Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kære nordjydere

 Besvar Besvar
Forfatter
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kære nordjydere
    Sendt: 09 Jul 2013 kl. 13:55
Kære nordjydere og andre med kendskab til fiskemuligheder i Å.

På søndag drager kæresten og jeg til det nordjyske for at nyde denne del af vores ganske land og jeg har fået lov til at bruge 4-5 timer på fiskeri.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om nogle kunne anbefale 4-5 timers fisketur i det nordjyske helst i Å (da jeg aldrig rigtigt har prøvet dette fiskeri.
Fjord kan også gå an.

Jeg er rimelig erfaren HØ fisker fra kysten på sjælland - og da jeg ikke har en hel dag at spilde tror jeg at jeg vil fokusere på spin/bombarda primært.

Tips til å'er og stræk modtages gerne, og hvis nogle vil dele nogle timer i naturen med mig er det også ekstremt værdsat.

Jeg vil gerne fiske HØ som det primære (hvis nogle kan give en fed oplevelse med gadden kunne det også være fedt)

pris ~3-400kr for et dagskort og placering er underordnet.

Bedste hilsner 

Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 14:04
Mariager fjord er da et besøg værd hvis ikke algerne har taget over
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 15:37
Når du skriver Nordjylland er det jo lidt et vidt begreb. Snakker vi Hobro, Aalborg, Skagen? Hvis du kun kan få bevilget 4 timer, skal du jo ikke bruge de 3 i en bil :-)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 16:44
Der er mange muligheder for at nyde en 4-5 timers å fiskeri i det nordjyske..

der er både kendte og ukendte åer, og de fleste er der også mulighed for at fiske på dagkort.. Bombarda har jeg ikke prøvet i åen, men en opstrøms spinner eller blink vil være et fint valg i de fleste tilfælde.. eller nedstrøms fiskeri med woblere...

Omkring Aalborg er der Lindenborg å som er meget varieret, men kræver du får fat i gæstekort.. Der tages hvert år flere store fisk i åen..

Ryå er også et valg i området omkring Aalborg/Brønderslev og der vil være fine muligheder for flere forskellige stræk på samme dag.. Den kan dog flere steder være ret lige og uden særlige sving..

Liver å er et fint vandløb som løber i den vestlige del af Vendsyssel.. Her er flot natur, og ja der tages jævnligt gode fisk i åen..

Uggerby å er på det nederste stor og bred, men længere oppe smaller åen ind og får dybe partier med god strøm.. Der er en opgang af pæne fisk, og i år er der indvejet flere fisk allerede.. Det mest interessante er nok primært området fra Uggerby og til elværket, men der bør også kunne findes fisk opstrøms elværket og til Mosbjerg... Der er kort mellem flere pladser, så 1 time pr plads gør det ikke umuligt at nå 2-3 pladser samme dag..

Elling å er en mindre å, men der er ikke mange fiskere.. Der kan fiskes på flere stræk af åen, og hvis du er til bækørred kan der spinnefiskes i de helt små bække øverst i systemet.. der kan dog være en del vegetation på denne årstid.. hvert år tages der fine fisk på omkring 5 kg, men primært er fangsterne mindre fisk så let grej kan være en dejlig ting..

Voer å kan give store fisk, og opgangen er så småt startet.. Der kan fiskes på flere stræk op igennem systemet, alt efter om man er til åbne marker eller lukkede skov områder..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 16:54
Rene
 Må lige korekse dig lidt det er muligt at købe dagkort flere steder i lindenborg å
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 17:12
@Emil: Vi skal køre rundt deroppe i en uge, og jeg har ikke en bestemt dag jeg vil fiske blot bruge tid en nyt og fedt sted ;)

@Anders Tak, høre jo om hvor god fjorden er så - vil jeg overveje ;)

@Rene wow, god info, havde faktisk ikke troet at i havde SÅ mange åer med fisk! Det kan man kun blive misundelig over. 

mvh Jacob
Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 17:41
John-->>
der er Støvring og så et par gratis stræk, eller har jeg overset noget??
 
Jacob-->>
der er mange fine muligheder.. Jeg selv fisker 2 foreningers vande..
 
Mit primære fiskeri er i den lokale Elling å, hvor jeg både bruger flue og spin, efter humør og vandstand..
 
Derudover afveksler jeg med ture til uggerby å, her er det primært jagten på de store havørreder der trækker, og den noget større å som gør fluefiskeri nemmere...
 
Jeg er i år blevet meldt ind i Voer å også, men har kun været der få gange, og må indrømme tiden gør at to foreninger er nok..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 19:51
Med mindre der kommer noget regn samt lidt lavere temperaturer, så vil jeg ikke anbefale å-fiskeri i de mindre åer så som Elling, Sæby og Voer,, man kan måske være heldig at støde på en enkelt havørred, hvis man fisker solnedgang/nat/solopgang, men vandstanden vil med den nuværende vejrudsigt være relativ lav i næste uge og vandet vil være pænt klart.
I Uggerby å og Ryå vil der være en lidt større chance, men det er stadigvæk sen aften/nat/solopgang, som man skal satse på.

Nu når du er kystfisker, så skulle du tage og prøve Rugholm ved solnedgangstid og nogle timer ud på natten.


Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 19:52
Blenstrup Lystfiskerforening mener de sælges i brugsen i Blenstrup
Urenholt i Haals det er en stor gård let at finde
Bønneløkke i sejlflod
Ved ikke om de stadig sælger på stapris mellem Gudum og Gudumlund gul gård lige ved åen
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 19:54
Det var Lindenborg glemte at skrive det
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 840
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 20:16
Rønnerne og guldkysten er gode i nattetimerne åerne har rene beskrivet flot
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 20:31
Citat: Steen Kehler

Med mindre der kommer noget regn samt lidt lavere temperaturer, så vil jeg ikke anbefale å-fiskeri i de mindre åer så som Elling, Sæby og Voer,, man kan måske være heldig at støde på en enkelt havørred, hvis man fisker solnedgang/nat/solopgang, men vandstanden vil med den nuværende vejrudsigt være relativ lav i næste uge og vandet vil være pænt klart.
I Uggerby å og Ryå vil der være en lidt større chance, men det er stadigvæk sen aften/nat/solopgang, som man skal satse på.

Nu når du er kystfisker, så skulle du tage og prøve Rugholm ved solnedgangstid og nogle timer ud på natten.


jeg kender ikke de fangster som er indrapporteret i Voer å, men der er taget lidt.. Sæby å er jeg enig i, da fiskene er på der nederste stræk.. Elling bør kunne give fisk, hvis de er kommet forbi Mariendals trappen, er der flere gode stræk med dybe partier..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 840
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2013 kl. 20:32
Rugholmen som Steen nævner er en god plads men kan være over befolket,sidste uge var vi 6 på pladsen der fluefiskede om natten og det var lige før vi var for mange,men alle fik havørred og kl 05:30 måtte mig og min ven opgive pga hornfisk,så er du ude efter havørred undgå denne plads hvis der er lyst
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2013 kl. 09:57
@ Rene Jeg forstår det ret at det er muligt at købe dagskort til disse forenings vande ? - Jeg er så sjældent i Jylland at det måske er en smule overkill med et medlemskab.

@ Steen Tak for info om vandstande, og tak for spot ved Rugholm ;) og grunden til mit ønske om Å var blot at jeg ikke har fisket særligt meget i Å (kun aborre i sverige) og derfor ville jeg prøve nu hvor jeg er i jylland ;)

Vi køre rundt og camper, så ville gerne undgå at have mine waders med, men hvis jeres kystfiskeri er af prale af burde jeg næsten prøve det ;)

Jeg er meget glad for jeres svar! sætter jeg pris på.

Der er ikke nogle der vil med mig ud og fiske i nogle af de ovenstående vande ? Tirsdag eller onsdag i næste uge.


Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2013 kl. 13:17
Citat: Rosenberg

@ Rene Jeg forstår det ret at det er muligt at købe dagskort til disse forenings vande ? - Jeg er så sjældent i Jylland at det måske er en smule overkill med et medlemskab.

@ Steen Tak for info om vandstande, og tak for spot ved Rugholm ;) og grunden til mit ønske om Å var blot at jeg ikke har fisket særligt meget i Å (kun aborre i sverige) og derfor ville jeg prøve nu hvor jeg er i jylland ;)

Vi køre rundt og camper, så ville gerne undgå at have mine waders med, men hvis jeres kystfiskeri er af prale af burde jeg næsten prøve det ;)

Jeg er meget glad for jeres svar! sætter jeg pris på.

Der er ikke nogle der vil med mig ud og fiske i nogle af de ovenstående vande ? Tirsdag eller onsdag i næste uge.


Det er muligt at købe dagkort til strækninger ved de 5 nævnte nordjyske åer - - det kan anbefales at tage en smut forbi JC.fiskegrej i Sæby først og lige få nogle tips fra Jesper, om hvor der lige sker noget (hvis han da ikke lige er i Mandal efter laks).
Der er jo altid havnemolefiskeri efter makrel/sej/torsk i Skagen og Frederikshavn ved sidst nævnte er der desuden chance for havbars og havørred.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2013 kl. 17:06
Citat: Rosenberg

@ Rene Jeg forstår det ret at det er muligt at købe dagskort til disse forenings vande ? - Jeg er så sjældent i Jylland at det måske er en smule overkill med et medlemskab.


ja der kan købes dagkort til de vandløb jeg har nævnt..

Ryå
her er to muligheder
http://b-l-f.dk/index.php?page=dagkort som har en del længere oppe i systemet
http://www.nedre-ryaa.dk/RYF3.html som er det nederste af systemet tættest på udløbet i limfjorden

Liver å
kan jeg desværre ikke se om der sælges dagkort til, men kan være Emil kan hjælpe her

Uggerby å
http://uggerbyaashop.dk/

Elling å
Der kan købes dagkort på tanken i Elling, og flere andre steder

Voer å
http://www.voeraaspf.dk/73109427
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 13:04
jeg kan varmt anbefale simested å den holder store ørreder
mvh
kent
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 13:10
Det gør Skals å også, men så nærmer vi os jo midtjylland
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 16:19
Hej igen

Ang. Rugholmen, hvordan fiskes der fra stenene som alle plads beskrivelser siger når de ligger 50 meter fra udløbet af rugholm å ? Der står man skal være opmærksom på fredningsbæltet ;)
http://www.lystfiskeri.dk/fiskepladserview.asp?key=187
Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 16:35
Hej Rene og andre. Til Liver Å sælger vi desværre ikke dagkort, men man kan købe gæstekort, hvor man så skal være i selskab med et af vores medlemmer.

VH Emil, Formand for Lystfiskeriforeningen for Liver Å
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 16:37
Jeg er ikke nordjyde, men måske du kan bruge mit input alligevel.
 
Simested Å er jo allerede nævnt, og der blev jo taget en rigtig flot fisk i slutningen af maj.
http://www.aalestrup-lystfisker.dk/ Her kan du se andre fangtsrapporter samt købe dagskort online.
 
 
Det kan selvfølgelig også være at det er for langt sydpå alligevel i forhold til jeres planer!?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 16:46
@Jacob Rosenberg 

Det ser ud til der ingen fredningsbælte er ved Rugholm å.
Over i højre side under "kortindhold", skal der lige vinkles af ved "fiskeri fredningsbælter"

Mvh
Henning


Redigeret af Henning - 17 Jul 2013 kl. 16:50
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 18:44
Kan anbefale Lindenborg å, der er let tilgængelig. Efter en sen start på opgangen, så har fiskene den sidste uges tid væltet op i åen, og der er fanget en hel del fisk. Endnu ikke nogle af de helt store - ihvertfald ikke officielt, men mange fine fisk på 50-60cm.
 
Som John Behrndtz skriver ovenfor, så er der flere dagkortstykker, og kan bekræfte, at der kan købes dagkort ved den gule gård ved broen ved Gudumlund. Desuden også opstrøms broen ved Sejlflod. Til dagsfiskeri kan anbefales orm og spin, og om aftenen og natten er der pt god gang i fluen.
 
Se evt her
 
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 18:44
Det er korrekt, der er ingen fredningszone ved bækken der løber ud ved Rugholmen. I perioder er det ren okker der løber ud herfra.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum