Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Havstang / kastestang - Godt tilbud ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Havstang / kastestang - Godt tilbud ?
    Sendt: 04 Aug 2013 kl. 16:00
Hej derude



Da jeg ville fiske efter makreller ved den permanente for et par dage siden knækkede min nye fiskestang, når jeg prøve at kaste et makrelforfang ud...
Jeg har fået en ny stang hos forhandleren, men jeg tænker, jeg skal have mig noget kvalitet, hvis jeg vil blive ved med at fiske efter makreller og i det hele taget kunne kaste ude ved kysten...

Jeg har fundet det her sæt:

Kan det bruges til at kaste ud og ind kontinuerligt?

Andre forslag, måske mindre også kan gøre det ?


Bedste hilsner
Malte Jefsen
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2013 kl. 16:23
Hej Malte.

Det sæt du har fundet, er et pirkesæt til bådfiskeri, det vil du ikke få meget glæde af ved Den Permanente.

Jeg fandt et sæt her http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=71&serieID=3168 som jeg er ret sikker på vil passe godt til dit fiskeri.

Mvh
Henning
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2013 kl. 18:21
Jeg fisker makrel med et ul sæt, man skal bare geare sit fiskeri til grejet

Et hvidesande rig med 3 kroge er rigeligt, let belastning og tage sin tid om at fiske vandlagene igennem

Jeg er ved at ryge 4 jeg høstede sidste weekend på den måde ;-)
Til top
Andreas Ladefoged Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andreas Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andreas Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2013 kl. 10:26
Hej Malthe.

Prøv lige at tjekke dette sæt. Du skal nok være hurtig.
Jeg tror at du får et meget fornuftigt all-roundsæt til en billig penge. De har også billige kystblink på oprydningsudsalg.

VH. Andreas
Til top
Andreas Ladefoged Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andreas Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andreas Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2013 kl. 10:27
Til top
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2013 kl. 10:54
Tak for svarene ! 
Jeg mødte en på havnen, der fortalte, de har udsalg i Bilka. Stænger og hjul i god kvalitet til 300 per del...
Jeg tror jeg tager derud og kigger imorgen !

Tak for svarene og jeres energi på at hjælpe :)
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2013 kl. 13:21
Malte det er rigtigt at der er tilbud på f.eks ABU hjul og Berkley stænger i Bilka, men du skal nok være forberedt på at de dyre/bedste modeller er udsolgt.
 
Orra og Orra SX hjul er blevet ret hurtigt solgt ud, samme med Berkley Chili stænger.
Hvis du kan få fat i en Twilligt eller Lightning rod er det også OK, men de er lidt billigere end chili i grundpris.
 
Ellers prøv at høre din Bilka ad om de får nye sendinger.
Til top
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 15:22
Så er jeg i Bilka og har fundet en 4 delt twilight stang og et Mitchell avocet gold 3 4000 FD hjul til 300 pr del. Hvad siger I?
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 12:05
Købte du det Malte?

Twiligt stangen var 10-30 gram?
 
Stangen er nok ganske fin til prisen, hjulet kender jeg ikke og du sparer ikke så meget i forhold til tilbud på nettet, har set det til 379,- billigste sted, men så løber der også porto oveni.
 
Så alt i alt vil det sikkert være ganske godt som begynder sæt.
 
Ellers er der stadig masser af gode "samlet pakke" tilbud hos forhandlerne.
Jeg ved ikke hvad dette sted "den permanente" er, så dem der kender stedet kan måske komme med bedre råd til hvilket grej der vil være optimalt.
 
Til top
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 13:23
Hej Michael :)


Ja, jeg har købt det. Twilight stangen er en 10 fods til 15-55 gram. En stærk stang i middelklassen, uden at være den vildeste hav-kastestang. Og så er den 4 delt, hvilket er helt optimalt for mig, da den skal kunne være i en taske eller på cyklen.

Hjulet har jeg købt det største af de 3 størrelser 1000FD, 2000FD og 4000FD. Stangen har jeg vel sparret 300 eller lidt mere på.

Jeg er godt tilfreds, og jeg er vild med, at den er i 4 dele. Mitchell hjulet skulle være et godt gammeldags klassisk kvalitetshjul, uden at være noget prangende... 8 kuglelejer :)

Jeg begynder lidt at tænke i retning af at fiske i de lokale søer eller noget kystfiskeri, hvor jeg skal ud at vade... Jeg gider ikke havnen, det er simpelthen for overrendt af mennesker :)
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 13:55
Aha 15-55 gram, det lyder ellers rigtigt godt til mole og makrel osv, så det er et fint køb du har lavet der vil jeg mene. Specielt hvis din gamle bukkede under, det vil denne ikke gøre, medmindre du tæsker den Wink
 
Jo mere du så får fisket, vil du selv begynde at få mere erfaring for hvad du synes du har behov for af evt nyt grej osv.
Til top
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 13:59
Ja lige præcis !

Jeg har smidt en hel del makrelforfang og lod væk efterhånden ved den balancekunst det er at fiske efter makreller ved stendigerne ved Århus Havn.... Jeg tror universet prøver at fortælle mig at jeg skal fokusere mere på naturoplevelserne end på at fange makreller på havnen.
Er der nogen, der kender nogle oplagte spinnefiskeri-muligheder i Østjylland her midt på sommeren ?
Til top
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 14:05
Jeg har købt lidt spinnere og kystblink, woblere og og en float wobler, som dykker når man spinner ind og andet lignende.... Nu skal jeg bare ud og prøve det af... Venter også på at få tilsendt nogle gode åndbare waders, jeg har fundet på dba. Tænker faktisk at prøve kræfter med mariager fjord, evt. den del, hvor der er frit fiskeri...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres