kan spare et par tusinde ved at hente en kulpind hjem fra udlandet. Vi lever i et globalt samfund, hvor vi har alle muligheder for at handle i hele verden, via nettet. Skulle jeg stoppe med det, fordi statskassen mangler penge.   
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 20:38
Problemet er jo at des mere vi køber på nettet. des flere butikker bukker under da de ikke kan hamle op med nettets priser som ikke inkluderer lønninger, husleje, el osv osv....

Men lad os endelig fortsætte vores begærlige trang til at spare 2,50 her og 3 kr. der så om 10-15 år er det slut med butikker som vi kender dem i dag, det er slut med at smutte ned i HiFi klubben eller den lokale grejbutik og lige tjekke det nye fede udstyr inden vi med stor glæde brænder vores surt opsparede lommepenge af. Vore børn/børnebørn vil glo underligt på os, når vi fortæller at i "gamle" dage gik man ned i et butik hvor der stod rigtige mennesker og hjalp en med at finde det man lige stod og manglede....

Så det har ikke en skid at gøre med om statskassen mangler penge.. det handler om at bevare vores service samfund som vi har det idag..

Jeg står selv i butik, og oplever på egen krop hvordan internet handel langsomt men sikkert ødelægger alt handel som vi kender det i dag...

Men ja.. de individer som sætter en ære i at spare et par kroner, forstår jo nok intet alligevel.
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 20:39
Citat: tolund

Vi kunne starte med at få alle virksomheder, ejendomsspekulanter, investeringsfonde og lignende til at betale den skat, afgifter og moms de burde. Så vil jeg overveje om jeg kan få dårlig samvittighed over at handle i udlandet. Indtil det sker, så er min mås kold som isen i Sibirien, hvis jeg kan spare et par tusinde ved at hente en kulpind hjem fra udlandet. Vi lever i et globalt samfund, hvor vi har alle muligheder for at handle i hele verden, via nettet. Skulle jeg stoppe med det, fordi statskassen mangler penge.   
Jeg tror at det vil være meget svært for dig, at få dem til det. LOL
 
Men du kunne starte et noget nemmer sted, nemlig med dig selv. Embarrassed
 
For hvis vi nu alle gjorde det. Så kunne det jo være at vi blev til et """VI""" og kunne derved stå sammen i fællesskabet, om at få virksomhederne med i fællesskabet ved at øge et pres på dem, og vores politiker.
 
men uha!! da, nej nej!! det vil du ikke være med til, det må andre gøre!!! Sådan forstå man din udmeldning. Det er F... en tynd holdning. Angry


Redigeret af Fluefisker - 09 Aug 2013 kl. 20:39
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 21:37
Citat: Runge_100

Problemet er jo at des mere vi køber på nettet. des flere butikker bukker under da de ikke kan hamle op med nettets priser som ikke inkluderer lønninger, husleje, el osv osv....

Men lad os endelig fortsætte vores begærlige trang til at spare 2,50 her og 3 kr. der så om 10-15 år er det slut med butikker som vi kender dem i dag, det er slut med at smutte ned i HiFi klubben eller den lokale grejbutik og lige tjekke det nye fede udstyr inden vi med stor glæde brænder vores surt opsparede lommepenge af. Vore børn/børnebørn vil glo underligt på os, når vi fortæller at i "gamle" dage gik man ned i et butik hvor der stod rigtige mennesker og hjalp en med at finde det man lige stod og manglede....

Så det har ikke en skid at gøre med om statskassen mangler penge.. det handler om at bevare vores service samfund som vi har det idag..

Jeg står selv i butik, og oplever på egen krop hvordan internet handel langsomt men sikkert ødelægger alt handel som vi kender det i dag...

Men ja.. de individer som sætter en ære i at spare et par kroner, forstår jo nok intet alligevel.

Du har en pointe der, og den er svær at komme uden om, vi skal værne om vores små butikker vi har rundt i landet. lad os bare få revet alle de storcentre ned.

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 22:10
Jeg handler lokalt og det gør jeg fordi jeg får en god behandling og varen til en god pris, der gør at det ikke kan betale sig at hente det hjem fra udlandet. Men når en grejbutik fortæller mig at den kulpind koster 6000 kr og den pris er ikke til forhandling. Butikken har eneret på forhandlingen af den pind her i dk. Så har jeg ingen skrubler ved at hente den hjem fra UK til 4500 kr. Jeg vil gerne støtte op om de lokale butikker, men jeg vil ikke betale overpris og det gør vi generelt på alt vi køber her i landet, pga af manglende konkurrence.
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 22:12
gaaaaaaab ... Dead

købmanden hyler - landmanden hyler - pædagogen hyler - politimanden hyler - lærerne hyler - staten hyler - danskerne hyler .... 

og når jeg står med mine børn/børnebørn og de læser sådan en omgang HYL så glor de netop underligt på mig og spørger ... "hyler alle voksne så meget og hele tiden" 

JA! forkælede dansker der ALTID skal brokke sig  
TV2: "Kom lad os brokke os ...." 

Jeg er da ligeglad med den lokale grejbiks/småbutikker hvis han/de ikke har omløb nok i pæren til at følge med tiden er det jo bare naturens lov at sortere de svage fra ... det er forbrugerens marked og efterspørgslen er bare nethandel ... 

Desuden er tiden hvor hvor du kommer i butikker og får kompetent vejledning langt fra forbi - men du skal være vågen og ikke tro at fordi "vi er velfærdssamfund" ... så kan jeg bare stå her og glo passivt i min butik og tage latterlige priser for noget som koster det halve 150 km sydpå ... den hopper hyle brok-danskeren ikke på !

Prøv du at spørg LEGO om et "VI og fællesskabet"
Prøv du at spørg COLA om et "VI og fællesskabet"
Prøv du at spørg SHELL om et "VI og fællesskabet"
Prøv du at spørg NIKE om et "VI og fællesskabet"
Prøv du at spørg ARLA om et "VI og fællesskabet"

hvis "fællesskabet" nu presser diesel prisen ned på 4,5 kr. med deres "VI" 
- så smider jeg sgu min helt EGEN surt optjente 5'er for "fællesskabet" ...

Med smil på læben og venlig hilsen 
Til top
Mads D. Bennet Gregersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads Gregersen

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 22:28
Jeg købte 2 controllere der ikke virkede for 300.- og så skulle jeg pludselig betale 200.- ekstra... 
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 01:32
Der er altså også butikker herhjemme der tager overpriser. Den eneste måde at få sænket prisen er ved konkurrence.
Hilsen Kim.
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 10:44
Det allernemmeste er at købe tingene billigt i udlandet når man er der, eller lade en gøre det for dig. 
Har selv købt masser af Simms og Loomis i BC på mine ture derover. Ca halv pris af herhjemme og garantien fungerer alligevel perfekt. 
Vi betaler i forvejen verdens højeste skat, så ingen skrupler her over mine køb.
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 11:27
Skal vi ikke være enige om at priserne i samfundet afspejler samfundts købekraft, til en en vis grad. Produktiviteten er jo konstant og ændres kun ved befolkningstilvækst eller effektivere produktionsmetoder. Det tal der står på din lønseddel og pengene i din pung er jo kun interessant set i relation til resten af samfundet.

Den der med at alting er åhhhhh så dyrt i DK, holder ikke. Ihvertfald ikke hvis vi sammenligner os med nationer vi bør sammenligne os med. Naturligvis er tingene billigere i eksempelvis USA, men det kræver ikke den store studenterhue at forstå hvorfor.

Kigger vi eksempelvis mod Sverige og England så er priserne faktisk ikke så slemme herhjemme, hvis vi ser bort fra specifikke varer og tilbud. Nogle gange kan kursgevinsten også hjælpe med til at gøre tingene billigere. I det store hele er der ikke noget at spare (måske tværtimod) ved at kigge mod sverige. England er det lidt bedre, men her kan reklamationer mm. hurtigt æde en eventuel besparelse.

Husk på at høje priser er med til at sikre din høje løn.... For min skyld kunne vi godt gøre noget ved lønninger mm. for at øge vores konkurrencedygtighed, men hvis folk tror det ville øge deres købekraft, så er de nok naive...



Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 11:55
Dennis det er lidt andet resultat de lærde får, når vi taler om priserne i DK. Men hvad ved de også om det
Med hensyn til reklamation i UK. Så er den det samme som her i DK, det tager ca 3 døgn at sende en pakke, mellem DK og UK, det er lige før post danmark ikke kan levere en pakke fra øst til vest her i DK, på den tid.
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 14:12
Citat: HAJ

gaaaaaaab ... Dead
købmanden hyler - landmanden hyler - pædagogen hyler - politimanden hyler - lærerne hyler - staten hyler - danskerne hyler .... 
og når jeg står med mine børn/børnebørn og de læser sådan en omgang HYL så glor de netop underligt på mig og spørger ... "hyler alle voksne så meget og hele tiden" 
JA! forkælede dansker der ALTID skal brokke sig  
TV2: "Kom lad os brokke os ...." 
Jeg er da ligeglad med den lokale grejbiks/småbutikker hvis han/de ikke har omløb nok i pæren til at følge med tiden er det jo bare naturens lov at sortere de svage fra ... det er forbrugerens marked og efterspørgslen er bare nethandel ... 
Desuden er tiden hvor hvor du kommer i butikker og får kompetent vejledning langt fra forbi - men du skal være vågen og ikke tro at fordi "vi er velfærdssamfund" ... så kan jeg bare stå her og glo passivt i min butik og tage latterlige priser for noget som koster det halve 150 km sydpå ... den hopper hyle brok-danskeren ikke på !
Prøv du at spørg LEGO om et "VI og fællesskabet"
<span style="line-height: 1.4;">Prøv du at spørg COLA om et "VI og fællesskabet"</span>
<span style="line-height: 1.4;">Prøv du at spørg SHELL om et "VI og fællesskabet"</span>
<span style="line-height: 1.4;">Prøv du at spørg NIKE om et "VI og fællesskabet"</span>
<span style="line-height: 1.4;">Prøv du at spørg ARLA om et "VI og fællesskabet"</span>
<span style="line-height: 1.4;"></span>
<span style="line-height: 1.4;">hvis "fællesskabet" nu presser diesel prisen ned på 4,5 kr. med deres "VI" </span>
<span style="line-height: 1.4;">- så smider jeg sgu min helt EGEN surt optjente 5'er for "fællesskabet" ...</span>
<span style="line-height: 1.4;"></span>
<span style="line-height: 1.4;">Med smil på læben og venlig hilsen</span> 


Lad mig gætte på at du er håndværker, eller inden for et andet fag der ikke har med daglig handel at gøre... Det er typisk dem der ikke fatter hvor meget internet handel ødelægger...

Du hyler sikkert over billig polsk arbejdskraft i stedet.. Eller at Rumænerne æder dine put & take fisk..

Face it.. vi kan ikke opretholde et velfærdssamfund som tingene udvikler sig nu, men så kan vi jo alle sammen sidde i vores små huler og leve via nettet.. lidt ligesom vi gør på dette forum.. brokker os og ytrer vores smålige meninger, i stedet for at komme ud og fiske.. Samtidigt med at vi fortvivlet ser til at vores børn lever mere og mere bag en computer i stedet for at komme ud og få lidt røde kinder...

Vi er dømt til evig fortabelse bag computerskærmen

Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 14:24
Synes bare dem der har lyst til at lort skal tage i Harald Nyborg, samme kvalitet samme priser. Kan godt forstå det er tiltalende at købe billigt grej, men køb da heller det fine grej som står på hylderne herhjemme. KVALITET FREM FOR KVANTITET!!!
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 15:22
Citat: tolund

Dennis det er lidt andet resultat de lærde får, når vi taler om priserne i DK. Men hvad ved de også om det
Med hensyn til reklamation i UK. Så er den det samme som her i DK, det tager ca 3 døgn at sende en pakke, mellem DK og UK, det er lige før post danmark ikke kan levere en pakke fra øst til vest her i DK, på den tid.

Hvad er de lærde uenige i mit indlæg?

Min pointe er jo netop at selv hvis priserne i danmark falder, så vil din indkomst falde tilsvarende og derved vil din købekraft forblive uændret. Derved vil vi naturligvis øge vores konkurrenceevne, men det er jo ikke den del af det der debatteres her.

Hvis der er nogen der har bildt dig ind at du vil få øget købekraft ved at priserne i danmark falder, så er vedkommende nok ude i at fiske noget andet end fisk.

Jeg snakker ikke om tiden det tager imellem danmark og england, men blot at besparelsen hurtigt kan blive ædt op af portoen hvis noget skal sendes retur.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 15:41
Vi betaler for meget for vores varer her i DK. Det er fakta der er påvist af vores forbruger vagthunde. Manglende konkurrence gør at de kan skrue priserne lidt ekstra op. Porto, det er begrænset hvad forskel der er. Jeg fik en pakke sendt fra København til Frederikshavn med post DK. 80 kr. En pakke og den var noget større. Sendt med UPS fra midt-UK til Frederikshavn 150 kr.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 16:42
Til alle jer der synnes at kvalitets grej er for dyrt her hjemme så er der en mulighed Lørdag d.7 og Søndag d.8 er der et kæmpe loppe -grejmarked på gram slots kro hvor der er mulighed for at købe sig fattig i fiskegrej for en hver smag Der sælges agn fra kr 10 pr stk også de rigtige fra ABU sweden så det er bare at få fingeren ud . Her står post Danmark IKKE med deres klamme hånd og lægger told og moms på Der er opstillet 64 borde med salg Og har du lige lidt som du måske skal af med så er der helr sikkert en køber Tongue
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 16:59
En lille indskydelse

Jeg skulle fornylig bruge "mange penge" på et
Fluesæt, jeg havde forud selvfølgelig tjekket priser
På det hele hos mange danske forhandlere og ikke
Mindst rigtig mange netbutikker i Tyskland og England.

Jeg kunne se at der var besparelse at hente i Tyskland,
Og var tæt på at købe her.

Jeg valgte i stedet at tage den lange tur til korsholm fra Århus.

Dette gjorde jeg af flere årsager
1: jeg kunne se/føle og prøve alt grejet!
2: jeg kunne stille alle de spørgsmål jeg havde!
3: jeg ville gerne have en god købsoplevelse!

Jeg fik prøvet stangen, hjulet osv. Med line og var solgt !

Jeg fik i øvrigt en super fed behandling og den oplevelse
Jeg havde forventet!

Efter 14 dage begyndte hjulet at hyle og jeg kontaktede
Korsholm, sendte det samme dag og efter 2 dage havde
Jeg et helt nyt hjul! Inkl. Fluebindingsmateriale som
Kompensation for fragten.

Ydermere lavede de en samlet go pris og jeg fik flere fede
Varer med uden beregning så alt i alt en verdens klasse
Købsoplevelse !

Jeg køber på nettet rundt omkring men skal jeg virkelig
Bruge penge synes jeg det er skønt at stå i butikken
Face to face og handle !

Min holdning er blot:

Køb hvor du ønsker, det er dine penge og dit valg!
Jeg vil ikke prædike moral osv. Blot husk på at der er
Andet end blot billige priser! Så gør hvad du har det bedst med! :-)

Redigeret af Steffan - 10 Aug 2013 kl. 17:01
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Poodle

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Poodle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 20:45
Citat: schreiber

Man kunne også bare betale det som tilfalder staten så vi har lys på vejene, læger og sygeplejersker på hospitalerne, pædagoger og lærere på institutioner, sosu assistenter på plejehjem, politi på vejen og veje der er lavet af asfalt...

Vi har da lys på bilerne, læger og sygeplejersker er ok, pædagpger og lærere er overbetalte og overvurderede, sosuerne gør et godt arbejde, og politiet giver mig kun de bøder jeg fortjener og dirt roads er sjove!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres