Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mentor søges

 Besvar Besvar
Forfatter
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mentor søges
    Sendt: 05 Jul 2013 kl. 14:04

Hey,

 Jeg er I år kommet I gang med fluefiskeriet (har fisket spin i mange år), og har deltaget i et kastekursus hos Ækvator.. Men jeg syntes ikke rigtig at det fungere optimalt…

 Jeg tænker at det er teknikken det er galt med, valg af fluer, præsentation af fluen, opsætning af rig osv. så jeg ville høre om der skulle være en venlig sjæl der ville tage med mig til kysten en dags tid og hjælpe mig lidt i gang?

 Jeg er bor nær Kolding så Vejle, Kolding, Haderslev og Middelfart området er inden for passende køreafstand.. 

Mvh Finn
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2013 kl. 15:30
Du skulle tage med Go Fishing havørred skole....den gir pote
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Claus Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly4Life

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly4Life Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2013 kl. 20:37
Jeg er altid klar på en fiske tur til noget nyt vand.. Og er også villig til at lære fra mig.. Jeg er langt fra expert inden for flue fiskeri. Men har udelukkenden fisket med flue de sidste tre år.. Så der burde være en lille mulighed for at jeg kunne lære dig et par fif :) Mvh Claus
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2013 kl. 22:03
Hvad består dit nuværende udstyr af? (stang og line)
Hilsen Kim.
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2013 kl. 10:49
Hej Kim,

jeg har en Vision GTfour #8, hjulet er et Lamson Guru monteret med lamson Xstream WF_F #8
Mvh Finn
Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2013 kl. 10:54
Hej Finn,
Jeg boer i Kolding... Jeg har lidt over 10 år bag mig med flue... Så jeg vil være glade for at hjælp dig i gang.
Hilsen Yves
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2013 kl. 11:32
Du kunne også melde dig ind i en forening. Der er mange foreninger i dit lokalområde med passionerede og dygtige fluefiskere der i dén grad kan lære fra sig. 
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2013 kl. 19:49
Citat: finn_kjær

Hej Kim,
jeg har en Vision GTfour #8, hjulet er et Lamson Guru monteret med lamson Xstream WF_F #8

Hej Finn.

Nu er en #8 stang måske også en tand kraftig at starte ud med, men dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre. Det er med at øve sig og læse så meget man kan om fluekastet. Jeg kan anbefale dig at se så mange dvd'er du kan med Mel Krieger, han er fantastisk til at lære fra sig. På youtube er det lidt en jumgle fordi man finder både godt og skidt, men sætter man sig ind i kastet, så lærer man også at skelne på et eller andet tidspunkt.

Derudover er der Bill Gammels 5 essentials som er gode at lære.
Essential 1
Essential 2
Essential 3
Essential 4
Essential 5
Hilsen Kim.
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 11:15
hej finn
dit grej lyder meget fornuftigt jeg har selv den vision og den fungerer super, men måske linen ikke er optimal for dig, klasse 8 line er fint nok men der er meget forskel på hvilken længde der passer, det er meget individuelt, jeg vil foreslå dig at prøve at købe en billig line en klasse over stangen, så klipper du en stykke af linen og prøver at kaste med den, hvis den ikke passer endnu klipper du et stykke mere af, og det foresætter du med til du har fundet den rigtige længde for dig, så ved du hvilken længde der passer dig og du kan evt købe en bedre og dyre line og klippe den til.
 
som ny fluekaster kan det anbefales at bruge lidt tid på en græsplæne til du får den rigtige følelse med stangen, fordi det tit er lidt svære når man står i vand til livet som nybegynder
 
håber det er til lidt hjælp
mvh
kent
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres