Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fangster...

 Besvar Besvar
Forfatter
Alex Brian Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Alex B Jensen Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Alex B Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fangster...
    Sendt: 26 Jul 2013 kl. 00:15
Ved ikke rigtig hvad man skal mene om nogen af de fangster der blir gjort i div. Put søer... Synes det er vildt mange fisk.. Og så på dage med disse sommertemperaturer.. Hvordan opbevarer man op mod 50 x 2kg i 25 graders varme... Er det fordi genudsætning er forbudt i nogen søer... Har selv fisket en del P & T før i tiden.. Men vi satte da en del fisk ud igen... Ved godt de er sat ud for at blive fanget, men kan det ikke blive for let...Embarrassed
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 00:29
Synes sgu også det er lidt nærigt, at hjemtage 10-15 ørreder fra en P&T, godt nok har man betalt for det, men alligevel... Hvad så næste gang? Wink - Jeg tror, at man godt må putte ørrederne tilbage i søen, medmindre andet er angivet i betalingshytten eller en form for skilt. - I de varme dage, har jeg et mindre "køleskab" som jeg stikker ind i cigarettænderen på min bil, hvis heldet nu skulle være der at jeg lander et par ørreder. Hvis de står på landet i flere timer i 25 graders varme, så kan man ikke bruge dem til andet, end fiskefoder eller kattemad LOL
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 07:46
Fiskene opbevares levende i et keepnet indtil man skal hjem.

f.eks;

Angående genudsætning af fisk er det den enkelte sø der bestemmer om genudsætning er tilladt eller ej. generelt er det ikke tilladt fordi alt for mange IKKE kan finde ud af at genudsætte en fisk korrekt (og de er sat ud for at blive taget med hjem) fiskene bliver trukket op på land mm. og det duer bare ikke.
Desuden har vandets temperatur en afgørende faktor om fisken kan tåle at sættes ud igen efter at være blevet fightet og pt. er det ikke nogen god idé at genudsætte fisk. fiskene kommer sig ikke ordentligt og hugger ikke igen men render dovent rundt lige under overfladen og ender med at gå til, eller som jeg ofte ser, at blive fejlkroget.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 09:44
Enkelte dage, og af enkelte fiskere, fanges der MANGE ørreder i putsøerne.
Det handler om flid, vedholdenhed, og at kende sin besøgstidSmile
Ligesom når man fisker enhver anden type fiskeri.
Selvfølgelig virker en fangst af 25-50 ørreder af RIGTIG meget, og de skal opbevares yderst fornuftigt i denne varme,, ellers er de lige til skraldespanden.
De fleste ved dog godt, hvordan man klarer det - enkelte gør IKKE.


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres