Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er det sæson for lige nu?

 Besvar Besvar
Forfatter
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad er det sæson for lige nu?
    Sendt: 01 Aug 2013 kl. 10:37
- Ude ved kysten ?

Jeg har prøvet at fiske efter Makrel, Torsk, Fladfisk osv. med blink, makrelforfang osv.

Syns det kunne være fantastisk at få en havørred på krogen.

Jeg har powerbait til åer, hvis der findes et oplagt sted, men er åerne ikke lidt for varme for tiden ?


MVH Malte
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 11:13
Bruger du powerbait til at fiske havørred i åen, tror jeg ikke du får mange havørreder på den måde. Men det med varmen gælder mest for mindre åer, de lidt større åer og kildevældene er ikke påvirket så meget af vejret. Men der er rigeligt med arter at kaste sig over,  multerne er også inde i tiden og det er både en god spise/sportsfisk. Men hvis det er havørred du er efter, så er det jo bare tidligt op og sent i seng, sol op/nedgang er der det sneer når vi taler havørred på denne tid af året. Håber det kan bruges til noget. 

Mvh. Anders
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 12:00
kan se du er fra Århus kanten så en tur til Lilleåen vil være oplagt.

Der fanges også HØ om dagen.

Dagkort købes på Langå Camping.

Glem Powerbait. 

En spinner eller wobler vil fungere fint.
Til top
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 12:04
Ok, tak for tips !!
Jeg glemmer alt om powerbait. Jeg tror, jeg skal en tur til Langå / Lilleåen.... 

Hvad med et flåd med regnorm på en krog ?
Skal jeg ned til bunden, eller lade det flyde rundt oppe i vandoverfladen ?
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 12:38
Eller brug en Esbjergflue i åen, god stor krog, rød garn og en regnorm og ind under alt udhæng osv med den ;-)
Til top
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 12:55
Er der ikke en go gratis-å omkring Århus, som jeg kan nå til på cykel?

Hvad med Århus Å stykket omkring Årslev ?
Eller inde ved brabrandstien ?

Eller Solbjerg Sø / Stilling sø måske ?

Vil gerne undgå alt for mange vilde udgifter til transport og fiskekort osv...


Jeg har det her ferskvandsudstyr:

Bobleflåd, krog (store eller små trekroge?), regnorm, blandede jigs (store eller små bedst?), spinnere....


Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 13:43
Hvis du skal fiske orm skal du ikke fiske med trekrog, derimod en enkeltkrog :-)
Til top
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 13:59
Ok tak for det tip ! Så skal jeg lige forbi og købe nogle kroge....
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 15:38
Når du nu er forbi den lokale grej pusher. Så fortæl dem hvad du skal ud og fiske efter og hvor og hvilket fiskeri du gerne vil dyrke. Så skal de nok give nogle tips til hvilket grej der fisker godt lige nu. Men i åen ville jeg tage mepps 3 spinner eller orm på bunden, bare et bette splithagl 30cm over en enkeltkrog med orm på, og så lad den hoppe over bunden i hullerne :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 23:12
Tilbagemelding på dagens tur:


Jeg prøvede mig lidt frem ude ved Århus Å ved Søskovvej mellem Brabrand Sø og Årslev Engsø. Regnorm på en enkeltkrog var et hit. Nogle helt små skaller var vilde med dem, og jeg havde bid tre gange meget hurtigt. Men ingen store fisk...
Jeg mistede et par spinnere i krat og i bunden, og med to spinnere, der satte sig fast røg også en del af modet på at fortsætte... 

Så til info - der er fisk i Århus Å, og måske er man heldig at få en større krabat på krogen.

Brabrand Sø må i øvrigt kun fiskes fra båd. Jeg blev anbefalet af to lystfiskere, jeg mødte derude, at fiske efter gedder fra båd på brabrand sø :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum