Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Med flue efter Brasen

 Besvar Besvar
Forfatter
Mathias Nagel Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nagel Avatar

Tilmeldt:: 20 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Med flue efter Brasen
    Sendt: 11 Jul 2013 kl. 22:08
Har i prøvet mig frem med fluefiskeri efter Brasen. 
I knæ højt vand gik jeg rundt og kastede til synlige fisk, med fluer som Red tag palmer, små Larve nymfer, hares ear osv.. Prøvede bla at lade fluen ligge på bunden foran snuden, samt langsom/hurtig indtagelse.. Intet virkede!
Utroligt spændene fiskeri - det eneste der manglede var fisk på krogen!

Så håbede på der var nogen herinde der har noget nyttigt info vedr. fluefiskeri efter brasen og andre fredfisk? Tænker på fluevalg, teknikker osv osv.

På forhånd tak Smile

Mvh Mathias 
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 23:05
Lidt inspiration :-) Måske du kan omkonvertere det til slimlaksene ;-) http://www.brakvand.com/index.php/flue-fisk/46-karper-flue

Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2013 kl. 01:05
Jeg har hørt at der skal en lille fodring til at få dem rigtig i gang, men det modbeviser artiklen jo:-). Men har fanget fredfisk på tørflue før, ved at forfodre med flydende hundefoder og så fiske med en flue lavet i hjortehår i samme str. Som humdefodret. Så der er flere varianter at vælge imellem når det kommer til fiskeri efter "støvsugerne" :-)

Mvh Anders
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2013 kl. 01:38
Sådan en lille rød gør det godt
fiskes med almindelig nymfe indtag.
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2013 kl. 12:45
Hej Mathias.

Jeg har faktisk fisket brasen nøjagtigt som du beskriver. Jeg havde succes med brunlige og belastede fluer som du nævner.

Kastede nogle meter foran fiskene, og lod fluen komme helt ned på bunden. Inden fisken passerede fluen bevægede jeg den en smule meget langsomt. Så sugede de fluen ind og der skulle gives et hurtigt modhug. Det kræver lange tynde fluorocarbon-forfang og præcision i præsentationen af fluen. 20 cm forkert og så smutter de bare forbi. Så klø bare på med det du har gang i :) Faktisk en meget underholdende form for fiskeri i sommervarmen selvom fighten ikke giver det vildeste sus.

Mvh. John
Til top
Mathias Nagel Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nagel Avatar

Tilmeldt:: 20 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jul 2013 kl. 00:07
Hej igen
så var nede igen idag for at prøve det hele af igen - desværre heller ingen fangst idag.
Men idag stødte jeg også på små stimer af karper i 4-6 kilos klassen. Men nu jeg blevet stædig, så jeg må bare værne mig med tålmodighed og blive ved at prøve! Smile

- tak for hjælpen! 
Mvh
Mathias
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres